• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku

Patryk Szczerba
8 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Zagospodarowanie Międzytorza ma rozpocząć się w 2017 roku i zakończyć 10 lat później.
  • Główny wieżowiec.
  • Zabudowa mieszkaniowa, okolice Jana z Kolna i 3 maja.
  • Część hotelowa z dominującym wieżowcem.
  • Sporą, jednak nie przeważająca część zajmą funkcje usługowe.
  • Usługi handlowe mają być połączone z zabudową mieszkaniową. Na wizualizacji wnętrze zabudowy.
  • Widok na część handlowo usługową.
  • Osiedle mieszkaniowe.

PKP wybrała partnera do realizacji inwestycji na gdyńskim Międzytorzu zobacz na mapie Gdyni. 14-hektarową działkę zagospodaruje gdyńska grupa Semeko. Koszt inwestycji, w ramach której powstaną biura, hotel i mieszkania może wynieść nawet 700 mln euro, a realizacja ma potrwać do 2026 roku.



Jak oceniasz zaprezentowaną koncepcję zagospodarowania Międzytorza?

Procedura wyłaniania inwestora rozpoczęła się w lutym ubiegłego roku. Międzytorze, położone w dobrej lokalizacji, na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, przy zabudowaniach mieszkalnych, w niedalekiej odległości od dworca, ma stać się kolejną częścią nowego śródmieścia Gdyni. Do ostatecznego etapu postępowania dotarły dwie firmy: Grupa Inwestycyjna Semeko oraz konsorcjum Anguloa Trading Limited i TriGranit Development Polska

Wybrano ofertę złożoną przez Semeko - lokalnego dewelopera z Gdyni, który jednak w mieście do tej pory nie zaistniał na szerszą skalę, budując jedynie Osiedle Horyzonty Gdyni na Grabówku. Swoje inwestycje do tej pory lokował przede wszystkim w Rumi i Redzie. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana w styczniu.

Koncepcja zakłada kompleksową rewitalizację terenu. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa. Na Międzytorzu pojawią się też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa.

- Zabudowa ma wpisać się w tkankę miejską i stać się ważnym elementem centrum Gdyni. Koncepcja, którą wybraliśmy, spełnia te założenia. Zależy nam na realizacji projektu, który przyniesie korzyści nie tylko naszej firmie i prywatnemu inwestorowi, ale przede wszystkim mieszkańcom - wyjaśnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP.

Projekt podzielony jest na kilka etapów, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys m.kw, a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.

- To krok milowy w rozwoju naszej firmy. Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.

Koncepcja już jest, ale ostateczny kształt inwestycji zależy od planu zagospodarowania terenu. Dokument, nad którym prace trwają od dwóch lat, ma być gotowy jeszcze w tym roku. Teraz już z bezpośrednim udziałem firmy Semeko.

- Przygotowywaliśmy koncepcję na bazie studium przestrzennego oraz deklaracji miasta. Nie chcemy tam robić nic oprócz tego, co znajduje się w dokumencie i oficjalnych wypowiedziach przedstawicieli miasta. Myślę, że teraz w przedstawiciele trzech stron: urzędników, PKP i naszej szybko wypracują szczegóły planu zagospodarowania - wyjaśnia Adam Mierzejewski.

Istotną kwestią oprócz tych dotyczących wysokości budynków i przeznaczenia działek pod planowane przez inwestora funkcje jest sprawa gruntów przewidywanych pod infrastrukturę publiczną, czyli miejskie drogi. Muszą zostać wyłączone z inwestycji.

Zobacz też:
Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami w Trójmieście

- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie wszystkich podmiotów - zapowiadał jeszcze w ubiegłym roku Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (348) 7 zablokowanych

  • Obawiam się, że może wyjść z tego nieco uwspółcześnione blokowisko (1)

    • 9 9

    • a czego oczekujesz ?

      • 0 0

  • (5)

    Opowieści z "mchu i paproci". Dopóki w Gdyni rządzą szczurasy nic tam nie powstanie. Co najwyżej jakaś P********ka jak Dworzec Główny w Gdyni - do tej pory świeci pustkami. Komercjalizacja tego dworca to totalna klapa a co dopiero taka inwestycja jak ta z opisu w artykule...Precz ze szczurasami!

    • 13 9

    • Widzę, że pisowcy są zdesperowani :D hahah

      • 4 3

    • Możesz mieć rację (1)

      To znaczy możliwe, ze ta inwestycja będzie taką samą porażką jak Dworzec Główny. Jednak nie wiń o to Szczurka. Za obie te inwestycje odpowiada PKP, a nie Gdynia.

      • 3 1

      • Taaak. To dlaczego w Sopocie to wygląda zupełnie inaczej?

        • 1 1

    • Ale mu ciebie żal :)

      • 1 0

    • myślę

      myślę że to kwestia przyzwyczajenia.Jestetm za tym aby każda stacja kolejowa była odnowiona - nie tylko w Gdyni Głównej...a tyle mamy tych stacji

      • 0 0

  • UWAGA (2)

    Nowe inwestycje OK, ale moze najpierw zalatwic i dokonczyc problemy z ulica Chwarznienska-Rolnicza, moze w koncu Urzad Miasta rozwiaze problemy Gdynskich krzyzowek? /Witominska-Kielecka-Konwaliowa-Rolnicza, 10 Lutego-Podjazdowa -Dworcowa, Krasickiego+I Armii+Slowackiego/ Moze zostanie uporzadkowane parkowanie na ulicach Starowiejskiej,Abrahama,Derdowskiego,Pulawskiego Zeromskiego,Slowackiego,Bema,Krasickiego,I-Armii, Armii Krajowej. O Skwerze Kosciuszki nie wspomne szczegolnie w letnim sezonie w godzinach wieczornych gdy Straz Mieska pracuje tylko na Monitorach w Biurze.

    • 8 5

    • ???co ma piernik do wiatraka???

      a co ma UM do prywatnej spółki.. przecież Gdynia nie będzie finansowała tego projektu.. to tak jakbyś zabronił ludziom budować domów na własnych działkach.. dopóki urząd nie naprawi chodnika w sąsiedniej dzielnicy.

      • 4 0

    • to bardzo duże wydatki na miasto

      trzeba mieć kasę pełną pieniędzy i dobrze zorganizowany aparat przetargów na roboty budowlane w Urzędzie Miejskim

      • 1 0

  • Dlaczego na linku "Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami ..." nie ma żadnej realizacji Semeko ? (3)

    Chętnie porównam, szczególnie kompleks Aquaparku.

    • 6 1

    • (1)

      to wejdź na ich stronę i popatrz sobie

      • 4 0

      • Dokładnie, popatrzę

        jak balustrady szklane, zmieniają się na betonowe, kolorowe elewacje stają się szare.

        • 0 0

    • widze z onka jak budują aquapark i jestem w szoku jak zap. ją z robotą.. To będzie chyba najwiekszy aquapark w Polsce. A ty dalej sobie narzekaj ...

      • 0 1

  • (4)

    Wygląda mi na kolejny szczurasowy wałek - jak z Polanka Redlowska. Z całym szacunkiem dla Semeko ale nie wydaje się żeby mogło udźwignąć taki temat. Co najwyzej uzyska prawo do dysponowania gruntami - i tak jak przy Polance Redlowskiej - będzie parcie na korzystna odsprzedanie dalej... A ze sprawy mogą się oprzeć o sady to jeszcze baaaaaaaardzo dluuuuuuugo nic się na tych terenach nie wydarzy. Tak szczurasy lubią najbardziej.

    • 7 12

    • lecz się człowieku

      • 5 5

    • jaki szczurasowy? (1)

      To przecież teren należący do PKP.

      • 4 0

      • A kto ustala plany zagospodarowania tam terenu?

        • 1 0

    • Na czym polega interes szczurasów ?

      • 0 0

  • Zawsze czułam, że pewnego dnia powstanie tam drugie centrum i żałowałam, że nie mam kasy na ziemię

    Mam nadzieję, że będą tam też drogi rowerowe, aby szybko dojechać od strony Portu do Morskiej i Hutniczej, a dalej na Obłuże.

    • 3 4

  • Pic na wodę fotomontaż !!!!! Takie wizje wybiegające 10-15 lat do przodu to nic innego jak propaganda "sukcesu" . Póki co to mamy w tym miejscu syf i długo ten syf jeszcze będzie straszył !!!!!!!!!!

    • 7 5

  • Czy Semeko to udźwignie?

    Życzę im tego.

    • 12 3

  • ble,ble,ble . Bajer to potęga !

    • 6 6

  • Powiem, (1)

    Że mi się podoba. Jeżeli bedzie tam dużo przestrzeni, nie bedzie ciasno, będą strefy ruchu pieszego, jakis plac na miarę placu centralnego, trochę też zieleni, to mają u mnie bardzo duży plus.

    • 11 2

    • Taki plac a la rynek byłby super

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane