• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w ruchu w centrum Gdyni dezorientują kierowców

Patryk Szczerba
14 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Tak wyglądało skrzyżowanie ulic Abrahama i Armii Krajowej do czwartkowego wieczora. Znak został wyprostowany, ale linie zatrzymania na Abrahama pozostały niezmienione. Tak wyglądało skrzyżowanie ulic Abrahama i Armii Krajowej do czwartkowego wieczora. Znak został wyprostowany, ale linie zatrzymania na Abrahama pozostały niezmienione.

Skrzyżowania równorzędne w Gdyni miały uspokoić ruch w centrum. - Póki co, jest spory bałagan, bo znaki pionowe są inne niż poziome - informują czytelnicy. - Dlatego niektóre obróciliśmy o 90 stopni, bo wykonawca spóźnia się z prawidłowym wymalowaniem linii - odpowiadają urzędnicy.



Znasz zasady dotyczące skrzyżowań równorzędnych?

O wprowadzanym w życie pomyśle wprowadzenia strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych w centrum Gdyni pisaliśmy kilkanaście dni temu. Urzędników ZDiZ do zmian popchnął projekt Civitas Dynamo, z którego finansowana jest zmiana oznakowania pionowego i poziomego. Opinie kierowców są różne, ale od zmian nie ma już odwrotu.

Jedne znaki zaprzeczają innym

Problem w tym, że oficjalnej daty zakończenia wprowadzania nowego oznakowania nie ma, a zmiany można już zaobserwować na wielu odcinkach. Kierowcy twierdzą, że oznakowanie zmienia się co kilka dni, więc jak prawidłowo jeździć - wie mało kto.

- Jechałem we wtorek ulicą Abrahama zobacz na mapie Gdyni prosto. Najpierw spotkałem znak "ustąp pierwszeństwa" mimo że na prostopadłej Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni jeszcze niedawno były znaki "skrzyżowanie równorzędne". Tyle tylko, że ktoś je przekręcił o 90 stopni. Pasy zatrzymania na jezdni Armii Krajowej wymalowane jednak pozostają, a na Abrahama cały czas są natomiast namalowane trójkąty oznaczające "ustąp pierwszeństwa" - relacjonuje pan Szymon, na dowód przysyłając zdjęcia.
Z urzędnikami rozmawialiśmy w tej sprawie w czwartek. Dzień później znaki na Armii Krajowej oraz Abrahama zostały skierowane w kierunku kierowców, ale nie wszystkie. Przechodząc ul. Abrahama w innym miejscu, łatwo dostrzec jednak, że przez skrzyżowaniem z Batorego zobacz na mapie Gdyni znak w piątkowe przedpołudnie nadal był odwrócony.

Kiedy więc będzie można powiedzieć o tym, że strefa Tempo 30 wsparta skrzyżowaniami równorzędnymi oficjalnie obowiązuje? I jak mają jeździć kierowcy, skoro część znaków wyklucza inne?

Urzędnicy: wykonawca się spóźnia

- Czekamy aż wykonawca w pełni zrealizuje zadanie. Są opóźnienia, ale staramy się pospieszać. O jego zakończeniu będzie można mówić, gdy znaki poziome i pionowe będą wskazywały to samo. Póki co trzeba stosować się do znaków pionowych - przyznaje Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni.
Część zmotoryzowanych zauważa, że taka przejściowa sytuacja nie jest najgorsza, bo... zdążyła uspokoić ruch w centrum Gdyni.

- Kierowcy nie wiedzą, jak jeździć, więc przed każdym skrzyżowaniem następuje zatrzymanie. Może dla przepustowości nie jest to dobre, ale dla bezpieczeństwa na pewno - zauważa pan Jarek.
Przypomnijmy przy okazji, że skrzyżowania równorzędne nie będą obowiązywały na ul. Świętojańskiej oraz o tym, że po wprowadzeniu strefy Tempo 30 zaplanowano też rozwiązania dla rowerzystów. Zaczną obowiązywać dopiero wiosną. Wśród nich m.in. kontraruch na Starowiejskiej i okolicznych ulicach.

Miejsca

Opinie (245) 9 zablokowanych

  • To przedziwna sytuacja. Od dłuższego czasu władze Gdyni robią wszystko aby rozwcieczyć mieszkańców utrudniając im na każdym kroku życie. To klasyczny przykład na to jak władza uderza do głowy. Ta władza nie jest na szczęście dana nazawsze. Szczurek razem z poplecznikami zatracił instynkt zachowawczy...Drugie wyjaśnienie to syndrom Titanica - zdał sobie sprawę, że już jest pozamiatane i jest już mu wszystko jedno. Tak czy siak Gdyni szkoda. To było fajne miasto.

    • 8 1

  • Chore to wszystko (4)

    ten znak o rownorzednym skrzyzowaniu i linia zatrzymania za przejsciem jest bez sensu, bo Abrahama jest tu jednokierunkowa i z prawej i tak nikt nie wyjedzie. Wiec jadacy na wprost daja rure jak kiedys...

    • 6 1

    • nie chcę oceniać szczegółów tego rozwiązania (3)

      ale ogólnie chodzi o to, żeby dojeżdżając do skrzyżowania zwolnić... - poprawa bezpieczeństwa.

      • 1 0

      • ten, ktory to zmienial chyba nigdy tam nie byl... ;) (2)

        jestem jan nabardziej za poprawa bezpieczenstwa....ale miejscowi (tez tam mieszkam) i tak nie zwolnia, bo wiedza ze do Swietojanskiej maja pierwszenstwo

        • 0 1

        • batorego we wrzeszczu (1)

          tam zrobili wyniesioną część centralną skrzyżowania - dobrze to się sprawdza....

          • 1 0

          • widać z góry na googlach maps

            • 1 0

  • ZDIZ nie odpowiada na maile (1)

    NADAL. Wysłałem dwa tygodnie temu maila z zapytaniem o remont Estakady. Maja mnie głęboko.... wczoraj ponowiłem maila, nikt znad kawy nie zdążył odpowiedzieć.....

    • 9 0

    • ze stronki zdiz:

      W dniu 30.09.2016r. rozpoczął się awaryjny remont dylatacji w łącznicy zjazdowej do ul. Hutniczej z Estakady Kwiatkowskiego na kierunku ul. Morska. Remont będzie trwał do 03.11.2016r. Ruch będzie odbywał się po jednym pasie ruchu.

      • 1 0

  • zmiany

    Brak Słów to jest koszmar

    • 4 1

  • czy portal może zająć się szalenstwem UM w Gdyni?

    Właśnie byłem na 10 lutego, gdzie jakiś niepełnosprawny wyrzucił na kostkę sypki cement, oczywiście pozostawiając wszystkie dziury

    nie wiem ile takie zabawy kosztują, ale na pewno nie są za darmo

    jestem ciekaw ile osób uda się w najbliższych dniach do okulisty, bo ten cement (szkodliwy dla zdrowia także dla płuc) właśnie hula sobie z wiatrem

    • 8 0

  • szczurasowe standardy. Czego by się nie dotknęły te lajzy z magistratu to spiepsza.

    • 4 0

  • A o co chodzi?

    współczuję kierowcom! skrzyżowanie Starowiejska, 3 go Maja,z lewej ustąp pierwszeństwa,z prawej ścieżka rowerowa.mózg państwa tak by tego nie wymyślił.

    • 11 1

  • Niezły

    drogowy burdel macie teraz w tej Gdyni :/ A wszystko jak zawsze przez samozwańczą grupkę oświeconych nieco inaczej ;)

    • 6 1

  • Chwila chwila bo czegos nie rozumiem : (4)

    "Urzędników ZDiZ do zmian popchnął projekt Civitas Dynamo, z którego finansowana jest zmiana oznakowania pionowego i poziomego."

    "- Czekamy aż wykonawca w pełni zrealizuje zadanie. Są opóźnienia, ale staramy się pospieszać. O jego zakończeniu będzie można mówić, gdy znaki poziome i pionowe będą wskazywały to samo."

    To kto jest wykonawca i czy Gdynia nie ma na farby ze bierze pieniadze od jakiego Dynama ?

    • 32 1

    • Civitas Dynamo

      To bardzo fajny projekcik UE sluzacy do przewalenia jak najwiekszej ilosci kasy. Z ich strony internetowej :
      Poziom europejski: umożliwić decydentom i politykom z miast CIVITAS DYN@MO wnoszenie aktywnego wkładu w wymianę informacji i krzewienie wiedzy na szczeblu europejskim, w ramach letnich warsztatów i szkoleń, poprzez rozwijanie centrów kompetencyjnych na rzecz planowania zrównoważonej mobilności w miastach oraz elektromobilności.

      Czyli super : 4 miasta, ktore nijak sie do siebie maja - bo jeszcze bym zrozumial miasta od Wejcherowa po Starogard ale Palma de Mallorca w Hiszpanii? Gdzies trzeba pojechac na te konferencje i warsztaty.
      Za pomoca kilku puszek bialej farby poniszczymy system transportowy w miescie, za reszte kasy kupimy troche znakow drogowych a reszta pojdzie na wyjazdy na warsztaty na ktorych bedzimy gadac o tym co by mozna jeszcze popsuc w milej plazowej atmosferze.

      Swietny pomysl. Sam bym chcial byc w takim projekcie. Nie trzeba nic robic oprocz przewalania kasy UE.

      • 4 0

    • A wiadomo kto ich tam faktycznie popychał ? Nie zaglądajmy ludziom do sypialni !

      • 1 0

    • aż 4 miasta biorą w tym udział

      • 0 0

    • nie no jest szał - po europejsku

      http://www.zdiz.gdynia.pl/projekty-unijne/civitas-dynamo?06e7392270e935c30781fc986ac74569=4aac326dc58259ddb268416f27bebe5d

      • 2 1

  • kto zapłaci za ewentualne kolizje na skrzyżowaniach ? Miasto czy wykonawca ?

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane