Fakty i opinie

stat

Zmiany w oznakowaniu na obwodnicy. Kierowcy pojadą szybciej

Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić.
Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić. fot. Maciej Naskręt/Trojmiasto.pl

Kierowcy powinni się spodziewać korekty oznakowania poziomego na obwodnicy. Będzie można zjeżdżać z prawego na lewy pas przy zjazdach na ekspresówkę w rejonie Matarni i Straszyna. To ma poprawić płynność i bezpieczeństwo ruchu.



Jak oceniasz zmianę na obwodnicy?

pozytywnie, pojedziemy w miejscach zmian szybciej

49%

trudno powiedzieć, trzeba przetestować rozwiązanie

27%

negatywnie, nic to nie zmieni

24%
  • zakończona

  • łącznie głosów: 1605
Kilka lat temu drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wprowadzili linie ciągłe na zjazdach do ekspresówki. Oznakowanie pojawiło się na węźle Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska i węźle Matarnia zobacz na mapie Gdańska - na nitce do Gdyni. Czas pokazał, że pomysł wymaga zmian. Dlaczego?

Na obwodnicy, gdzie panuje ogromny ruch i padają kolejne rekordy natężenia, przy obecnym oznakowaniu różnica prędkości między samochodami (jadącymi lewym i prawym pasem) jest zbyt duża. To potęguje sytuacje niebezpieczne.

Stąd też jeszcze jesienią wprowadzona zostanie zmiana oznakowania. Przy obecnej linii ciągłej rozdzielającej pasy - po jej prawej stronie - pojawi się linia przerywana.

- W efekcie powstanie linia jednostronnie przekraczalna. To oznacza, że będzie można zjechać z prawego pasa na lewy, ale odwrotnie będzie to niemożliwe - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Czytaj też: Czy zakazać wyprzedzania z prawej strony?

Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe.
Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe. graf. Trojmiasto.pl
Zdaniem drogowców powinno to odkorkować nieco prawy pas i wpłynąć na płynność ruchu i bezpieczeństwo przejazdu na jezdni głównej. Ponadto ułatwić ma włączenie się do ruchu pojazdów z łącznicy.

Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, pojawi się w kolejnych miejscach drogi ekspresowej.

Obecnie linie jednostronnie przekraczalne powszechnie stosowane są na drogach o przekroju jednej jezdni - po pasie ruchu w każdą stronę. W miastach tego rodzaju linie napotkamy na skrzyżowaniach z wyspą centralną. Umożliwiają one zjazd autem do zewnętrznej części skrzyżowania, a zakazują jazdę do wewnątrz.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (191)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
13.10.2017 wprowadzono zmiany w regulaminie.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.