• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Nowej Warszawskiej droższa, niż zakładano

Michał Brancewicz
22 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Trasa tramwajowa Nowa Warszawska będzie zaczynała się na węźle integracyjnym powstającym w ramach budowy al. Adamowicza.
  • Węzeł integracyjny, który połączy al. Adamowicza z Nową Warszawską.
  • Trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy al. Adamowicza z al. Havla.

62,7 mln zł wynosi najtańsza oferta na budowę trasy tramwajowej, która połączy al. Adamowiczaal. Havla. To o 24 mln zł więcej, niż planowało wydać miasto. W sumie do przetargu stanęło osiem firm i konsorcjów.



Gdańsk bardziej potrzebuje:

Przetarg na budowę Nowej Warszawskiej został ogłoszony w czerwcu zeszłego roku. Pierwszy termin otwarcia ofert przypadał na 16 września, ale potem był kilkukrotnie przesuwany, aż do teraz.

Jednak kwoty zaproponowane przez wykonawców mocno odbiegają od wyceny miejskich urzędników. Do przetargu zgłosiło się osiem firm i konsorcjów.

Nowa Warszawska - oferty:

  • Konsorcjum firm: TOR-KAR-SSON, WPRD Gravel, Elgrunt - 62 mln 677 tys. 930,31 zł
  • MTM SA - 64 mln 607 tys. 491,11 zł
  • Strabag SA - 67 mln 322 tys. 960,31 zł
  • Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola SA - 71 mln 832 tys. 216,50 zł
  • Konsorcjum firm: Roverpol, Rover Infraestructures SA - 76 mln 985 tys. 700 zł
  • Budimex SA - 77 mln 802 tys. 437 zł
  • Torpol SA - 77 mln 925 tys. 837,71 zł
  • Konsorcjum firm: ALDESA CONSTRUCCIONES POLSKA, ALDESA CONSTRUCCIONES SA - 79 mln 315 tys. 721,64 zł

Z kolei miasto poinformowało, że zamierza przeznaczyć na Nową Warszawską 38 mln zł. To stawia całą inwestycję pod dużym znakiem zapytania.

Przypomnijmy: Nowa Warszawska to dwukilometrowa trasa tramwajowa, która zacznie się na powstającym właśnie węźle w ramach al. Adamowicza (nazywanej wcześniej Nową Bulońską), a jej koniec włączy się w istniejącą linię na al. Havla, obok przystanku Przemyska. Wraz z torowiskiem powstaną też chodniki i ścieżka rowerowa. Urzędnicy analizują również poszerzenie inwestycji o budowę drogi, co wcześniej nie było ujęte w projekcie.

Na trasie Nowej Warszawskiej znajdą się trzy przystanki:

  • na wysokości planowanej ul. Nowej Unruga,
  • przy Piotrkowskiej (koło pętli autobusowej)
  • na Havla.

Po al. Adamowicza tramwaje mają zacząć kursować w maju. Po al. Adamowicza tramwaje mają zacząć kursować w maju.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie fragment torowiska i układu drogowego na al. Havla, tak aby można było "wpiąć" nowe tory. Skrzyżowanie z ul. Łódzką zaprojektowano jako trójwlotowe, a odcinek ul. Nowej Warszawskiej między skrzyżowaniem z al. Havla jako drogę dwujezdniową. Ponadto projekt przewiduje przebudowę liczącego ok. 200 metrów odcinka ul. Piotrkowskiej, tak aby dostosować ją do nowego układu drogowego.

Budowa Nowej Warszawskiej potrwa 20 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Z kolei w maju tego roku tramwaje mają zacząć kursować po al. Adamowicza. Natomiast 13 stycznia nową aleją pojechali pierwsi kierowcy.

Opinie (338) ponad 20 zablokowanych

  • Budować

    A nie wkurzać ludzi. Nabudowaliście bloków bez umiaru to teraz czas najwyższy na tramwaj.

    • 20 2

  • Jeden wielki dramat

    We wrześniu miał ruszyć przetarg, a już jest opóźnienie pół roku. Teraz będzie strata kolejnych kilku miesięcy zanim wyklarują się jakieś decyzję i tym sposobem trasa powstanie najwcześniej za kilka lat. Jabłoniowa to samo, przetarg miałbyć ogłoszony wiele miesięcy temu, a nadal nie ma żadnej informacji. Nowe drogi i trasy tramwajowe na południu są potrzebne jak deszcz i powinny być priorytetem, a wszystko dzieje się tak wolno że normalnie brak słów.

    • 26 3

  • (3)

    Rzeczoznawcy to nieuki? Jak można o tyle niedoszacować inwestycji!

    • 9 3

    • tak jest w każdym przypadku.

      • 1 1

    • Data wyceny!

      Ta wycena była robiona w 2018 roku! Dziś jest poprostu nieaktualna. Nie zrobiono nowej.

      • 3 0

    • Zrobią kosztorys, zanim to wszystko przejdzie przez 10 wydziałów to już ceny wzrosną o 10%

      • 1 0

  • Południe to także Gdańsk - rozwijamy się razem z nim (4)

    Jestem rodowitym gdańszczaninem i przeprowadziłem się na Południe.
    Ceny mieszkań na moim rodzinnym Chełmie dawno poszybowały w górę. A ja mam rodzinę na utrzymaniu i każde z moich dzieci chciało osobny pokój. Chciałem im zapewnić jak najlepsze warunki.
    Jak kupowałem mieszkanie, to czytałem artykuły o planach rozwoju dróg na Południu. Wszystkie projekty miały zakończyć się w 2017. Tymczasem mamy rok 2020, a ilość mieszkańców Południa wciąż wzrasta.

    Dzisiaj niestety dla mnie i dla moich dzieci urodzonych w Gdańsku dojazd do pracy i szkoły zajmuje ponad godzinę. Aby zaoszczędzić trochę czasu część drogi pokonuję samochodem, później tramwajem i SKM. Trochę tak jak w filmach Barei. A przecież mamy 21 wiek i żyjemy w metropolii. Chyba że ktoś chciałby ograniczyć Gdańsk do starówki. W sumie tam też kiedyś mieszkałem - w małej kawalerce. Czasy jednak się zmieniają a wraz z nimi potrzeby nasze i potrzeby naszego miasta.

    • 43 1

    • Południe to Lipce i Święty Wojciech, a nie bagna w okolicy Szadółek.

      • 1 11

    • (1)

      Też przeprowadziłem się z Przymorza na Południe i nie żałuję.
      Koniec Kołobrzeskiej. Teraz np latem to Bangladesz. Turyści, najem krótkoterminowy i Ukraińcy potrafią "umilić" każdą noc. Ja wysiadam. Czyli wyprowadzka na Południe

      • 11 1

      • Potwierdzam

        Ja też wyniosłem się z końca kołobrzeskiej na południe, tam już nie da się normalnie mieszkać, brak dzieci, brak rodzin, szkoły puste, tylko studenci, Ukraińcy i turyści.

        • 2 1

    • przeprowadziłam się z Wrzeszcza na Ujeścisko jesienią 2017

      skuszona również tym, że "za dwa lata ma być tramwaj na Warszawskiej". Pracuję niedaleko Forum, a z osiedla mam jeden bezpośredni autobus do centrum, kursujący raz na 20 minut, na pierwszym przystanku nabity do granic! Albo 20 minut z buta do Przemyskiej, żeby wsiąść w równie nabity tramwaj. Z Wrzeszcza jeździłam tramwajem, obecnie, dziękuję, nie ma takiej opcji, jeżdżę samochodem.

      • 1 0

  • efekt 500+

    • 5 6

  • Kto odebrał przejazdy tramwajowe na nowej warszawskiej ??? Wyskocznia

    • 6 0

  • Gdańsk inwestuje we wsie leżące na południe od miasta.

    Zapomina o starych dzielnicach.

    • 5 15

  • Byle nie Budimex

    Samo biuro kierownictwo inżynierowie -zarabianie na karach od podwykonawców

    • 3 1

  • Za PiS wszystko drożeje!!!

    • 9 6

  • Na południu miasta mieszkania są tańsze niż te położone bliżej centrum i w starych dzielnicach. (1)

    Są tańsze bo są na peryferiach miasta. To tak trudno zrozumieć?

    • 7 6

    • Są tansze ale co to ma

      Do budowy linii tramwajowej planowanej ok kilku lat?

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane