• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znak "stop" przed przejściem dla pieszych i przejazdem dla rowerzystów

Piotr
2 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (554)
  • Znaki "stop" stoją przed przejściami dla pieszych i przejazdami dla rowerów wzdłuż drogi biegnącej pod wałem przy kanale Raduni. Z kolei dla kierowców przecinających tę drogę ustawiono znaki "przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów". Który znak jest ważniejszy?
  • Znaki "stop" stoją przed przejściami dla pieszych i przejazdami dla rowerów wzdłuż drogi biegnącej pod wałem przy kanale Raduni. Z kolei dla kierowców przecinających tę drogę ustawiono znaki "przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów". Który znak jest ważniejszy?
  • Znaki "stop" stoją przed przejściami dla pieszych i przejazdami dla rowerów wzdłuż drogi biegnącej pod wałem przy kanale Raduni. Z kolei dla kierowców przecinających tę drogę ustawiono znaki "przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów". Który znak jest ważniejszy?
  • Znaki "stop" stoją przed przejściami dla pieszych i przejazdami dla rowerów wzdłuż drogi biegnącej pod wałem przy kanale Raduni. Z kolei dla kierowców przecinających tę drogę ustawiono znaki "przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów". Który znak jest ważniejszy?

Znaki "stop" skierowane do pieszych i rowerzystów przy przejściach i przejazdach przez ulice przecinające wał biegnący wzdłuż kanału Raduni to ewenement i kuriozum - uważa pan Piotr. Jego zdaniem nie mają one podstaw prawnych i prowokują niebezpieczne sytuacje na drodze. Policjanci uważają inaczej.



Jak oceniasz rozwiązanie ze znakiem Stop przed przejściem dla pieszych i przejazdem?

Oto jego obserwacje dotyczące sytuacji, jaka ma miejsce na wale biegnącym wzdłuż Kanału RaduniMapka w Gdańsku.

Od lat był problem z rowerzystami przekraczającymi nielegalnie jezdnie na przejściach dla pieszych znajdujących się na wale wzdłuż ul. Trakt św. Wojciecha (z ul. NowinyMapka, PodmiejskąMapka czy ZaroślakMapka). Wiem, co mówię, bo to moja codzienna droga do pracy od kilku lat, a pokonuję ją głównie rowerem.

Przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów ze znakami



W ubiegłym roku hucznie udało się stworzyć bezpieczne - jak się wydawało - przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe przez te ulice. Wymalowano pasy i przejazd dla rowerów, postawiono niezbędne znaki (D-6B, oznaczające "przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów").

Dla kierowców znak D-6B, oznaczający "przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów". Dla pieszych i rowerzystów znak B-20, czyli "Stop". Dla kierowców znak D-6B, oznaczający "przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów". Dla pieszych i rowerzystów znak B-20, czyli "Stop".
Temat zamknięty? Otóż nie. Kilka tygodni po tej zmianie przed przejściami z przejazdami rowerowymi stanęły - już nie tak hucznie - znaki B-20 ("stop") z linią zatrzymania... na CHODNIKU, przed przejściem i przejazdem rowerowym.

Chciałbym zauważyć, że na tej trasie, od granicy z Pruszczem Gdańskim do wiaduktu przed Urzędem Wojewódzkim, obowiązuje znak C-16 z warunkowym dopuszczeniem ruchu rowerzystów, powtarzany co skrzyżowanie.

Który znak ważniejszy: "przejście/przejazd" czy "stop"?



W efekcie doszło do absurdu, gdzie piesi i rowerzyści przed przejściem dla pieszych i przejazdem dla rowerzystów mają obowiązek ustąpić pierwszeństwa innym uczestnikom ruchu (tak stanowi przecież znak B-20).

Uważam, że znaki stanęły tam bez absolutnie żadnej podstawy prawnej - bo kto widział "stop" na chodniku dla pieszych? Znak "stop" winien stać na skrzyżowaniu. Tylko ktoś gdzieś to przepuścił - nikt nie wie kto, nikt nie wie dlaczego.

Komenda Wojewódzka odsyła do Wydziału Ruchu Drogowego w Gdańsku, Wydział Ruchu Drogowego w Gdańsku milczy. [Od redakcji: Udało nam się uzyskać stanowisko Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Gdańsku. Znajduje się ono na końcu artykułu]

Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.


Sprawę można by zignorować, gdyby nie fakt, że kierowcy samochodów jeżdżą tam na pamięć. Wielce zdziwieni, że pieszy czy rowerzysta chcą przekroczyć jezdnię.

Użytkownicy ruchu są zagubieni



Powszechnym zjawiskiem w "sezonie rowerowym" są obelgi i wulgaryzmy sfrustrowanych kierowców, którzy oczekują, że piesi będą czekać na zatrzymanie pojazdów, a rowerzyści mają "przeprowadzać rowery przez przejście".

W ubiegłym tygodniu nieomal zabił mnie tam kierowca komunikacji miejskiej. Z piskiem opon zatrzymał się na przejściu - otworzył okno i zaczął wykrzykiwać w niecenzuralny sposób:"... po to masz znak STOP, że masz się zatrzymać...".

Znak "stop" na chodniku skierowany w drugą stronę dostrzegł, a znaku "przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów" (D-6B) przed nosem już nie?

O ironio...



Znak ustawiony dla bezpieczeństwa



Szperając w otchłaniach internetu i FB znalazłem pewien trop w trakcie burzliwych dyskusji z okresu postawienia owego kontrowersyjnego oznakowania. Radni dzielnicy Orunia Górna informowali, że znaki stanęły na wniosek mieszkańców Oruni w celu poprawy bezpieczeństwa.

Rozumiem cel - ale do jego osiągnięcia są inne metody. Progi zwalniające, zwężanie ulic - czemu w 2023 r. w UE ktokolwiek dyskutuje o pierwszeństwie na prawidłowo oznakowanym, zmodernizowanym przejściu dla pieszych i przejeździe rowerowym?

Zaraz zrobi się cieplej. Obserwuję, że rowerzystów przybywa. Będziemy czekać na tragedię? Dochodzi do absurdalnej sytuacji, gdzie znacznie bezpieczniej jest jechać jezdnią (ul. Trakt św. Wojciecha), niż idealnym dla tego celu nasypem. Oczywiście z licznymi pozdrowieniami od kierowców, którzy niezwykle życzliwie kierują "na wał, gdzie jest ŚCIEŻKA ROWEROWA". No nie, nie ma jej.



St. sierżant Justyna Chabowska St. sierżant Justyna Chabowska
St. sierż. Justyna Chabowska, WRD KMP Gdańsk

Zgodnie z treścią § 21 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych znak "STOP" nakłada na kierującego obowiązek zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem oraz ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.

W związku z powyższym to rowerzyści poruszający się wzdłuż kanału Raduni w ciągu ul. Trakt św. Wojciecha na skrzyżowaniu mają obowiązek zatrzymać się w związku ze znakiem B-20 "STOP", przed wjazdem na skrzyżowanie.

Znak ten stosuje się w celu wprowadzenia obowiązku zatrzymania pojazdu w określonych warunkach np. gdy na skrzyżowaniu brakuje odpowiedniej widoczności, która umożliwiłaby bezpieczne poruszanie się uczestników ruchu.

Biorąc pod uwagę ukształtowanie terenu w miejscu wskazanym w artykule - szczególnie występujący tam podjazd - zasadne jest ustawienie tam znaku B-20. Ma on na celu poprawę bezpieczeństwa przede wszystkim rowerzystów.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (554) ponad 10 zablokowanych

  • Chłopie weź się za robotę ja tam tez jeżdżę i nie widziałem jakiś dziwnych sytuacji. Jest lepiej niż było masz znak stop zatrzymujesz się i czekasz aż cię przepuszczą i jedziesz dalej. Wymyśla problemy.

    • 7 0

  • Jest droga i jest stop. (4)

    Jeżdżę tam bardzo często rowerem i nie zgadzam się z autorem. Na wale jest droga a nie chodnik. Droga z dopuszczeniem ruchu różnych uczestników w tym pieszych i roweżystów. Dodajmy, że oznakowanie jest różne na różnych odcinkach, nie wszędzie jest C-16 droga dla pieszych, są odcinki wału gdzie jest zakaz ruchu z wyjątkami - tu już piesi nie mają pierszeństwa. Na wspomnianych dwóch skrzyżowaniach rzeczywiście C-16. Do tego przejazd rowerowy i przejście dla pieszych.
    Nie zmienia to faktu, że znak STOP obowiązuje rowerzystów (i inne pojazdy), którzy musza ustąpić pierwszeństwa. Przypomnijmy, że rowerzysta nie ma pierwszeństwa przed wjechaniem na przejazd rowerowy chyba, że jedzie drogą z pierszeństwem lub ma innego użytkownika po lewej na skrzyżowaniu równorzędnym. Tutaj ma wyraźne podporządkowanie.
    Nie powiem, że zawsze się tam zatrzymuję, ale zawsze zwalniam i jak jest dobra widoczność i mały ruch to jestem w stanie zorientować się czy mam komu ustapić pierwszeństwa, czy mogę jechać. Jak trzeba lub ruch jest większy to się zatrzymuję. Z mojego doświadczenia bardzo wielu kierowców, szczególnie wyjeżdzających "z dołu" zatrzymuje się i wpuszcza rowerzystów. Zupełnie nie rozumiem asów, którzy wlatują tam 30km/h nawet nie przestając pedałować i nie patrząc czy coś jedzie.

    • 17 5

    • nie zatrzymujesz się

      i tak robię również ja. Tam nie musi być znaku, od tego są przepisy, które ładnie zacytowałeś. Deprecjacja znaczenia znaku STOP pełną gęba.

      • 1 4

    • dobrze prawisz, ale tekst o "asach wlatujących tam z prędkością 30 km/h" to ewidentna przesada. (1)

      • 1 0

      • To chyba mało widziałeś.

        • 0 1

    • Na odcinku od św. Wojciecha do Zaroślaka

      W granicach Gdańsk jest C-16! Z tabliczká T-22 jest to przede wszystkim chodnik.

      • 4 0

  • w Polsce jak jest odcinek drogi na którym należy jechać np 70km/h (1)

    to część kierowców jedzie 50 na h, a inni chcą ich wyprzedzić bo chcą jechać 90km/h. rzadko kto jedzie 70/h. Na tym między innymi polega problem jesli chodzi o płynność ruchu aut w Polsce.

    • 2 2

    • problem z płynnością ruchu wynika z niedostatku działań informujących kierowców,

      że korytarz (pas) ruchu drogowego ma największą przepustowość wtedy, gdy pojazdy poruszają się nim z prędkością nie większą niż 30 km/h.

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    (57)

    1. Przecięcie drogi technologicznej z drogą publiczną w świetle prawa nie jest skrzyżowaniem. Czyli znaku B-20 być nie powinno, obowiązek ustąpienia pierwszeństwa wynika wprost z przepisów a definicyjnie B-20 stawia się tylko na skrzyżowaniach i przejazdach kolejowo-drogowych. Linii kolejowej też tu nie widzę.
    2. Skoro wymalowana jest tam zebra ze śluzą rowerową to znak B-20 nie obowiązuje pieszych ani rowerzystów. Kolejne skrzyżowanie nieprawidłowo oznakowane.
    A pani starszy sierżant widać bardzo słabo zna przepisy skoro twierdzi, że Stop stoi prawidłowo ;)

    • 199 135

    • (14)

      Dzięki temu będziesz miał nad głową napis "Powiększył grono aniołków"
      Rozsądniej byłoby ustawić zapory przeciwczołgowe, żeby powstrzymać rowerzystów.

      • 52 59

      • Rozsądniej, to byłoby po prostu zwolnić jak masz ograniczoną widoczność. (11)

        • 54 10

        • Zgadzam się, rowerzysta powinien zwolnić jak ma ograniczoną widoczność, żeby nie powiększył grona aniołków (10)

          a ten znak nawet nie nakazuje tobie zwolnić, tylko wprost zatrzymać się

          • 55 21

          • Tak samo rowerzysta jak i kierowca samochodu (8)

            tylko, że rowerzysta nikogo nie zabije jak nie zwolni.

            • 17 27

            • Kłamstwo, zdążają się śmiertelne potrącenia rowerem (4)

              • 27 18

              • historia wypadków drogowych w naszym kraju nie zna przypadku, w którym rowerzysta potrącający samochód (2)

                doprowadził do śmierci kierowcy jadącego tym samochodem. Nie ma także danych o próbach takich działań.

                • 30 8

              • (1)

                choć czasem wolno pomarzyć, c'nie? a paru kierownikom by się na pewno należało...

                • 5 6

              • Meh, sami sobie radzą z eliminowaniem się z puli genowej.

                Szkoda tylko że często zabierają ze sobą niewinne ofiary.

                • 7 4

              • zdarzają się - owszem. Może 1-2 rocznie

                a ile osób dziennie ginie pod kołami samochodów?

                • 2 2

            • Nikogo oprócz siebie - myślenie nie boli :)

              • 2 0

            • (1)

              Legenda głosi, że jakiś rowerzysta kiedyś tam zwolnił...

              • 16 2

              • Legenda

                Zapoznana od ślepego i gluchego

                • 0 0

          • Tylko że to nie rowerzyści mają tam ograniczoną widoczność, tylko kierowcy wspinający się od strony Traktu...

            Więc podstawówkowa taktyka powtarzania wszystkiego po rozmówcy z dodaniemi " Nie. To ty..." średnio się sprawdza. Ale rozumiem, że od tamtych czasów nie nabyłeś żadnych nowych umiejętności komunikacyjnych.

            • 0 3

      • (1)

        mam rozum, nie potrzebuję znaku żeby samemu pomyśleć, tym bardziej jeśli znak stoi niezgodnie z przepisami.

        • 19 18

        • Wydaje ci się że go masz, a to wielka różnica

          • 3 1

    • Może nawet nie wie o co chodzi

      ale zapytali, to wypowiedziała się...

      • 22 7

    • (15)

      Tylko że znak Stop umieszcza się nie tylko na skrzyżowaniach, ale także "w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu." A ty jak widać bardzo słabo znasz przepisy, skoro twierdzisz że Stop stoi nieprawidłowo.

      • 39 17

      • znak ten stoi z sprzecznością znaku D16b (14)

        w takiej organizacji ruchu rowerzysta ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa kierowcy, a kierowca rowerzyście. Czyli w praktyce wszyscy powinni stać i się nie ruszać. To bubel. Organizacja ruchu powinna być jednoznaczna.

        • 19 19

        • Na jakiej podstawie kierowca ma ustąpić (13)

          Pierwszeństwo?

          • 13 10

          • A na takiej: (9)

            "Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
            zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem,
            hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie
            poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, jadącym na wprost
            po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla pieszych i rowerów, drodze dla
            rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić."

            • 21 12

            • Chyba że znaki stanowią inaczej, (5)

              poza tym, tam drogą dla rowerów przebiega różnie przecinając np drogę z pierwszeństwem przejazdu a to jest opisane w innych art. pord. pord w całości dotyczy również rowerzystów.

              • 20 3

              • (2)

                Tyle, że znaki aby miały moc sprawczą muszą być ustawione zgodnie z rozporządzeniami. A te nie są

                • 8 8

              • Ależ oczywiście że są. (1)

                Nie ma innej możliwości. Jedziesz sobie czymkolwiek i nagle wjeżdżasz na wyznaczoną czerwoną drogę dla rowerów i natychmiast masz znak stop. Koniec musisz się do niego stosować.

                • 16 4

              • Gn...ju przyjmijze do wiadomości że znakiem stop nie zmienia się pierwszeństwa przejazdu na przejeździe rowerowym zwłaszcza kiedy samochód skręca w prawo

                • 1 3

              • Ale nie stanowia inaczej. (1)

                Kierowce obowiazuja znaki do niego skierowane, o tym stopie dla rowerzystow nie musza albo i nie powinni wiedziec. To tak jak na calej dlugosci Kosciuszki i nie tylko - jadacy nia kierowcy powinni tak naprawde ustepowac wszystkim wyjezdzajacym z bocznych uliczek, bo zarzadca nie ustawil znakow infomrujacych o pierwszenstwie. Jednoczesnie wyjezdzajacy z kazdej bocznej uliczki maja nakaz ustapienia pierwszenstwa, a niekiedy i stop. Zgodnie z istniejacym oznakowaniem jedni i drudzy powinni ustapic.

                • 10 3

              • A wiesz, dlaczego znaki stop i ustąp pierwszeństwa mają kształty inne niż reszta znaków.

                No właśnie po to byś patrząc na taki znak od tyłu wiedział co to za znak.

                • 6 3

            • A kierowca który jedzie prosto, jezdnią która skręca? To nie jest droga poprzeczna

              • 8 2

            • A gdzie skręca?

              Toć jedzie prosto przez skrzyżowanie.

              • 2 3

            • ale tu nie skręca w drogę poprzeczną, tylko jedzie zgodnie z pierwszeństwem

              tu pierwszeństwo jest łamane, więc rowerzysta zawsze musi ustąpić, bo jego droga traci pierwszeństwo- jak byś samochodem na wprost chciał jechać drogą na górnej fotografii, też musisz ustąpić tym z prawej, bo tam jest pierwszeństwo. jazda rowerem bez prawa jazdy powinna być zabroniona...

              • 2 0

          • (2)

            na podstawie znaku D-6b. Znak D-6b "przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów" oznacza występujące obok siebie przejście dla pieszych i przejście dla rowerzystów. A kto tam ma pierwszeństwo to jako kierujący doskonale powinieneś wiedzieć

            • 6 2

            • znaki D-6, D-6b i D-6a nie regulują pierwszeństwa (1)

              • 1 0

              • Nie id..to? Przeczytaj sobie jakie obowiązki ma kierujący skręcający i przecinający przejazd rowerowy wobec jadącego na wprost rowerzysty

                • 0 2

    • (3)

      Jak rozumiem siedzisz w przepisach i to jest Twoja praca? Dziwne, że nie zgłosili się do Ciebie przy konsultacjach, bo najwyraźniej jesteś ekspertem w tej dziedzinie. Karygodne niedopatrzenie z ich strony, bo przecież za postawienie tych znaków nie odpowiadała jedna osoba bez uzgadniania tego z kimkolwiek, na tak zwane "widzimisię" pod osłoną nocy, tylko zakładam, że sztab ludzi - niesamowite, że żaden z nich nie zauważył tego co Ty! No chyba, że wiedzą coś więcej na temat... doprawdy ciężko stwierdzić.

      • 14 17

      • przeoczyłeś jeden fakt

        nie mówimy o ludziach (czyt. osoby z odruchami ludzkimi) tylko o urzędnikach

        • 5 9

      • Ten sam "sztab" postawił progi zwalniające na drodze dla roweów, więc ich kompetencje raczej nie porażają...

        • 6 6

      • Tak się składa, że tak, pracuję w przepisach i regularnie walczę z zarządcami dróg w zakresie patologii oznakowania przejazdów kolejowo-drogowych. Stąd doskonale znam zapisy kiedy B-20 może i gdzie stać. I co? Zatkało kakao?

        • 6 15

    • Większy ma zawsze racje... (1)

      Zderzysz się z ciężarówką to wiele z ciebie nie zostanie. I co że miałeś pierwszeństwo jak kierowca dostawczaka, betoniarki, terenówki... może ciebie nie widzieć! Cmentarze są pełne takich co mieli zielone lub pierwszeństwo a nie zachowali ograniczonego zaufania!!!

      • 14 12

      • Dlatego zatrzymujesz się na każdym skrzyżowaniu, nawet kiedy masz zielone?

        Bo wiadomo, za każdym rogiem może czaić się tir który chce ci wyjechać przed maskę.

        • 15 7

    • Oczywiście że znak "stop" stoi prawidłowo (10)

      Dotyczy on tylko drogi dla rowerów, a nie przejścia dla pieszych. Ścieżka rowerowa i jej przejazd przez jezdnię to jest normalne skrzyżowanie i obowiązują tam normalne przepisy niezależnie od przejścia dla pieszych.

      • 13 11

      • To nie jest normalne skrzyżowanie. (8)

        DDR jest traktowana jako jeszcze jeden pas ruchu i obowiązują zasady jak przy próbie skrętu z lewego pasa w prawo.
        (Art 27 PoRD polecam)

        • 3 9

        • Tam nie ma DDR (5)

          • 15 1

          • Nie musi być (4)

            Prawo mówi o "jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla pieszych i rowerów, drodze dla
            rowerów lub innej części drogi"

            • 5 5

            • (2)

              To nie jest żaden DDR tylko droga technologiczna (wewnętrzna) na której zarzadca dopuścił ruch pieszy i rowerowy. Amen

              • 13 1

              • (1)

                A kto ma na niej pierwszeństwo piesi czy rowerzyści?

                • 2 0

              • Piesi

                • 2 0

            • Tylko zapomniałeś o najważniejszym - te droga technologiczna (o statusie deptaka) nie jest częścią

              Traktu Św. Wojciecha, tylko osobnym bytem. Więc wszyscy jadący z Traktu jadą w tym miejscu prosto. Jazda po łuku nie jest manewrem skrętu.

              • 11 1

        • Jest skrzyżowanie bo jezdnię przecina drogą dla

          rowerów. Gdyby skrzyżowania nie było rowerzysta na pieszki podążałby na przejście.

          • 0 12

        • nawet gdyby tak było, to wtedy rowerzysta musi ustąpić, bo masz pierwszeństwo łamane

          pierwsza fotografia: wyraźnie widać znak określający pierwszeństwo na skrzyżowaniu- to skręcający mają pierwszeństwo, jadący prosto muszą im ustąpić.

          • 1 0

      • A dalej jest przejazd rowerowy.

        Czyli stop, po czym natychmiast mozemy przednim kolem dotknac powierzchni przejazdu i mamy pierwszenstwo.

        • 2 6

    • Drogi technicznej ? (1)

      Która droga tam jest techniczna bo napewno nie starogardzka

      • 1 4

      • Cały ten deptak nad Radunią, który przecina Małomiejską i Starogardzką to droga technologiczna. Nawet jest zdjęcie w artykule oznakowania tego ciągu

        • 4 1

    • Znak

      Czyli ściezka dla rowerów i chodnik nie należą wg Ciebie do drogi? I jest to droga technologiczna? I wg Ciebie jest tam śluza?

      • 1 3

    • Sygnalizacja świetlna.

      Tam w końcu dojdzie do tragedii a wtedy postawią sygnalizacje świetlną którą będzie mógł zmienić rowerzysta lub pieszy.

      • 2 0

    • (1)

      Przy pozostałych można by się kłócić, ale na skrzyżowaniu ze Starogardzką znak stop na ścieżce jest od kilku lat. Jak zjeżdża się z traktu od strony Gdańska w Starogardzką, nawet jak autem się zatrzyma (nie ma obowiązku, bo droga główna, ale i tak mocno trzeba zwolnić, by dać radę skręcić o te 90 stopni), to nie ma opcji by łatwo zobaczyć jakiegoś pędzącego rowerzystę, zwłaszcza jeśli jedzie się niższym autem (czyt. zwykłym sedanem). Te znaki zostały postawione, by rowerzysta przed wjechaniem pomyślał, czy auto obok na pewno go widzi, i czy może bezpiecznie wjechać. Kierowca siedzi bezpiecznie w metalowej puszce, a on nie. Jak by tych znaków nie było, i był jakiś poważny wypadek, to dyskusja byłaby w drugą stronę.

      • 2 0

      • te znaki zostały postawione aby zasłonić nieudolność urzędu i GZDiZ

        w zakresie takiego przeprojektowania trasy aby zapewnić widoczność wzajemną wszystkich użytkowników (zagrożenie nie dotyczy tylko rowerzystów) zgodną z polskim prawem.

        wyjątkowo mocno obciąża to jak zwykle biernego i nic nie mogącego oficera rowerowego UM Gdańsk.

        • 0 0

    • Droga techniczna?

      Która droga jest tam techniczna

      • 0 0

    • a gdyby drogą technologiczną mógł jechac tramwaj i ustawiono by dla niego znaki drogowe, to też uważasz, że nie musi ich tramwaj przestrzegać?

      • 0 0

  • znak nielegalny (2)

    Pani policjantka się błaźni bo nie zna przepisów dotyczących ustawiania znaków. Znakowi stop musi towarzyszyć znak droga z pierwszeństwem, a takiego znaku nie stawia się przed przejściem dla pieszych. Ergo stoi tam nielegalnie.
    Rowerzysta zatrzymujący się przed przejazdem staje się pieszym, a więc wg przepisów ma pierwszeństwo przed samochodami. Oznacza to więc problem z interpretacją, który przepis jest ważniejszy: pierwszeństwo pieszych czy ustąp pierwszeństwa ze znaku. Bzdura.

    • 6 4

    • (1)

      Staje się pieszym, czyli ma zejść z roweru i dopiero wtedy ma pierwszeństwo. A nie przelatując niczym nieśmiertelny.

      • 6 3

      • pieszemu nie wolno korzystać z przejazdów dla rowerów!
        powinien poszukać przejścia dla pieszych

        • 5 1

  • Po co ta nowomowa? B-20, C-16? (3)

    Komu potrzebne są te symbole, którymi się posługuje autor?
    Znak "STOP" - i wszystko jasne. W jakim celu to utrudnianie przekazu? Ktoś chce podkreślić swoją pozycję, według piszącego mądrali - wyższą od czytelników?
    Podobnie zachowują się policjanci w trakcie kontroli drogowej. Stosują te symbole znaków, pomijając prawidłowe nazwy, widać tak podkreślają swoją mierną przewagę nad kontrolowanym kierowcą?...

    • 9 10

    • Bo każdy znak ma swoje oznaczenie? Jakbyś znał przepisy ruchu drogowego to byś rozumiał

      • 7 4

    • Chyba jeden z głupszych komentarzy jakie czytałem na tym portalu w tym roku

      • 5 5

    • Znaki drogowe są bardzo konkretne i umieszcza się je zgodnie z obowiązującymi normami

      • 0 1

  • Tylko tunel może uratwać czyjes zycie! (1)

    • 0 6

    • i światełko na końcu długiego ciemnego tunelu

      • 0 0

  • Czym dłużej żyje, tym jestem w coraz większym szoku - ludzie niesamowicie idiocieja..maja o wszystko do wszystkich pretensje - nigdy do siebie....a wystarczy toszkę pomysleć nie tylko o swoim nosie...ale po co....nie zycze wam niczego dobrego, nie warto.

    • 4 2

  • Polska Rzeczpospolita Ludowa

    • 2 1

  • Autor tekstu pisze, że kierowca komunikacji chciał go zabić, potwierdzając, że nie zatrzymał się na "STOP"-ie. To chyba sam się chciał zabić. Kierowca ma obowiązek ustąpić rowerzyście znajdującym się NA przejściu a nie zbliżającym się do niego, więc nie złamał przepisów, a autor ignorując znak STOP już coś niecoś zawinił :)

    • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane