• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany dla kierowców przy Bramie Wyżynnej

Rafał Borowski
2 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

W tym tygodniu zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu na Wałach Jagiellońskich w centrum Gdańska. Jest to związane z rozpoczęciem budowy przejścia naziemnego na wysokości Bramy WyżynnejMapka. Realizacja inwestycji, która obejmuje również okoliczny układ drogowy, potrwa do końca roku.



Po wybudowaniu przejścia przy Bramie Wyżynnej będę korzystał z:

W tym tygodniu rozpocznie się zapowiadana od dawna budowa naziemnego przejścia na wysokości Bramy Wyżynnej. Przypomnijmy, że przy okazji zostaną przebudowane przystanki tramwajowe. Zostaną one poszerzone kosztem jezdni na ich wysokości. Warto podkreślić, że budowa przejścia to tylko jeden z elementów znacznie szerszej inwestycji.

W jej zakres wchodzi także m.in. przebudowa zatoki autobusowej od strony Forum Gdańsk, modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich w kierunku Pruszcza Gdańskiego, na odcinku od ul. Okopowej.

To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem. Natomiast na jezdni w kierunku dworca, na wysokości NBP, przebudowany zostanie pas z płyt do skrętu w lewo umożliwiający nawrotkę. Wykonawcą prac jest spółka Eurovia Polska, a ich koszt wynosi ok. 5,8 mln zł. Zgodnie z harmonogramem, inwestycja powinna zakończyć się z końcem tego roku.

Czytaj więcej: Wybrano wykonawcę przejścia między LOT-em i Forum Gdańsk

W tym tygodniu drogowcy wprowadzą zmiany w organizacji ruchu przy Bramie Wyżynnej. Pierwsze utrudnienia dla kierowców pojawią się we wtorek 3 sierpnia.

- Przez ok. tydzień jezdnia ul. Wały Jagiellońskie w stronę Pruszcza Gdańskiego zostanie zawężona do dwóch pasów ruchu. Wyłączony z ruchu zostanie prawy skrajny pas jezdni, na ok. 100-metrowym odcinku od węzła Hucisko. Ponadto wydłużona zostanie zatoka autobusowa, tak aby peron w całości był dostępny. W ramach tego etapu organizacji przewidziano także zawężenie chodnika przy zatoce autobusowej - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, które nadzoruje inwestycję.
Kolejne utrudnienia rozpoczną się w czwartek 5 sierpnia. Zostaną wówczas zamknięte na czas trwania inwestycji, tj. do końca roku, lewoskręt i zawrotka, znajdujące się na jezdni w kierunku Wrzeszcza na wysokości ul. Bogusławskiego.

- Planowane wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu jest pierwszym etapem zmian planowanych na tym obszarze w ramach zadania. O kolejnych zmianach informować będziemy z wyprzedzeniem. Kierowcy poruszający się po tym obszarze muszą liczyć się z utrudnieniami co najmniej do końca roku - uzupełnia Niezgoda.
Naziemne przejście dla pieszych powinno zostać wybudowane do końca roku. Naziemne przejście dla pieszych powinno zostać wybudowane do końca roku.

Miejsca

Opinie (350) 7 zablokowanych

  • zalosne!!!!!!

    • 0 1

  • jeżeli już teraz tam jest permanentny korek to

    co będzie się działo po uruchomieniu tego przejścia.
    Tak jak ktoś tutaj napisał - najpierw tunel dla samochodów - jak choćby pod Monciakiem w Sopocie - a dopiero potem przejście naziemne.

    • 0 2

  • Jakie zmiany? Nazywajcie rzeczy po imieniu....

    Totalny paraliż - to pasuje

    • 4 2

  • d**ilizm

    Po co te przejście górą i tak centrum Gdańska jest zakorkowane.Ktoś dostał dobrą kopertę od dewelopera.A tunele zalejemy wodą i zrobimy basen brawo pani Prezydent Gdańska pieniądze w błoto wyrzucone.

    • 2 2

  • to po co jest tunel?

    Chyba całkiem odbija władzy peowskiej w Gdańsku.Jest dużo ważniejszych rzeczy do zrobienia.Tunel jest wystarczający!!!

    • 3 2

  • To dopiero będzie "kicha". Proponuję jeszcze wybudować kładkę nad zebrą przy Bramie Wyżynnej.Paranoja po gdańsku goni paranoję.

    • 2 2

  • (6)

    Wygląda na to, że tylko za komuny myślano perspektywicznie. Teraz działa się wg chwilowych potrzeb. Jest za dużo samochodów więc trzeba wybić z głowy innym kierowcom jazdę przez miasto. My urzędnicy sobie poradzimy - mamy swoje zamknięte parkingi i służbowych kierowców. Za stanie w korku i oglądanie facebooka nam płacą.

    • 173 36

    • (3)

      Możesz jeździć rowerem lub komunikacją miejską, auto to nie przywilej

      • 4 17

      • "auto to nie przywilej"

        Masz rację, to nie przywilej...
        To konieczność.

        • 7 1

      • możesz sobie wykopać ziemiankę bo lodówka to nie przywilej

        • 10 0

      • Możesz wysłać gołębia pocztowego, telefon to nie przywilej

        • 13 0

    • (1)

      Za komuny nie myslano perspektywicznie, bo nikt nie zakladal ze w pewnym momencie kazdy bedzie mogl sobie za wyplate kupic jezdzacy samochod. Jeden z paradoksow urbanistyki polega na tym, ze polepszanie systemu drogowego zwieksza korki. W rozwinietych krajach placi sie za sam wjazd do centrum miasta, a pieniadze z tego sa pchane w rozwoj komunikacji miejskiej, niestety naszym wlodarzom zajmie to pewnie ze 30 lat jeszcze. Gdyby kazdy wjazd do centrum kosztowal 10 zl to nagle wiekszosc ludzi pchajacych sie przez miasto wybraloby komunikacje miejska, ogrom wplywow z biletow pozwolilby na rozwiniecie tej komunikacji do poziomu europejskiego, i zyskaliby na tym tak naprawde wszyscy. Ale na razie jestesmy na etapie utrudniania zycia kierowcom.

      • 3 7

      • "gdyby kazdy wjazd do centrum kosztowal 10 zl"

        To zarobiliby dentyści na zgrzytających ze złości ludziach.
        Jednak to koszt dwóch przejazdów komunikacją miejską, wiec zapłacą haracz i przyjadą samochodem. Bo ich czas jest droższy.

        "rozwiniecie tej komunikacji do poziomu europejskiego"
        Wymaga nakładów i nigdzie się nie zwraca.
        Po osiągnięciu poziomu rozwoju komunikacji samochodowej (a zaręczam, daleko nam do niego), za którym faktycznie nie ma co liczyć na skalowalność (każdy system tak ma...), usiłuje się szukać rezerw w komunikacji zbiorowej. Z miernymi skutkami, szczególnie tam, gdzie zerwano ciągłość rozwoju.
        Skalę środków świetnie ilustruje przykład szybkiego tramwaju w Danii, którego koszty "inicjalne" osiągnęły kwotę pół miliarda... dolarów za 12 km torowiska.
        Wniosek - na dobra komunikację zbiorową stać jedynie bardzo bogate społeczeństwa.
        Poza tym ta komunikacja też gdzieś musi jeździć, a to jest nie do zrobienia w trójmiejskiej, archaicznej sieci drogowej... Na dodatek "ubogacana" pomysłami typu Wileńska/OGW czy niedokończonymi działaniami ze zgniłymi kompromisami jak Słowackiego, tunel czy "zielona", likwidacja kolei do NPort...

        • 3 0

  • Paraliż miasta, a wystarczyłoby zainstalować 3 windy. (8)

    Po jednej na każdy przystanek i jedna przy Locie.
    Przy Galerii jest winda

    • 4 4

    • zezłomuj pudło to paraliż będzie mniejszy (7)

      • 3 2

      • Sam się zezłomuj (6)

        To moja praca, jestem kierowcą

        • 1 2

        • jak jesteś kierowcą, to na pewno zauważyłeś, że w twojej pracy najbardziej przeszkadza nadmiar samochodów w mieście (5)

          popieraj więc działania prowadzące do poprawy komfortu i bezpieczeństwa mniej terenochłonnych sposobów poruszania się po mieście: takich jak ruch pieszy i przejazdy tramwajami.

          • 1 2

          • (4)

            najwięcej przeszkadzają tacy ujtadacze jak ty panie pro nowoczesny, tak tak w europie dąży się do zmniejszenia ruchu w mieście ale przy okazji buduje się obwodnice, oringi i szybką komunikację a nie modernizuje za pomocą pędzla i farby i zakazów bo tak jest taniej. Czy ty naprawdę myślisz że ja mam ochotę jeździć przez to zapyziałe miasto i oglądać ten cud architektury jakim jest forum, zróbcie za nasze podatki ciekawą objazd a moją noga i koło tam nawet nie powstanie.

            • 1 1

            • Ale masz obwodnicę. A nawet 2 i 2 w budowie (3)

              Tylko problem jest taki że wieśniaku chcesz jeździć po centrum

              • 0 1

              • (1)

                To na jaki ch* budowaliście nowy wiadukt na biskupiej czopku z 2 pasami. Mam jechać młocie z Oruni do Wrzeszczą Obwodnica? Może jeszcze przez Chwaszczyno. Idź się lecz na nogi bo na głowę za późno.

                • 0 1

              • Stój w korkach łosiu

                Ja pośmieje się z takich cepów jak ty

                • 0 0

              • To na jaki ch* budowaliście nowy wiadukt na biskupiej czopku z 2 pasami

                • 0 1

  • Ten kto wymyślił i zaaprobował przejście na,iemne jest baranem. Efekt większe korki, wypadki, trupy, no i wizualnie wiocha. Było fajnie, bezpiecznie trzeba było zmodernizować tylko wejście do tunelu od strony bramy wyżynnej. Coś ta dulkiewiczowa chyba nie myśli albo myśli opornie.

    • 6 2

  • A może by tak tunel od obecnego wlotu przy stacji Gdańsk-Śródmieście z wylotem aż za Dworcem Głównym? (2)

    U góry ewentualnie tramwaje, przestrzeń dla pieszych, aleje drzew, mała architektura, pomnik króla Kazimierza Jagiellończyka w miejscu dawnego Wilhelma II przy Bramie Wyżynnej (były takie pomysły); zresztą przestrzeń Forum w sposób płynny byłoby przedłużeniem Drogi Królewskiej. Wiem, mogłyby być problemy techniczne np. z Kanałem Raduni i współistnieniem wylotu tunelu z wiaduktem, koleją w okolicach Błędnika, ale miasto zyskało by wiele reprezentacyjnej przestrzeni.

    • 2 3

    • a masz... (1)

      ...sponsora?

      Taki przykład - na Stogach remont jezdni i torowiska wymagał wymiany sieci kanalizacyjnej i burzowej. Czyli głębokie wykopki i armagedon. Dwa? lata opóźnienia.
      Wymnóż przez 10x i będziesz miał skalę problemu z realizacją "Wały w tunelu"

      • 0 0

      • Ale pomarzyć zawsze można ;)

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane