• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest projekt kładki na Ołowiankę. Mamy nią spacerować w czerwcu 2016 roku

Katarzyna Moritz
21 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Wizualizacja kładki na Ołowiankę. Według założeń konkursowych kładka ma otwierać się i zamykać w czasie nie dłuższym niż 2 minuty.
  • Wizualizacja kładki na Ołowiankę.
  • Wizualizacja kładki na Ołowiankę.

Po perturbacjach z oczekiwaniami na decyzje z dwóch ministerstw ZDiZ otrzymał w końcu od wykonawcy projekt budowlany kładki na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska. Ambitny plan zakłada, że będziemy nią spacerować w czerwcu 2016 roku. Czy są jednak pieniądze na wartą ok. 13 mln zł budowę kładki?



Kładka na Ołowiance najbardziej przyda się:

Projektanci ze słoweńskiej firmy Ponting, którzy wygrali konkurs na realizację projektu kładki na Ołowiankę, zlecili te prace gdańskiej firmie Mosty Gdańsk.

Projekt miał powstać w ciągu siedmiu miesięcy od podpisania umowy ze zwycięzcą konkursu, a to nastąpiło 25 października 2013 roku. Jednak w połowie minionego roku okazało się, że sprawa się opóźnia ze względu na biurokrację m.in. w ministerstwach infrastruktury i środowiska, które zwlekały z wydaniem stosownych decyzji.

Ostatecznie wykonawcy projektu uzgodnili z Zarządem Dróg i Zieleni w Gdańsku, że złożą go 15 stycznia tego roku.

- Dokumentacja budowlana wpłynęła w terminie. Obecnie trwa sprawdzenie jej kompletności - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ. - Kolejnym krokiem będzie wystąpienie o pozwolenie na budowę. Wykonawca w międzyczasie ma stworzyć projekt wykonawczy, określający wszystkie szczegóły techniczne. Zgodnie z umową ma on powstać do 30 marca.

Po 30 marca, kiedy będzie już pozwolenie na budowę i gotowy projekt wykonawczy, ZDiZ planuje ogłoszenie przetargu na realizację. Prace budowlane miałyby rozpocząć się tuż po rozstrzygnięciu przetargu.

Koszt budowy kładki oszacowano na 13 mln zł. Złożą się na to po 3 mln zł Urząd Miejski i Marszałkowski, a najwięcej, bo 7 mln zł miałoby pochodzić z kasy elektrociepłowni EDF Wybrzeże, która już 10 lat temu zadeklarowała udział w projekcie.

Czy Gdańsk zabezpieczył już swoją część wydatków na ten cel w tegorocznym budżecie miasta?

- Nie zapisujemy tych pieniędzy, dopóki jeszcze nie wiemy, ile to ostatecznie będzie kosztować. Na razie dążymy do uzyskania pozwolenia na budowę. Jesteśmy wstępnie dogadani w tej sprawie z EDF, choć samej fizycznej umowy jeszcze nie podpisywaliśmy. Uznaliśmy, że zrobimy to po projekcie, gdy będziemy znali kosztorys inwestycji. Wtedy będziemy mogli ostatecznie zdefiniować koszty i zakładamy, że może to będzie jednak trochę mniejsza kwota. Nie mamy też marszałkowskich pieniędzy, ale tu jest podobna sytuacja jak z EDF - wyjaśnia Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska.

Jak zapowiada wiceprezydent, ambitny plan zakłada, że kładką na Ołowiankę będziemy mogli spacerować w czerwcu przyszłego roku.

Kładka na Ołowiankę wg pomysłu firmy Ponting.

Opinie (210)

  • znakomity pomysł na ożywienie terenów między prawym brzegiem Motławy a ulicą SIennicką

    początek znakomitego potencjalnego skrótu - trasy spacerowej wzdłuż Kanału Raduni, od ujścia do Motławy do okolic dworca PKP w Gdańsku. Jeśli będzie tam trasa rowerowa - bo kładka powinna być pieszo-rowerowa - w 10 minut od Siennickiej do dworca. Dla mieszkańców i turystów.

    • 5 10

  • straszne....

    Co za beznadziejny projekt. Kto go zatwierdził. Przecież on w ogóle się nie komponuje z ceglaną, historyczną zabudową. Wygląda jak za PRL u

    • 15 2

  • zmarnowane pieniądze (2)

    Naiwnością jest twierdzić , że z kładki będą korzystać klienci Filharmonii . Dzisiaj każdy chce dojechać samochodem pod same drzwi Filharmonii , a jest tam wystarczająca ilość parkingów. Kładka nie jest częścią w żadnego ciągu pieszego , psuje panoramę starego miasta i blokuje dostęp jachtów do mariny . Jest to podobna bzdura jak uruchomienie tramwajów wodnych do których miasto z naszych podatków dopłaca duże kwoty , a są wykorzystywane przez znikomą ilość osób .

    • 13 4

    • ta kładka może być istotną częścią ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Kanału Raduni

      do dworca PKP - jego elementy już istnieją. Liczbę klientów Filharmonii docierających do niej inaczej niż samochodem można policzyć - nie każdy chce dojechać pod same drzwi Filharmonii swoim samochodem: znam wielu, którzy zdecydują się na dotarcie do niej przez kładkę.

      • 1 5

    • gdyby byl w poblizu parking

      Przy ulicy Grodzkiej - to tak.
      A propos gdzie beda parkowac odwiedzajacy MIIW ?
      Tam gdzies przy koncu Walowej powinien byc parking wielopoziomowy dla Filharmonii i MIIW - wtedy kladka na Olowianke sie uzasadni...

      • 1 0

  • Był taki fajny projekt wagonika...

    Ale został odrzucony, bo za drogi. To lepiej postawić tańsze byle g....o. Trzeba było poszukać tańszego wykonawcę, względnie odłożyć w czasie budowę i uzbierać kwotę.
    Projekt wagonika jeżdżącego po luku byłby atrakcją dla turystów, mieszkańców, i zarabiałby jakieś pieniądze. I co bardzo też ważne nie byłby zawalidrogą dla wodniaków. Z jednej strony chcemy rozwijać wodną turystykę regionu, a z drugiej robimy takie utrudnienia. A to kładka na Motławie, a to most w Sobieszewie...
    Linku nie wrzucam, bo się nie ukarze. Ale kto nie zna projektu z wagonikiem, to proszę wygooglować "projekt wagonik nad Motławą" i wybrać grafikę. :)

    • 12 2

  • ha ha ha (1)

    projekt był już przynajmniej pół roku temu, zresztą bardzo kiepski. Jak wyglądać ma podniesienie kładki przy silnym wietrze, o awarii siłownika nie wspomne, a to jedyny sposób aby ją unieść....

    • 13 2

    • No to marinę Szafarnia można zamknąć.
      Tzn pewnie bedzie mariną postojową, ale jako port schronienia awansuje jakiś zakamar przed kłódką, bez sr*czy i prądu.

      Zdumiewa mnie upór Adamowicza w tej sprawie. Nie był tak uparty w sprawie mostu na Wyspę Sobieszewską, ani Parku Oliwskiego i danieli. Prosto pytam, ile za to wziął?

      • 3 2

  • za drogi dziurawe Adamowicz sie wez !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 13 1

  • to Adamowicz do Filharmonii kladka bedzie chodzil masakra,miasto brudne,zaniedbane ale kladka jest...

    • 8 2

  • z takimi barierkami

    to ludzie będą do wody często wpadać ;p

    niby zawsze się uważa, żeby nie zrobić sobie krzywdy, ale małe dzieci i pijane osoby nie zawsze zdają sobie z tego sprawę ;p

    ale ogólnie to ładna ta kładka ;) w końcu nie trzeba będzie biegać na około, żeby dostać się do filharmonii.

    • 2 1

  • bardzo ładna ...

    ale chyba nie bardzo pasuje wizualnie do starej zabudowy tej części Gdańska

    • 9 2

  • Temat kładki = bumerang

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane