• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na parkingu "kiss&fly" przy lotnisku w Rębiechowie czas płynie szybciej

Maciej Naskręt
17 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Darmowy parking kiss and fly w Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska nie zawsze jest darmowy, nawet jeśli kierowca opuści go w 10 minut. Nasz czytelnik udowodnił, że system nalicza opłatę wcześniej. Zarządca parkingu przeprasza, oddaje pieniądze i zapewnia, że sytuacja się nie powtórzy

.

Jak zazwyczaj parkujesz samochód podwożąc bliskich na lotnisko w Gdańsku?

Parking typu "kiss&fly", czyli "całuj i leć", przed gdańskim lotniskiem, to idealne rozwiązanie dla tych, którzy podwożą bliskich i znajomych na samolot. Mogą tam bezpłatnie zaparkować na 10 minut, by wypakować bagaż z auta i pożegnać się z bliskimi przed odlotem.

Rotacja aut na tym parkingu jest spora, bo choć 10 minut parkowania jest za darmo, to po przekroczeniu tego limitu trzeba zapłacić już 20 zł. Każde kolejne 10 minut to kolejne 10 zł do zapłaty.

Gdy dojazd do lotniska latem tego roku został przebudowany, zaczęły pojawiać się głosy na temat niedoskonałości systemów parkingowych. To nie powinno dziwić, bo zmiany zawsze powodują pewne zamieszanie. Uwagi zgłaszali taksówkarze, którzy od piątego w ciągu doby wjazdu przed lotnisko muszą wnosić opłatę 20 zł. Opisaliśmy także sygnały o kłopotach na parkingach długoterminowych.

20 zł nie za 10 a za osiem minut parkowania

W minioną niedzielę nasz czytelnik odkrył, że 20-złotowa opłata za parkowanie na kiss jest naliczana za szybko - nie w ciągu standardowych 10, a na przykład ośmiu minut. Jak to możliwe?

- Korzystając z parkingu typu kiss&fly zawsze włączam w telefonie minutnik ustawiony na 10 minut, by uniknąć opłaty 20 zł za przekroczenie tego czasu. Gdy tym razem wyjeżdżałem z parkingu, mój minutnik pokazywał jeszcze minutę zapasu, a bilet był już nieważny. Skontaktowałem się z operatorem i zostałem poinformowany, że mimo to muszę zapłacić 20 zł. Zrobiłem to, by móc opuścić parking, ale czuje się oszukany - opowiada nasz czytelnik, pan Paweł.
Nie dawało mu to spokoju, więc postanowił sprawdzić, jak działa system biletowania na lotnisku w Rębiechowie.

- Wjechałem ponownie na parking, tym razem przyglądając się baczniej czasowi wyświetlanemu na biletomacie i czasowi wydrukowanemu na bilecie. Biletomat pokazał godzinę 8:04 a na bilecie wydrukowana była godzina 8:02. Już na "dzień dobry" byłem stratny dwie minuty, zatem rzeczywisty czas, po którym jest się obciążanym kwotą 20 zł wynosi 8 minut, a nie 10 - zauważa nasz czytelnik.
Pan Paweł zgłosił to w biurze parkingu i wypełnił formularz reklamacyjny. Zaproponował obsłudze naoczne sprawdzenie, jak działa system parkingowy, ale w odpowiedzi miał usłyszeć, że "w niedzielę takimi sprawi się nie zajmujemy".

Czytelnik poprosił nas o zajęcie się sprawą. Sytuację dokładnie przedstawiliśmy zarządcy parkingu, firmie Interparking.

Winny tryb korkowy

Zarządca parkingu nie wypiera się winy.

- Rozbieżność między czasem rzeczywistym, wyświetlanym na biletomacie, a wydrukowanym na bilecie, wynika z faktu, że system funkcjonował w trybie korkowym, gdy na lotniskowy parking planuje wjechać wiele samochodów - mówi Jacek Włodarczyk z firmy Interparking.
Oznacza to, że bilety są drukowane na bieżąco, jeden po drugim. Sprawdza się to, gdy na wjeździe stoi sznur aut. Wtedy ich kierowcy sięgają po gotowe, wydrukowane chwilę wcześniej bilety, co pozwala zaoszczędzić nieco czasu.

Za to gdy korka nie ma, to w takim trybie kierowca może otrzymać bilet wydrukowany już jakiś czas temu.

- Oczywiście to był nasz błąd, dlatego uznaliśmy reklamację złożoną przez pana Pawła i zwrócimy mu koszty postoju - wyjaśnia Włodarczyk.
Zarządca zapewnił nas, że tryb pracy systemu będzie teraz lepiej dobierany do natężenia przed bramkami wjazdowymi na lotnisku.

Lotnisko: nikt nie może czuć się oszukany

Władze lotniska uważają, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, bo podkopuje zaufanie pasażerów do portu lotniczego.

- Otrzymaliśmy już wyjaśnienia od zarządcy parkingu. Zawsze staramy się działać transparentnie. W tym przypadku nakazaliśmy, by wydruki na biletach parkingowych były zgodne z rzeczywistym czasem, by faktycznie kierowca wjeżdżający na nasz parking "kiss&fly" nie czuł się oszukany po wyjechaniu z niego - wyjaśnia Michał Dargacz, rzecznik prasowy lotniska.
Władze portu lotniczego zadeklarowały, że będą szczególnie nadzorować pracę systemu biletowego na lotniskowych parkingach.

Oświadczenie

Po publikacji artykułu otrzymaliśmy oświadczenie firmy Interparking, która przekonuje, że choć data pokazana na bilecie nie zgadzała się z datą wyświetlaną na bramce parkingowej, to system dobrze liczył czas kierowcy na parkingu.

Pobierz oświadczenie


  • Parkingi przed lotniskiem w Gdańsku.
  • Ceny za parkowanie przy lotnisku w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (201) 5 zablokowanych

  • (1)

    u nas w gdyni jest to nie do pomyślenia.

    • 7 2

    • Parking przed waszym lotniskiem też już płatny?

      Wasza strefa to "Kiss &..." - no właśnie, co?

      • 0 1

  • W niedzielę o 22:40 odbierałem znajomych z lotniska... (1)

    Znajomi zadzwonili, że czekają pod terminalem. Podjechałem, wsiedliśmy w 1 minutę, po czym natykam się na wyjeździe na sznur samochodów czekających na wyjazd, gdyż kierowcy, którzy przekroczyli 10 (ehm.. jak widać: 8 minut, czekają pod szlabanem), a ich pasażerowie, bądź oni sami biegają do parkomatu i płacą 20 pln. Nikt!, Serio , nikt, nawet ten, kto był pod terminalem 1 minutę, nie miał szans wyjechać spod lotniska w 10 minut. SKANDAL! I CZYSTE OSZUSTWO.

    • 50 0

    • Kasowniki jesli juz powinny byc przy szlabanie (przekroczylem czas, place bezposrednio z auta)., a nie wychodze, szukam maszyny,, tworzy sie korek. Obłęd.

      • 14 0

  • A wystarczyłoby trochę kompetencji i odpowiedniego nastawienia...

    ... żeby wszystko działało jak należy i klienci nie byli oszukiwani.
    Wystarczyłoby zaprogramować system tak, aby ZAWSZE dawał de facto 11-12 minut i właśnie ta rezerwa 1-2 minuty byłaby konsumowana wówczas, gdy system działa w "trybie korkowym". Nigdy kierowca nie byłby kasowany przed upływem 10 minut zadeklarowanych na tablicach informacyjnych.
    Co to za gadanie, że "tryb pracy systemu będzie teraz lepiej dobierany do natężenia"?? To znaczy, że według innego algorytmu będą decydować w jakich warunkach system zaczyna oszukiwać?? Bo to jest zwykłe oszustwo.

    • 23 0

  • A gdzie UOKiK?

    Teraz powinien do akcji wkroczyc UOKiK. Wladowac conajmniej ze 3 mln kary i nakazac kazdej osobie ktora zlozy reklamacje bezwzglednie zwrocic pieniadze. Wtedy skonczyloby sie cwaniakowanie.

    • 21 0

  • Oliwa

    Układ i funkcjonowanie parkingów na lotnisku są fatalne. Wyjazd z "kiss&fly" jest oddalony od wejścia i skraca zdecydowanie czas na pożegnanie i wyądowanie bagaży, Wyjazd z parkingu 30-minutowego jest źle wyprofilowany i trudno podjechać pod czytnik a wyjazd z tego parkingu na drugich szlabanach powoduje nieporozumienia przy automatach i zdenerwowanie kierowców. Na pierwszym szlabanie jest czytnik a na drugim czytnik i kieszeń do wkładania biletów. Każdy sądzi, że tu też należy używać czytnika co powoduje dezorientacje.

    • 20 0

  • nabita w butelkę

    zostałam 2 razy oszukana odbierając gości z lotniska

    • 20 0

  • jaki patron takie lotnisko

    co na to wszystko bolek

    • 15 3

  • Jak cudzoziemcy to zobacza

    od razu wraca obraz polaka cwaniaczka. Lotnisko to powinno byc wizytowka, a nie miejsce do cwaniakowania i pokazywania Polski od najgorszej strony.

    • 21 0

  • oszuści

    złodzieje

    • 6 0

  • Tu jest opisane jak zlozyc skarge do UOKiK

    http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/545910-jak-zobligowac-uokik-do-aktywnosci-poradnik.html

    moze redakcja zlozylaby taka skarge w imieniu czytelnikow? choc kazdy poszkodowany moze zrobic to samodzielnie, kosztuje to kilkanascie minut czasu na przygotowanie pisma i znaczek na list polecony, a wiec niewiele, a jaka satysfakcja i dzialanie dla dobra publicznego!

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane