- 1 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (148 opinii)
- 2 Wraca ocenzurowany "autobus do piekła" (211 opinii)
- 3 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (164 opinie)
- 4 Parking przecieka. Są chętni do naprawy (80 opinii)
- 5 Poważny wypadek w Chyloni (118 opinii)
- 6 Przepisy niewiele zmieniły na przejściach? (209 opinii)
Zmiany przy wiadukcie na Hallera z opóźnieniem
Oznakowanie wiaduktu kolejowego na al. Hallera z podwieszoną pod nim tramwajową siecią trakcyjną zostanie wykonane z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Pierwotnie znaki ograniczające ryzyko zerwania sieci przez ciężarówki miało pojawić się w tym roku. Termin realizacji został jednak przesunięty. Także w przyszłym roku modernizację przejdzie sama sieć trakcyjna, która zostanie podniesiona o 5 cm. Obie inwestycje mają kosztować ok. 1 mln zł.
Cierpieli na tym głównie pasażerowie komunikacji publicznej, dlatego w czerwcu władze Gdańska zapowiedziały zmiany, które mają ograniczyć podobne przypadki.
Jeszcze przed wakacjami radni przegłosowali uchwałę o wsparciu finansowym Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni i przekazaniu mu 1 mln zł na modernizację sieci i montaż dodatkowego oznakowania.
Modernizacja ma pochłonąć ok. 600 tys. zł i polegać na wzmocnieniu oraz podniesieniu trakcji o kilka centymetrów. Dodatkowo mają zostać zamontowane izolatory, które w razie zerwania sieci umożliwią utrzymanie ruchu tramwajowego na jednej z dwóch nitek.
Pozostała część kwoty została przeznaczona na zakup dodatkowego oznakowania przy skrzyżowaniu Hallera z Trubadurów i radar wysokościowy. Cała infrastruktura pierwotnie miała się pojawić jeszcze w tym roku, ale wykonawca oznakowania zwrócił się do urzędników z prośbą o przedłużenie terminu realizacji zadania.
- Umowa zostanie podpisana prawdopodobnie w listopadzie. Od tego czasu wykonawca będzie miał 16 tygodni na montaż znaków. Termin może jeszcze ulec zmianie ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Do początku grudnia ma być z kolei gotowa dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej. Sam przetarg i wyłonienie wykonawcy zaplanowano na pierwszy kwartał przyszłego roku. Przy realizacji takiego harmonogramu same prace zostałyby przeprowadzone więc wiosną 2020 r.
Wideo archiwalne
Opinie (120) ponad 10 zablokowanych
-
2019-10-27 14:11
16 tygodni na postawienie znaku.
A zapewne i tak nie zdążą.
- 16 2
-
2019-10-27 14:21
wiadukt
Czy na Grunwaldzkiej są informacje ,że na Hallera jest taki niski wiadukt Powinna być sygnalizacja świetlna mrugająca z podaną wysokością wiaduktu ,i wtedy kierowca by wiedział że nie może w tą ul skręcić Znak powieszony na wiadukcie to jest już zapuzno ,tam się tyle dzieje tramwaje i samochody ,ciasno i szofer może nie zauważyć tanio i szybko
- 8 7
-
2019-10-27 14:30
Powinna byc tablica z informacją
że zniszczenie linii tramwajowej kosztuje 10 tys. złotych i wyegzekwować to. Szybko rozejdzie się w CB.
- 14 1
-
2019-10-27 14:42
Tylko brama ze stali przed mostem!
po co znaki?
- 8 1
-
2019-10-27 14:56
Najpierw palmarnia w oliwie opóźnienie teraz trakcja tramwajowa
Oj cos te nasze Gdańskie urzędy wolno pracują chyba ich za dużo jest !!!!!!!- 13 2
-
2019-10-27 14:58
Opóźnienie tz zielona droga od zaspy do przymorza ul Pomorska na Żabiance katastrofa a urząd wszystko ok
Skandal- 8 1
-
2019-10-27 15:14
przeciez tam jest praktycznie codziennie awaria (1)
to tak trudno postawic tam radiowoz i niech napieraja manday po minieciu pierwszego znaku przy operze ? nie, k... lepiej zeby straz miejska wlepiala mandaty ludziom na przystanku przesiadkowym pkm, d**ilizm roku. lepiej wydac 1 mln zlotych na znaki (ktore juz istnieja, a slepym d**ilom nalezy odbierac prawo jazdy). po ch... ja place podatki za takie przy... decyzje. banda kretynow, wszyscy wyzej wymienieni.
- 12 0
-
2019-10-28 06:58
Mayday. A reszta ok.
- 0 0
-
2019-10-27 15:14
milion złotych za podniesienie trakcji o 5 cm? na odcinku 20 metrów?
- 8 1
-
2019-10-27 15:15
Jest proste rowzwiazanie trzeba za montowac progi zwalniajace wtedy burak w Tirze zauwarzy ze jest za nisko dlaniego
Typowy pirat drogowy uwagi na znaki nie zwraca !!Albo zamontować wcześniej właśnie brame i już to będzie dla niego ostrzeżenie zniszczy brame to zauważy ,A potem mandat plus koszty naprawy bramy on pokrywa.Ale podmoszenie trakcji o 5 cm za miliony z kasy mieszkańców to niegospodarność~!
- 4 1
-
2019-10-27 15:59
Znaki są
W tym te zmiennej treści. Były też bramownice, kamery. Nic nie daje rady - pewnie część spedycji jeździ na nawigacji dla osobówek stąd myślenie się wyłącza.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.