• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na parkingu "kiss&fly" przy lotnisku w Rębiechowie czas płynie szybciej

Maciej Naskręt
17 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Darmowy parking kiss and fly w Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska nie zawsze jest darmowy, nawet jeśli kierowca opuści go w 10 minut. Nasz czytelnik udowodnił, że system nalicza opłatę wcześniej. Zarządca parkingu przeprasza, oddaje pieniądze i zapewnia, że sytuacja się nie powtórzy

.

Jak zazwyczaj parkujesz samochód podwożąc bliskich na lotnisko w Gdańsku?

Parking typu "kiss&fly", czyli "całuj i leć", przed gdańskim lotniskiem, to idealne rozwiązanie dla tych, którzy podwożą bliskich i znajomych na samolot. Mogą tam bezpłatnie zaparkować na 10 minut, by wypakować bagaż z auta i pożegnać się z bliskimi przed odlotem.

Rotacja aut na tym parkingu jest spora, bo choć 10 minut parkowania jest za darmo, to po przekroczeniu tego limitu trzeba zapłacić już 20 zł. Każde kolejne 10 minut to kolejne 10 zł do zapłaty.

Gdy dojazd do lotniska latem tego roku został przebudowany, zaczęły pojawiać się głosy na temat niedoskonałości systemów parkingowych. To nie powinno dziwić, bo zmiany zawsze powodują pewne zamieszanie. Uwagi zgłaszali taksówkarze, którzy od piątego w ciągu doby wjazdu przed lotnisko muszą wnosić opłatę 20 zł. Opisaliśmy także sygnały o kłopotach na parkingach długoterminowych.

20 zł nie za 10 a za osiem minut parkowania

W minioną niedzielę nasz czytelnik odkrył, że 20-złotowa opłata za parkowanie na kiss jest naliczana za szybko - nie w ciągu standardowych 10, a na przykład ośmiu minut. Jak to możliwe?

- Korzystając z parkingu typu kiss&fly zawsze włączam w telefonie minutnik ustawiony na 10 minut, by uniknąć opłaty 20 zł za przekroczenie tego czasu. Gdy tym razem wyjeżdżałem z parkingu, mój minutnik pokazywał jeszcze minutę zapasu, a bilet był już nieważny. Skontaktowałem się z operatorem i zostałem poinformowany, że mimo to muszę zapłacić 20 zł. Zrobiłem to, by móc opuścić parking, ale czuje się oszukany - opowiada nasz czytelnik, pan Paweł.
Nie dawało mu to spokoju, więc postanowił sprawdzić, jak działa system biletowania na lotnisku w Rębiechowie.

- Wjechałem ponownie na parking, tym razem przyglądając się baczniej czasowi wyświetlanemu na biletomacie i czasowi wydrukowanemu na bilecie. Biletomat pokazał godzinę 8:04 a na bilecie wydrukowana była godzina 8:02. Już na "dzień dobry" byłem stratny dwie minuty, zatem rzeczywisty czas, po którym jest się obciążanym kwotą 20 zł wynosi 8 minut, a nie 10 - zauważa nasz czytelnik.
Pan Paweł zgłosił to w biurze parkingu i wypełnił formularz reklamacyjny. Zaproponował obsłudze naoczne sprawdzenie, jak działa system parkingowy, ale w odpowiedzi miał usłyszeć, że "w niedzielę takimi sprawi się nie zajmujemy".

Czytelnik poprosił nas o zajęcie się sprawą. Sytuację dokładnie przedstawiliśmy zarządcy parkingu, firmie Interparking.

Winny tryb korkowy

Zarządca parkingu nie wypiera się winy.

- Rozbieżność między czasem rzeczywistym, wyświetlanym na biletomacie, a wydrukowanym na bilecie, wynika z faktu, że system funkcjonował w trybie korkowym, gdy na lotniskowy parking planuje wjechać wiele samochodów - mówi Jacek Włodarczyk z firmy Interparking.
Oznacza to, że bilety są drukowane na bieżąco, jeden po drugim. Sprawdza się to, gdy na wjeździe stoi sznur aut. Wtedy ich kierowcy sięgają po gotowe, wydrukowane chwilę wcześniej bilety, co pozwala zaoszczędzić nieco czasu.

Za to gdy korka nie ma, to w takim trybie kierowca może otrzymać bilet wydrukowany już jakiś czas temu.

- Oczywiście to był nasz błąd, dlatego uznaliśmy reklamację złożoną przez pana Pawła i zwrócimy mu koszty postoju - wyjaśnia Włodarczyk.
Zarządca zapewnił nas, że tryb pracy systemu będzie teraz lepiej dobierany do natężenia przed bramkami wjazdowymi na lotnisku.

Lotnisko: nikt nie może czuć się oszukany

Władze lotniska uważają, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, bo podkopuje zaufanie pasażerów do portu lotniczego.

- Otrzymaliśmy już wyjaśnienia od zarządcy parkingu. Zawsze staramy się działać transparentnie. W tym przypadku nakazaliśmy, by wydruki na biletach parkingowych były zgodne z rzeczywistym czasem, by faktycznie kierowca wjeżdżający na nasz parking "kiss&fly" nie czuł się oszukany po wyjechaniu z niego - wyjaśnia Michał Dargacz, rzecznik prasowy lotniska.
Władze portu lotniczego zadeklarowały, że będą szczególnie nadzorować pracę systemu biletowego na lotniskowych parkingach.

Oświadczenie

Po publikacji artykułu otrzymaliśmy oświadczenie firmy Interparking, która przekonuje, że choć data pokazana na bilecie nie zgadzała się z datą wyświetlaną na bramce parkingowej, to system dobrze liczył czas kierowcy na parkingu.

Pobierz oświadczenie


  • Parkingi przed lotniskiem w Gdańsku.
  • Ceny za parkowanie przy lotnisku w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (201) 5 zablokowanych

  • 10 minut to za mało. (2)

    Od kiedy obszar jest powiększony powinno być 15.

    • 69 4

    • dokladnie (1)

      I to powinny wymusic wladze lotniska

      • 18 0

      • Zgadzam sie w 100%. Wczesniej byl pas przy drodze wjazdowej i wyjazdowej.. teraz jest parking, ktory jrst na szarym koncu, znajdz jeszcze miejsce, itd i po czasie. 15min max 20., lub oplata za przekroczenie zmniejszyc
        Nie 20 a 10 zl

        • 13 0

  • Dlaczego nie 15 minut (1)

    Dlaczego parking nie jest 15 minutowy?A jak na wyjezdzie przy szlabanie będzie korek samochodów to co wtedy?

    • 67 2

    • Jak będzie korek to już masz obcięte 2 min na wjeździe...

      bo działa "system bezkorkowy" i masz 8 min na wyjazd kpina...

      • 23 1

  • (2)

    Parking na lotnisku w Rębiechowie to w ogóle zagadka !!tylko umysłowy inaczej
    mógł coś takiego wymyśleć jest to ewenement na skalę światową !!!Nastawiony
    na golenie jak się da !!!Opisy dojazdu do stref genialne !!!!

    • 72 4

    • Re: PARKING

      Nie podoba sie weż taxi proste tylko narzekać umiecie do pracy nie bo za mało płacą a to za drogo atamto czemu nie za darmo ludzie opamiętajcie sie!!!

      • 4 22

    • A co konkretnie! Bo narazie sie oplules a nic dokladnie nie powiedziales.

      • 0 0

  • Ten sam mechanizm jak cena na metce w sklepie.... (1)

    Skoro przy towarze jest 8zł a nie 10 jak twierdzi kasjer to klient płaci 8zł. Podobnie na tym parkingu. Skoro na bilecie jest wydrukowane 8 minut to klient powinien opuścić go nie płacąc. Gość mógł wyjść z auta wyjąć rogatkę, przejechać i założyć ją z powrotem i nic mu nie mogliby zrobić.

    • 30 4

    • jeżeli cena na metce i na kasie sie nie zgadza, to w dużych sklepach nadpłacasz i idziesz po zwrot nadpłaty

      kasjer z reguły nie ma możliwości nawet wezwania kierownika do kasy, wady cenowe rozlicza się na osobnym stanowisku. Tutaj też jest stanowisko obsługi parkingu i też można złożyć reklamację. Demontaż barierki to już wandalizm.

      • 6 2

  • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Bo tam dalej macza paluchy zlodziejaszek tusek junior!wespół z budyniem!

    • 35 9

  • śmiech na sali.... system korkowy.... dobre sobie :) to jawne oszustwo !!!

    ciekawe wg jakich kryteriów oddadzą pieniądze? za jaki czas wstecz? i komu?

    "Zarządca parkingu przeprasza, oddaje pieniądze i zapewnia, że sytuacja się nie powtórzy."

    • 55 1

  • Panie Naskręt - trochę gramatyki (1)

    "Za to gdy korka nie ma"

    • 17 6

    • Bo my som kumate

      • 4 1

  • tak bylo od lat. Odbierałem pasażera - dzwonił już po odprawie i odebraniu bagażu,

    wjechałem na parking-jedna walizeczka j jazda 5-6 minut.I co .Na bramce wyjazdowej 2o zeta. Innym razem w takich samych okolicznościach skasowali mnie na 40zeta.

    • 39 2

  • Wałek i tyle!

    "Nie powtórzy się" ;)))) jeżeli to tryb "korkowy' to znaczy, ze celowo zostal wymyślony i w takim razie powtorzy się (teoretycznie) gdy będa korki. Czyli ktoś tu KŁAMIE.

    Wszędzie to cebulactwo...

    • 58 1

  • jaki tryb korkowy? (3)

    termiczna drukarka biletów nie potrzebuje drukować ich wcześniej gdyż jest gotowa do pracy bardzo szybko nawet jak nie ma dużego ruchu a już gdy jest duży ruch to drukuje bez żadnej zwłoki. Czy w sklepie w kasie ekspedientka daje wam wcześniej wydrukowane paragony. Albo czy widzicie jakieś opóźnienia przy drukowaniu po zakończeniu paragonu?
    Banda oszustów i tyle a sprawa masowego oszustwa nadaje się do prokuratury ale wiem, że na to nie ma szans w POlsce i interesach powiązanych z PO i ich spółkami.

    • 84 5

    • minus za POlitykowanie (1)

      • 4 9

      • minus daj ale całej PO

        chcesz udawać, że nie wiesz o tym, że cała sfera styku biznesu i finansów publicznych w Gdańsku i większości województwa jest opanowana przez tą mafię a "interesy" robi się wg klucza partyjno-kolesiowego? Komu to zawdzięczamy jak nie PO rządzącej regionem od kilkunastu lat?

        • 12 4

    • Słusznie prawisz

      Ten tryb korkowy to ściema, żeby nabić kasę i to calkiem sporą.

      • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane