• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Kwiatkowskiego na obwodnicy do liftingu. Znikną korki

Maciej Naskręt
8 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Kwiatkowskiego w Gdyni. Węzeł Kwiatkowskiego w Gdyni.

Jest szansa, że znikną korki na Trasie Kwiatkowskiego przed Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA chcą, by od strony portu samochody wjeżdżały na ekspresówkę dwoma pasami ruchu, zamiast - jak jest obecnie - jednym.



Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska. Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska.
Wszystko wskazuje na to, że niebawem korki na Węźle Kwiatkowskiego w kierunku Obwodnicy Trójmiasta będą już tylko wspomnieniem. Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zamierza na splocie drogi miejskiej i ekspresówki zmienić nieco organizację ruchu drogowego.

Przede wszystkim na końcu Trasy Kwiatkowskiego jadąc w kierunku Gdańska zniknie zwężenie, które powodowało potężne zatory w godzinach popołudniowych.

- Tuż przed Węzłem Kwiatkowskiego obwodnica ma trzy pasy ruchu. Prawy pas Obwodnicy Trójmiasta bezpośrednio przed włączeniem się łącznicy z Trasy Kwiatkowskiego zostanie zamieniony na pas awaryjnego postoju. Zyskamy teren, na którym wydłużymy lewy pas Trasy Kwiatkowskiego, by umożliwiał włączenie się w obecny środkowy pas ekspresówki. Natomiast prawy pas Trasy Kwiatkowskiego stanie się prawym pasem jezdni zasadniczej obwodnicy - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Pomysł poprawy organizacji ruchu powstał po spotkaniu urzędników z przewoźnikami.

- Wydostanie się z portu a potem jeszcze z Gdyni ciężarówką to jest dla nas koszmar i realne straty. Dzięki usprawnieniu przewoźnicy zyskają cenny czas - opowiada pan Mariusz, który kilka razy w tygodniu odbiera towary z gdyńskiego portu.

Czy zmiana organizacji ruchu wpłynie na korki?

- Zmiana organizacji ruchu wymaga prac budowlanych, ale nie będą miały one dużego zakresu - tłumaczy Michalski. Drogowcom trudno tutaj wskazać też koszt zmian, będzie on znany po wykonaniu robót.

Dla kierowców będzie to nowe rozwiązanie drogowe - niespotykane dotąd na ulicach Trójmiasta. Trzeba będzie tam zachować szczególną ostrożność po wykonaniu zmian. Niemniej planowany lifting ma zapobiec licznym wypadkom i kolizjom w tym miejscu, które powstały wskutek najechania na tył innego pojazdu.

Czy na pewno i w jak dużym stopniu poprawi się bezpieczeństwo? Odpowiedź poznamy po wprowadzeniu zmian, czyli już latem.

Miejsca

Opinie (155) 1 zablokowana

  • Jaka szkoda policja nie będzie wyłapywać tych wyprzedzających na zakazie, stała obsada końcówki estakady pójdzie na bezrobocie.

    • 2 1

  • vv

    a jaki głup projektował ten węzeł? teraz będzie go poprawiał? Piszcie chociaż jakie biuro wymśyśliło takie cudo.

    • 5 0

  • Nie nowe

    Nie będzie to nowe rozwiązanie, podobne zastosowano przy zjeździe z obwodnicy w kierunku gdańska na węźle Karczemki.

    • 2 0

  • to wina radiowozu

    Ale tam korki są tylko jak Policja stoi. A wybiera to miejsce zawsze w godzinach szczytu :))) Jak tam radiowozu nie ma jakoś wszystko działa.

    • 5 1

  • problemem jest nie jeden pas włączania się do ruchu tylko kontrole policyjne na końcu Kwiatkowskiego przez co wszyscy zwalniają do 10km/godz. a potem ciężarówki nie mają jak się rozpędzić pod górę i jadą do 60km/godz do zjazdu na karwinach.
    Jeżdżę tą trasą codziennie i korki występują tylko wtedy gdy policja robi kontrolę lub gdy na obwodnicy jest wypadek i zablokowana droga. Poza tymi 2 przypadkami jeździ się trasą Kwiatkowskiego normalnie i bez problemu włącza się do obwodnicy.
    Więc jak skończą kontrolę policyjną w tym miejscu to skończą się problemy z korkami!

    • 4 1

  • rozwiązanie (1)

    Rozwiązaniem skutecznym będzie tak naprawdę budowa 3 pasa i OPAT, należy wybudować OPAT odciążając poniekąd estakadę i dodając 3 pas na obwodnicy ułatwimy znacznie ruch w obu kierunkach. Obwodnica metropolitalna owszem, ale najpierw poprawa stanu przejezdności obecnych dróg !!!

    • 2 0

    • Tak,zatkajmy Obwodnicę długą rozbudową,nie zapewniając alternatywnego przejazdu. Super plan!

      Najpierw OMT,potem ulepszanie dobrego.

      • 1 0

  • Rozwiąznie logiczne tylko pozornie - należy na lewym pasie wprowadzić prędkość minimalną na poziomie 100-110 km/./godz

    aby to rozwiązanie miało sens. Bo obecnie głównym powodem jest zbyt mała prędkość włączających się do ruchu z trasy Kwiatkowskiego. Oczywiście trudno wymagać od ciężkich ciężarówek dynamiki jak w samochodzie osobowym, ale dla nich byłby prawy pas, bez określania prędkości minimalnej. Gdyby jeszcze zlikwidować idiotyczne ograniczenie prędkości na obwodnicy do 100 km /godz, ruch byłby niemalże doskonale płynny. prawy pas obwodnicy łączący się z lewym wylotem Kwiatkowskiego miałyby zbliżoną prędkość i żadne zatory by nie powstawały.

    • 1 1

  • chyba zła mapka

    bo pod góre są 4 pasy a nie 3 a teraz bedzie z 5 takze z czym problem z wyjazdem...cioty beda mialy problem co nie wiedza gdzie gaz pod gore...tylko wyhamuja wszsytkich do magicznej 40stki...

    • 1 2

  • W niemczech tak się buduje odrazu.Ale polski inżynier najpierw robi wielkie plany potem zbuduje a pózniej pomyśli.. (1)

    Tak to już jest na polskich studiach.Nie bez powodu jest taka róznica między polską a niemcami.

    • 3 1

    • Sprawdź sobie na wikipedii "Plan Marshalla", "RWPG" i "rrubel transferowy".A od inżynierów się odstosunkuj ;)

      • 0 1

  • O widać jak kazik jedzie swoim golfem trójką 170 km/h.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane