• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • No niestety, ale ewidentna wina pieszego.

    Szkoda faceta, ale prawo drogowe jego takze obowiazuje.

    • 1 5

  • Rozwiązanie (5)

    A może tak po prostu zlikwidować to przejście ? Przecież w obie strony są przejścia odległe o zaledwie 100 metrów.

    • 35 19

    • studenckie przejscie

      Przez to przejście prowadzi najkrótsza droga SKM Gd. Politechnika do Politechniki.

      • 0 0

    • Zlikwidujesz przejście to ludzie będą przebiegać przez jezdnię...

      • 3 3

    • Niestety to zbyt trudne rozwiązanie dla decydentów

      • 2 2

    • (1)

      100 razy 4, bo tyle jest w rzeczywistosci raz 2 = 800 metrow = 10 minut kapciem + 3 w oczekiwaniu na zielone = 13 minut zamiast pol minuty. Proponuje podobne usprawnienia dla aut.

      • 4 5

      • 800m to do UCK

        między bramą wyżynną a Operą jest 2000m a ty piszesz że do przejścia jest 400m - chyba tego przy Traugutta - ale bliżej jest przy Operze - jakieś 100m i Klinicznej z 80m

        • 3 2

  • Dwie godziny później kolejne potrącenie!!!!

    2 7 l h

    gazeta.pl Tytuł:
    Na Hallera kolejne potrącenie pieszego. Ranna 22-latka

    Cały tekst: Na_Hallera_kolejne_potracenie_pieszego__Ranna_22_latka

    Może warto zaktualizować artykuł!?

    • 5 0

  • przejscie

    nas buce bardzo rzadko zatrzymuja pojazd przed przejscie dla pieszych w norwegi za taki czyn bado wysoka kara finansowa przejrzyjie oczy ciemno-grodianie

    • 3 2

  • glupota tanczy i spiewa

    Tak! Rewelacyjnie! Wszedzie stawiajmy progi zwalniajace by w polsce zylo sie lepiej i bezpieczniej. Teraz dzieki progom zwalniajacym czyli plastkowym badzewiom rozpadajacym sie po miesiacu, potrąceni beda mieli mozliwosc lądowania z telemarkiem. Postawmy jeszcze trybuny i niech miasto zatrudni sklad sedziow. Ciekawe co zrobia na torach by nie wymijac ich srodkiem? Zamiast postawic swiatla na żądanie pieszego, to od dawna sa wypadki i rewelacyjne pomysly. Nastepnym krokiem powinno byc wylaczenie ulicy z ruchu motorowego od multikina po wiadukt kolejowy. 2013-14 czasy swietnosci progow zwalniajacych

    • 3 4

  • lobbing?

    Z tego co widac, do wypadku doszlo na jednym pasie, a wiec dwa pasy nie mialy tu wplywu. Wyglada na slepa decyzje bez analizy okolicznosci zdarzenia. czyzby ktos lobbowal za zmianami, ktore doprowadza do paralizu skrzyzowania, jak kilkaset/tysiecy pracownikow bedzie tedy wracac do domu?

    • 3 3

  • A co dalej? (1)

    "Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie." Po miesiącu ci wszyscy piraci powinni już jeździć prawidłowo - 30 dni x 300zł i jest nauczka. Co teraz dzieje się z tymi nagraniami piratów?

    • 18 0

    • też jestem ciekawy ile tych mandatów wystawiono - ale to chyba super tajna informacja o znaczeniu strategicznym

      • 1 0

  • Korki (2)

    Brawo. Niech jelenie stoja w korkach skoro jezdzic nie umieja. Na Hallera w innym punkcje - na wysokosci Lilli Wenedy tez zostal zrobiony lewo skret i jelenie jadacy na pamiec w strone Brzezna nagle zatrzymywali sie na znaku bo jechali tak szybko, ze nie mogli odbic w prawo, gdy kolo nich jechalo auto. Tak kierowcy patrza na przejscia i taka maja wyobraznie i pieszych gdzies. Podobnie jest kolo przystanku Żaglowa - AmberExpo, 2 pasy od strony portu plus lewo skret. Ludzie wysiadaja z tramwaju, przechodza przez jezdnie i jedno auto sie zatrzyma na pasie, a obok inne prawie ludziom po stopach przejezdza bo jelen za kierownica nie ma wyobrazni i nie pomysli, ze skoro ktos obok na pasie sie zatrzymuje przed przejsciem znaczy, ze kogos na nie wpuszcza. Az dziwne, ze nikt tam nie zginal jeszcze, przejechany rano przez zaspanego jelonka za kierownica, ktory mysli, ze jak jedzie autem to jest panem szos i ludzie z przejscia beda mu uciekac, bo nie chce mu sie wcisnac pedalu hamulca. W tym przypadku czy ow dziadek nie powinien i tak sie zatrzymac przed przejsciem jesli ktos sie juz na przejsciu znajduje - policjanci ?? Coz jakby winni byli przechodnie w tym miejscu to by pewnie przejscie usuneli, ale winni sa kierowcy i niech oni sie mecza. Druga sprawa, pewnie wieksze by bylo ryzyko jakby ludzie tam zaczeli przechodzic na "dziko" np. malolaty ze szkoly i wtedy moglo by byc wiecej rannych i ofiar gdyby usuneli przejscie.

    • 7 3

    • (1)

      pokaż mi pieszego, który nigdy nie przeszedł na czerwonym !!!!

      • 1 3

      • ...

        a co to ma wspolnego z tymi miejscami? w zadnym z tych miejsc nie ma swiatel, liczy sie tylko "myslenie" kierowcow. Druga sprawa, mnie uczono na kursie prawa jazdy by myslec za przechodnia, to kierowca jedzie autem wazacym xxx kilo, ktore nie zatrzyma sie w sekunde, tak jak pieszy nie ucieknie z przejscia w ciagu sekundy, tylko roznica jest taka, ze jak dojdzie do spotkania tych dwoch - to pieszemu jak zginie bedzie juz wszystko jedno, a kierowca bedzie zyl z trauma, ze kogos potracil czy zabil ( ze swojej lub nie winy ).

        • 2 0

  • Zlikwidowac to przejscie

    To przejscie powinno zostac zlikwidowane, jest przejscie przy wiadukcie kolejowym 50 m wczesniej i na wysokosci opery - jakies 150 m dalej. Po co paralizowac pol miasta?

    • 4 3

  • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ZLIKWIDOWAĆ TO PRZEJŚCIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    zlikwidować przejście bo niedaleko po obu stronach są przejścia ze światłami. Nie można ograniczać przepustowości tam gdzie już prawie jej nie ma. Panowie z ZDiZ proszę pomyślcie.

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane