- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (27 opinii)
- 2 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (157 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (238 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (146 opinii)
- 5 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (53 opinie)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (42 opinie)
Jak skasować bilet, gdy nie działają kasowniki?
Co zrobić, gdy chcesz skasować jednorazowy bilet, a w tramwaju zablokowane są wszystkie kasowniki? Czekać, wysiadać, zgłosić problem motorniczemu? Czy taka jazda na gapę nie z własnej winy w razie kontroli grozi mandatem?
Czy jazda bez skasowanego biletu grozi mandatem, tak jak w przypadku, gdy chcemy go kupić u motorniczego, a okazuje się, że już wszystkie sprzedał?
"We wtorek po południu jechałem "3" z centrum w kierunku Brzeźna. Wsiadłem do drugiego wagonu i chciałem skasować bilet. Niestety wszystkie trzy kasowniki były zablokowane. Myślałem, że to tylko chwilowy problem, więc stanąłem w pobliżu i obserwowałem czy czerwona kontrolka zgaśnie i będę mógł skasować bilet. Nic takiego nie nastąpiło przez całą moją trasę. Zastanawiam się, co by było, gdyby na którymś z przystanków do tramwaju weszli kontrolerzy. W innym przypadku np. gdy chciałbym kupić bilet u motorniczego, a on by ich nie miał, bo już wszystkie sprzedał - dostałbym mandat, bo to na mnie jako pasażerze spoczywa obowiązek posiadania ważnego biletu. A jak to wygląda w przypadku zablokowanych kasowników? Mam wysiadać, biec do drugiego składu, czekać na odblokowanie? Może redakcja będzie umiała rozwiać te wątpliwości i zapyta w ZKM czy ZTM czy taka jazda na gapę nie ze swojej winy nie grozi mandatem?" - zastanawia się pan Mateusz.
O wyjaśnienia poprosiliśmy Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku.
- Pasażer powinien niezwłocznie powiadomić kierującego pojazdem o tym, że nie działają kasowniki oraz zanotować nr linii, nr pojazdu i godzinę ujawnienia awarii, w celu ewentualnego wyjaśnienia w przypadku kontroli biletowej. Kierujący pojazdem powinien przyjąć zgłoszenie od pasażera, na przystanku końcowym powinien sprawdzić kasowniki odnotowując ten fakt w karcie drogowej, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości powinien poinformować o powyższym odpowiednie służby operatora, gdyż to właśnie operator odpowiada za stan techniczny kasowników. Na szczęście awarie kasowników zdarzają się bardzo rzadko - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM w Gdańsku.
- Czynność kontroli biletowej poprzedzona jest zawsze skasowaniem kontrolki przez kontrolerów w celu ustalenia kodu kasownika. Kontroler, który stwierdzi niedziałające kasowniki w danym pojeździe, odstępuje od wystawienia pasażerowi, który z powodu awarii nie skasował biletu jednoprzejazdowego, wezwania do uiszczenia opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu. Warto jednak pamiętać, by osoby posiadające bilet czasowy, w trakcie obowiązywania którego zmieniają środek transportu, upewniły się, czy ich bilet jest poprawnie skasowany. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze spisać nr pojazdu i nr linii, w którym bilet został skasowany. Opisy prawidłowych wydruków biletów z kasowników dostępne są na naszej stronie internetowej - dodaje Gołąb.
Reasumując - warto pamiętać, że to pasażer jest pierwszym "kontrolerem" własnego biletu. I jeśli stwierdzi, ze biletu nie można skasować bądź figuruje na nim błędny wydruk, powinien bez wahania zgłosić to kierującemu pojazdem, a także na wszelki wypadek zapisać sobie nr linii i wozu.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (206) ponad 10 zablokowanych
-
2016-11-06 08:18
Figa
Dać kanarowi do przegryzienia :)
- 3 1
-
2016-11-06 08:25
kierowca autobusu.
Pytanie pasażera czy powinien biec do pierwszego składu? A co się kur..a dzieje na przystankach jak stoi dwa lub trzy autobusy?? Latają między nimi jak poparzone jak maratończyki.
- 3 0
-
2016-11-06 08:47
Jeżeli jest tłok, to jak zawiadomię kierowcę? A poza tym to mój obowiązek? A skąd mam wiedzieć czy dobrze skasowany, jak mam słaby wzrok?
- 8 0
-
2016-11-06 08:59
(2)
Pasażer powinien niezwłocznie powiadomić kierującego pojazdem o tym, że nie działają kasowniki oraz zanotować nr linii, nr pojazdu i godzinę ujawnienia awarii, w celu ewentualnego wyjaśnienia w przypadku kontroli biletowej.
może jeszcze naprawić?- 14 1
-
2016-11-06 10:28
(1)
A jak nie ma przy sobie czegoś do pisania, to jak zanotuje, a jak zanadto kolebie,a w rękach siatki, to jak zanotować? Proszę o szybką odpowiedź.
- 6 0
-
2016-11-06 10:33
wtedy napisac u najbliższego pasazera na czole
I poprosic by szedł z Toba do kierowcy
- 5 0
-
2016-11-06 10:49
Proponuję zrobić zdjęcie
każdy na telefon a bilet skasować zębami.......kontrolera
- 2 0
-
2016-11-06 11:31
Aplikacja SkyCash
Dwa kliknięcia i bilet skasowany.
- 2 2
-
2016-11-06 11:32
Jasne! Ja mam sprawdzać czy kasownik działa prawidłowo! Wolne żarty!
Dlaczego skład wyjeżdża z niesprawnymi kasownikami. Chyba ktoś bierze pieniądze za swoją pracę i sprawdza składy przed wyjazdem z zajezdni. Wsiadam, kasuję i jadę. nie będę w trzęsącym pojeździe sprawdzał biletu bo i skąd mam wiedzieć czy to co się odbiło jest prawidłowe! Niech pan Gołąb z panem Lisickim zastanowią się jak unikać durnych sytuacji!!!
- 6 1
-
2016-11-06 12:13
ZKM cwaniakuje
To przewoźnik odpowiada za sprawne działanie kasowników i co to obchodzi pasażerów. Nich nie przerzuca swojej odpowiedzialności na pasażerów. Może mam jeszcze specjalnie wozić długopis i kartkę. Co mię obchodzi niedziałający sprzęt ZKM-u
- 8 1
-
2016-11-06 14:49
A drugie pytanie?
Pewnie odp juz nie jest tak kolorowa :)
- 1 0
-
2016-11-06 14:52
Autorze!
"...jeżdżących na Stogi czy Brzeźno..." skąd jesteś? "Do Brzeźna", ale "na Stogi"! Nauczcie się wreszcie drodzy przyjezdni!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.