- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (177 opinii)
- 2 Zdejmowali dzikie roje pszczół (38 opinii)
- 3 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (240 opinii)
- 4 Do kogo z pomocą przyleci śmigłowiec? (126 opinii)
- 5 Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu (122 opinie)
- 6 Znaki na Armii Krajowej do poprawki (62 opinie)
Obwodnica Południowa: 50 proc. więcej aut niż planowano
Lipcowe pomiary ruchu na Południowej Obwodnicy Gdańska wskazują na wielkie zainteresowanie kierowców tą trasą. W niektórych miejscach natężenie samochodów przekracza plany o 50 proc., w innych sięga już nawet ruchu prognozowanego na 2020 rok. Przedstawiciele GDDKiA przekonują jednak, że drogi nie będzie trzeba w najbliższych latach poszerzać.
Po roku funkcjonowania drogi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleciła pomiary ruchu na Południowej Obwodnicy Gdańska. Wyniki są zaskakujące. Po pomiarach, które odbyły się w lipcu w dzień powszedni okazało się, że pomiędzy węzłem Gdańsk Południe, na którym na POG można wjechać z obwodnicy Trójmiasta a zjazdem na Trakt św. Wojciecha, jeździ nawet 18,7 tys. samochodów na dobę (szczegółowe liczby na poszczególnych węzłach na infografikach po prawej). Tyle nie miało ich być nawet w 2020 roku, gdyż planiści zakładali, że za siedem lat liczba sięgnie 17 tys. aut.
- To wielki sukces i najlepszy dowód na to, jak bardzo droga była potrzebna. Teraz nikt już nie pamięta innych tras i korków na nich, podobnie jak np. korków na Węźle Karczemki , który przed rozbudową był permanentnie zatkany. Przyzwyczajamy się do dobrego, ale przecież o to chodzi, bo wszyscy na tym korzystają - przekonuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Urzędnicy GDDKiA szacowali, że początkowo z nowej obwodnicy będzie korzystać 12-14 tys. pojazdów na dobę. Już jest dwukrotnie więcej, a samochodów i entuzjastów tej drogi ciągle przybywa. Czy oznacza to, że szybko będzie trzeba dobudowywać trzeci pas, a jeśli nie będzie na to pieniędzy, droga się zakorkuje?
Spokojnie, do tego jeszcze daleko. Także dwupasmową obwodnicą Trójmiasta jeździ nawet 55 tys. samochodów na dobę, a na dobrą sprawę zatyka się tylko w momencie zwężenia do jednego pasa z powodu wypadku lub samochodów nie mieszczących się na pasie do zjazdu i blokujących prawy pas obwodnicy.
- Przepustowość mamy zagwarantowaną na wiele lat, teraz najważniejszy jest odcinek drogi S7 w Koszwałach, bo tam wystarcza nawet najmniejsze utrudnienie i tworzą się spore zatory - podkreśla Piotr Michalski.
Opinie (193) 1 zablokowana
-
2013-08-19 07:10
Skandal
"Teraz nikt już nie pamięta innych tras i korków na nich, podobnie jak np. korków na Węźle Karczemki "
Większe wolne od pracy i się korkuje regularnie przed węzłem Karczemki, ciężko pod górkę zrobić 3 pasy !!!
Planiści z koziej d... trąby.- 11 9
-
2013-08-19 07:12
lipiec, więc sezon wiele przyjezdnych
Napewno w innych miesiącach martwych turystycznie niema aż takiego ruchu.
- 10 3
-
2013-08-19 07:12
(1)
Boże myślcie i redaktorzy i komentatorzy. Pomiar był wykonywany w lipcu w trakcie sezonu urlopowego gdzie bardzo dużo ludzi przyjeżdża nad morze. Aby dokładnie określić obciążenie należałoby dokonać pomiaru każdego miesiąca i obliczyć średnią. Na pewno poza sezonem jest znacznie niższa co nie wpływa na zasadność jej istnienia, była to bardzo ważna inwestycja.
- 18 6
-
2013-08-19 09:00
Tyle że poprzednie badanie tez było robione w Lipcu tyle że rok temu,,
ew. przed oddaniem POG do użytku. i na podstawie tego mozeby wynieść jakieś tam wnioski ile osób jeździ ta a ile talta drogą teraz i wtedy (rok temu)
- 3 0
-
2013-08-19 07:13
do szkoły uczyć sie liczyć....
planowano 14tyś aut jest DWA RAZY WIĘCEJ badania wykazały 18,7tys. od kiedy 14*2 jest 18,7 ????
"pomiędzy węzłem Gdańsk Południe, na którym na POG można wjechać z obwodnicy Trójmiasta a zjazdem na Trakt św. Wojciecha, jeździ nawet 18,7 tys. samochodów na dobę"..."Urzędnicy GDDKiA szacowali, że początkowo z nowej obwodnicy będzie korzystać 12-14 tys. pojazdów na dobę. Już jest dwukrotnie więcej, a samochodów i entuzjastów tej drogi ciągle przybywa."- 16 1
-
2013-08-19 07:14
ciekawe
ten sam artykuł ale pod innym tytułem był w piatek na trojmiasto.pl - nie ma o czym pisać?
- 3 0
-
2013-08-19 07:21
Należy poprawić oznaczenie wjazdu na POG! (1)
O ile na zjeździe z głównej nitki w odgałęzienia boczne na węźle na wysokości Straszyn są w miarę dobrze oznaczone, o tyle zamiejscowych kierowców często zaskakuje słabo oznaczony moment zjazdu w kierunku na Warszawę. Wielokrotnie widziałem dziwne manewry jadąc z Gdynie w kierunku na Straszyn, gdzie kierowcy potrafili nawet cofać po tym, jak mijając wiadukt byli zaskakiwani tablicą z nazwą "Warszawa" 20m przed oczami. Wyraźne oznaczenia z nazwami Pruszcz Gdański (lewy pas) i Warszawa(prawy pas), powinny wisieć na wiadukcie i być widoczne ze 100m. Jadąc zachowuję tam dodatkowe 30m gdy jadę za kimś zamiejscowym.
- 23 2
-
2013-08-19 08:58
Potwierdzam, Warszawa (7) nie jest dobrze oznaczona
Drogowcy zróbcie coś bo z tego może być wypadek! Ludzie zawracają na jednokierunkowej!
- 5 1
-
2013-08-19 07:22
Okazja (1)
Myślę ze ukazują się fuszerki i dlatego mówią ze porusza się więcej aut niż planowali .
- 5 4
-
2013-08-19 08:35
Fakt w jednym miejscu się zapada.
- 1 0
-
2013-08-19 07:22
poszerzać to nie, ale
z pewnością będzie ją trzeba szybciej remontować
- 7 1
-
2013-08-19 07:23
Kiedy zostanie usunięty uskok widoczny na zdjęciu...
Oby nie było jak na S7 przed Ostródą ha ha ha ha...
Droga ta ułatwiła mi komunikację z Trójmiastem, do tego zjazd kierunek Westerplatte rewelacja (wreszcie barierki dokończyli).
Z niecierpliwością czekam na dalszy odcinek i moja wioseczka będzie miała super dojazd do 3City!!!- 5 3
-
2013-08-19 07:32
Och,wy mordy.
Wywieżć was na wyspę bezludną, może wreszcie coś byście docenili.
- 5 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.