- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (125 opinii)
- 2 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (106 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (64 opinie)
- 4 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (112 opinii)
- 5 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (114 opinii)
- 6 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami (52 opinie)
Będzie Via Maris zamiast OPAT? Nowe obietnice
Do wyborów jeszcze daleko, ale festiwal obietnic znowu się zaczął. Tym razem poseł PiS Marcin Horała zapewnia, że jest nowy, realny pomysł na budowę Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. "Via Maris" ma tym razem sięgnąć z Gdyni aż do Władysławowa. W najbliższych tygodniach ma też ruszyć przetarg na pierwszy etap Trasy Kaszubskiej - z Gdyni do Luzina.
- Ewentualne połączenie z DK 6 pozostawałoby już w gestii miasta Gdynia - zaznaczył wiceminister Szmit, cytowany przez Polską Agencję Prasową.
Tyle że Gdyni wcale nie zależy na połączeniu OPAT-u z drogą krajową nr 6, a na wyprowadzeniu ruchu ciężarowego z Trasy Kwiatkowskiego, by przedłużeniem obwodnicy kierować go do portu. Plan tej drogi już jest, wstępny kosztorys też - to 900 mln zł, których Gdynia oczywiście nie ma. Ale liczyła, że drogę do portu zbuduje państwo.
- Najdroższa część planowanej Drogi Czerwonej do portu to oczywiście trasa w tunelu lub na estakadzie, będąca przedłużeniem istniejącej obwodnicy. Na razie nie ma decyzji czy z budżetu krajowego zostanie zbudowane również połączenie do portu. Liczymy na współpracę z samorządem, ale nie wykluczamy finansowania także tego odcinka - mówi Marcin Horała, poseł PiS i były, a zapewne także przyszły kandydat na prezydenta Gdyni.
"Via Maris" ma biec po dawnym śladzie OPAT, ale nie będzie łączyć się za Redą z drogą krajową nr 6 w kierunku Słupska, ma skręcić na północ i - wzdłuż śladu obecnej drogi na Hel - prowadzić aż do Władysławowa. Bez wątpienia trasa w kierunku Helu jest w sezonie permanentnie zakorkowana, a masochiści wybierający się w kierunku półwyspu w piątkowe popołudnia lub sobotnie przedpołudnia i regularnie stojący w wielokilometrowych korkach już od zjazdu z obwodnicy, są niezmiennie podziwiani przez jadących w odwrotnym kierunku.
Tyle że korek w tym przypadku tylko się przesunie. Z Gdyni, Rumi i Redy, w okolice Władysławowa i trasy na Hel. A zapewne nawet się zwiększy, bo nowa droga to zawsze więcej samochodów.
- Zdajemy sobie z tego sprawę. Na pewno jednak uda się odciążyć zjazd z obwodnicy, Chylonię, Cisową, Rumię oraz Redę. Choćby dlatego warto to zrobić - podkreśla Marcin Horała, dodając, że nie jest jeszcze znana ani konkretna trasa Via Maris, ani jej koszt.
Obietnice nie od dziś
Nie on pierwszy obiecuje OPAT. Gdy na początku 2009 roku zaczynały się konsultacje społeczne, robił to też prezydent Gdyni.
- Ta droga na pewno powstanie - podkreślał prezydent Wojciech Szczurek.
I jednej, i drugiej obietnicy zanegować oczywiście nie można. Żaden z polityków nie powiedział bowiem tego, co w tym przypadku jest najważniejsze: kiedy?
Dlaczego OPAT szybko nie powstanie - pisaliśmy już w 2010 roku.
14-kilometrowa Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej miała być przedłużeniem kończącej się w Chyloni obwodnicy i - omijając permanentnie zakorkowaną Rumię i Redę - połączyć się z trasą na Hel. Ponad 1 mln zł wydano na studium ekonomiczno-środowiskowe, przedstawiono mieszkańcom warianty i poddano je konsultacjom. Zapłaciło za to 13 gmin - od Jastarni przez Wejherowo, Rumię i Redę po Gdynię - oraz samorząd województwa. Budowa miała pochłonąć pomiędzy 1,586 mld zł a 1,66 mld zł brutto. Do tego doliczyć jeszcze trzeba wykup gruntów: 50 ha w Gdyni, 50 ha w Rumi i Kosakowie, a w Redzie aż 120 ha.
Wizualizacja OPAT-u powstała już 6 lat temu.
Opinie (316) 4 zablokowane
-
2017-03-11 19:53
Ale co za problem proscie Tuska by polizał tyłek Merkel to sypnie dotacją z UE i bedzie kasa na budowe :) (1)
- 3 11
-
2017-03-11 21:21
UE nie dorzuci ponieważ:
Tą drogą tiry z niemiec do swoich sklepów Mediamarkt , Lidla ,rossmana , edeki, kauflandu ,praktikera ,obi, realu , itp nie dojadą ,
- 3 1
-
2017-03-11 21:34
sr*nie w banie po scianie !
Obietnice drog za x lat, co za oszusci !! A co z ostanimi projektami !!? Obwodnica metropolitalna ?! I co ? I stolec !? Bo kasy nie ma !
- 8 1
-
2017-03-11 21:54
JEŻELI JUŻ BUDOWA ODCINKA S6 .......
.....to z Gdyni (Chwaszczyna) w rejon przejazdu kolejowego w Bożympolu Wielkim, a nie jak podano w artykule - do Luzina.
- 4 0
-
2017-03-11 22:08
I słusznie, POwski Gdańsk do 2030 może sobie pogwizdać. Tylko okręg gdyński warto wspierać a nie jakichś volksdojczów
- 3 10
-
2017-03-11 22:09
A w sprawie metropolitalnej minister gościł w Żukowie. Gdańsku czy czujesz sie ignorowany? Opłaca sie ten hejt?
- 2 1
-
2017-03-11 22:18
Ja niewiem ale horała to taki idiota jak jaworski z gdańska
- 10 1
-
2017-03-12 00:25
Panie Horała
Najlepsze samobójstwo dla polityka, to obietnice!
Kiedy wy się nauczycie, że ci "durni" wyborcy, z roku na rok są coraz bardziej dojrzali politycznie. Kiedyś mogliście ładnie mówić, dzisiaj trzeba działać!- 13 1
-
2017-03-12 06:03
PO Partia Oszustow wraz z Tuskiem tylko obiecala 8 lat i nic nie zrobila (1)
Tusk to oszust duzo obiecal a nic nie zrobil
- 4 9
-
2017-03-12 07:03
Dokladnie .
- 1 3
-
2017-03-12 07:02
(1)
Peowcy duzo obiecali i tylko podnosili i zostawili. 1 .Bilion ponad dlugu mimo sprzedazy 500 zakladow dlug wzrosl reszte. Maja w rajach podatkowych na cyprze i.T.D.
- 4 6
-
2017-03-12 13:32
Wam Kazanowski wóda już całkiem mózg zeżarła.
Jedyny ratunek dla umęczonej, zniewolonej Polski, to ten bilion złotych, który obiecał znaleźć wódz Jaro.
- 1 1
-
2017-03-12 07:06
HURA
Im później tym lepiej wielkie brawa dla rządzących . Najpierw zróbmy drogę 3 powiatów . Dla mnie lepiej jest jak jest . A tych wszystkich krytyków zapraszam do rządzeni i startowania w wyborach wtedy ja ich pokrytykuje i się pośmieje pozdrawiam.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.