• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy docenione przez europejskich dziennikarzy

Patryk Szczerba
28 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał o trolejbusach nadany w kanale Euronews.


Materiał o rozwoju komunikacji trolejbusowej w Gdyni mogli we wtorkowe przedpołudnie obejrzeć widzowie magazynu Real Economy emitowanego na kanale informacyjnym Euronews. Dwuminutowa relacja znalazła się wśród kilku innych, którym wspólnym tematem był ekonomiczny rozwój europejskich miast.



Czy Gdynia powinna dostać nagrodę od Unii Europejskiej za rozwój komunikacji trolejbusowej?

Program był nagrywany na początku marca. Stacja zgłosiła się do Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej zawiadującej gdyńskimi trolejbusami kilka dni wcześniej, z prośbą o pomoc w realizacji materiału.

- Nasze namiary są znane osobom odpowiedzialnym w Komisji Europejskiej za kontakt z mediami. Stamtąd trafiły one prawdopodobnie do dziennikarzy ze stacji Euronews, którzy postanowili uwzględnić nas w swoim programie. Spędziliśmy z realizatorami cały dzień, udostępniając m.in. tereny zajezdni - informuje Marta Woronowicz z Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.

Gdynia jest określana w materiale jako centrum rewolucji trolejbusowej w Europie, a trolejbusy jako nowoczesny i przyjazny środowisku środek transportu. Władze firmy przyznają, że cieszą się z takiej promocji, zwłaszcza, że nie kosztowała ona nic miasta ani przedsiębiorstwa.

Nie bez znaczenia jest fakt, że termin emisji zbiega się z nadchodzącym rozstrzygnięciem konkursu na naj­lep­sze unij­ne pro­jek­ty re­gio­nal­ne - Re­gio­Stars Awards 2014.

Gdynia znalazła się wśród finalistów w kategorii "Ci­ty­Star − in­we­sty­cje w pu­blicz­ny trans­port miej­ski zgod­ny z za­sa­dą zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju" za projekt eko­lo­gicz­ne­go trans­por­tu miej­skie­go współfinansowany z budżetu Unii Europejskiej w ramach Regionalnych Projektów Operacyjnych. Dofinansowanie z budżetu unijnego wyniosło 70 proc. Całkowita wartość prac to 98 mln zł.

- Na pewno był to istotny czynnik, który spowodował zainteresowanie dziennikarzy zwłaszcza, że było to naprawdę potężne zadanie w ramach którego udało się m.in. zakupić 25 nowych trolejbusów i przebudować znaczący odcinek sieci trakcyjnej oraz stworzyć centrum zdalnego sterowania podstacji - wyjaśnia Piotr Małolepszy, prezes PKT, dodając, że to pierwszy przypadek, kiedy zagraniczni dziennikarze zainteresowali się gdyńskimi trolejbusami.

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 31 marca w Brukseli, a cały program Real Economy można zobaczyć na stronie internetowej kanału Euronews.

Kanał informacyjny o Europie

Euronews to tematyczna stacja telewizyjna nadająca co 30 minut doniesienia zarówno z Europy, jak i ze świata z perspektywy europejskiej. Dominują aktualności finansowe, wiadomości sportowe, sztuka, kultura.

Pojawiają się też tematy naukowe, pogoda, polityka europejska, okraszona recenzjami prasowymi z największych europejskich gazet i danymi rynkowymi. Euronews ogląda dziennie 4 mln osób, 3,8 miliona ogląda jej pasma w innych stacjach, a tygodniowo osiąga 8,7 mln widzów. Kanał nie jest dostępny w polskiej wersji językowej.

Materiał archiwalny

Zobacz jak od środka wygląda zajezdnia trolejbusowa w Gdyni.

Miejsca

Opinie (131) 4 zablokowane

  • Autor artykulu popelnil tu

    wyjatkowo niegrzeczna gaffe. Nie wspomnial ze wszystko co Gdynia ma i moze sie pochwalic to dzieki Jasnie panujacemu Prezydentowi Wojciechowi Szczurkowi. Ja mysle ze Prezydent Szczurek wyciagnie od redakcji Trojmiasta konsekwencje

    • 4 2

  • Trolejbusy to przeżytek. Wcale nie są takie ekologiczne bo energie elektryczną to (1)

    się w Polsce głównie z węgla produkuje. Dużo lepsze pod tym względem są autobusy na gaz LNG. Prawda jest taka, że Gdyni najzwyczajniej w świecie nie stać na komunikację tramwajową to stawia na trolejbusy

    • 9 7

    • a o odzysku energii do sieci przy hamowaniu słyszał?

      • 0 0

  • Jeszcze z 10 lat i może nawet biletomaty wprowadzą

    • 5 1

  • Ciekawe kiedy napiszą coś innowacyjnym na skalę światową planie

    budowy miejskiej komunikacji lotniczej

    • 5 2

  • Tylko napiszcie po ile lat mają te złomy

    • 2 4

  • Kiedy po całym trójmieście będzie można jeździć na 1 bilecie

    za normalne pieniądze?

    • 5 0

  • Panowie!

    uczcie się angielskiego dobrze że chociaż jeden z Was się zaprezentował ludzie na takich stanowiskach powinni mówić po angielsku jeżeli już od sprzątaczki się wymaga.Swoją drogą to gratulacje za wyróżnienie oby tak dalej!

    • 2 0

  • Niech tutaj przyjadą

    jak ich tu podczas jazdy okradną wtedy mniej będzie im się podobało

    • 3 0

  • trajtki

    nie jestem przekonany do Trolejbusów nie dość ze sa bardzo drogie w eksploatacji tez to stoją w korkach Wolałbym autobusy ekologiczne nie dość ze o wiele tańsze to jeszcze nie martwią się ze podstacja podmie i koniec jazdy A najlepszym rozwiązaniem to tramwaje tu przynajmniej korki cie nie dotyczą ale w Gdyni to raczej niemozliwe

    • 3 5

  • Ludzie ! Zaprzestancie tej chorej rywalizacji Tramwaj czy Trajtek czy moze Autobus (1)

    Dla mnie jako mieszkanca Gdyni trolejbus jest zdecydowaie najlepszy.
    Dzisiejsze trolejbusy cenie przede wszystkim za nowoczesnosc.

    To pojazdy bardzo ciche (najcichsze ze wszystkich tutaj przytaczanych), pozbawione problemu spadajacych szelek (dzis to sa bardzo rzadkie przypadki), sprawnie przyspieszajace (najszybciej ze wszystkich pojazdow), przy mozliwosciach plynnej jazdy prawie nie szarpia (gorzej w korkach, czasem to tez zalezy od umiejetnosci kierujacego).

    Tramwaje zdecydowanie najlepsze na zakorkowanych ulicach, w zasadzie nie szarpiace, ale potrafia niezle pobujac na boki (stare, albo zle zmodernizowane torowisko). Nie przyspieszaja tak szybko jak trolejbusy (masa pojazdu), ale i tak sa zdecydowanie najszybsze (choc ich predkosc jak i trolejbusow najbardziej zalezy od ilosci sygnalizacji i trudnych skrzyzowan).
    Wystepuja niestety problemy ze wzgledu na pojedyncze torowisko, jeden tramwaj zepsuje sie i wszystkie......stoja. Nie jest wiec tak rozowo.

    Autobusy najglosniejsze (ale wszystko zalezy to od miejsca siedzenia - tyl takiego pojazdu to na ogol masakra, przod zas prawie oaza spokoju).
    Podatne sa na korki, ale automatycznie moga zmienic trase.

    Dla mnie gdynski trolejbus to rowniez tradycja tego mlodego miasta

    • 10 3

    • I nie zamienie go na inny pojazd, chocby dlatego ze mozna sie nim pochwalic

      Dokladnie, zycie to nie tylko kasa.
      A nasze wladze i tak ja rozwalaja na boki jak chca, wiec "miejmy" chociaz cos unikatowego dla siebie

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane