- 1 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (111 opinii)
- 2 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (22 opinie)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (426 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (92 opinie)
- 6 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (62 opinie)
Tramwaje wodne z Trójmiasta na Hel: później i drożej
20 zł z Gdyni, 22 z Sopotu i 24 zł z Gdańska - tyle zapłacimy za bilet na tramwaj wodny z Trójmiasta do Helu. W dodatku rejsy poza wakacjami zostały anulowane, bo władze Helu nie chcą już do nich dopłacać. Zamiast tego częściej będzie można dopłynąć do Jastarni.
- Tramwaje będą pływać, ale będzie ich po prostu mniej. Mamy trudną sytuację budżetową, a musimy jeszcze uregulować zaległości ubiegłoroczne. Poza tym jesteśmy w trakcie dużej inwestycji modernizacji sieci wodociągowej i kanalizacyjnej - tłumaczy Mirosław Wądołowski, burmistrz Helu.
W efekcie pierwszy tramwaj wodny na Hel popłynie z Gdyni 23 czerwca, a za bilety zapłacimy 20 zł zamiast 14 zł, ulgowy zdrożeje z 7 zł do 10 zł, za przewóz roweru trzeba będzie zapłacić 5 zł zamiast 3 zł.
Koszt obsługi tramwaju w zeszłym roku wyniósł ponad 3 mln zł. 1,2 mln zł dopłaciła do tego Gdynia. Hel dołożył 700 tys. zł.
- Brakujące środki musieliśmy pozyskać. Dzięki podwyżce cen, połączenie z Helem będzie możliwe w okresie letnim. Bez tego całkowicie musielibyśmy je zlikwidować - mówi Olgierd Wyszomirski, prezes gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej, organizującego rejsy.
W czwartek gdańscy radni, wraz z podwyżką cen biletów jednorazowych w komunikacji miejskiej, uchwalili też wyższe ceny biletów dla tramwajów wodnych na półwysep helski na trasie Gdańsk-Hel i Sopot-Hel, obsługiwanych przez Żeglugę Gdańską. Podwyżkę uzasadniono nie tylko wzrostem cen paliw, rozmiarem zadań inwestycyjnych finansowanych obecnie przez miasto, ale także tym, że Marszałek Województwa Pomorskiego zapowiedział, że nie planuje w tym roku dotować transportu drogą wodną.
I tak nowa stawka na trasie Gdańsk-Hel wyniesie 24 zł, ulgowy 12 zł, było 20 i 10 zł. Na trasie Sopot-Hel trzeba będzie zapłacić 22 zł (ulgowy 11 zł).
Ponadto ustalono stawki no nowe trasy w ramach nowego projektu tramwajów wodnych, na które jeszcze nie wyłoniono nowego operatora.
I tak zarówno na trasie: Żabi Kruk-Zielony Most-Targ Rybny-Wiosny Ludów-Nabrzeże Zbożowe-Twierdza Wisłoujście-Nabrzeże Barkowe-Nowy Port-latarnia morska-Westerplatte oraz: Targ Rybny-Wiosny Ludów-Sienna Grobla II-Tamka-Stogi-Gdańsk Górki Zachodnie-Narodowe Centrum Żeglarstwa, bilet będzie kosztować 10 zł (ulgowy 5 zł).
Nie ulegną zmianie stawki na trasie Gdańsk - Sobieszewo i, tak jak w zeszłym roku, wyniosą 14 zł (7 zł ulgowy). Jednak na tych wszystkich trasach opłata za przewóz roweru wyniesie 5 zł (było 3 zł).
Sopot już wcześniej, w grudniu zeszłego roku, wycofał się z całego przedsięwzięcia. Władze miasta uznały, że nie ma sensu współfinansować działalności, która może być traktowana jako działalność komercyjna.
- Nic się w tym zakresie nie zmieniło od tego czasu, nie zamierzamy uczestniczyć w tym projekcie - mówi Magdalena Jachim, rzecznik sopockiego magistratu.
Miejsca
Opinie (175) 10 zablokowanych
-
2012-03-31 22:11
A ja proponuje (1)
W ramach biletu miesięcznego w końcu komunikacja miejska i większa częstotliwość proszę
- 0 2
-
2012-04-01 09:15
To dokup wiecej statków.
- 2 0
-
2012-03-31 22:41
Gdynia się zwija
W Gdyni lepiej już BYŁO. Zostaną zdjęcia i wspomnienia.
- 2 1
-
2012-03-31 23:34
A ile będzie kosztować... (1)
... bilet Gdynia - Jastarnia? Bo tej informacji w tekście zabrakło.
- 4 0
-
2012-04-01 15:16
14 zł , tak jak dotychczas
- 0 0
-
2012-04-01 06:15
Hel-Gdynia
no i dobrze,
Może burmistrz zainteresuje się brudem na ulicach w czasie sezonu, opłakanym dworcem...itd..
poza fokarium i latarnią i muzeum - na Hylu nic nie ma...
A z Jastarni idę sobie pięknym brzegiem od strony Morza do Juraty, cisza, spokój, Czyste i szerokie plaże...
Pięknie...- 5 0
-
2012-04-01 11:51
Śmiechu warte!? Tramwaje wodne (1)
Jak to jest w tym polskim (powojennym kapitalizmie), instytucja Armatora "Żegluga Gdańska"), dostaje gratis kilka statków (katamaranów), prawda że już leciwe, bo pamiętają złote lata socjalizmu w Polsce, mają na pokładach przewiezionych podobno 400 000 pasażerów, dotacje samorządów miast, Gdańska, Sopotu i Gdyni i płaczą, że trudno im się utrzymać nawet przy tak wysokich cenach biletów? Dziwne! W kapitalistycznej przecież Polsce, na tych samych trasach pływały, mniej ekonomiczne (z technicznego punktu widzenia) parowce s/s Wanda,, s/s Jadwiga, s/s Zofia, s/s Gdynia, s/s Gdańsk i kto wtedy i z czyjej kieszeni dopłacał? Na zwiedzanie portu (wówczas tylko Gdyni) pływały duze"tramwaje" motorowe Jaś i Małgosia (armator bracia Wilk) i duże motorówki Rekin i Delfin, nazwiska Armatora nie pamiętam i chętnych do pływania było dużo!!! Kto tak tłumi i niszczy próby odbudowy tkiej formy poznawania morza i gospodarki morskiej? Może nasi włodarze z Gdańska podadzą jakie są przyczyny zniknięcia takich stateczków jak boczno kołowce m/s Pomeranka, m/s Jagienka i gdzie one teraz pływają? Gdzie podziało się m/s Mazowsze?
Dlaczego z Gdańska nie można popłynąć do Krynicy Morskiej, Fromborka,
Elbląga a nawet do Malborka? Czemu nie można polskim statkiem popłynąć Wisłą "Królową rzek polskich" do Torunia czy Warszawy? Gdzie podziały się piękne boczno kołowce s/s Traugutt, s/s Dzierżyński, była też kiedyś s/s Panna Wodna, s/s Karol Wójcik, s/s Żuraw i inne? Czekam, aż znajdzie się odważny w Urzędzie Miasta i odpowie na te pytania?!!! Wiem tylko, że będziemy mieli kładkę na Ołowiankę, idee ministra Kwiatkowskiego zostały pokonane ideą Panów Peruckiego i Adamowicza, cierpiących na morza i wodo wstręt. Oprócz kładki, przekopmy jeszcze Mierzeję Wiślaną, stać nas na to, głupota nie zna bowiem granic! Panowie Kwiatkowski, Wenda czy Schichau, przewracają się w grobach, na Polskim Haku, Klawitera zastąpi pewnie Libeskind! Moje gratulacje.
Ciekaw jestem kiedy i jakim sprzętem obsługiwane będą przystanie tramwajów wodnych, pobudowane wzdłuż Motławy? Ktoś zapomniał zbudować taki przystanek na Ołowiance, pewnie w Urzędzie Miejskim zapomniano o konieczności skomunikowania Ołowianki z lewo brzeżnym Gdańskiem?! Fakt, po co to komu, będzie przecież kładka za 13 000 000 PLN.
Jeszcze jedno pytanie, tym razem do Szefostwa "Trójmiasta" poco takie pisanie i zbieranie uwag, skoro nikt, nigdy na te wszystkie pytania i zaczepki nie odpowiada?! Wygląda na to, że "pies szczeka, a karawana idzie dalej"!?- 8 1
-
2012-04-01 15:24
piękne wspomnienia , równiez moje. Tylko TO SE NE VRATI ! . Mamy inne czasy
jw
- 0 0
-
2012-04-01 16:18
Niech drożeją (1)
Hel znowu będzie krowim ogonem, gdzie główną atrakcją jest parę spelun i komary. Zaraz , zaraz... jak to było? Rzuć kamieniem na Helu , to kogo trafisz...?
- 0 0
-
2012-04-01 17:41
WARSZAWIAKA
- 0 0
-
2012-04-01 16:25
A co na to pani
Sawicka?
- 2 0
-
2012-04-01 16:38
Czemu prywatny armator z małym stateczkiem
nie uruchomi połączenia. Pewnie i za 15 zł z Gdańsk by się opłacało. Olej opałowy ze 3zł i płynie se krypa przez wakacje
- 0 0
-
2012-04-01 17:51
o-budzecie-obywatelskim-na-sesji-sopockiej-rady-miasta/ (2)
o-budzecie-obywatelskim-na-sesji-sopockiej-rady-miasta/
- 0 0
-
2012-04-01 17:53
sopockainicjatywa org
- 0 0
-
2012-04-01 17:54
Więcej na
wyborcza/trójmiasto
- 0 0
-
2012-04-01 19:56
atrakcja superancka, ceny niskie; dwie paczki fajek
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.