• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zły stan mostu Siennickiego. Czeka go zamknięcie?

rb
26 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W 2015 r. zakończył się remont Mostu Siennickiego w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Niewykluczone, że wkrótce znów most zostanie zamknięty na czas gruntownej przebudowy. W 2015 r. zakończył się remont Mostu Siennickiego w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Niewykluczone, że wkrótce znów most zostanie zamknięty na czas gruntownej przebudowy.

Zaledwie pięć lat po remoncie Mostowi SiennickiemuMapka na Przeróbce grozi zamknięcie. Ekspertyza zlecona przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wykazała, że drewniane fundamenty, na których osadzony jest most, są w bardzo złym stanie, a sama konstrukcja się osuwa. Drogowcy szukają przyczyn tego stanu rzeczy. Wyniki badań poznamy jesienią.



Czy ewentualne zamknięcie i ponowny remont mostu byłby dla ciebie problemem?

Most Siennicki został przebudowany w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Jego otwarcie nastąpiło we wrześniu 2015 roku.

Prace - choć pozornie mogłoby się tak wydawać - nie były gruntowne. Podczas robót torowych na Moście Siennickim wykonawca ingerował wyłącznie w nawierzchnię i nie wzmocnił konstrukcji przeprawy. Most przeszedł de facto lifting, a nowy wygląd zyskały mury oporowe na dojazdach do niego, zmodernizowane zostały także oświetlenie i sieć trakcyjna.

Po sześciu latach okazało się, że konstrukcja mostu między Długimi Ogrodami a Przeróbką jest w opłakanym stanie - jako pierwsza opisała to "Gazeta Wyborcza Trójmiasto". Okazuje się, że już w 2019 r. w czasie przeglądu gwarancyjnego natrafiono na usterkę: zdeformowała się nawierzchnia wzdłuż dylatacji, którą trzeba było naprawić.

W sobotę, 20 czerwca, znów pojawiły się ograniczenia.

- W związku z corocznym przeglądem obiektów inżynierskich od soboty, 20 czerwca, na Moście Siennickim w ciągu ul. Siennickiej, został ograniczony ruch samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 t. W związku z powyższym na obiekcie zostały ustawione znaki B-5. Ponadto rozszerzona została strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h o odcinek ul. Siennickiej od skrzyżowania z ul. Stary Dwór oraz ul. Przetoczną. Dotychczas strefa Tempo 30 obowiązywała na terenie Przeróbki od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

90 lat trasy tramwajowej na Stogi



Zmiany w organizacji ruchu spowodowane są złym stanem technicznym drewnianych pali, na których posadowione są przyczółki mostu. Drogowcy zlecili dodatkową ekspertyzę, która ma wykazać, co jest przyczyną osuwania się konstrukcji. Do tego czasu stan techniczny mostu ma być na bieżąco monitorowany przez geodetów.

- Pierwszym sygnałem, że coś niepokojącego dzieje się z mostem, były wybrzuszenia przy dylatacjach - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Zlecona Politechnice Gdańskiej ekspertyza wykazała, że dylatacje są zakleszczone, a płyta mostu pracuje rozporowo, a więc w innym układzie obciążeń niż ten, na który most został zaprojektowany. Jeśli będzie taka konieczność, most zostanie podparty. Najczarniejszy scenariusz zakłada jego zamknięcie, ale mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.
Na razie żadne decyzje o przebudowie czy zamknięciu Mostu Siennickiego nie zapadły. Najbardziej radykalne rozwiązanie byłoby dużym ciosem dla mieszkańców Przeróbki i Stogów, bo we wtorek po dwóch latach przebudowy ma zostać udostępniona linia tramwajowa na Stogi.

Przypomnijmy, że w tym roku w budżecie GZDiZ na remonty kładek, mostów i wiaduktów przeznaczono 4 mln zł. Modernizacji doczeka się kolejowy fragment kładki dla pieszych przy ul. Jana z Kolna, wyremontowana zostanie estakada na Rakoczego między Nowolipiem a Jaśkową Doliną oraz most nad Radunią w ciągu ul. Przybrzeżnej, gdzie wykorzystane zostaną elementy zdemontowanego mostu pontonowego w Sobieszewie.

Wideo archiwalne

rb

Opinie (296) ponad 20 zablokowanych

  • jeśli się nie mylę... (1)

    most siennicki był nadbudowany dwa razy na starej konstrukcji, co za tym idzie większy ciężar spoczywa na drewnianych fundamentach..
    nic dziwnego że się osuwa.. że jego stan grozi zawaleniem

    ktoś kto to projektował przy poprzednich pracach spaprał robotę

    • 25 0

    • to było chyba w latach 80tych

      później robili remont kapitalny ...a efekty
      widać
      wyrzucone pieniądze!
      ale w Gdańsku mieszkają sami krezusi...

      • 5 0

  • To są jakieś jaja... Serio przy remoncie sprzed 5 lat nie sprawdzono stanu konstrukcji?

    Ani przy obecnym remoncie linii tramwajowej? Jak się okaże, że jest źle na tyle, że będzie trzeba go zamknąć, to przecież cała ta kasa, jaką wydano i na remont odcinka torowiska na moście i cały remont nawierzchni mostu sprzed 5 lat idzie w błoto, bo cały most będzie trzeba rozwalić, żeby dostać się do tych pali i zrobić palowanie przyczółków na nowo, a potem jeszcze zbudować nowy most, cała operacja to będzie pewnie z kilkadziesiąt milionów złotych.

    A zrobić to będzie trzeba, przy optymistycznym wariancie można podeprzeć most, ale to jest prowizorka, która tylko oddali w czasie wyburzenie mostu.

    • 24 0

  • Zamknac

    Zamknął go jak tramwaj spadnie u nas zawsze jest wszystko robione jak się coś stanie

    • 13 0

  • Rowery

    Przesiąść się na rowery, nie bać się pogody :-) a dla starszych rowery elektryczne i dofinansowania. Ew. Reaktywować projekt roweru miejskiego

    • 1 10

  • Polskie Palermo w pigułce. (1)

    • 22 2

    • Masz na myśli pisowskie ministerstwo zdrowia?

      • 0 6

  • tak wygląda rozwój Gdańska!

    • 18 0

  • a co z mostem na Toruńskiej (2)

    ruch ograniczony i ani jednej informacji dlaczego i jak długo

    • 76 3

    • W Gdańsku wszystko się sypie. (1)

      Ale za to jesteśmy Miastem Niepokornym :)

      • 18 6

      • Ty też się sypiesz? Janusz, no nie gadaj... Za darmo czy pobierasz opłaty?

        • 9 11

  • Most Siennicki

    Pamietam most prowizorke z lat 80-tych, przetrwal dluzej jak ten z XXI wieku

    • 23 0

  • Nie ma to jak

    zaplanowane nieprzewidziane okoliczności.
    Bogaty ten Gdańsk, że może sobie na takie rzeczy pozwolić. Kasa się leje - a jeździć jak się nie dało - tak się nie da. Nowy most by wyszedł taniej.

    • 22 0

  • Pobliski most na ulicy litewskiej nie jest w lepszym stanie

    Odchudzili konstrukcje mostu, zwęzili do jednego pasa ruchu, wprowadzili ograniczenie masy pojazdów, a on nadal się sypie i dziura goni dziurę. Przecież to jest przedwojenny most - tez wymaga kompleksowego remontu

    • 21 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane