• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karczemki: kierowcy nie widzą pasów na jezdni

Maciej Naskręt
23 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Wymalowane żółte pasy na czas przebudowy Węzła Karczemki czasem niespodziewanie kończą się, a w nocy są w ogóle niewidoczne. Jest tam niebezpiecznie. Wymalowane żółte pasy na czas przebudowy Węzła Karczemki czasem niespodziewanie kończą się, a w nocy są w ogóle niewidoczne. Jest tam niebezpiecznie.

Tymczasowe, żółte oznakowanie poziomie na Węźle Karczemki przestaje istnieć - alarmują kierowcy. Sytuacja grozi wypadkiem. Drogowcy sprawdzą oznakowanie.



Czy drogowcy dostatecznie dbają o stan znaków na jezdni?

Kierowcy narzekają na jakość tymczasowego oznakowania na drogach wokół remontowanego Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska, szczególnie na brak linii żółtych odgradzających pasy. Sprawa jest dość poważna, bo tylko Obwodnicą Trójmiasta przejeżdża tamtym rejonie ok. 48 tys. samochodów na dobę.

- Rozumiem, że na węźle trwa budowa, ale ogromny ruch w tym miejscu nie pozwala na takie zaniedbania w oznakowaniu jezdni. To może być niebezpieczne. Kierowcy nie widzą żółtych linii, bo te są już są starte lub przecinają się z liniami białymi. To grozi wypadkiem - mówi pan Tomasz Jakubowski, który z Obwodnicy Trójmiasta korzysta niemal codziennie w podróży do pracy.

Czy drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mogą temu zaradzić? - O oznakowanie pionowe i poziome na przebudowywanym Węźle Karczemki dba wykonawca. Jednak jako inwestor przebudowy Węzła Karczemki przyjrzymy się tam znakom. Jeśli doniesienia się potwierdzą, na pewno zalecimy szybką poprawę oznakowania - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

Portal Trojmiasto.pl ułatwił nieco pracę drogowcom. Sprawdziliśmy, w których miejscach trudno dostrzec wymalowanej na kolor żółty linii dzielącej pasy ruchu. Widać to na zdjęciach.

Nie ma się co oszukiwać: żółte linie zawsze będą mniej widoczne, z dwóch powodów. - Po pierwsze nie są nakładane tak grubą farbą, jak linie białe, bo są tymczasowe. Po drugie, są po prostu... żółte, więc odbijają mniej światła niż białe. Stąd odczucie ich szybszego zacierania. - mówi Markowski.

Przebudowa Węzła Karczemki to inwestycja zlecona i nadzorowana przez gdański oddział GDDKiA. Generalnym wykonawcą jest przedsiębiorstwo budowlane BUDIMEX. Za realizację zadania otrzyma ok. 186,5 mln zł. Ok. 65 proc. tej kwoty będzie pochodzić z Unii Europejskiej - z funduszu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inwestycja drogowa rozpoczęła się wiosną 2010 r. i ma być gotowa miesiąc przed Euro 2012. Projekt rozbudowy węzła przewiduje poszerzenie obwodnicy i wykonanie licznych bezkolizyjnych zjazdów z drogi ekspresowej. Widowiskowa będzie łącznica na wiadukcie, umożliwiająca zjazd z obwodnicy z kierunku Gdyni w stronę Gdańska.

Przedsięwzięcie obejmuje też realizację nowego węzła drogowego, zapewniającego bezkolizyjny dojazd przed Centrum Handlowego Auchan.

Czekamy też na wasze inne sugestie dotyczące organizacji ruchu na trójmiejskich drogach. Chętnie wszelkie propozycje przeanalizujemy wspólnie z drogowcami. Napisz do nas.

Miejsca

Opinie (111) 6 zablokowanych

  • zwalili na jednym pasie jakies kregi od studni i od roku to lezy blokujac obwodnice

    wystarczylo zwalic to na poboczu- ale po co komus ulatwiac zycie?

    • 0 0

  • to nic nowego

    bo to przeciez dziki kraj !!!

    • 2 0

  • a co tu ku...a sprawdzać?!?!??! przecież widać, że nie widać!!!

    MALOWAĆ!!!!MALOWAĆ!!!

    • 4 0

  • żółte pasy słabo widać - to fakt, (1)

    ale też mało kto respektuje tam ograniczenie prędkości. Drogowców prosimy o lepsze oznakowanie drogi, kierowców o rozsądek.

    • 2 1

    • O rozsądek to raczej należy...

      ... prosić drogowców. Ograniczenie do 50 to na tym odcinku to przegięcie. Spokojnie tam można jechać 80-90 poza tym fragmentem z murem.
      Jak się jedzie od strony Gdyni to po wylocie już na prostą dalej obowiązuje 50 i zakaz wyprzedzanie przez jakieś 2km. To samo z 70 i 50 za uszkodzonym wiaduktem.
      I jest jeszcze jedno miejsce, którym nie da się przejechać wg namalowanych pasów - na wysokości wlotu z Kartuskiej w stronę Pruszcza jadąc lewym pasem nagle wyrasta słupek i trzeba zahaczać o prawy pas.

      • 0 1

  • jak spadnie troche sniegu - nikt laskawie nie odsnieza to tez NIE WIDAC PASÓW !!!

    • 0 0

  • NO NA ULICACH GD

    • 0 0

  • Propozycja dla Karola Markowskiego, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

    Jedź chłopie do Niemiec, zobacz jak tam wygląda droga podczas remontu a nie opowiadaj jakieś pierdoły, bądź jest też druga opcja, idź jeszcze raz do szkoły, może się czegoś nauczysz..Zresztą już prawie dyrektor, to wszystko tłumaczy...

    • 3 1

  • wjazd na obwodnicę

    Najgorszy jest wjazd na obwodnicę w kierunku Tczewa. Wieczorem można nie zauważyć że wjechało się na obwodnicę.

    • 1 0

  • tragicznie

    W tym miejscu generalnie oznakowanie jest tragiczne - zarówno poziome jak i pionowe. Dla przykladu w Niemczech przy takich remontach po zmierzchu widać z daleka, że coś się dzieje. W przypadku Karczemek dopiero z odległości kilkunastu metrów widać ledwie tlące się światełka nawigacyjne, poziome tak jak w pozyższym artykule ledwie widać.

    • 0 0

  • Węzł Karczemki

    A ja mam takie odczucie , Szanowny Panie Zastępco Dyrektora Gdańskiego Oddziału GDDKiA że cały projekt organizacji ruchu dla przebudowywanego węzła zrobili chłopaki w barakowozie w poniedziałek rano.
    ..."Jednak jako inwestor przebudowy Węzła Karczemki przyjrzymy się tam znakom. Jeśli doniesienia się potwierdzą, na pewno zalecimy szybką poprawę oznakowania" - Szanowni Panowie to wy nie sprawujecie stałego nadzoru na budową wartą setki milionów PLN . Brawo tak trzymać.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane