- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (219 opinii)
- 2 Budynki jak doktor Jekyll i mister Hyde (61 opinii)
- 3 Nowa kładka nad SKM Stocznia (47 opinii)
- 4 Zdejmowali dzikie roje pszczół (45 opinii)
- 5 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (242 opinie)
- 6 Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu (132 opinie)
Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji
Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. Grunwaldzką w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.
W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między Kaprów a Derdowskiego w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku Klonowa - Partyzantów.
- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.
- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.
Weekendowy test na Wajdeloty
Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.
Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem
- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Zniknie popularny skrót
Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. Piramowicza, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).
Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. Hallera między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.
Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)
Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Opinie (977) ponad 50 zablokowanych
-
2020-06-09 08:31
Co za pomysł
niech sie pukną w te urzędowe łepetyny
- 49 6
-
2020-06-09 08:31
Dramat
Ręce nie mają gdzie opaść. Tym miastem rządzą "melepeci". Czas na zmiany.
- 61 6
-
2020-06-09 08:34
Najwięcej korków powodują źle ustawione światła (2)
Jadąc z Sopotu do Gdańska to problem ze światłami jest przy Żaku oraz Galerii Bałtyckiej.
Niestety dodatkowy problem jest taki, że jak się ruszy na zielonym przy Galerii B to potem przy skrzyżowaniu z De Gaulle czeka się na czerwonym (a mówili kiedyś, że to przejście nie będzie powodowało problemów).- 53 7
-
2020-06-09 08:51
zgoda (1)
i tu pełna zgoda. miasto kupiło Tristar. wielki system, który miał inteligentnie sterować ruchem w aglomeracji. to coś nie działa. kosztowało 130 mln. ruchem na pewno nie steruje. i jedyne co robi to wyświetla komunikat : "uśmiechnij się! jesteś w Gdańsku!"
- 11 2
-
2020-06-09 14:48
tristar nie poradzi na nadmiar samochodów
to jest główna przyczyna korków
- 1 3
-
2020-06-09 08:35
dramat
odbierzcie pasy kierowcom, oddajcie je pieszym i deweloperom. uważacie, że to zmniejszy ruch aut w mieście? poważnie? ja osobiście liczę na całkowity paraliż miasta!
- 68 7
-
2020-06-09 08:40
Dobry pomysł - popieram
Nawet, gdyby pasów było 5, to nie zmniejszyłoby to korków.
- 8 60
-
2020-06-09 08:42
Chyba ktoś oszalał..
- 48 7
-
2020-06-09 08:42
Dramat jakiś
Ale jak wybraliśmy, tak mamy. Proszę nie narzekać
- 38 7
-
2020-06-09 08:43
Przecież to wasza prezydentka wiec po co placz
- 40 5
-
2020-06-09 08:43
Pytanie do urzędników (1)
Jeżeli zwężacie Grunwaldzką/Zwycięstwa do dwóch pasów, a wcześniej zwężyliście i "uspokoiliście" ruch na Trakcie Św. Wojciecha (też do dwóch pasów), to po jaką choinkę budujecie dwa olbrzymie wiadukty Biskupia Górka, każdy o szerokości trzech pasów ruchu?
- 67 2
-
2020-06-09 10:33
dobre pytanie
wiadukt Biskupia Górka był projektowany wiele lat temu
- 7 0
-
2020-06-09 08:44
Najpierw naje.....li biurowcow w centrum miasta, a teraz geniusze zwężają główne arterie miasta.
To się do papierowej prasy nadaje!
- 74 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.