- 1 Tunel zamiast kładki nad obwodnicą? (111 opinii)
- 2 Był klub Pokład, będzie hotel (146 opinii)
- 3 Absurd drogowy na Przymorzu (129 opinii)
- 4 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (281 opinii)
- 5 Zaatakował nożem na ulicy, trafił do aresztu (102 opinie)
- 6 Tomasz Augustyniak wiceprezydentem Gdyni (179 opinii)
Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku
PKP wybrała partnera do realizacji inwestycji na gdyńskim Międzytorzu . 14-hektarową działkę zagospodaruje gdyńska grupa Semeko. Koszt inwestycji, w ramach której powstaną biura, hotel i mieszkania może wynieść nawet 700 mln euro, a realizacja ma potrwać do 2026 roku.
Wybrano ofertę złożoną przez Semeko - lokalnego dewelopera z Gdyni, który jednak w mieście do tej pory nie zaistniał na szerszą skalę, budując jedynie Osiedle Horyzonty Gdyni na Grabówku. Swoje inwestycje do tej pory lokował przede wszystkim w Rumi i Redzie. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana w styczniu.
Koncepcja zakłada kompleksową rewitalizację terenu. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa. Na Międzytorzu pojawią się też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa.
- Zabudowa ma wpisać się w tkankę miejską i stać się ważnym elementem centrum Gdyni. Koncepcja, którą wybraliśmy, spełnia te założenia. Zależy nam na realizacji projektu, który przyniesie korzyści nie tylko naszej firmie i prywatnemu inwestorowi, ale przede wszystkim mieszkańcom - wyjaśnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP.
Projekt podzielony jest na kilka etapów, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys m.kw, a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.
- To krok milowy w rozwoju naszej firmy. Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.
Koncepcja już jest, ale ostateczny kształt inwestycji zależy od planu zagospodarowania terenu. Dokument, nad którym prace trwają od dwóch lat, ma być gotowy jeszcze w tym roku. Teraz już z bezpośrednim udziałem firmy Semeko.
- Przygotowywaliśmy koncepcję na bazie studium przestrzennego oraz deklaracji miasta. Nie chcemy tam robić nic oprócz tego, co znajduje się w dokumencie i oficjalnych wypowiedziach przedstawicieli miasta. Myślę, że teraz w przedstawiciele trzech stron: urzędników, PKP i naszej szybko wypracują szczegóły planu zagospodarowania - wyjaśnia Adam Mierzejewski.
Istotną kwestią oprócz tych dotyczących wysokości budynków i przeznaczenia działek pod planowane przez inwestora funkcje jest sprawa gruntów przewidywanych pod infrastrukturę publiczną, czyli miejskie drogi. Muszą zostać wyłączone z inwestycji.
Zobacz też: Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami w Trójmieście
- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie wszystkich podmiotów - zapowiadał jeszcze w ubiegłym roku Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (348) 7 zablokowanych
-
2015-01-08 16:43
Obawiam się, że może wyjść z tego nieco uwspółcześnione blokowisko (1)
- 9 9
-
2015-01-09 10:07
a czego oczekujesz ?
- 0 0
-
2015-01-08 16:54
(5)
Opowieści z "mchu i paproci". Dopóki w Gdyni rządzą szczurasy nic tam nie powstanie. Co najwyżej jakaś P********ka jak Dworzec Główny w Gdyni - do tej pory świeci pustkami. Komercjalizacja tego dworca to totalna klapa a co dopiero taka inwestycja jak ta z opisu w artykule...Precz ze szczurasami!
- 13 9
-
2015-01-08 17:12
Widzę, że pisowcy są zdesperowani :D hahah
- 4 3
-
2015-01-08 18:46
Możesz mieć rację (1)
To znaczy możliwe, ze ta inwestycja będzie taką samą porażką jak Dworzec Główny. Jednak nie wiń o to Szczurka. Za obie te inwestycje odpowiada PKP, a nie Gdynia.
- 3 1
-
2015-01-09 10:38
Taaak. To dlaczego w Sopocie to wygląda zupełnie inaczej?
- 1 1
-
2015-01-08 21:11
Ale mu ciebie żal :)
- 1 0
-
2015-01-09 10:49
myślę
myślę że to kwestia przyzwyczajenia.Jestetm za tym aby każda stacja kolejowa była odnowiona - nie tylko w Gdyni Głównej...a tyle mamy tych stacji
- 0 0
-
2015-01-08 17:01
UWAGA (2)
Nowe inwestycje OK, ale moze najpierw zalatwic i dokonczyc problemy z ulica Chwarznienska-Rolnicza, moze w koncu Urzad Miasta rozwiaze problemy Gdynskich krzyzowek? /Witominska-Kielecka-Konwaliowa-Rolnicza, 10 Lutego-Podjazdowa -Dworcowa, Krasickiego+I Armii+Slowackiego/ Moze zostanie uporzadkowane parkowanie na ulicach Starowiejskiej,Abrahama,Derdowskiego,Pulawskiego Zeromskiego,Slowackiego,Bema,Krasickiego,I-Armii, Armii Krajowej. O Skwerze Kosciuszki nie wspomne szczegolnie w letnim sezonie w godzinach wieczornych gdy Straz Mieska pracuje tylko na Monitorach w Biurze.
- 8 5
-
2015-01-08 17:05
???co ma piernik do wiatraka???
a co ma UM do prywatnej spółki.. przecież Gdynia nie będzie finansowała tego projektu.. to tak jakbyś zabronił ludziom budować domów na własnych działkach.. dopóki urząd nie naprawi chodnika w sąsiedniej dzielnicy.
- 4 0
-
2015-01-09 10:51
to bardzo duże wydatki na miasto
trzeba mieć kasę pełną pieniędzy i dobrze zorganizowany aparat przetargów na roboty budowlane w Urzędzie Miejskim
- 1 0
-
2015-01-08 17:04
Dlaczego na linku "Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami ..." nie ma żadnej realizacji Semeko ? (3)
Chętnie porównam, szczególnie kompleks Aquaparku.
- 6 1
-
2015-01-08 17:12
(1)
to wejdź na ich stronę i popatrz sobie
- 4 0
-
2015-01-09 21:36
Dokładnie, popatrzę
jak balustrady szklane, zmieniają się na betonowe, kolorowe elewacje stają się szare.
- 0 0
-
2015-01-08 23:07
widze z onka jak budują aquapark i jestem w szoku jak zap. ją z robotą.. To będzie chyba najwiekszy aquapark w Polsce. A ty dalej sobie narzekaj ...
- 0 1
-
2015-01-08 17:06
(4)
Wygląda mi na kolejny szczurasowy wałek - jak z Polanka Redlowska. Z całym szacunkiem dla Semeko ale nie wydaje się żeby mogło udźwignąć taki temat. Co najwyzej uzyska prawo do dysponowania gruntami - i tak jak przy Polance Redlowskiej - będzie parcie na korzystna odsprzedanie dalej... A ze sprawy mogą się oprzeć o sady to jeszcze baaaaaaaardzo dluuuuuuugo nic się na tych terenach nie wydarzy. Tak szczurasy lubią najbardziej.
- 7 12
-
2015-01-08 17:11
lecz się człowieku
- 5 5
-
2015-01-08 18:49
jaki szczurasowy? (1)
To przecież teren należący do PKP.
- 4 0
-
2015-01-09 10:41
A kto ustala plany zagospodarowania tam terenu?
- 1 0
-
2015-01-27 15:27
Na czym polega interes szczurasów ?
- 0 0
-
2015-01-08 17:11
Zawsze czułam, że pewnego dnia powstanie tam drugie centrum i żałowałam, że nie mam kasy na ziemię
Mam nadzieję, że będą tam też drogi rowerowe, aby szybko dojechać od strony Portu do Morskiej i Hutniczej, a dalej na Obłuże.
- 3 4
-
2015-01-08 18:01
Pic na wodę fotomontaż !!!!! Takie wizje wybiegające 10-15 lat do przodu to nic innego jak propaganda "sukcesu" . Póki co to mamy w tym miejscu syf i długo ten syf jeszcze będzie straszył !!!!!!!!!!
- 7 5
-
2015-01-08 18:14
Czy Semeko to udźwignie?
Życzę im tego.
- 12 3
-
2015-01-08 18:14
ble,ble,ble . Bajer to potęga !
- 6 6
-
2015-01-08 18:48
Powiem, (1)
Że mi się podoba. Jeżeli bedzie tam dużo przestrzeni, nie bedzie ciasno, będą strefy ruchu pieszego, jakis plac na miarę placu centralnego, trochę też zieleni, to mają u mnie bardzo duży plus.
- 11 2
-
2015-01-08 21:14
Taki plac a la rynek byłby super
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.