- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (38 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (130 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (168 opinii)
- 4 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (145 opinii)
- 5 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (162 opinie)
- 6 Mapa pożarów aut w Trójmieście (127 opinii)
Zła regulacja świateł tamuje ruch na Dąbrowie?
Nowej regulacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Rdestowej i Nowowiczlińskiej domagają się mieszkańcy Dąbrowy. Ich zdaniem pozwoli to zmniejszyć korki w tym miejscu. O zmianach mają zdecydować analizy przeprowadzone przez urzędników.
Zbyt wąsko dla wszystkich
- Skorzystaliby na tym najbardziej mieszkańcy Dąbrówki, którzy są najbardziej pokrzywdzeni, bo żeby dostać się do domów, muszą skręcić na skrzyżowaniu w lewo. Przydałoby się wydłużenie po południu w tym kierunku zielonego światła o ok. pół minuty, przy jednoczesnym skróceniu czasu dla jadących z przeciwnego kierunku - przekonuje Ireneusz Bekisz, radny Platformy Obywatelskiej, do którego już od dawana zgłaszają się w tej sprawie mieszkańcy.
Kierowcy, którzy znają bolączki próbują ustawiać swoje auta obok siebie, tak by jak najwięcej samochodów jadących w lewo i prosto zmieściło się na wąskim odcinku.
- Nie wszyscy jednak mają na tyle rozwagi, poza tym w przypadku autobusu lub ciężarówki nie da się takiego manewru zastosować. Korek czasami sięga aż do obwodnicy, a na przejazd trzeba czekać nierzadko nawet kilka zmian świateł - uzupełnia Bekisz.
Poszerzenie za drogie, ale będą szukać rozwiązania
Rozwiązaniem, które znacznie usprawniłoby ruch byłoby poszerzenie ul. Rdestowej. Taka inwestycja mogłaby kosztować nawet ok. miliona złotych, a takich pieniędzy w budżecie miasta nie ma. Kolejnym problemem jest fakt, że skrzyżowanie nie jest objęte systemem Tristar. To oznacza, że nie można zdalnie przeprogramować sygnalizacji.
Urzędnicy obiecują jednak, że wykonają analizy ruchu na krzyżówce, które być może wskażą rozwiązanie pozwalające rozładować zator. Dokładne analizy zostaną jednak prawdopodobnie przeprowadzone dopiero po wakacjach, gdy będzie można w pełni ocenić przepustowość w tym miejscu.
- Musi zostać przeanalizowana zmienność przepływu ruchu i natężenia poszczególnych relacji na skrzyżowaniu w różnych godzinach. Może się okazać, że sugerowane zmiany będą miały wpływ na warunki ruchu tylko w niektórych porach dnia - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (143) 1 zablokowana
-
2015-07-07 07:46
korki to dopiero będą...
1. w miejscu giełdy powtaną nowe osiedla
2. powstanie trasa kaszubska która zamknie wyjazd z rdestowej w chwaszczyńską
3. rozbuduje sie wiczlino- 20 0
-
2015-07-07 07:50
Najwyzsza pora zakonczyc stygmatyzowanie ludzi wybierajacych alternatywne srodki transportu np . rower, hulajnoge czy kajak. Potrzebna jest debata spoleczna na temat zrownowazonego rozwoju i przede wszystkim realizacja glownego postulatu elementarza polityki komunikacyjnej tj zlikwidowanie ulic. Brak ulic to brak korkow. I Tristar zadzialalby wtedy poprawnie.
- 4 4
-
2015-07-07 07:52
Regulacja nie jest zla. Po prostu jak sie buduje osiedle na kilkadziesiat tysiecy
mieszkancow i doprowadza do niego 1 pas ruchu w kazda ze stron to potem sa takie efekty.
- 19 0
-
2015-07-07 07:58
Nie poazerzymy skrzyżowania (1)
Bo naszym priorytetem jest winda na Mount Szczurek, WojtekAirport i Infosrox
- 22 3
-
2015-07-07 08:10
Dla zdecydowanej większości gdynian to właśnie są podstawowe priorytety, co pokazują wyniki kolejnych wyborów samorządowych w Gdyni.
- 5 0
-
2015-07-07 07:59
Nie ma miliona na poszerzenie?
A na seriale TVN to kasa jest?
- 14 1
-
2015-07-07 08:11
(5)
Mieszkańcy Wiczlina jadący przez Witomino to raczej nie wybierają jazdy przez Dąbrowę aby ominąć ulice Chwarznieńską i Rolniczą. Było by to bardzo głupie, bo przed korkiem na światłach na Dąbrowie muszą pokonać wielki korek na ulicy Wielkopolskiej. Chyba autor tego artykułu nie bardzo zna topografie Gdyni.
- 16 4
-
2015-07-07 08:53
(4)
ale jadący z obwodnicy mieszkańcy Witomina zjeżdżają na karwinach a nie na Chwarznie i jada przez Dąbrowę. Proponuje zapoznać się najpierw z topografią,a potem wyciągać wnioski.
- 4 2
-
2015-07-07 09:19
"Witomina"?
- 0 0
-
2015-07-07 09:33
(1)
Ale po co mają zjeżdżać na Karwinach. Lepiej zjechać na Chwarznie i tam zjechać w dół na Chwarznieńską. Natomiast mieszkańcy Wiczlina również łatwiej zjechać na Chwarznie. Nie neguje zmiany świateł na Dąbrowie, mówię tylko że to skrzyżowanie nie jest alternatywą dla kierowców którzy jadą zwykle przez Witomino.
- 3 1
-
2015-07-07 10:19
zależy w jakiej części wiczlina mieszkają, przez dąbrowę jest bliżej zjeżdząjaąc z obwodnicy na karwinach
- 2 0
-
2015-07-07 10:20
nie witomina a wiczlina, przejezyczenie
- 3 0
-
2015-07-07 08:13
poszerzenie zbyt drogie - naszym władzom trochę odbiło (1)
a Szkoła Filmowa i Kolejka na Kamionkę tanie
- 24 2
-
2015-07-07 08:16
Jak cieszą się 80 procentowym poparciem, to nic dziwnego, że odbija...
- 6 0
-
2015-07-07 08:13
1mln ? bez urzedasow daloby rade w pol miliona ! opener kosztowal 5mln wiec nie mowcie ze nie ma kasy (1)
- 14 0
-
2015-07-07 21:50
To są je...bance
jedne! Złodzieje i tyle! Komu potrzebny jest opener?
- 0 0
-
2015-07-07 08:14
Urzędnicy w Gdyni:
- nie ma pieniędzy
- sprawa do dogłębnego przeanalizowania
- trzeba zobaczyć, jak to działa w innych miastach
- trzeba zaczekać na inny okres.- 19 1
-
2015-07-07 08:24
Po co to komu, lepiej wydać pieniądze na kolejkę linowa :) kolejna może być między dąbrowa a Tesco
- 15 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.