• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karczemki: kierowcy nie widzą pasów na jezdni

Maciej Naskręt
23 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Wymalowane żółte pasy na czas przebudowy Węzła Karczemki czasem niespodziewanie kończą się, a w nocy są w ogóle niewidoczne. Jest tam niebezpiecznie. Wymalowane żółte pasy na czas przebudowy Węzła Karczemki czasem niespodziewanie kończą się, a w nocy są w ogóle niewidoczne. Jest tam niebezpiecznie.

Tymczasowe, żółte oznakowanie poziomie na Węźle Karczemki przestaje istnieć - alarmują kierowcy. Sytuacja grozi wypadkiem. Drogowcy sprawdzą oznakowanie.



Czy drogowcy dostatecznie dbają o stan znaków na jezdni?

Kierowcy narzekają na jakość tymczasowego oznakowania na drogach wokół remontowanego Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska, szczególnie na brak linii żółtych odgradzających pasy. Sprawa jest dość poważna, bo tylko Obwodnicą Trójmiasta przejeżdża tamtym rejonie ok. 48 tys. samochodów na dobę.

- Rozumiem, że na węźle trwa budowa, ale ogromny ruch w tym miejscu nie pozwala na takie zaniedbania w oznakowaniu jezdni. To może być niebezpieczne. Kierowcy nie widzą żółtych linii, bo te są już są starte lub przecinają się z liniami białymi. To grozi wypadkiem - mówi pan Tomasz Jakubowski, który z Obwodnicy Trójmiasta korzysta niemal codziennie w podróży do pracy.

Czy drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mogą temu zaradzić? - O oznakowanie pionowe i poziome na przebudowywanym Węźle Karczemki dba wykonawca. Jednak jako inwestor przebudowy Węzła Karczemki przyjrzymy się tam znakom. Jeśli doniesienia się potwierdzą, na pewno zalecimy szybką poprawę oznakowania - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

Portal Trojmiasto.pl ułatwił nieco pracę drogowcom. Sprawdziliśmy, w których miejscach trudno dostrzec wymalowanej na kolor żółty linii dzielącej pasy ruchu. Widać to na zdjęciach.

Nie ma się co oszukiwać: żółte linie zawsze będą mniej widoczne, z dwóch powodów. - Po pierwsze nie są nakładane tak grubą farbą, jak linie białe, bo są tymczasowe. Po drugie, są po prostu... żółte, więc odbijają mniej światła niż białe. Stąd odczucie ich szybszego zacierania. - mówi Markowski.

Przebudowa Węzła Karczemki to inwestycja zlecona i nadzorowana przez gdański oddział GDDKiA. Generalnym wykonawcą jest przedsiębiorstwo budowlane BUDIMEX. Za realizację zadania otrzyma ok. 186,5 mln zł. Ok. 65 proc. tej kwoty będzie pochodzić z Unii Europejskiej - z funduszu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inwestycja drogowa rozpoczęła się wiosną 2010 r. i ma być gotowa miesiąc przed Euro 2012. Projekt rozbudowy węzła przewiduje poszerzenie obwodnicy i wykonanie licznych bezkolizyjnych zjazdów z drogi ekspresowej. Widowiskowa będzie łącznica na wiadukcie, umożliwiająca zjazd z obwodnicy z kierunku Gdyni w stronę Gdańska.

Przedsięwzięcie obejmuje też realizację nowego węzła drogowego, zapewniającego bezkolizyjny dojazd przed Centrum Handlowego Auchan.

Czekamy też na wasze inne sugestie dotyczące organizacji ruchu na trójmiejskich drogach. Chętnie wszelkie propozycje przeanalizujemy wspólnie z drogowcami. Napisz do nas.

Miejsca

Opinie (111) 6 zablokowanych

  • zgadzam się! najgorzej jest w kierunku gdyni na wysokości przed auchanem, gdzie nagle trzeba ominąć przeszkode i zjechać w

    prawo.. tyle raz tam jeżdże i zawsze sie zapomnę...

    • 0 0

  • biedni drogowcy dopiero sprawdzą, pewnie żaden z nich nigdy tam nie jechał

    • 2 0

  • A co z lampami?

    Dlaczego na kartuskiej, w okolicy działek nie pali się ani jedna lampa? Tam gdzie jest ten nieszczęsny objazd płytami. Pomijam sens położenia tych płyt. I tak nic nie zostało zronione na fragmencie, który jest objeżdżany. Jedyne co się zmieniło to stan naszego podwozia. No ale wieczorem i w nocy to jest tam ciemno jak w tyłku. Aż dziwne, że jeszcze nic się tam nie stało. Czyżby cały prąd na oświetlenie szedł na budowę węzła?

    • 0 0

  • Weźcie się do roboty to szybciej skończycie ten węzeł zamiast się przyglądać i poprawiac oznakowanie.

    puperelami się nie zajmujcie.

    • 0 0

  • Ogólnie zabezpieczenie tej wielkiej budowy z każdej strony jest bardzo słabe

    j.w.

    • 0 0

  • żółte linie zawsze będą mniej widoczne???

    dwa dni temu jechałem przez Niemcy. Tymczasowe pasy w kolorze żółtym są u nich nie malowane ale naklejane.. zrobione z gumopodobnego czegoś co później łatwiej zerwać niż farbę. W dzień super widoczne a w nocy wręcz świecą. Nie wspomne już o pozostałych oznaczeniach robót - znakach i światłach. Można? Można! U nas to jest patologia.. ktoś policzył ile kolizji i wypadków było od czasu rozpoczęcia remontu na Węźle Karczemki?

    • 5 0

  • a ja tam nigdy nie widze robotnikow... to jest masakra przejechac przez ten wezel... i wiecznie jakby byla niedziela!

    • 0 0

  • Trojmiejskim pseudokierowcom przypominam, (2)

    ZE W POLSCE OBOWIAZUJE RUCH PRAWOSTRONNY A CO ZA TYM IDZIE LEWY PAS SŁUŻY DO WYPRZEDZANIA, PRAWY DO JAZDY. JECHANIE LEWYM GDY PRAWY JEST WOLYNY TO NIEUZASADNIONA LEWYM PASEM A WYPRZEDZANIE TAKIEGO NIEDOUCZONEGO SUPERDRAJWERA PRAWYM PASEM NA JEZDI DWUPASMOWEJ JEST Z ZABRONIONE I TRAKTOWANE JEST JAKO WYKROCZENIE. NAUCZCIE SIE JEZDZIC A RUCH NA ULICY BEDZIE WYGLADAD NORMALNIE A NIE JAK SLALOM MIEDZY TYMI KTORZY JADA PRAWYM PRAWIDLOWO I TYMI KTORZY JADA LEWYM SAMI NIE WIEDZAC DLACZEGO!!!!

    • 0 1

    • To ty się naucz, gdzie i kiedy wyprzedzanie prawym jest zabroniony.

      • 0 0

    • po pierwsze nie drzyj mordy i wyłącz capslock następnym razem (oby nie było następnego razu) i zanim coś napiszesz, to zapoznaj

      się z art. 24 kodeksu drogowego znawco przepisów żal.pl i żenua.pl

      • 0 0

  • Nie ma czegos takiego jak pas do wyprzedzania. Oba pasy sa równorzędne.

    • 0 1

  • Nie trzeba być architektem

    żeby zobaczyć że wystarczyłaby klasyczna "koniczynka" byłyby dwa wiadukty mniej , a tak będzie moloch jak w Białych Błotach pod Bydgoszczą.
    "malowniczy zjazd" - też coś!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane