- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (83 opinie)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (34 opinie)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (8 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (296 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (48 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (188 opinii)
PKP szuka inwestorów dla gdyńskiego Międzytorza
PKP S.A., właściciel ponad 14 hektarów terenów tzw. Międzytorza w Gdyni, chce do końca roku znaleźć inwestorów gotowych we współpracy ze spółką zbudować w tym miejscu m.in. biura, mieszkania, a także galerię handlową. Na te ruchy z nadzieją patrzy miasto, choć nadal dla działki nie został uchwalony plan miejscowy.
O zabudowie działki zlokalizowanej przy ul. Polskiej, Janka Wiśniewskiego i Wendy mówi się od lat. W dobrej lokalizacji, przy zabudowaniach mieszkalnych, w niedalekiej odległości od dworca ma stać się w przyszłości "strefą prestiżu", która mogłaby uzupełnić inne miejsca przeznaczone na inwestycje deweloperskie w śródmieściu, czyli działki po Dalmorze i Stoczni Nauta .
Chętni do partycypacji w inwestycjach na 14,5 hektarowej działce mogą zgłaszać się po odbiór memorandum informacyjnego do końca lutego. To podstawa do składania ofert i ewentualnej współpracy. Po otrzymaniu koncepcji mają się odbyć rozmowy z wybranymi deweloperami. Inwestor ma zostać wybrany jeszcze w tym roku. W założeniu ma to być jedna firma. Spółka jako podmiot państwowy nie chce bowiem, jak mówią jej przedstawiciele, działać przeciw względom publicznym.
- Zagospodarowaniem terenu zainteresowanych jest kilka podmiotów, działających w skali ogólnopolskiej oraz międzynarodowej. Skłaniamy się ku opcji, aby przedsięwzięcie prowadził jeden inwestor. Nie wykluczamy jednak możliwości realizacji kilku równoległych inwestycji, prowadzonych przez odrębne podmioty na tym terenie. Ostateczny sposób realizacji będzie zależny od złożonych ofert - opowiada Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości PKP SA.
Choć woli zagospodarowania Międzytorza nie brakuje także po stronie miasta, wciąż nie ma planu miejscowego, obejmującego teren, na którym planowane są inwestycje. Co ciekawe, kilka lat temu proponowano utworzenie tam pętli autobusowej. Od półtora roku trwa jego opracowywanie. Póki co, pozostaje więc analiza dość ogólnego studium, które zgadza się z koncepcjami PKP, przewidując w tym miejscu m.in.: tereny usług (dopuszcza budowę obiektów o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m kw.) komercyjnych i publicznych, a także zabudowę mieszkaniową wielorodzinną. Urzędnicy przyznają, że są gotowi na ustępstwa w przypadku konkretnej propozycji ze strony spółki i inwestorów, jednak nie za wszelką cenę.
- Okolica musi być lepiej skomunikowana. Konieczne jest chociażby przekazanie nam gruntów pod nowe inwestycje drogowe. Czekamy na konkretne propozycje ze strony spółki, będącej w przeważającej części właścicielem terenu. Jest progres, ponieważ rozmawiamy od niedawna z konkretnym zespołem planistów. Liczę, że merytoryczna dyskusja doprowadzi do dobrego finału - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Miasto liczy przede wszystkim na przejęcie terenów, które pozwolą spokojnie myśleć o budowie ul. Nowej Węglowej i przedłużeniu ul. Waszyngtona . Trasy mają powstać w części za unijne pieniądze w ciągu najbliższych kilku lat. Póki co, trwa ich projektowanie.
- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie obydwu podmiotów - dodaje Stępa.
Według szacunków spółki cała inwestycja może być warta nawet 900 mln zł.
Opinie (102) 5 zablokowanych
-
2014-02-10 03:18
zrozum to
Moim skromnym zdaniem to miejsce ma swój urok, nawet niejeden. Mieszkam 3 minuty drogi od tego rejonu i szczerze pisząc - jest tam tak miło i spokojnie.. w sam raz żeby przejść się na spacer, czuć miłą atmosferę, z dala od miejskiego zgiełku.. Gdyby w naszym mieście były jakieś parki, miejsca gdzie można jako tako wypocząć na świeżym powietrzu.. to byłoby po prostu fajnie. Z upływem czasu : coraz więcej biurowców, hoteli, banków, sklepów z kawą i jedzeniem za kosmiczne ceny.. świat szklanych domów.. i te wszystkie miejsca są wypełnione ludźmi sztucznymi aż do szpiku kości, pustych i przemądrzałych egoistów. A więc PODSUMOWUJĄC - to miasto było piękne i miało piękny klimat, TERAZ jest bezpłciowym zabudowanym po brzegi miastem bez charakteru. smutno mi.. rzadko idę się przejść na spacer.
- 1 2
-
2014-02-10 08:56
Po PKP można się jedynie spodziewać opóźnień
- 2 0
-
2014-02-10 09:45
Błędem było przeniesienie przeładunku węgla z nabrzeża Śląskiego na nabrzeże Polskie. Powoduje to ogromne zapylenie miałem węglowym okolicznych budynków biurowych obecnych i tych planowanych
- 0 1
-
2014-02-10 16:21
a ja jestem w 100% pewien ,że ...
tak jak dziś z sympatią , uznaniem ,szacunkiem i chlubą wspominamy budowniczego naszego pięknego Miasta p.Kwiatkowskiego tak za parędziesiąt lat za obecną dewastacje i szkody poczynione Gdyni , będzie w nie chlubie i źle wspominany Szczurek .
- 1 2
-
2014-02-10 18:26
Międzytorze na ul. J. Wiśniewskiego
Mi się podoba jak jest. Przynajmniej jest na zakręcie porządny Autohandel gdzie ludzie mogą sobie samochody wybierać.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.