• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na parkingu "kiss&fly" przy lotnisku w Rębiechowie czas płynie szybciej

Maciej Naskręt
17 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Darmowy parking kiss and fly w Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska nie zawsze jest darmowy, nawet jeśli kierowca opuści go w 10 minut. Nasz czytelnik udowodnił, że system nalicza opłatę wcześniej. Zarządca parkingu przeprasza, oddaje pieniądze i zapewnia, że sytuacja się nie powtórzy

.

Jak zazwyczaj parkujesz samochód podwożąc bliskich na lotnisko w Gdańsku?

Parking typu "kiss&fly", czyli "całuj i leć", przed gdańskim lotniskiem, to idealne rozwiązanie dla tych, którzy podwożą bliskich i znajomych na samolot. Mogą tam bezpłatnie zaparkować na 10 minut, by wypakować bagaż z auta i pożegnać się z bliskimi przed odlotem.

Rotacja aut na tym parkingu jest spora, bo choć 10 minut parkowania jest za darmo, to po przekroczeniu tego limitu trzeba zapłacić już 20 zł. Każde kolejne 10 minut to kolejne 10 zł do zapłaty.

Gdy dojazd do lotniska latem tego roku został przebudowany, zaczęły pojawiać się głosy na temat niedoskonałości systemów parkingowych. To nie powinno dziwić, bo zmiany zawsze powodują pewne zamieszanie. Uwagi zgłaszali taksówkarze, którzy od piątego w ciągu doby wjazdu przed lotnisko muszą wnosić opłatę 20 zł. Opisaliśmy także sygnały o kłopotach na parkingach długoterminowych.

20 zł nie za 10 a za osiem minut parkowania

W minioną niedzielę nasz czytelnik odkrył, że 20-złotowa opłata za parkowanie na kiss jest naliczana za szybko - nie w ciągu standardowych 10, a na przykład ośmiu minut. Jak to możliwe?

- Korzystając z parkingu typu kiss&fly zawsze włączam w telefonie minutnik ustawiony na 10 minut, by uniknąć opłaty 20 zł za przekroczenie tego czasu. Gdy tym razem wyjeżdżałem z parkingu, mój minutnik pokazywał jeszcze minutę zapasu, a bilet był już nieważny. Skontaktowałem się z operatorem i zostałem poinformowany, że mimo to muszę zapłacić 20 zł. Zrobiłem to, by móc opuścić parking, ale czuje się oszukany - opowiada nasz czytelnik, pan Paweł.
Nie dawało mu to spokoju, więc postanowił sprawdzić, jak działa system biletowania na lotnisku w Rębiechowie.

- Wjechałem ponownie na parking, tym razem przyglądając się baczniej czasowi wyświetlanemu na biletomacie i czasowi wydrukowanemu na bilecie. Biletomat pokazał godzinę 8:04 a na bilecie wydrukowana była godzina 8:02. Już na "dzień dobry" byłem stratny dwie minuty, zatem rzeczywisty czas, po którym jest się obciążanym kwotą 20 zł wynosi 8 minut, a nie 10 - zauważa nasz czytelnik.
Pan Paweł zgłosił to w biurze parkingu i wypełnił formularz reklamacyjny. Zaproponował obsłudze naoczne sprawdzenie, jak działa system parkingowy, ale w odpowiedzi miał usłyszeć, że "w niedzielę takimi sprawi się nie zajmujemy".

Czytelnik poprosił nas o zajęcie się sprawą. Sytuację dokładnie przedstawiliśmy zarządcy parkingu, firmie Interparking.

Winny tryb korkowy

Zarządca parkingu nie wypiera się winy.

- Rozbieżność między czasem rzeczywistym, wyświetlanym na biletomacie, a wydrukowanym na bilecie, wynika z faktu, że system funkcjonował w trybie korkowym, gdy na lotniskowy parking planuje wjechać wiele samochodów - mówi Jacek Włodarczyk z firmy Interparking.
Oznacza to, że bilety są drukowane na bieżąco, jeden po drugim. Sprawdza się to, gdy na wjeździe stoi sznur aut. Wtedy ich kierowcy sięgają po gotowe, wydrukowane chwilę wcześniej bilety, co pozwala zaoszczędzić nieco czasu.

Za to gdy korka nie ma, to w takim trybie kierowca może otrzymać bilet wydrukowany już jakiś czas temu.

- Oczywiście to był nasz błąd, dlatego uznaliśmy reklamację złożoną przez pana Pawła i zwrócimy mu koszty postoju - wyjaśnia Włodarczyk.
Zarządca zapewnił nas, że tryb pracy systemu będzie teraz lepiej dobierany do natężenia przed bramkami wjazdowymi na lotnisku.

Lotnisko: nikt nie może czuć się oszukany

Władze lotniska uważają, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, bo podkopuje zaufanie pasażerów do portu lotniczego.

- Otrzymaliśmy już wyjaśnienia od zarządcy parkingu. Zawsze staramy się działać transparentnie. W tym przypadku nakazaliśmy, by wydruki na biletach parkingowych były zgodne z rzeczywistym czasem, by faktycznie kierowca wjeżdżający na nasz parking "kiss&fly" nie czuł się oszukany po wyjechaniu z niego - wyjaśnia Michał Dargacz, rzecznik prasowy lotniska.
Władze portu lotniczego zadeklarowały, że będą szczególnie nadzorować pracę systemu biletowego na lotniskowych parkingach.

Oświadczenie

Po publikacji artykułu otrzymaliśmy oświadczenie firmy Interparking, która przekonuje, że choć data pokazana na bilecie nie zgadzała się z datą wyświetlaną na bramce parkingowej, to system dobrze liczył czas kierowcy na parkingu.

Pobierz oświadczenie


  • Parkingi przed lotniskiem w Gdańsku.
  • Ceny za parkowanie przy lotnisku w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (201) 5 zablokowanych

  • Złodzieje

    Mogę sie założyć że oszukanych jest co najmniej 10 osób na godzinę a w ciągu rok pan prezes firmy ma spokojnie na nowego mercedesa

    • 42 1

  • Ilu juz oszukali

    Już oszukali pewnie setki osób i co teraz nie ma dowodów kasa przepadła. Standard na tym lotnisku.

    • 35 1

  • nowy układ, nowe urządzenia, nowe opłaty,zero wsparcia od strony personelu parkingu .....ZWYKŁY BIZNES.....

    Na początku października miała "nieprzyjemność" skorzystania z parkingu kiss & fly. Niestety na bramkach wyjazdowych okazało się, że czas przekroczyłam o 1 minutę... trudno mówi się... nie to mnie zabolało. Wkrótce okazało się że ze wszystkich parkometrów czynny był tylko jeden - reszta mimo że nie działa nawet nie sygnalizowała usterki, więc myślałam że to ja nie potrafię obsłużyć tejże jakże skomplikowanej maszyny....dopiero ludzie podchodząc do tego samego urządzenia zakomunikowali mi " że i ten pewnie nie działa" i sprawa okazała się banalnie prosta....po kolejnych kilku minutach udało się znaleźć działający parkometr. W tym czasie osoby z obsługi parkingu nie zauważyłam ani jednej. Wniosłam opłatę 24 zł...i wyjechałam lecz czuję się oszukana.........

    • 42 1

  • Co się dziwić

    oszustwa dziadowskich firm to takie typowo polskie.
    może ktoś się weźmie za prezesów tych oszustów i im da po .... piłkach

    • 25 1

  • Ciekawe, że czas leci zawsze na ich korzyść...

    Ziobro z Antkiem M. sprawdzą to dokładnie.

    • 28 0

  • Oszustwo

    To jest zwykle oszustwo a na to jest par. w kodeksie karnym wiec nalezy zlozyc doniesienie do prokuratury i tyle.

    • 31 1

  • Sam prowadzę parking...to jawne wyłudzenie (1)

    Bileterka w systemach biletowych drukuje bilety na bieżąco- nie można wydrukować ich "na zapas". To jakiś jawny przekręt, albo celowo pozmieniane czasy na urządzeniach systemu aby kasować jak najwięcej.

    • 48 0

    • Wydaje mi się ze jest taka możliwość. Zagranica na wjazdach na autostradę czekają już wydrukowane bilety żeby nie tracić czasu na ich wydruk dopiero po naciśnięciu przycisku

      • 0 1

  • czego sie czepiacie?

    To przeciez jest efekt zakrzywienia czasoprzestrzeni :-)). A na powaznie: tez bylem w niedziele na lotnisku. Czlowiek
    mk obslugujacy kase w budce byl istotnie wyjatkowo
    j gburowaty. Takie slowa jak "dzien dobry" czy "do widzenia" byly mu zapewne obce. Wielki wstyd dla portu lotniczego.

    • 37 1

  • najlepsze jest to tłumaczenie

    "w niedzielę się takimi sprawami nie zajmujemy".

    • 45 0

  • pisalem o tym juz jak otworzyli taki paking

    to po tylu latach dopiero artykul, wspaniale, ciekawe ile przez te lata narobili glupkow

    • 29 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane