• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Nowej Warszawskiej droższa, niż zakładano

Michał Brancewicz
22 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Trasa tramwajowa Nowa Warszawska będzie zaczynała się na węźle integracyjnym powstającym w ramach budowy al. Adamowicza.
  • Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską.
  • Trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy al. Adamowicza z al. Havla.

62,7 mln zł wynosi najtańsza oferta na budowę trasy tramwajowej, która połączy al. Adamowiczaal. Havla. To o 24 mln zł więcej, niż planowało wydać miasto. W sumie do przetargu stanęło osiem firm i konsorcjów.



Gdańsk bardziej potrzebuje:

Przetarg na budowę Nowej Warszawskiej został ogłoszony w czerwcu zeszłego roku. Pierwszy termin otwarcia ofert przypadał na 16 września, ale potem był kilkukrotnie przesuwany, aż do teraz.

Jednak kwoty zaproponowane przez wykonawców mocno odbiegają od wyceny miejskich urzędników. Do przetargu zgłosiło się osiem firm i konsorcjów.

Nowa Warszawska - oferty:

  • Konsorcjum firm: TOR-KAR-SSON, WPRD Gravel, Elgrunt - 62 mln 677 tys. 930,31 zł
  • MTM SA - 64 mln 607 tys. 491,11 zł
  • Strabag SA - 67 mln 322 tys. 960,31 zł
  • Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola SA - 71 mln 832 tys. 216,50 zł
  • Konsorcjum firm: Roverpol, Rover Infraestructures SA - 76 mln 985 tys. 700 zł
  • Budimex SA - 77 mln 802 tys. 437 zł
  • Torpol SA - 77 mln 925 tys. 837,71 zł
  • Konsorcjum firm: ALDESA CONSTRUCCIONES POLSKA, ALDESA CONSTRUCCIONES SA - 79 mln 315 tys. 721,64 zł

Z kolei miasto poinformowało, że zamierza przeznaczyć na Nową Warszawską 38 mln zł. To stawia całą inwestycję pod dużym znakiem zapytania.

Przypomnijmy: Nowa Warszawska to dwukilometrowa trasa tramwajowa, która zacznie się na powstającym właśnie węźle w ramach al. Adamowicza (nazywanej wcześniej Nową Bulońską), a jej koniec włączy się w istniejącą linię na al. Havla, obok przystanku Przemyska. Wraz z torowiskiem powstaną też chodniki i ścieżka rowerowa. Urzędnicy analizują również poszerzenie inwestycji o budowę drogi, co wcześniej nie było ujęte w projekcie.

Na trasie Nowej Warszawskiej znajdą się trzy przystanki:

  • na wysokości planowanej ul. Nowej Unruga,
  • przy Piotrkowskiej (koło pętli autobusowej)
  • na Havla.

Po al. Adamowicza tramwaje mają zacząć kursować w maju. Po al. Adamowicza tramwaje mają zacząć kursować w maju.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie fragment torowiska i układu drogowego na al. Havla, tak aby można było "wpiąć" nowe tory. Skrzyżowanie z ul. Łódzką zaprojektowano jako trójwlotowe, a odcinek ul. Nowej Warszawskiej między skrzyżowaniem z al. Havla jako drogę dwujezdniową. Ponadto projekt przewiduje przebudowę liczącego ok. 200 metrów odcinka ul. Piotrkowskiej, tak aby dostosować ją do nowego układu drogowego.

Budowa Nowej Warszawskiej potrwa 20 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Z kolei w maju tego roku tramwaje mają zacząć kursować po al. Adamowicza. Natomiast 13 stycznia nową aleją pojechali pierwsi kierowcy.

Opinie (338) ponad 20 zablokowanych

  • Gdańsk potrzebuje kosmodrono

    • 6 11

  • (4)

    słoje słuchajcie to ze tatus sprzedał kawałek pgru i macie na wpłate własną na m2 koło wyspiska smieci to nie znaczy ze wygraliscie zycie, kazdy pacan moze dostac kredyt na mieszkanie jak juz zarabia 2500 na reke ;)

    • 13 52

    • A Ty dalej w kawalerce w falowcu?

      • 14 2

    • Powiedział czy raczej napisał typowy Sebix.

      • 6 1

    • A ty kredytu dlaczego nie dostałeś?

      • 4 0

    • A ty furijat

      kupiłeś od własciela pgru kawałek gruntu (1000m2) i do pray nie mozesz dojechać bo stoisz w korkach, i zazdroscisz tym co maja swoje mieszkanie

      • 0 0

  • najtaniej bedzie

    rozdac lopaty miejskim pasozytom
    wiecie o kim mowa

    • 19 6

  • metro

    trójmiasto potrzebuję metra .

    • 9 10

  • Mieszkancy miasta potrzebuja tramwajow (1)

    Okoliczne wioski glosuja za drogami ale nie chca za nie placic.

    Proponuje budowe sieci tramwajow, wtedy polepszy sie standard i czystosc powietrza w miescie a mieszkancy wiosek beda mogli zostawic swoje stare, zdezelowane auta pod miastem i przesiasc sie na tramwaje.

    Inwestycja w drogi to calkowity korek i marnowanie szans.

    • 24 6

    • bardziej opłaca się inwestować w buspasy w newralgicznych miejscach. Autobus 262 mimo stania w korku, jedzie szybciej z Łostowic do Wrzeszcza niż tramwaj.

      • 1 4

  • Zawęzić inwestycję do wybudowania tylko drogi rowerowej i kasy starczy!

    • 10 7

  • Mowa o nowej bulonskiej

    A nie jakiejś adamowicza?

    • 31 15

  • Kiedy wreszcie nowa Świętokrzyska (3)

    jak długu musimy jeszcze tkwić w korkach?

    • 29 10

    • najpierw kładki i zwodzone pomniki

      • 6 3

    • Zameldujcie sie wreszcie w Gdansku i wtedy pogadamy

      • 5 8

    • tak długo

      jak długo bedziesz do pracy jeżdził sam autem :-)

      • 0 1

  • drogi na koncu potrzeb. wazniejsza wizja dewelopera.

    bo trzeba z czegos zbudowac kaładki, obrotowe wały i mosty zwodzenia podatnika

    • 22 4

  • (1)

    Na skrzyzowaniu z Nowa Bulonska juz krawezniki sie przeweocili, a jeszcze nie skonczyli

    • 14 3

    • ale otwarcie bylo. to docen. nie dostales plastikowego gadzetu?

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane