- 1 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (44 opinie)
- 2 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (156 opinii)
- 3 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (191 opinii)
- 4 Najstarsza fontanna idzie do remontu (88 opinii)
- 5 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (264 opinie)
- 6 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (147 opinii)
Zmiana rządowych planów w sprawie "ekspresówek" na Pomorzu
O rozpoczęciu prac nad koncepcją nowej drogi krajowej łączącej Gdynię z Władysławowem poinformował w czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa. Przyszłość Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta i Trasy Kaszubskiej jest bardzo mglista.
Zaskoczeniem było to, że poinformował o rozpoczęciu prac nad koncepcją nowej drogi krajowej, łączącej Gdynię z Władysławowem. Projekt miałby rozładować korki, które - szczególnie latem - tworzą się na drodze wojewódzkiej w kierunku Półwyspu Helskiego.
- Podjęliśmy prace nad zupełnie nową koncepcją, która może rozwiązać bardzo dużo problemów komunikacyjnych aglomeracji trójmiejskiej, mianowicie chcemy pokazać nową drogę krajową, która będzie wychodziła z Gdyni, będzie obejmowała część tzw. Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej i następnie będzie szła na północ, do Władysławowa - zapowiedział w czwartek w Sejmie zastępca ministra infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit.
Nowa droga zdaniem ministra rozwiązywałaby problemy, które występują dzisiaj na starej drodze krajowej nr 6, która przechodzi przez Rumię, Redę i dalej idzie do Władysławowa.
- Wspomniana droga jest wiecznie zablokowana, szczególnie w okresach wakacyjnych jest po prostu zupełnie już nieprzejezdna - zaznaczył zastępca ministra. - Niebawem będziemy mogli przedstawić to jako konkretne rozwiązania, które wejdą do realizacji - dodał.
Zwróćmy jednak uwagę, że jeżeli minister mówił o "rozpoczęciu prac nad koncepcją drogi", to oznacza, że powstanie ona nie wcześniej, niż za dziesięć lat. Co najmniej tyle czasu mija od powstania pomysłu budowy nowej drogi, poprzez jej zaprojektowanie, zdobycie dokumentacji niezbędnej do budowy, przeprowadzenie przetargów i samą budowę.
Ważna, ale blokowana Obwodnica Metropolitalna
Odpowiadając w czwartek na pytania posłów, wiceminister Szmit potwierdził, że na budowę całego pomorskiego odcinka drogi S6 (jej elementem jest Trasa Kaszubska) zabraknie środków w opracowywanym właśnie Krajowym Funduszu Drogowym. Jerzy Szmit poinformował, że wartość prac na odcinku S6 od Gdańska do Koszalina, wraz z Obwodnicą Metropolitalną Trójmiasta, została oszacowana na 7,7 mld zł.
- Budowa samej Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta jest w pełni uzasadniona. Głęboko się zastanawialiśmy, czy nie ogłaszać przetargu na jej budowę, ale niestety okazało się, że została podważona decyzja środowiskowa i dzisiaj budować nie można - wyjaśnił Szmit.
Urzędnikom pozostaje czekać na rozstrzygnięcia sądu. Kwestie odwołania od decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej poruszyliśmy w miniony poniedziałek w osobnym artykule.
Według ministerialnych urzędników obwodnica została zgłoszona jako jedna z propozycji dofinansowania pozabudżetowego, czyli poza Krajowym Funduszem Drogowym. Z tego powodu o rozpoczęciu tej inwestycji zdecyduje Ministerstwo Rozwoju. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa czeka na jego opinię w tej sprawie.
Ministerstwo: Trasa Kaszubska potrzebna, ale trwają analizy
Ministerstwo stoi na stanowisko, że drugim odcinkiem S6, który powinien powstać, jest trasa od Gdyni do okolic Lęborka.
- To jest rzecz, którą dzisiaj bardzo dogłębnie analizujemy i bardzo poważnie zastanawiamy się, czy nie spróbować jednak zapewnić finansowanie tego odcinka drogi S6" - mówił Szmit.
Wiadomo już na pewno, że najbliższym czasie nie rozpocznie się budowa ekspresówki z Lęborka do Słupska.
Budowa tej części drogi ze Szczecina do Trójmiasta, na odcinku od Sianowa, przez Słupsk i Lębork, miała się rozpocząć w 2018 r. Teraz wiadomo, że ekspresówką przez Słupsk pojedziemy nie szybciej niż po 2020 r.
Opinie (282) 4 zablokowane
-
2017-02-24 17:38
Finał bedzie taki:
Nie będzie ani tej ekspresowki, ani metropolitalnej.
Zrobili to tylko dlatego żeby stworzyć kolejne pole do nic nie wnoszacych rozmów skutkiem których będzie odsunięcie obu inwestycji pod pretekstem szukania najlepszego rozwiązania- 15 3
-
2017-02-24 17:31
Opat tak , ale tylko w starej wersji!!!!
Droga do Wladka to brednia i w dodatku z mydleniem oczu. A o innnych drogach zapomnijcie. PIS juz pozamiatal, przeciez nie beda budowac cieplemu drogi do Slupska chocby byl najlepszym prezydentem w Polandii.
- 7 2
-
2017-02-24 17:28
dla warszawki (1)
Bo ważniejszy jest dojazd dla Warszawiaków nad morze niż życie obywateli małego i dużego Trójmiasta . To jest kara za to, że Wałęsa i Tusk stąd pochodzą. Bez zmiany rządów nie ma szans na pożądaną nową trasę do Lęborka. Jeżdżę często do Władka i korki są tam tylko przez trzy miesiące w roku. Korki, które drogami lokalnymi i tak w miarę się omija... Farsa jak wszystko w wykonaniu tego rządu.
- 8 7
-
2017-02-24 17:30
Takie łatwe wytłumaczenie i mozna siedzieć w "twierdzy".
- 2 0
-
2017-02-24 17:27
Komentarz
Zaczęła sie kampania wyborcza 2018r
Kolejna kiełbasa tak jak PO obiecała S6 trasa kaszubska i OM a teraz żeby bardziej orginalnie to wymyślili drogę ekspresówkę na Hel
Naprawdę władza ma ludzi za idiotów !
Jak tak beszczelnie można próbować zdobyć przychylność głosów
Ten kraj region upadnie z tytułu bezpardonowej walki o stołki wladzy
Niedajcie się nabrać na takie obietnice budowy kolejnej drogi która będzie na wirtualnych pokazach na medialnych portalach
tu jest cyniczna walka o głosy- 7 3
-
2017-02-24 17:23
Obwodnica Metropolitalna w połączeniu z proponowaną przez rząd ma sens. Obie trasy powinny być realizowane jednocześnie! Niech w końcu PiSiory pomorskie coś zrobią dla regionu!
- 4 6
-
2017-02-24 10:44
PIS jak zwykle na papierze ma wielkie plany - a potem niczego nie realizuje (3)
dla tych z pamięcią wiekszą od PISlamskiego leminga przypominam A1
co prawda OPAT by się przydał, ale sekowanie połączenia ze Słupskiem to wprost niewyobrażalna głupota
i to potwierdza, że NIKT nie jest zainteresowany rozwijaniem północy czy terenami poPGRowskimi
dla przypomnienia kiedys koło Słupska (albo Lęborka) miała powstać fabryka samochodów, powstała na południu, bo helikopterami swojej produkcji nie bedą wywozić- 39 5
-
2017-02-24 11:53
(2)
ciemny lud łyknie jak zwykle parówę wyborczą..
- 5 2
-
2017-02-24 17:07
nie łyknie...
- 0 0
-
2017-02-24 17:06
widać pislamisci lubia parówy
- 3 0
-
2017-02-24 17:03
też dobrze
Wszyscy mamy świadomość, że TK i OM to "jajeczka" trzeciej świeżości, w ostatniej chwili podrzucone w obliczu klęski następcom na rządowych stołkach. Wiadome było, ze kasy na to nie będzie. I zła opinia gotowa... A im gorzej, tym lepiej... ;)
Jakoś trzeba sobie z tym problemem poradzić i odkurzona koncepcja półncnej części województwa jest bardziej dopasowana do realiów. Tym bardziej, że potrzeby tej części województwa raczej nie miały dotychczas wysokich priorytetów...
Czujność powinny budzić wzmianki o "planach i koncepcjach", bo coś to pachnie "gdyńską retoryką"...
Jednak proszę nie liczyć, że "ciemny lud" to kupi...
On wystawi rachunek za obiecanki...
Demokracja jest kobietą a za zawiedzione nadzieje nikt nie msci się bardziej okrutnie jak Kobieta. ;)- 4 7
-
2017-02-24 17:00
PIS ukręci kolejne lody jak przy ekranach czy przy wycince drzew
to jest patologiczna formacja i V kolumna Putina
- 10 4
-
2017-02-24 12:38
Blokowanie trasy S6 to blokowanie dostępu i rozwoju dla polskich portów! (1)
To się kwalifikuje jako zdrada stanu, pod trybunał za niszczenie gospodarki.
- 28 5
-
2017-02-24 16:43
bez przesady
Raczej portu. W liczbie pojedynczej...
S6 w formie TK i OM nic nie pomaga portowi w Gdyni, który dusi się na Kwiatkowskim, Hutniczej i Puckiej- 1 2
-
2017-02-24 10:24
"pracujemy nad koncepcją budowy" (1)
Nic tak pięknie nie brzmi jak kiełbacha wyborcza w regionie, który z PiSem nie ma za wiele wspólnego.
- 62 6
-
2017-02-24 16:27
Bzdurry
Nikt nad niczym nie pracuje. Nikt nawet nie słyszał o żadnej koncepcji, to są jakieś bajki.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.