• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz bliżej budowy wiaduktu Biskupia Górka

Maciej Korolczuk
2 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
W ramach projektu powstaną dwa łukowe wiadukty, parking kubaturowy oraz fragment drogi stanowiący przedłużenie ul. Nowe Podwale Grodzkie. W ramach projektu powstaną dwa łukowe wiadukty, parking kubaturowy oraz fragment drogi stanowiący przedłużenie ul. Nowe Podwale Grodzkie.

W ciągu najbliższych kilku dni wojewoda pomorski ma wydać pozwolenie na budowę nowych wiaduktów na Trakcie św. Wojciecha. Dodatkowo, przy Urzędzie Wojewódzkim powstanie też parking piętrowy. Budowa pochłonie ok. 140 mln zł.



Jak oceniasz pomysł urzędników na modernizację tej części miasta?

Decyzja wojewody o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) to ostatni etap przed uzyskaniem pozwolenia na budowę i ogłoszeniem przetargu na wykonawcę inwestycji. O kluczowej dla przebudowy pierwszego odcinka Traktu św. Wojciecha inwestycji pisaliśmy już w grudniu ubiegłego roku.

Projekt autorstwa Biura Projektów Budownictwa Komunalnego powstawał ponad półtora roku i wówczas uzyskał akceptację wojewódzkiego konserwatora zabytków.

W planach jest budowa dwóch nowych wiaduktów łukowych, z których każdy posiadał będzie jezdnię z trzema pasami ruchu (skrajne zostaną wykorzystane jako buspasy). Pierwszy wiadukt powstanie po stronie urzędów wojewódzkiego i marszałkowskiego, a drugi powstanie w miejsce obecnie istniejącego. Dzięki temu podczas budowy ruch samochodowy nie będzie wstrzymany ani ograniczony.

  • Jedna z jezdni nowego wiaduktu Biskupia Górka powstanie bliżej budynku urzędów, a druga w śladzie istniejącego obiektu.
  • - Bez przebudowy wiaduktu parking nie powstanie - mówią urzędnicy.
  • W ramach inwestycji oprócz wiaduktów powstanie także czterokondygnacyjny parking na ok. 480 aut.


Dodatkowo na placu przed siedzibą wojewody i marszałka, gdzie dzisiaj parkuje ok. 100 pojazdów, powstanie piętrowy parking na ok. 480 samochodów. Obiekt będzie posiadał cztery poziomy, z czego jeden podziemny. Najwyższa kondygnacja (+2) będzie miała mniejszą powierzchnię od pozostałych. W ramach budowy parkingu powstanie też jezdnia, która będzie przedłużeniem ul. Nowe Podwale Grodzkie (powstaje w ramach inwestycji Forum Gdańsk).

Wniosek o dofinansowanie został złożony w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt kwalifikowany to ponad 138 mln zł, z czego wnioskowana kwota dofinansowania to ponad 117 mln zł z wkładem krajowym w wysokości 20,7 mln zł.

- Aktualny termin zakończenia oceny wszystkich złożonych wniosków o dofinansowanie to koniec 2016 roku - mówi Michał Piotrowski z Biura Prasowego Urzędu Miasta Gdańska. - To nie wyklucza oczywiście wcześniejszego rozstrzygnięcia konkursu i podpisania umów jeszcze w roku bieżącym. Zgodnie z przekazanym wnioskiem nie przewiduje się udziału wojewody czy Samorządu Województwa w przebudowie samego wiaduktu i dróg dojazdowych, natomiast planowany jest współudział miasta Gdańska i Samorządu Województwa Pomorskiego w budowie wielopoziomowego parkingu.
Sejmik Województwa Pomorskiego pod koniec czerwca zagwarantował na budowę 7 mln zł. Środki są uwzględnione w Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Pomorskiego na lata 2018-2019.

- Środki miasta Gdańsk na budowę parkingu zostaną zabezpieczone dopiero po uzyskaniu dofinansowania do przebudowy samego wiaduktu, gdyż bez przebudowy tego wiaduktu parking nie będzie budowany - dodaje Piotrowski.
Decyzja wojewody o wydaniu ZRID wejdzie w życie 5 września. Postępowanie administracyjne ma się zakończyć tydzień później.

Opinie (194) 6 zablokowanych

  • A gdzie mijesce na parki i tereny zielone, starczy juz tych widuktów i galerii.

    • 7 5

  • parkuj i płać

    Kolejny darmowy parking zniknie,
    CHAMSTWO
    pozwolenie za następne mieszkanie, budynie śpieszą się

    • 4 9

  • Gdańsk nasze Miasto (1)

    Tu chce się żyć!

    • 6 2

    • a gdzie przejazdy bezkolizyjne smetna dworcowa orunia dolna

      dziwne na przejazdy bezkolizyjne na orunii nie ma pieniedzy gdzie tracimy codziennie na czekaniu wiele godzin gdzie tragedia gonitragedie gdie szlabane urywaja aw trakcie przejazdu pol tira gdzie karetki na sygnale i straz miejska i straz pozarna czeka bezradnie a na wiadukt przy biskupiej gorce znalazly sie pieniadze jeszcze nie zatwierdzono czs na dzialanie radnych dzielnicy i pana jaworskiego ktory w wyborach na prezydenta tak optwal za bezkoll przjazdami wasz gettosiedem za torami

      • 0 5

  • Dodatkowy buspas w stronę Gdańska przydałby się już od Sandomierskiej, od rana są tam duże korki, miejsca jest dosyć

    • 5 0

  • Brawa dla Gdańska! (2)

    Pan Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz jest pierwszym naszym prezydentem, który tak naprawdę rozpoczął modernizacje gdańskiej infrastruktury drogowej i rozpoczął modernizacje naszego miasta. Zaniedbania z poprzednich lat są GIGANTYCZNE! Nec temere nec timide - Bez strachu lecz z rozwagą motto z herbu Gdańska, rodzinnego miasta Pana Prezydenta idealnie pasuje do Jego postępowania. Pan Prezydent jest politykiem Platformy Obywatelskiej, to widać po Jego słowach i czynach. Jaka uderzająca różnica z bandytyzmem ekonomicznym i nieodpowiedzialnością ekipy PiS-u! Pan Prezydent nie obawia podejmować decyzji kontrowersyjnych i to takich które nie zawsze podobają się opinii publicznej. Efekty Jego pracy to m.in. Nowa Słowackiego, Trasa Zielona, Ergo Arena, Park Reagana Tunel pod Martwą Wisłą, Obwodnica Pd, rozbudowa Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy( drogi kołowania, płyta, GZD, stanowiska odladzania i In.) i Terminal II tegoż lotniska, Kolej Metropolitalna, Stadion na Euro i Euro w Gdańsku, ul. Havla, Nowa Wałowa, Tramwaj na Orunię, Chełm i Morenę, kompleksowa modernizacja sieci tramwajowej, remont mostu na Wyspę Sobieszewską, Trasa AK, Terminal kontenerowy w Porcie PN, marina i nowe nabrzeża Wyspy Spichrzów, Trasa Sucharskiego, czy jedna z najnowocześniejszych flot tramwajowych i autobusowych w Polsce a teraz nowe wiadukty Biskupia Górka i jakże potrzebny nowy parking! Działalność władz Gdańska to kwestia odpowiedzialności za miasto ale i za kraj, za Polskę i Polaków i Gdańszczanie, Polacy tą odpowiedzialność doceniają.

    • 6 5

    • Ode mnie plus!

      • 2 0

    • gosciu bezstronny stop

      swietnie napisales tutaj opozytywach a moze przypomnijmy ze pan prezydent adamowicz na jednym ze spotkan na orunii dolnuj twierdzil ze nie mozna sie dogadac z urzedem wojwuedzkim a sprawie przejazdow kolejowych dworcowa smetna kilkanascie lat mija i teraz mamy mega straty na zamknietych przjazdach kolejowych nie ma pieniedzy na nowty przejazd a nowy widukt przy biskupiej gorce to sie znajda ciekawa sprawa co nat o radni dzieolnicy waszgetto siedem za torami

      • 0 2

  • Petershagen

    Kto w tym miejscu znalazł Biskupią Górkę, to nazywa się Petrshagen i tak powinien nazywać się ten wiadukt!!! Nie zakłamujcie historii. Tam była stacyjka kolejowa o tej samej nazwie.

    • 5 1

  • No to jest wporzo.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane