- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (46 opinii)
- 2 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (208 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (135 opinii)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (85 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (106 opinii)
Efekt tunelu: mniej aut w centrum, więcej na Drodze Zielonej
Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą znacznie zmniejszyło liczbę aut przejeżdżających przez centrum miasta, ale jednocześnie przyczyniło się do zwiększenia liczby pojazdów na Drodze Zielonej. Urzędnicy zapewniają, że wykorzystają tę okazję do poprawy ruchu pieszego, ale zmiany, poza Podwalem Przedmiejskim , będą kosmetyczne.
- Tunel przyniósł ogromną ulgę w Śródmieściu i na ulicach do niego prowadzących. Im bliżej centrum miasta, tym spadki w ruchu są większe - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta miasta ds. polityki komunalnej - Widzimy pogorszenie sytuacji tam, gdzie to było prognozowane, czyli na skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Czarny Dwór . Tutaj na pewno musi być podjęty pewien zakres działań, by zmierzyć się z nowym wyzwaniem.
Na razie tym rozwiązaniem ma być włączenie do systemu Tristar kolejnych skrzyżowań w pasie nadmorskim, a docelowo niewykluczona jest budowa kolejnego etapu Drogi Zielonej.
- Mamy 50 proc. ulic z prędkościami maksymalnymi 30 km/h i skrzyżowaniami równorzędnymi i tam, gdzie mamy ulice w bezpośrednim otoczeniu zabudowy mieszkaniowej, tam ruch uspokajamy. Dajemy jednak kierowcom alternatywę - budujemy ramę komunikacyjną, która pozwoli uspokoić ruch tam, gdzie jest to potrzebne - dodaje Grzelak.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Zasada ograniczania ruchu ma działać częściowo również w centrum miasta. Urzędnicy, poza wprowadzeniem w przyszłym roku zmian na Podwalu Przedmiejskim, zapowiadają także - mniej odległe w czasie - przeprogramowanie świateł z korzyścią dla pieszych.
- Spadek liczby aut daje możliwość zmian cykli w kierunku krótszego oczekiwania na światło zielone dla pieszych oraz pozwoli na wytyczenie jednoetapowego przejścia przez Hucisko - zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Jednocześnie już sama myśl o wytyczeniu przejść naziemnych przy Bramie Wyżynnej i dworcu głównym , gdzie po otwarciu tunelu zniknęło średnio w ciągu doby więcej aut niż na Podwalu Przedmiejskim, paraliżuje włodarzy.
- Dzisiaj tego nie rozważamy [wytyczenia przejść naziemnych - red.]. Nadal jest to główna arteria komunikacyjna Gdańska. Mówmy o zrównoważonym rozwoju. Uprzywilejowanie pieszych i rowerzystów jak najbardziej "tak", ale to musi być robione z głową - przekonuje zastępca prezydenta Gdańska.
Przypomnijmy, że na Podwalu Grodzkim i tak wkrótce powstanie nowa sygnalizacja świetlna. Będzie ona zlokalizowana na wysokości dawnej przychodni kolejowej i posłuży do kolizyjnego włączenia się aut z tzw. Nowego Podwala Grodzkiego, czyli nowej ulicy budowanej wraz z centrum handlowym na Targu Siennym i Rakowym.
Czytaj też: Artykuł z 2013 r.: Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym, Piesi w potrzasku przez budowę centrum handlowego
Dla kierowców planuje się wkrótce podniesienie maksymalnych prędkości na Trasie Sucharskiego i w tunelu pod Martwą Wisłą. Na Trasie Sucharskiego od węzła z Południową Obwodnicą Gdańska aż po Węzeł Ku Ujściu będzie obowiązywała maksymalna prędkość 100 km/h, zaś w samym tunelu 70 km/h.
Dodatkowo w oparciu o pozytywne efekty zmiany ronda w ciągu ul. Marynarki Polskiej na rondo turbinowe, także rondo na Węźle Ku Ujściu zyska podobną organizację ruchu.
Czytaj też: Trasą Sucharskiego pojedziemy 100 km/h, Umiesz jeździć po rondach? Wydaje ci się
Tunel pod Martwą Wisłą z lotu ptaka.
Tunel pod Martwą Wisłą okiem kierowcy.
Opinie (310) 3 zablokowane
-
2016-05-25 19:09
Ankieta jest tendencyjna
Proszę ją zmienić
- 7 2
-
2016-05-25 20:00
obywatel gdanska (5)
Odetkali jedno zatkało drugie! A kolejny etap drogi za ETC jest na liście rezerwowej teraz korki na Al. Jana Pawla i czarnym dworze wszystko skierowane w centrum zaspy - pięknie! Czyli jak zakorkowac dojazd do szpitala, osiedle gdzie mieszkają tysiące mieszkańców, gdzie są tereny zielone!parki!o tak zapraszamy tiramisu na zaspa! Absurd! Pieknie! Mieszkańcy Protestujcie! Konieczne jest dokończenie drogi za etc!
- 9 6
-
2016-05-25 22:28
Przy okazji otwarcia tunelu poszedł komunikat w media polskie że to ostatni etap przebudowy do Słowackiego (1)
?!
- 0 1
-
2016-05-25 22:55
Bo jest ostatni. Pominęli tylko przedostatni, ale nie czepiajmy się. ;)
- 5 0
-
2016-05-25 22:45
(1)
Właśnie poszerzają al. Jana Pawła II o 60 cm, więc każdy pas zyska 30 cm, tam gdzie są 3 - 20 cm więc przepustowość drogi powinna zwiększyć się o 10-20%.
- 0 2
-
2016-05-26 07:33
to będzie droga dla rowerów
- 1 0
-
2016-05-25 23:11
Zaspo ciesz się
przypominam że mało brakowało aby w tym rejonie powstało Macro Cash & Carry
- 2 0
-
2016-05-25 22:09
Takich ankiet jak redaktora Koprowskiego to by się nawet TVPis nie powstydził
- 2 3
-
2016-05-25 22:14
Czyli na Podwalu się polepszyło....
....więc teraz można to spieprz@yć...taka jest konkluzja z tego artykułu.
- 4 1
-
2016-05-25 22:19
Te barany z FRAGu zaraz będą krzyczeli żeby zasypać tunel pod Wisłą
Bo przecież mają na sztandarach walkę z tunelami.
Co za imbecyle.- 5 4
-
2016-05-25 22:23
Dlaczego węzły komunikacyjne do biurowców dopiero teraz powstają?
dlaczego wydano pozwolenia na budowe i działanie biurowców kiedy totalny brak miejsc parkingowych?
Dlaczego brak korelacji ZKM PKM. Skąd deregulacja zielonej fali?. Dlaczego rowery na drodze zamiast na równolegle przebiegających ścieżkach rowerowych?, Dlaczego brak nadzoru policyjnego nad łamiacych kodeks drogowy jednośladów? itd itp.
PS: Dlaczego krochmalą się z tą spóźnioną przebudową zamiast wykonać to w trybie pilnym? W PRLu potrafili nawet sprawniej takie newralgiczne budowy realizować a tu proponuja przesiadkę na rowery?
System tristar póki co to wywalone pieniądze, kerujących ruchem policjantów wielki już nei widziałem, a cykl świateł jest często absyrdalny. np czerwone dla wszystkich na skrzyżowaniu poomorska subisława z przejazdem dla tramwajów któych nie ma nawet w zasiegu widoczności.- 4 1
-
2016-05-25 22:27
Dzisiaj korek do tunelu zaczynał się od rynku przymorze poprzez kołobrzeską i czarnego dworu oraz wszystkie okoliczne (4)
f
- 4 0
-
2016-05-25 22:37
o ktorej? ja nic takiego nie widziałem (2)
- 1 1
-
2016-05-25 22:46
O 18.
- 2 0
-
2016-05-25 23:44
O 17:35
Głowiłam się jak zdążyć na egzamin z synem... Omijając korki na trasie Jagiellońska-Pilotów.
Współczuję tym, którzy kwitli w korku w stronę Brzeźna(na Kołobrzeskiej, Obrońców Wybrzeża, Czarnym dworze)...
Od Kołobrzeskiej do Meissnera też zakorkowane. Na Rzeczypospolitej jechaliśmy na 1-2 biegu...- 1 2
-
2016-05-26 08:04
Na przyszłość dzwońcie od razu do Koprowskiego niech przyjedzie rowerem i to opisze swoim mocodawcą
we Fragu ktorzy sa przeciwni Drodze Zielonej i w tym roku zwężą Podwale ,,,,,
- 0 2
-
2016-05-25 23:08
błąd pomiaru
należało zmierzyć czas przejazdu autem przez centrum Gdańska przed otwarciem tunelu - to dopiero dałoby obraz korzyści. ;-)
- 4 0
-
2016-05-26 01:31
Odblokować Zaspę i Przymorze! (1)
Coraz częściej mam wrażenie, że chorzy ludzie decydują o infrastrukturze naszego miasta. Jeżeli nie chorzy to znaczy, że robią to celowo! Osobiście wolałbym być uznanym za chorego niż za sabotażystę. Rozumiem, że wyborcy już nie zaufają i tego się naprawdę boją, ale ja kocham swoje miasto i chcę by z takim samym uczuciem do miasta moich przodków, podchodzili również decydenci (obecni i przyszli)
Zielona droga poszerzona!
Braci Lewoniewskich wyprostowana i poszerzona!
Lewoskręt z Grunwaldzkiej, w kierunku Wrzeszcza, na Zaspę
Odblokować Kołobrzeską!........
Wyprostować perspektywę myślenia "ważnych".......- 3 5
-
2016-05-26 07:34
jesteś chory
- 1 3
-
2016-05-26 08:01
Panie Koprowski na Podwalu i tak sie stoi w korkach w szczycie
Troche krutszych ale nie znikły jak Pan sugeruje, i powoli widać że rosną spowrotem , kierowcy juz zrozumieli że tunel bez Zielonej Drogi nie jest dobrym skrótem ale Drogi Zielonej NIE BĘDZIE bo FRAG NA JEJ BUDOWĘ NIE POZWOLI
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.