• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zrezygnujesz z auta w Tygodniu Mobilności?

Krzysztof Koprowski
19 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
W niedzielę na specjalną linię między SKM Gdynia Grabówek a SKM Gdynia Orłowo wyjadą zabytkowe trolejbusy. W niedzielę na specjalną linię między SKM Gdynia Grabówek a SKM Gdynia Orłowo wyjadą zabytkowe trolejbusy.

W ramach trwającego od poniedziałku Europejskiego Tygodnia Mobilności na najbliższe dni przygotowano szereg atrakcji. Na jeden dzień reaktywowana będzie historyczna linia 101. Pojawią się też zabytkowe trolejbusy.



Jaki czynnik może wpłynąć na rezygnację z auta przy codziennych podróżach po mieście?

Europejski Tydzień Mobilności, organizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej, ma na celu pokazanie, że po mieście można przemieszczać się nie tylko autem, ale również pieszo, rowerem czy komunikacją publiczną.

- Ideą Tygodnia Mobilności jest również zwrócenie uwagi na problemy wynikające z rosnącej motoryzacji, tj. zanieczyszczenie środowiska, wypadki drogowe i zatłoczenie ulic, a także promowanie nowoczesnej i ekologicznej komunikacji miejskiej. W zeszłym roku w wydarzeniu wzięło udział ponad dwa tysiące miast z całej Europy, w tym prawie 90 z Polski - informuje Kamil Bujak, inspektor ds. integracji transportu zbiorowego w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej.

Zwieńczeniem tygodniowego wydarzenia jest znany od lat Dzień bez Samochodu, zaplanowany na niedzielę 22 września. Jednak większość wydarzeń rozciągnie się na kilka dni, głównie w weekend. Specjalne oferty przygotowali wszyscy trójmiejscy organizatorzy komunikacji miejskiej.

Sporą atrakcją będzie zapewne uruchomienie na jeden dzień linii 101, która - podobnie jak ponad 20 lat temu - połączy centrum Gdyni i Gdańska.

- Linia 101 początkowo do 1954 r. posiadała oznaczenie literowe A. Uruchomiono ją zaraz po zakończeniu wojny, aby połączyć Gdynię z Gdańskiem. Do czasu rozpoczęcia funkcjonowania pociągów elektrycznych w połowie lat 50. ubiegłego stulecia, traktowano ją priorytetowo. Wyjeżdżały na nią zawsze najnowsze autobusy, a częstotliwość kursowania wynosiła nawet 8 minut - uzupełnia Kamil Bujak.

Linia A, a potem 101, stanowiła też atrakcyjne połączenie komunikacyjne podczas zabaw sylwestrowych, gdyż w latach 50. i 60. autobusy jeździły nocą z 31 grudnia na 1 stycznia co pół godziny. Linia została zawieszona na kilka lat wraz z wprowadzeniem stanu wojennego 13 grudnia 1981 r. W tym okresie, ze względu na działającą SKM, nie cieszyła się już taką popularnością jak zaraz po wojnie i kursowała co 26 minut. 22 lipca 1986 r. reaktywowano połączenie, oznaczając autobusy ponownie literą A.

W sobotę 21 września bezpłatna "stojedynka" pojedzie trasą spod dworca głównego w Gdyni zobacz na mapie Gdyni do Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska ulicami w Gdyni: Dworcową - 10 Lutego - Świętojańską - al. Zwycięstwa, w Sopocie: al. Niepodległości, w Gdańsku: al. Grunwaldzką - al. Zwycięstwa - Podwalem Grodzkim - Wałami Jagiellońskimi - Okopową. Przegubowe autobusy (trzy gdańskie i trzy z Gdyni) będą zatrzymywać się na wszystkich przystankach.

Częstotliwość kursowania też będzie nawiązywała do historii linii, bo autobusy spod dworca w Gdyni i Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku odjeżdżać będą o każdej pełnej godzinie i 30 minut po (pomiędzy godz. 10 a 18:30).

W niedzielę, czyli w Dniu bez Samochodu, każdy właściciel lub współwłaściciel auta, legitymujący się ważnym dowodem rejestracyjnym, będzie mógł skorzystać z bezpłatnych przejazdów autobusami, tramwajami i trolejbusami.

Dla stałych użytkowników komunikacji miejskiej wprawdzie nie przygotowano żadnych ulg, ale bystre oko pasażera z pewnością zauważy zabytkowe trolejbusy na specjalnej linii 326. Połączy ona Gdynię Grabówek SKM zobacz na mapie GdyniGdynią Orłowo SKM (Klif) zobacz na mapie Gdyni. "Trajtki" pojadą w niedzielę co 40 minut w godz. 10-18. Przejazd tą linią, podobnie jak 101, będzie bezpłatny, niezależnie od tego czy pasażer posiada auto.

Zobacz również wyniki konkursu fotograficznego "Złap trolejbus!"

Specjalną promocję, choć skierowaną głównie do rodzin, przygotowała trójmiejska Szybka Kolej Miejska. W dniach 20-22 września, w ramach oferty "Zoom-SKM", podróżując w grupie od dwóch do pięciu osób (w tym co najmniej jedno dziecko do lat 16), istnieje możliwość zakupu biletu z ulgą 33 proc. Dziecko może jednocześnie korzystać z indywidualnych ulg, które mu przysługują.

Z okazji Tygodnia Mobilności zaplanowano również kampanię reklamową, promującą transport zbiorowy. Plakaty zachęcające do przesiadki na transport zbiorowy pojawią się w pojazdach oraz na 20 billboardach ulicznych.

W Gdyni, dodatkowo z okazji Dnia bez Samochodu przygotowano atrakcje na Skwerze Kościuszki i Molo Południowym.

Miejsca

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (389) 5 zablokowanych

  • powinni rozdawac tego dnia czekoladki czy jakies innne symboliczne drobiazgi rowerzystom (11)

    właśnie dla tego by ludzie tego dnia skorzystali z roweru i przekonali się ze to ni eboli a jest przyjemne.
    Można dojechać do centrum gdańska nawet jadąc 10 km i się wcale nie spocić bo nie musisz 30 na godzinę jechać wystarczy 20 km/H i w 30 minut dojedziesz bez zmęczenia i się nawet nie spocisz .

    • 37 30

    • we Wrocławiu ponoć częstowano rowerzystów śniadaniem: kawą, ciachami, owocami

      a u nas wiocha i zadupie, z arcyzadupiastym SKM

      ale z drugiej strony, miasto zorganizowało zacny Kongres, może wypsztykali się z funduszy? tylko ze we Wrocku to nie miasto tylko "społeczność" się zorganizowała... u nas z tym cieńko

      • 0 0

    • Rower jest bardzo dobry, ale (6)

      o ile nie masz zobowiązań. Narazie mam bardzo małe dziecko, które jest cały czas z mamą. Niestety, niedługo trzeba będzie wysłać do żłobka i trzeba się będzie pożegnać z rowerem, na rzecz samochodu, na przynajmniej 7 lat.

      • 14 6

      • A statystycznie czeka cię jeszcze jedno dziecko, wtedy zacznie sie młyn (2)

        • 8 2

        • (1)

          Na szczęście przy trzecim i każdym następnym będziesz miał darmową komunikację w Gdańsku.

          • 9 1

          • i fotelik po starszym ;-)

            • 0 0

      • napisze tylko jedno widocznie niewiesz co to jest fotelik na rower dla dziecka (1)

        nie wiesz co to jest przyczepka dla dziecka.poszukaj w sklepach poczytaj w internecie a się dowiesz jak wielu rodziców nie rezygnuje z roweru. W zimie to co innego ale są tacy co i zima potrafią se poradzić.

        • 3 5

        • Poradzić sobie można...

          ...tylko po co?

          Nie jestem już narwanym nastolatkiem i nie mam potrzeby udowadniania światu, że "inaczej też się da". Z wiekiem rośnie zapotrzebowanie na komfort a najbardziej deficytowym dobrem staje się CZAS.

          Najkorzystniejszy stosunek komfortu do czasu przejazdu na dystansie do kilku kilometrów ma komunikacja miejska. Powyżej - samochód. I tyle.

          • 4 1

      • proponuje wylac dziecko z kapielą i wrocic na rower

        • 5 1

    • Powinni rozdawać ciepłe rajstopy.

      Grube bawełniane w prążki.

      • 0 0

    • rower spoko.. ale mam pytanko do części rowerzystów: (1)

      po co zakładacie te gejowskie kalesonki? debilnie w tym wyglądacie. nie pochwalam, ale nic dziwnego, że kierowcy wam dokuczają na drodze, skoro tak się ubieracie

      • 3 2

      • zrób 100 km w dżinsach - i opowiedż jak będzie wyglądał twój tyłek.

        Oczywiście 100 km na rowerze.

        • 1 0

  • Czy dowód rejestracyjny motocykla także uprawnia do darmowego przejazdu? (8)

    j. w.

    • 18 9

    • tak ale musisz dopłacic 50% do biletu albo okazac kanarowi Budyń w proszku :) (2)

      • 17 3

      • (1)

        Nie wystarczy przy wsiadaniu pokazać motor.

        • 5 1

        • albo sam tłok... a mam ci ja tłoczysko...

          • 0 0

    • a na dowód od przyczepki można?:)

      • 0 0

    • idąc dalej (2)

      Czy dwoje współwłaścicieli samochodu może jednocześnie podróżować za darmo?

      • 4 2

      • Zdecydowanie nie... (1)

        Chyba ze zmieniło coś w tych skostniałych łbach, które wymyślają takie "udogodnienia".

        • 7 3

        • bez sensu to są twoje teksty

          • 0 1

    • a ja jestem kierowcą roweru i też chcę jechać komunikacją

      co mam przedstawić ? kartę rowerową ?

      • 4 0

  • nigdy (1)

    powinien być zakaz produkowania silników poniżej 4.0

    • 0 0

    • znikłeś silniki turbinowe, elektryczne, wankla itp bez pojemności skokowej, świadomie czy z litości, łaskawco?

      • 0 0

  • (1)

    Pomysł dobry tylko dlaczego dyskryminuje się obywateli bez dowodu rejestracyjnego? Jak za darmo to dla wszystkich. Poza tym co ma zrobić rodzina? Ojciec pojedzie za darmo bo jest w dowodzie rejestracyjnym a reszta ma kasować bilety? bez sensu... bo pojadą samochodem w takiej sytuacji

    • 0 0

    • poza wszystkim to jest jak zwykle w PRL-Bis nielegalne, bo sprzeczne art. 32 Konstytucji RP (równość obywateli wobec prawa)

      ci co nie mają samochodu nie mieli dostępu do ulgi, mimo że żadne prawne uzasadnienie dla tej nierówności (jak w przypadku głosłów, inwalidów, uczniów i dzieci, żołnierzy itd) nie istnieje

      na szczęście jesteśmy zahukanym narodkiem, mało wśród nas pieniaczy, bo można było pozwać przewoźników o sowite odszkodowanie, może by się czegoś nauczyli

      • 0 0

  • Powinni polepszyć rozkłady jazdy w Gdyni zamiast uruchamiać 326 (9)

    Brakuje automatów biletowych i elektronicznych tablic na przystankach, tak jak w Warszawie np.

    • 45 12

    • Tak jak w Gdańsku naprzykład...

      • 0 0

    • W Gdańsku skoro się promują z taką akcją powinni w pierwszej kolejności (1)

      zrobić porządek z bałaganem z partyzanckimi postojami autobusów na przystankach i gdzie się da.
      Niestety bez profesjonalnego placu postojowego z zapleczem technicznym i sanitarnym dla kierowców autobusów, to tylko propagandowe akcyjki bez pokrycia, na które nikt się nie nabierze. Żeby mieć efekt, trzeba działań, a nie tylko gadka szmatka i kilka plakacików.

      • 20 3

      • Nie ma placu, bo ośmiu (albo teraz może i więcej) pierdzistołków z

        referatu mobilności aktywnej w Gdańsku musi mieć etaciki na koszt podatników.

        • 3 0

    • Komunikacja miejska tak, ale

      przystanki jak najdalej od siebie, żeby autobus nie musiał zatrzymywać sie co kilkaset metrów (bo wtedy jazda 5 km trasą trwa nawet 2x dłużej niż autem).

      • 4 2

    • albo jak w Gdańsku

      • 1 0

    • Dokładnie

      Wiele linii zasługuje na nowy rozkład, bo trolejbusy się spóźniają.

      • 2 0

    • Rozkłady R i 191 nie mają przemyślanego taktu

      Autobusy powinny być w równych odstępach, bo wtedy łatwo zapamiętać rozkład jazdy.

      • 6 3

    • I kupić lepsze autobusy, tzn. nowocześniejsze, bo te stare graty gdyńskie się rozpadają

      ... i mają częste awarie, przez co spóźniam się do pracy.

      • 2 12

    • tak jak w Warszawie i w Gdańsku

      i wielu innych miastach

      • 15 2

  • GŁUPOTA. AKCJA DYSKRYMINUJE RODZINY z DZIEĆMI

    tylko właściciel lub współwłaściciel samochodu może skorzystać z akcji. Za dzieci trzeba zapłacić. Nie rozumiem po co ta akcja. Przecież to jest bez sensu w niedzielę.

    • 1 0

  • Nareszcie tydzień bez auta.

    Plebs się będzie gniótł za taniochę w komunikacji miejskiej, a ja będę mógł sobie spokojnie pojeździć po mieście bez korków swoim Touaregiem z 4-litrowym silnikiem. W końcu hołota nie będzie mi blokować lewego pasa i będę mógł sobie normalnie popędzić po mieście.

    • 0 0

  • Przekonuje tylko ekonomia (22)

    czyli samochodem musi byc drogo, transportem miejskim musi byc tanio. Proste I skuteczne ale wladze tego nie pojmuja. Dzisiaj samochodem jest tanio, zbyt tanio. Znikomo niski podatek drogowy I do tego wliczany w paliwo (wyjatkowo zle rozwiazanie, bo wzrost tego podatku oznacza wzrost zywnosci itp,czyli nie ma jak nim sterowac), dozwolone parkowanie byle gdzie, smieszne badania techniczne (graty na drodze), konieczne jest skopiowanie modelu innych krajow EU. Korzysc - zdrowie, mniej nowotworow, lepsza komunikacja zbiorowa (wiekszy popyt - nizsza cena), powrot do miasta przyjaznego ludziom,nie maszynom, ciszej, spokojniej,mniej wypadkow.

    • 38 99

    • ty się puknij w łeb (2)

      to że komunikacja miejska jest za droga, to mamy dla równowagi kierowcom rzucić kłodę pod nogi i zwiększyć podatki? co za kretyn!

      • 4 0

      • nie kłody kolego

        niestety jest to najbardziej racjonalne rozwiązanie. jestem wręcz fanatycznym zwolennikiem wolnego rynku i przeciwnikiem wszelkich podatków, natomiast w tym przypadku uważam, że bardzo wysoki podatek od zakupu auta jest nieodzowny. tak się niefortunnie stało, że dzisiaj na samochód stać praktycznie każdego. w robotniczych rodzinach, a nawet wśród bezrobotnych jest przynajmniej jeden samochód. efekt? w godzinach szczytu całe miasta stają i nie da się nigdzie dojechać.

        prosta sprawa - stać Cię, to jeździsz komfortowo samochodem po mieście, nie stać Cię - jeździsz autobusem, tramwajem albo SKMką.

        • 0 3

      • Wy się tak nie dziwcie temu staliniwcowi.
        On jest sztandarowym produktem "naszych" rozplenionych uczelni prywatnych.

        Zero logicznego myślenia, wkute komusze teorie niszczenia ludzkiej kreatywności i wspomagania rozwoju.

        Aha i wkute na blachę przekonanie o słuszności swoich racji BEZ rzetelnej podstawy faktograficznej.

        Tacy specjaliści dorżną każdą gospodarkę, kwestia 1-2 pokoleń w najlepszym przypadku.

        • 2 1

    • (1)

      jesteś teoretyk komunista i tyle w temacie...

      • 17 2

      • komunizm to jedyne rozwiązanie abyście się sami między sobą nie pozjadali

        • 0 0

    • trzy czynniki (1)

      Na wybór wpływają tak na prawdę trzy czynniki:
      pieniądze, czas, wygoda.

      Jak na razie tylko pieniądze przemawiają na korzyść transportu publicznego. Czas dojazdu jest zazwyczaj sporo dłuższy (tu wyjątkiem może być SKMka dla osób, które mieszkają i pracują blisko jej przystanków, a w miejscu pracy musiałby codziennie poświecać czas na szukanie miejsca parkingowego), a co do wygody, to oczekiwanie w różnych warunkach pogodowych na spóźniający się transport, tłok jak na razie są codziennością w tym temacie.

      • 13 1

      • a jak zamykaja fabryke samochodow lub po prostu z niej zwalniaja to wielki placz

        a sami chcecie do tego przymusowo zmusic
        bo jakos watpie by od razu wszystie fabryk sie przerzucily na autobusy

        • 1 0

    • Eekonomia ... (1)

      Może i zamysł ciekawy, ale skoro mamy płacić tak jak w Europie, to poproszę o pensję jak w Europie - proste.
      I to jest własnie ekonomia.
      U nas koszty życia są podobne jak dla np. Niemców, paliwo kosztuje 15-20 gr mniej niż u nich, tyle że u nas zarabia się 3000 PLN a u nich 3000 EUR - widzisz różnicę?!

      • 9 1

      • nie 3 tys zł tylko 1600 zł brutto

        • 6 1

    • zarąbisty stek bredni :) typowe myslenie tepego polskiego urzedasa, zero kreatywnoci. Wziac za morde, zmusic podwyzakami...

      pracujesz w UM?

      • 15 2

    • Nie autem jest tanio (1)

      tylko komunikacja zbiorowa jest za droga, dlatego autem wychodzi podobnie lub taniej najczęściej!

      • 14 2

      • Prawda

        Dojeżdżam do pracy z Gdyni do Gdańska, gdybym miała kupować bilet na autobusy w Gdyni, skm i potem na autobus w Gdańsku, wychodzi mi około 300PLN, tyle samo wydaję jeżdżąc obwodnicą do pracy. I jadę 30 minut a nie 2,5h, więc kalkulacja jest prosta!
        Pozdrawiam

        • 12 2

    • "Dzisiaj samochodem jest tanio, zbyt tanio. "

      Bredzisz człowieku. Komunikacją miejską jest zbyt drogo. Do tego niezbyt często jeżdżące pojazdy - szczególnie SKM - i tyle. A jak Ci tak tanio samochodem to też nim jeździj, a nie głupoty piszesz.

      " lepsza komunikacja zbiorowa (wiekszy popyt - nizsza cena)" Jeszcze ten kwiatek. Haha. Niewidzialna ręka rynku. Ehh człowieku.

      • 19 4

    • oby twa wizja sie nigdy nie spelnila (1)

      komunikacja miejska to w wiekszosci przypadkow wyrzucanie pieniedzy w bloto.

      jest droga, nieracjonalna - pelno pustych autobusow i tramwajow i dotowana przez ludzi ktorzy z niej nie korzystaja - wiec jest to po prostu grabiez.

      • 9 9

      • transport indywidualny jest większym wyrzucaniem pieniędzy

        trzeba budować więcej ulic, zapewniać miejsca parkingowe - to kosztuje miasta i gminy więcej niż transport publiczny.
        A co do pustych autobusów i tramwajów - i tak w ogólnym rozliczeniu w transporcie indywidualnym wypada mniej ludzi w samochodach czy to na metr zajmowanej na ulicy długości, czy na litry spalanego paliwa

        • 12 7

    • (1)

      Przykro mi, ale system opresyjny nie jest dobrym wyjściem. Samochodem zresztą wcale nie jest tanio, jest drogo, ale LEPIEJ niż komunikacją miejską. Proponuje Pani/Pan metodę kija na kierowców. A może warto dać marchewkę pasażerom? W postaci przeprojektowanej siatki połączeń, tak, by z każdej dzielnicy był wygodny dojazd do innych dzielnic, możliwie bezpośrednio lub góra z jedną przesiadką, a i to wtedy, gdy z jednych peryferii chcemy jechać na inne. W postaci nowoczesnych i sprawnych technicznie pojazdów na WSZYSTKICH liniach, nie tylko na wybranych. W postaci stosownej do realnych potrzeb częstotliwości kursów, tak, aby poojazdy nie przypominały konserw rybnych.
      Ale na to trzeba by skończyć z obsesyjnym pilnowaniem obecnego limitu wozokilometrów. Trzeba by przypomnieć sobie, że komunikacja miejska ma służyć mieszkańcom.
      W Gdańsku szans na takie myślenie po prostu nie widzę.

      • 40 4

      • Bo chodzi o to

        by utrudnić życie mieszkańcom a nie sobie

        • 11 1

    • Komunizm, socjalizm, marksizm, engelizm

      leninizm, stalinizm, gomułkowszczyzna, gierkowszczyzna, breżniewizm, putinizm i wreszcie europeizm.

      BREDNIE i UTOPIA.

      Ocknij sie, weź haust świeżego powietrza wyjedź na wieś, zjedz świeżych jajek, wyśpij się, poleniuchuj a potem przeczytaj coś napisał i trzy razy sie zastanów.

      • 15 5

    • (1)

      Do mnie na przykład pieniądze nie przemawiają, więc nie masz racji.

      • 10 4

      • skalajestna dzisiaj zbyt mala

        gdybysjednak za samochod placil podatek jak w Holandii zaloze sie iz jezdzilbys tramwajem. Razem z toba wieleinnych osob, tramwaje bylyby stale ulepszane co jeszcze bardziej napedzaloby klientow, efekt zwrotny dodatni.

        • 4 22

    • tanio? żartujesz chyba... (1)

      jeśli podróż w jedną stronę autem to 30 min, a komunikacją miejską (2 przesiadki) 1,5-2h w jedną stronę... Są jakieś pytania?

      • 35 5

      • potwierdzasz co napisane wyzej

        tanio I drogo w szerokim tego slowa znaczeniu,pomysl teraz ze czas to pieniadz-mam nadzieje ze tekst moj jest juz zrozumialy. Ekonomia to podstawa I zadna wygodaani inne czynniki tego nie zmienia. Z tego samego powodu ludzie lataja Ryanair czesciej niz SAS.

        • 15 6

  • do pracy autem 10 minut, autobusem - 55 minut (8)

    Zastanówmy się: do pracy mam 6 km. Podróż samochodem zajmuje mi 10 minut. Zakładając spalanie rzędu 6 l / 100 km, podróż w dwie strony to 0,72 l paliwa. Koszt paliwa to ok. 4 zł. Dodać amortyzację - góra 6 zł kosztuje mnie dojazd do pracy i z powrotem.
    A teraz autobus. Nie ma bezpośredniego połączenia na tych 6 km. Żebym zdążył, muszę wyjść z domu ponad godzinę wcześniej. Zdarzyło się, że autobus się spóźnił, zdarzyło się, że nie przyjechał wcale, zdarzyło się, że zmieniono rozkład bez wcześniejszej informacji. Na powrocie jest jeszcze lepiej, bo na na pierwszy bus muszę czekać 45 minut, na kolejny jeszcze 30, więc pokonanie 6 km zajmuje mi ok. 2 godzin i 15 minut. Bilet godzinny kosztuje bodaj 3,60 zł. Przejazd tam i nazad - 7,20 + strata 3 cennych godzin życia.
    Wniosek prosty - jeżdżę autem.

    • 25 3

    • A o bilecie miesięcznym słyszałeś?

      Bilet miesięczny na linie zwykłe, pospieszne i nocne w granicach Gdańska, ważny przez 7 dni w tygodniu to koszt 92 złotych (mówiąc o kosztach biletu normalnego, nie ulgowego). Przyjmując, że do pracy jeździ się 20 dni w miesiącu - za przejazd na cały dzień (do pracy i z pracy) wychodzi 4,6 zł.
      Jeśli korzystasz z komunikacji miejskiej częściej, tym niższy jest koszt jednorazowego przejazdu.

      • 0 0

    • Kup sobie rower (3)

      6 km bez problemu.

      • 3 5

      • Nie każdy ma ochotę przyjechać do pracy spocony... (2)

        Gdańsk nie jest płaskim miastem, jak wszystkie holenderskie, które tak stawiacie za przykład. Różnice wzniesień są spore i właściwie występują na każdej możliwej trasie.

        • 4 2

        • Nie prawda - dolny taras jest płaski.

          • 0 0

        • za przykład można dawać także miasta szwajcarskie lub austriackie

          z górki nie ma sprawy, pod górkę albo przerzutka albo rower elektryczny

          • 1 0

    • rozważ opcję rower lub rower elektryczny

      jest naprawdę śliczny

      • 0 0

    • Jeszcze dołożę "do pieca"... (1)

      Do tego dochodzi tragiczna siatka połączeń na osiedlach tzw. południowych. Dwa przykłady. Żona pracuje na Jabłoniowej, praca zmianowa. Z Ujeściska NIE MA w potrzebnych godzinach żadnego bezpośredniego połączenia - odcinek 4km zamiast pokonać wprost, trzeba "zaliczać" przez... centrum Gdańska! Drugi przykład - przez rondo na Havla przy pętli tramwajowej ŻADEN autobus nie przejeżdża na wprost! Wszyscy mieszkający na osiedlach w kierunku obwodnicy, jadąc autobusem w stronę Traktu Św. Wojciech, muszą albo jechać przez centrum (autobus skręca w lewo na Havla) albo przesiąść się na tramwaj i przejechać przez centrum sic!), albo wysiąść przed rondem i drałować kilometr na przystanek obsługiwany przez linię 154.

      • 10 2

      • RONDO

        To ja też dołożę.
        To coś koło pętli szumnie nazywane jeszcze w trakcie budowy na Trojmiasto.pl w artykułach rondem - wcale nie jest rondem tylko jakimś dziwolągiem z masą świateł !
        A co tam - "Żeby żyło się lepiej"... producentom sygnalizatorów świetlnych !
        Wystarczy jechać na zachód Europy aby zobaczyć jakie są tendencje - W Niemczech, Danii czy Francji - ronda są wszechobecne.

        • 3 0

  • wszystkie samochody są zarejestrowane

    na mnie, więc moja żona nie pojeździ za darmo. Dlatego nie mam zamiaru wziąć udziału w tej akcji ( sam w tramwaju na wycieczkę się nie wybiorę. dzieci mają iść piechotą?)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane