- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (253 opinie)
- 2 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (49 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (309 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (54 opinie)
- 5 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (9 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (87 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-28 10:11
Fakt, estakada szpeci miasto ale tunele dla pieszych powinno się zachować!
- 2 12
-
2012-10-28 10:12
estakada
uważam , że to nie jest dobry pomysł.lepiej pomyśleć jakj rozwiązać ruch w rejonie Huciska może tu wybudować tunele w kierunku Armii Krajowej i Siedlec.
- 7 2
-
2012-10-28 10:13
Głupota i zlikwidować komisję
- 14 5
-
2012-10-28 10:13
Ok, zróbmy to ale niech Pan Nastręt weźmie na siebie ten kredyt
a mi i tysiącom ludzi płaci odszkodowanie za stratę czasu za stanie w kolejnym zbędnym korku.
- 16 4
-
2012-10-28 10:13
...."uważa Maciej Naskręt."....czyli w zasadzie kto ? (3)
- 49 1
-
2012-10-28 10:16
pytanie retoryczne
- 12 1
-
2012-10-28 10:22
ktoś komu się wydaje
- 12 1
-
2012-10-28 15:18
redaktorzyna
któremu zaczęło wydawać się że stał się na tyle popularny i opiniotwórczy że może z takimi pomysłami wyskakiwać i liczyć na to że zdobędą powszechny poklask
- 14 2
-
2012-10-28 10:14
mundre te inżyniery - oj mundre (2)
poprawili już Kartuską, zlikwidowali rynek na 3 maja-dziura pusta od lat ,zlikwidowali Gildię też pusto ,ilez to ludzi straciło pracę- teraz będa bużyć proponuję zaczać nie od wiaduktu a od budynków urzędu miejskiego - wtedy sie przejaśni nie tylko w głowach
ale i w portfelach decydentów- 26 5
-
2012-10-28 12:25
A wiesz, co w miejscu Gildii ma powstać? (1)
Jak nie wiesz, to szkoda Ci tłumaczyć. Poszukaj czegoś o "forum raduni"
- 2 4
-
2012-10-28 12:37
za 100 lat moze cos powstanie
- 5 1
-
2012-10-28 10:15
Zlikwidowac caly Gdansk to wam najlepiej pujdzie
Narobili dlugow a teraz beda likwidowac
Zlikwidowac stadion
Zlikwidowac hale
Zlikwidowac wszystko tak jak zlikwidowaliscie produkcje i handel Polski- 15 4
-
2012-10-28 10:16
aby coś zmienić, to należy ruch (1)
samochodowy przenieść do tuneli - koszty ogromne, ale może się to opłacić w przyszłości! w tej chwili likwidacja estakady, to największa głupota!
- 12 4
-
2012-10-28 12:34
jest kret w Gdansku ? - można drążyc tunele !
- 1 1
-
2012-10-28 10:17
Mysłki z Gdańska (1)
W Gdańsku jest pewna grupa urzędników, którzy siedzą i dumają, c o by tu wymyślić ale wszelkie propozycje pomocy ignorują! Przykład komunikacja. Tramwaje na całej maksymalnej długości linii: Jelitkowo, czy Oliwa - Łostowicka/Świętokrzyska, to nie najlepszy pomysł - prawie na całej trasie są przepełnione (katorga dla starszych osób), przesiadki z autobusów na tramwaje są rzadkie i kolizyjne, większość prowadzących pojazdy nie ma właściwych kwalifikacji do przewozu pasażerów podstawowych kwalifikacji, problemy generalne z tłokiem na przystanku dworcowym, niewykorzystane przystanki na 3-go Maja przy PKS-ie itd itp.
- 8 5
-
2012-10-28 14:29
Jakie łostowice
toć to Orunia Górna...
- 3 0
-
2012-10-28 10:18
(7)
no debile debile debile.... ja nie chce stać w korkach.
- 29 4
-
2012-10-28 11:29
to przestań jeździć samochodem (1)
ja zaś nie chcę płacić podatków na mrzonki zmotoryzowanych, którzy domagają się kolejnych pasów, tras, węzłów, estakad - za miliardy, tylko po to, żeby stanąć w korku na 3 pasach zamiast na 2
"Aby obsłużyć miasto, w którym wszyscy poruszaliby się samochodami, na trasy, węzły, parkingi potrzeba ok 130% jego powierzchni" - to jedyny powód korków. już rozumiesz?- 5 11
-
2012-10-29 02:58
Nie chcą tego wszyscy, tylko większość.
Asceza nie jest żadną alternatywą. Rozwiąż wady twoich propozycji, pogadamy. Korki są problemem marginalnym. Bezczelnie kłamiesz mówiąc, że czymś częstym.
- 0 2
-
2012-10-28 12:26
to wsiądź w tramwaj, albo na rowej, albo do SKM (4)
w ciągu 2 lat wybudują SKM Śródmieście.
Poza tym - Ty nie stoisz W korku. TY współtworzysz korek.- 4 6
-
2012-10-28 19:25
to wsiądź do tramwaju z wózkiem...
o ile masz w ogóle tramwaj pod nosem, zimą... powodzenia!
- 3 3
-
2012-10-28 19:36
(1)
mmmm, skm, godziny szczytu już niezależnie czy jest remont czy go nie ma przypominają podróż bydlęcym wagonem. tak, niech jeszcze więcej ludzi jeździ skm!
- 1 2
-
2012-10-28 21:19
chyba dawno nie jeździłeś SKM
SKM ma duże rezerwy zdolności przewozowych, wymiana taboru kosztowałaby przypuszczalnie ułamek nakładów, które poniesiono na rozbudowę sieci dróg w Gdańsku
- 2 1
-
2012-10-28 20:42
Szczególnie na liniach 3 i 8. Powodzenia!
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.