- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (34 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (257 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (316 opinii)
- 4 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (115 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (29 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
Gdynia zatrzyma port i remont Morskiej, by udrożnić estakadę?
W godz. 15-17 ograniczone mają być wyjazdy ciężarówek z kontenerami z portu. Możliwe jest też wstrzymanie remontu ul. Morskiej w Cisowej. Dziś kolejna decyzja urzędników jak odkorkować zatkaną przez remont Estakadę Kwiatkowskiego . Takiej kumulacji przebudowywanych dróg nie było w Gdyni nawet przed piłkarskim Euro 2012.
Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego zaczął się w ostatnią środę i od razu zaczęły się gigantyczne korki. Zatory sięgały kilometrów, kierowcy tracili nawet godzinę na pokonanie dwu-trzykilometrowych odcinków, które wcześniej przejeżdżali w kilka minut.
- Armagedon to mało powiedziane. Setki ludzi wysiadały ze stojących w korku autobusów i szły na piechotę w stronę Obłuża. Ul. Janka Wiśniewskiego wyglądała jak przedmieścia Częstochowy oblegane przez pielgrzymki - mówi pani Lidia, która z pracy na poczcie w centrum Gdyni wracała do domu 2,5 godziny.
Po pierwszych dniach sytuacja się nieco uspokoiła, ale nadal daleka jest od ideału.
- Dlatego spotykamy się ze sztabem kryzysowym codziennie i wdrażamy kolejne pomysły jak usprawnić ruch. Ostatnie to m.in. ograniczenie wyjazdów ciężarówek z kontenerami z portu w godz. 15-17. Transport będzie tak planowany, by było ich w tym czasie jak najmniej - mówi Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni.
Urzędnicy chcieliby także, by choćby część ciężarówek wyjeżdżała z portu innymi drogami, nie wjeżdżając na estakadę. Nie wiadomo jednak czy będzie to możliwe ze względu na stan infrastruktury. Nie ma też możliwości pracy na trzy zmiany. To już kiedyś było przerabiane, skończyło się na telefonach od mieszkańców i zakazie prac w nocy.
- Prace na ul. Morskiej zostaną tak zaplanowane, by początkowo odbywały się głównie na poboczach. Zrobimy wszystko, by w jak najmniejszym zakresie blokować główną jezdnię - podkreśla Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urzędnicy zapewniają też, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w ogóle nie będzie ograniczać ruchu, bo prace polegające na stworzeniu dwóch kolejnych pasów ruchu w żadnym stopniu nie utrudnią przejazdu na już istniejących. Nie dało się jednak tak zaplanować remontów, by nie odbywały się jednocześnie?
- Dało, ale wtedy remontowalibyśmy 2-3 lata. Zimą nie można ze względu na warunki atmosferyczne, więc czas prac naturalnie się wydłuża. Woleliśmy więc zastosować zasadę maksymalnego skrócenia prac, by kierowcy nie odczuwali ich przez tak długi czas. Nie sądzę, by ktoś był zadowolony, gdyby w korkach stał przez trzy lata, bo remonty robilibyśmy jeden po drugim - przekonuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, który odpowiada m.in. za koordynację remontów miejskiej infrastruktury.
W poniedziałek urzędnicy spotkają się po raz kolejny i mają podjąć już konkretne decyzje na temat wstrzymania lub takiej zmiany planów remontu ul. Morskiej, by ograniczyć blokowanie przejazdu. Możemy się też spodziewać dużo mniejszego ruchu pojazdów ciężarowych z portu w godz. 15-17, kiedy tworzą się największe korki.
Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego nad ul. Opata Hackiego i w rejonie ul. Unruga 10 kwietnia zaczęła firma Want z Tczewa, która wygrała przetarg oferując cenę 1,66 mln zł. Prace potrwają do 10 września, ale największe utrudnienia czekają kierowców na początku robót.
Prace zaczęły się od remontu przegubów nad ul. Opata Hackiego. Obecnie zamknięta jest jezdnia estakady w kierunku Obłuża na odcinku od ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej jest ruch dwukierunkowy.
Opinie (356) ponad 10 zablokowanych
-
2013-04-16 10:16
Most Macieja
Szkoda, że zamiast budować infobudy , parki technologiczne ( ? ) czy fora kultury nikt nie zajrzał do planów facetów , którzy rozumieli coś z planowania miast .Był w latach 30 projekt połączenia Centrum z Obłuże -Oksywie mostem . Nazwano go w planach Most Macieja .
Są kraje połączone mostami .Mało ,że ekonomia transportu , to atrakcja turystyczna .I piękna architektura ,fantastyczne konstrukcje inżynierskie .
Niestety - myślenie o Gdyni skończyło się z Cegielską i Martyńską . Pamiętam , jak pokazywały możliwości budowy takiego połączenia .Nie wiem , ile to by miało kosztować , ale ile kasy z budżetu i Unii poszło bez sensu , choćby na przygotowanie inwestycji na gruntach Parku (? )Rady Europy .
A myślenie strategiczne o mieście na pewno przerasta możliwości intelektualne Stępy , czy Jasnego Szczura.Szkoda Gdyni .- 14 0
-
2013-04-16 10:38
szok
przyjechalem z Niemiec w odwiedziny i az mnie zatkalo aby ostac sie na centrum stalem dwie godziny w korku a jakis idiota zatarasowal polowe trzeciego pasa aby nikt nie mogl sie poruszac lewym pasem a gdy do niego podeszlem i poprosilem zeby usunol sie bo zajmuje poltora pasa to mnie wyzwal bylem w szoku bo kierowcy najwyrazniej nie znajo sie na przepisach
- 6 0
-
2013-04-16 11:07
syf
Gdyynia dzieki Szczurkowi to szambo!!!!z zadluzony twór bez sciezek rowerowych,ale za to Jest Znuda Trzebiatowski z kolesiem ,maja jezdzic i sparwdzam drogi SMIECH na sali KOLES kolesiowui daje stanowisko UKLAD ZAMKNIETY oto gdynia Szczurzyska!
- 4 0
-
2013-04-16 11:49
Kolejka SKM wczesny ranek
Trasa Politechnika - Wzgórze Św. Maksymiliana
godzina 5,34 wsiadam na Politechnice... I co - nie wiem mam wysiąść czy szukać innego przedziału bo w tym leżą na ławkach bezdomni, zaduch i smród nie do wytrzymania na sąsiednich ławkach nikt nie siedzi. W następnym przedziale pijani młodzi ludzie też leżą na ławkach z ich gadulstwa same przekleństwa i wulgaryzm. Znalazłem trochę spokojnego miejsca w dalszej części wagonu. Inni pasażerowie siedzą i udają że wszystko ok.
Nagle nadchodzi ZBAWIENIE idzie w mundurach, uzbrojeni po zęby STRAŻ OCHRONA KOLEI i co i nic przeszli obok pijanych młodzieńców, leżących bezdomnych,bez żadnej reakcji, a pasażerowie zdziwieni popatrzeli na siebie i wydawało by się że tak ma być. I tak jest co dziennie, teraz wolę stać przy drzwiach nie czuje smrodu i mam czyste ubranie bo nie muszę siadać. A w radio reklama SKM zaprasza do przewozów i zachęca do korzystania - CHYBA JAKAŚ POMYŁKA... tylko wstyd.- 8 0
-
2013-04-16 13:34
Zacznijcie remont Chwarznieńskiej bo już jest trochę nudno
- 3 0
-
2013-04-16 21:04
remont na morskiej brak sciezki rowerowej (1)
Chciałam z rumi dojezdzac do pracy rowerem ale dziś zobaczyłam jadąc samochodem ze na morskiej nie ma możliwości przejechania Ścieżka rowerowa z obu stron zryta do piachu Może ktoś tam jeździ i mi powie ze jednak da się tamtędy przejechać? Czy trzeba ominąć to chylonska?
- 0 0
-
2013-04-17 22:32
panie da się jechać ale trzeba chcieć
- 0 0
-
2013-04-17 09:12
Światła estakada w kierunku Gdyni 3 minuty czerwone i 15 sek zielone (1)
Kto ustawiał algorytm świateł w czasie remontu ?!
Chodzi mi o te pod estakadą w kierunku Gdyni.
Pierwsze 2 dni działały normalnie a od bodaj że poniedziałku 3 minuty czerwone !!! i 15 sekund zielone !!
To skandal a w kierunku Rumii standardowo bez zmian.
Tworzy się potężny korek z rana 7:00 i około 9:00.- 0 0
-
2013-04-17 22:34
sztab kryzysopwy działa
będzie premia za pomysłowość
i to jest słuszna linia że płacą za absurdy- 0 0
-
2013-04-18 12:17
Nierozumiem decyzji dot. formy remontów ? (1)
Nierozumiem decyzji dot. formy remontów - rozumiem i cieszę się jak widzę ile jest wykonywanych prac .
Ale jestem przekonany że zamiast robić w kilku miejscach w mieście równocześnie - to te same firmy mogłyby wykonywać równoczęsnie to samo miejsce - np żeby była robiona estakada w ok. 4 miejscach przez 4 firmy na 4 odcinkach i 4 krotnie krócej . A później dokładnie tak samo z każdym innym miejscem . Wówczas mielibyśmy do czynienia z olbrzymim korkiem ale jednym i trwającym dużo krócej (bo obecnie to każdy gdziekolwiek jadący musi się natknąć na jakiś korek -wcale nie mały a długotrwający - bo remontuje to miejsce mniejsza ilość osób).- 0 0
-
2013-04-22 16:44
i tu pojawia się problem.. prawny
Owszem, można by zatrudnić kilka firm od razu i zrobić wszystko za jednym zamachem. Ale tu pojawia się problem prawny, a mianowicie na wszystkie zlecenia prac na drogach/miejscach urzędowych ( w sensie, że należy to do miasta) musi być przeprowadzony przetarg, który wygrywa tylko 1 firma.
A druga sprawa.. jednoczesna naprawa 2 przegubów łączących jeden odcinek , przez 2 różne firmy, na pewno nie była by zrównana w czasie, - gdzie ważne jest aby ten odcinek był choć z jednej strony uziemiony, by w czasie betonowania i jego schnięcia, wszystko usztywniło się na tym konkretnym miejscu co ma, a nie w przypadku gdy nie będzie dobrze uziemiona(bo każdy odcinek się rusza)- co spowoduje nieprzewidziane zmiany -> a dalej kolejny remont odcinka robionego rok wczesniej
Bo Jeśli ktoś nie zauważył.. to owszem co rok robią przeguby. ale co rok jest to zupełnie inny odcinek.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.