• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zostawią czy zlikwidują darmową komunikację miejską dla uczniów?

Ewelina Oleksy, Michał Sielski, Piotr Weltrowski
3 kwietnia 2024, godz. 10:00 
Opinie (181)
Zapytaliśmy kandydatów na prezydenta Gdyni, Gdańska i Sopotu, czy są za utrzymaniem bezpłatnej komunikacji miejskiej dla uczniów. Zapytaliśmy kandydatów na prezydenta Gdyni, Gdańska i Sopotu, czy są za utrzymaniem bezpłatnej komunikacji miejskiej dla uczniów.

Zapytaliśmy wszystkich kandydatów na prezydentów Gdyni, Gdańska i Sopotu o sprawy ważne dla całego Trójmiasta, a także poszczególnych miast. Publikujemy odpowiedzi, które mogą pomóc poznać poglądy polityków oraz ułatwić podjęcie decyzji, na kogo głosować. Wczoraj zaprezentowaliśmy odpowiedzi na pytanie dotyczące problemu dzików, a jeszcze wcześniej na temat parkingów kubaturowych w centrach miast. Dziś pokazujemy, co kandydaci myślą o darmowej komunikacji miejskiej dla uczniów, a jutro zdradzimy, jakie mają poglądy w temacie najmu krótkoterminowego.



Wszystko o wyborach samorządowych: listy kandydatów, programy - sprawdź w naszym serwisie



Czy komunikacja miejska powinna pozostać darmowa dla uczniów?

Kandydatom na prezydenta z wszystkich miast zadaliśmy dokładnie to samo pytanie, jakie jest w dołączonej do artykułu ankiecie:

Czy komunikacja miejska powinna pozostać darmowa dla uczniów?

Do wyboru mieli dwie opcje:
a) tak, samorząd na to stać
b) nie, uczniowie powinni kupować bilety ulgowe

Mogli też doprecyzować swoją odpowiedź w formie komentarza, ale nie dłuższego niż 2-3 zdania. Odpowiedzi prezentujemy z podziałem na Gdynię, Gdańsk i Sopot. W każdym z miast kandydatów podajemy w kolejności alfabetycznej.

Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście - sprawdź



Gdynia



Marek Dudziński Marek Dudziński
Marek Dudziński, który w wyborach prezydenckich startuje z bloku Prawica i Społecznicy, zaznaczył odpowiedź pierwszą, czyli: "tak, samorząd na to stać.

- Co więcej, gdy zostanę prezydentem, wprowadzę darmową komunikację w weekendy dla wszystkich - dodaje Marek Dudziński.


Aleksandra Kosiorek Aleksandra Kosiorek
Aleksandra Kosiorek, startująca w wyborach prezydenckich z ramienia Gdyńskiego Dialogu, zaznaczyła pierwszą odpowiedź, czyli: "tak, samorząd na to stać".

- Byłam inicjatorką obywatelskiego projektu w tej kwestii i cieszę się, że to się udało, choć technicznie, w zakresie dokumentowania prawa do przejazdu, trzeba poprawić kilka kwestii, bo dziś dochodzi do kuriozalnych, niezawinionych mandatów - komentuje Aleksandra Kosiorek.


Przemysław Olczyk Przemysław Olczyk
Przemysław Olczyk, który w wyborach na prezydenta Gdyni startuje z rekomendacji Konfederacji, zaznaczył odpowiedź pierwszą, czyli: "tak, samorząd na to stać".

Nie dodał komentarza do tej odpowiedzi.


Wojciech Szczurek Wojciech Szczurek
Wojciech Szczurek, który o fotel prezydenta ubiega się, startując z komitetu Samorządność Wojciecha Szczurka, zaznaczył odpowiedź pierwszą: "tak, samorząd na to stać".

Nie dodał komentarza do tej odpowiedzi.


Tadeusz Szemiot Tadeusz Szemiot
Tadeusz Szemiot, który startuje w wyborach prezydenckich z ramienia wspólnego bloku Koalicji Obywatelskiej, lewicy i społeczników, zaznaczył odpowiedź pierwszą, czyli "tak, samorząd na to stać".

- Powinniśmy traktować to jako wyrabianie dobrych nawyków komunikacyjnych - skomentował Tadeusz Szemiot.


Gdańsk



Na pytanie odpowiedzieli wszyscy kandydaci.

Mariusz Andrzejczak Mariusz Andrzejczak
Mariusz Andrzejczak z własnego komitetu Dla Gdańska nie zaznaczył żadnej ze wskazanych odpowiedzi. Dodał swój komentarz:

- Dzieci z górnego tarasu nie mają komunikacji publicznej, więc ten system nie jest równy dla wszystkich. Wpływy z biletów w Gdańsku należą do najniższych w Polsce, a koszt komunikacji i wozokilometrów jest najwyższy w Polsce! Najważniejsze jest przywrócenie zamkniętych połączeń oraz ewentualne wprowadzenie darmowej komunikacji na wybranych trasach, tych najbardziej zakorkowanych, aby zachęcać do przesiadania się do komunikacji zbiorowej, rezygnując z przejazdów samochodem.

Aleksandra Dulkiewicz Aleksandra Dulkiewicz
Aleksandra Dulkiewicz startująca z list KO zaznaczyła odpowiedź a, uznając, że samorząd stać na utrzymanie bezpłatnych przejazdów dla uczniów.

- Bezpłatny transport dla najmłodszych mieszkańców cieszy się dużą popularnością w Gdańsku. Jest to zgodne z polityką promującą rozwój komunikacji publicznej i podróżowanie po mieście transportem zbiorowym - dodała.

Andrzej Pecka Andrzej Pecka
Andrzej Pecka, kandydat Wspólnej Gdańskiej Drogi 2050, zaznaczył odpowiedź a, uznając, że samorząd stać na utrzymanie bezpłatnych przejazdów dla uczniów.

- Bezpłatną komunikację miejską dla uczniów traktujemy jako element wychowania komunikacyjnego, a także jako etap przejściowy do wprowadzenia całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w dalszej przyszłości (nie w tej kadencji), wraz ze wzrostem przychodów Gdańska. Na ten moment proponujemy utrzymanie bezpłatnej komunikacji dla uczniów i bilet za 1 zł do 5 przystanków dla dorosłych - wskazał Pecka.

Tomasz Rakowski Tomasz Rakowski
Tomasz Rakowski, kandydat PiS, zaznaczył odpowiedź a, czyli tę za pozostawieniem darmowych przejazdów komunikacją miejską dla uczniów, bo samorząd na to stać.

Rakowski nie dodał do tego pytania żadnego komentarza.

Adam Szczepański Adam Szczepański
Adam Szczepański, kandydat komitetu Społeczny Gdańsk, zaznaczył odpowiedź a, czyli tę za pozostawieniem darmowych przejazdów komunikacją miejską dla uczniów, bo samorząd na to stać.

Szczepański nie dodał do tego pytania żadnego komentarza.

Artur Szostak Artur Szostak
Artur Szostak, kandydat komitetu Kocham Gdańsk, zaznaczył odpowiedź a, czyli tę za pozostawieniem darmowych przejazdów komunikacją miejską dla uczniów, bo samorząd na to stać.

Szostak nie dodał do tego pytania żadnego komentarza.

Michał Urbaniak Michał Urbaniak
Michał Urbaniak, kandydat komitetu Konfederaci Bezpartyjni Polska jest Jedna dla Pomorza, jako jedyny wybrał odpowiedź b, czyli uznał, że uczniowie powinni kupować bilety ulgowe.

- Komunikacja miejska jest finansowana z podatków każdego mieszkańca i biletów. Koszt ulgowego biletu miesięcznego to także składka na rzecz rozwoju transportu publicznego w mieście. Jeśli komunikacja miejska ma się rozwijać, to musi mieć finansowanie z różnych źródeł - nie możemy pozwalać na rozrastający się deficyt budżetowy - uzasadnił.
 

Sopot



Magdalena Czarzyńska-Jachim Magdalena Czarzyńska-Jachim
Magdalena Czarzyńska-Jachim, reprezentująca komitet Koalicja dla Sopotu, zaznaczyła opcję a - tak, samorząd na to stać.


Jarosław Kempa Jarosław Kempa
Jarosław Kempa, reprezentujący komitet Kocham Sopot, nie zaznaczył żadnej opcji, nie zamieścił też komentarza do tego pytania w naszej ankiecie.


Maria Lepczak-Wysocka Maria Lepczak-Wysocka
Maria Lepczak-Wysocka, reprezentująca komitet W Imieniu Sopocian, zaznaczyła opcję a - tak, samorząd na to stać, dodała też komentarz:

- Darmowa komunikacja jest ważnym punktem naszego programu - stwierdziła.


Gabriel Oleszek Gabriel Oleszek
Gabriel Oleszek, reprezentujący komitet Mieszkańcy dla Sopotu, nie zaznaczył żadnej z opcji, ale dodał komentarz:

- Powinna być darmowa dla uczniów i dla mieszkańców - stwierdził.


Paweł Petkowski Paweł Petkowski
Paweł Petkowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości, zaznaczył opcję a - tak, samorząd na to stać.


Lechosław Wojtynowski Lechosław Wojtynowski
Lechosław Wojtynowski z komitetu Trzecia Siła zaznaczył opcję a - tak, samorząd na to stać.


Opinie (181) 1 zablokowana

  • Bilety za komunikację w ogóle są bez sensu

    Dotacja do komunikacji miejskiej wynosi podobno 3/4 ogólnych kosztów funkcjonowania komunikacji.
    Wpływy z biletów to zaledwie 25% wpływów, czyli niewiele.
    Do tego dochodzą jeszcze ukryte koszty w postaci konieczności kontroli biletów, dystrybucji, do tego "misie" typu FALA, oraz uboczny skutek typu skecz kabaretu Pomoże.
    Do tego niekończące się dyskusje o biletach wspólnych, osobnych, cenach, ulgach, targowanie się między gminami.

    Zlikwidować te bilety, samorządy nie zbiednieją, ludzie może zaczną z komunikacji chętniej korzystać (bo obecnie to często taniej podjechać Uberem jak się nie ma miesięcznego) jak będą wiedzieli że po prostu można wejść do pojazdu i pojechać, a nie kombinacje z kupowaniem biletu, karnetu, opłaty, studiowanie regulaminów itd.

    • 19 2

  • nie zostawiać, albo dla wszystkich albo dla nikogo! (1)

    jeszcze jakby to były darmowe przejazdy do szkoły ....a nie, że cały rok jeżdżą za darmo i na dodatek wszędzie.....

    • 24 3

    • Darmowe przejazdy w wakacje, ferie i weekendy to absurd. Niech płacą ulgowe. Potem się rozsiadają ze zmęczonymi plecakami i smartfonami przyklejonymi do ręki i zero poszanowania dóbr wspólnych.

      • 8 2

  • pytanie

    A co Sopot ma na ten temat do powiedzenia skoro nie ma swojej komunikacji miejskiej????

    • 20 1

  • Wszystko dla nich za darmo..................

    Każdy na dziecko otrzymuje pieniądze i to nie małe z jakiej racji jeszcze za darmo podrózować -rodzice bilety dzieciom kupować a nie przyzwyczajać kolejne rozszczeniowe pokolenie do życia za darmo jak pasożyt koniec państwa PISU oraz rozdawnictwa ..............

    • 27 4

  • 500+ czy 800+ jest na ratę kredytu na samochód.

    nie na bilet miesięczny.

    • 24 1

  • odebrac

    zlikwidowac darmowa komunikacje

    • 20 2

  • Gg

    Nie bo nie mają kultury ta młodzież

    • 8 1

  • Wszystko obiecują, byle mieć władzę

    • 14 0

  • Zostawią czy zlikwidują

    Zlikwidować !!

    • 21 2

  • Wychowują sobie posłuszne robociki. Szkoda

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane