- 1 Pod prąd uciekał przed policją (175 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (535 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (73 opinie)
- 4 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (150 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (508 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (306 opinii)
Budowa Nowej Warszawskiej droższa, niż zakładano
62,7 mln zł wynosi najtańsza oferta na budowę trasy tramwajowej, która połączy al. Adamowicza z al. Havla. To o 24 mln zł więcej, niż planowało wydać miasto. W sumie do przetargu stanęło osiem firm i konsorcjów.
Jednak kwoty zaproponowane przez wykonawców mocno odbiegają od wyceny miejskich urzędników. Do przetargu zgłosiło się osiem firm i konsorcjów.
Nowa Warszawska - oferty:
- Konsorcjum firm: TOR-KAR-SSON, WPRD Gravel, Elgrunt - 62 mln 677 tys. 930,31 zł
- MTM SA - 64 mln 607 tys. 491,11 zł
- Strabag SA - 67 mln 322 tys. 960,31 zł
- Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola SA - 71 mln 832 tys. 216,50 zł
- Konsorcjum firm: Roverpol, Rover Infraestructures SA - 76 mln 985 tys. 700 zł
- Budimex SA - 77 mln 802 tys. 437 zł
- Torpol SA - 77 mln 925 tys. 837,71 zł
- Konsorcjum firm: ALDESA CONSTRUCCIONES POLSKA, ALDESA CONSTRUCCIONES SA - 79 mln 315 tys. 721,64 zł
Z kolei miasto poinformowało, że zamierza przeznaczyć na Nową Warszawską 38 mln zł. To stawia całą inwestycję pod dużym znakiem zapytania.
Przypomnijmy: Nowa Warszawska to dwukilometrowa trasa tramwajowa, która zacznie się na powstającym właśnie węźle w ramach al. Adamowicza (nazywanej wcześniej Nową Bulońską), a jej koniec włączy się w istniejącą linię na al. Havla, obok przystanku Przemyska. Wraz z torowiskiem powstaną też chodniki i ścieżka rowerowa. Urzędnicy analizują również poszerzenie inwestycji o budowę drogi, co wcześniej nie było ujęte w projekcie.
Na trasie Nowej Warszawskiej znajdą się trzy przystanki:
- na wysokości planowanej ul. Nowej Unruga,
- przy Piotrkowskiej (koło pętli autobusowej)
- na Havla.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie fragment torowiska i układu drogowego na al. Havla, tak aby można było "wpiąć" nowe tory. Skrzyżowanie z ul. Łódzką zaprojektowano jako trójwlotowe, a odcinek ul. Nowej Warszawskiej między skrzyżowaniem z al. Havla jako drogę dwujezdniową. Ponadto projekt przewiduje przebudowę liczącego ok. 200 metrów odcinka ul. Piotrkowskiej, tak aby dostosować ją do nowego układu drogowego.
Budowa Nowej Warszawskiej potrwa 20 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Z kolei w maju tego roku tramwaje mają zacząć kursować po al. Adamowicza. Natomiast 13 stycznia nową aleją pojechali pierwsi kierowcy.
Opinie (338) ponad 20 zablokowanych
-
2020-01-22 14:39
Kogo oni w tym urzędzie biorą do wyceny ? (3)
Pani Krysia z szatni czy co ? Że nie potrafi wycenić inwestycji i się mylą o 24 mln na 62 milionowej inwestycji. Jak można się pomylić prawie o 40% ????
- 19 7
-
2020-01-22 14:44
odchodzaca pani Skarbnik
jej zapytaj
- 3 3
-
2020-01-22 14:57
A kiedy była ta wycena?
Dziś nie sposób określić ile będzie trzeba zapłacić w przyszłym roku pracownikowi np. ochrony na minimalnej, a co dopiero wycenić koszty takiej budowy- 6 0
-
2020-01-22 16:11
Budżet robi się na podstawie kosztorysu sporządzanego przez projektanta na dzień oddania projektu. Tutaj to był 2018 rok, więc prawie 2 lata temu. O ile wzrosły pensje, paliwo i materiały budowlane od tego czasu? No to masz odpowiedź.
Do tego często urzędnicy chcą "taniej" bo inaczej nie mogą oficjalnie ruszyć z inwestycją i są świadomi że będzie drożej.- 3 0
-
2020-01-22 14:56
Kto mieszka poza miastem to ma traktor do dojazdów. (5)
słoje słuchajcie to ze tatus sprzedał kawałek pgru i macie na wpłate własną na m2 koło wyspiska smieci to nie znaczy ze wygraliscie zycie, kazdy pacan moze dostac kredyt na mieszkanie jak juz zarabia 2500 na reke ;)
Sam wybrałem przyglela do Gdanska bezposrednio wioskę Cygańska Góra i mieszkanie na Focha.. Uprzedzajac pytania.- 7 19
-
2020-01-22 15:15
Zaraz, czyli wybrałeś osiedle do którego nie dojeżdża żadna komunikacja? (1)
- 9 1
-
2020-01-22 22:34
po co mi ona?
tu schodzic mozna spacerkiem
- 0 0
-
2020-01-22 19:38
Człowieku, gratuluję mieszkanja na focha. Wygrałeś życie. (1)
- 2 0
-
2020-01-22 22:33
dziekuje
- 0 0
-
2020-01-23 10:57
powtarzasz się, buraku
- 1 0
-
2020-01-22 14:58
Kiedy tramwaj na osowe!!!!!!!!!!!!!!!! (1)
- 4 17
-
2020-01-22 15:00
oby nigdy. Serio, tramwaj pogarsza dojazd - likwidują autobusy, tramwaj jedzie dłużej niż autobus wcześniej, pojawia się wiele nowych osiedli i stoimy w jeszcze większych korkach
- 1 4
-
2020-01-22 15:01
Urzędnicy z Gdańska
na czele z dulkiewicz zajmują się walką z rządem. adamowicz robił to samo. A w ogóle są to najuczciwsi ludzie w tym kraju i tylko dzięki nim mamy najniższe ceny w Polsce.
- 15 11
-
2020-01-22 15:10
Sonda, jak zwykle, mocno ogranicza możliwość wyboru opcji (dla tego portalu jest to "naturalne")
Gdańsk, jak cała metropolia trójmiejska najbardziej potrzebuje zintegrowanej polityki transportowej, obejmującej przede wszystkim podniesienie rangi i znaczenia SKM i PKM: pociągnięcia torów w stronę Pruszcza Gdańskiego, zbudowania nowych połączeń SKM z dzielnicami Gdańska Południe oraz pociągnięcie torów SKM w stronę Gdyni Północ (Oksywie - Obłuże) oraz Chylonia - Wejherowo. Po tych zmianach infrastruktury trzeba zwiększyć częstotliwość połączeń SKM co najmniej na odcinku Gdańsk Śródmieście - Gdynia Chylonia i zapewnić połączenia co 5 minut co najmniej w godzinach szczytu. Te działania powinny przebiegać równolegle z działaniami na rzecz stworzenia komfortowego i bezpiecznego dostępu do stacji SKM dla pieszych i rowerzystów a także cyklostrady wzdłuż linii SKM. Odległość nowych osiedli w obszarze tzw. Gdańska - Południe od głównego pasma usługowego raczej nie będzie sprzyjać rezygnacji z samochodu na rzecz tramwaju przez osoby pracujące w biurowcach OBC i ALchemii, nawet jak powstanie trasa Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Tylko wygodna szybka kolej miejska jest praktyczną alternatywą samochodu na większe odległości. Oczywiście miasto powinno także bardziej zdecydowanie obciążać kierowców kosztami publicznej przestrzeni drogowej i parkingowej, z której korzystają - tylko wtedy możemy liczyć na zmniejszenie skłonności do bezrefleksyjnego korzystania z samochodów.
- 9 5
-
2020-01-22 15:34
drogi
zmienic nazwe ulic
- 6 1
-
2020-01-22 15:56
jak narazie jest tam bajzel
wszyscy sie ciesza ze droga otwarta, a nie można było tego porządnie skonczyc? pelno kolein, nierownosci, skret w jabloniowa to jakas masakra i swiatla które korkują cala jabloniowa bo 90% osob skreca w armii krajowej i się robi korek, nie lubie jak się rozdmucha ze otwarte a droga zostawia wiele do zyczenia, już lepiej się jezdzilo bez tej drogi
- 19 4
-
2020-01-22 16:07
Czyli o tramwaju pewnie można pomarzyć ...
Ciekawa sprawa, bo projekt jest dofinansowywany z funduszy unijnych, a np planowane przedłużenie ul. Kartuskiej już ze środków własnych. Moim zdaniem na ten moment lepsza byłaby rezygnacja z przedłużenia Kartuskiej (która notabene jedynie przesunie korek) i przerzucenie środków na Nową Warszawską.
- 22 2
-
2020-01-22 16:15
jestem handlowcem i dla mnie liczy sie szybki dojazd do obwodnicy dlatego... (1)
nigdy nie zdecydowałbym sie mieszkać w centrum gdańskaczy we wrzeszczu.
- 18 5
-
2020-01-22 19:55
Handlujesz rozumiem a wsi skoro ie dojezdzasz do centrum.
- 1 2
-
2020-01-22 16:22
Kupcie sobie więcej rydwanów!!!
Na rydwany gduńsk.
- 21 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.