• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Kwiatkowskiego na obwodnicy do liftingu. Znikną korki

Maciej Naskręt
8 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Kwiatkowskiego w Gdyni. Węzeł Kwiatkowskiego w Gdyni.

Jest szansa, że znikną korki na Trasie Kwiatkowskiego przed Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA chcą, by od strony portu samochody wjeżdżały na ekspresówkę dwoma pasami ruchu, zamiast - jak jest obecnie - jednym.



Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska. Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska.
Wszystko wskazuje na to, że niebawem korki na Węźle Kwiatkowskiego w kierunku Obwodnicy Trójmiasta będą już tylko wspomnieniem. Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zamierza na splocie drogi miejskiej i ekspresówki zmienić nieco organizację ruchu drogowego.

Przede wszystkim na końcu Trasy Kwiatkowskiego jadąc w kierunku Gdańska zniknie zwężenie, które powodowało potężne zatory w godzinach popołudniowych.

- Tuż przed Węzłem Kwiatkowskiego obwodnica ma trzy pasy ruchu. Prawy pas Obwodnicy Trójmiasta bezpośrednio przed włączeniem się łącznicy z Trasy Kwiatkowskiego zostanie zamieniony na pas awaryjnego postoju. Zyskamy teren, na którym wydłużymy lewy pas Trasy Kwiatkowskiego, by umożliwiał włączenie się w obecny środkowy pas ekspresówki. Natomiast prawy pas Trasy Kwiatkowskiego stanie się prawym pasem jezdni zasadniczej obwodnicy - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Pomysł poprawy organizacji ruchu powstał po spotkaniu urzędników z przewoźnikami.

- Wydostanie się z portu a potem jeszcze z Gdyni ciężarówką to jest dla nas koszmar i realne straty. Dzięki usprawnieniu przewoźnicy zyskają cenny czas - opowiada pan Mariusz, który kilka razy w tygodniu odbiera towary z gdyńskiego portu.

Czy zmiana organizacji ruchu wpłynie na korki?

- Zmiana organizacji ruchu wymaga prac budowlanych, ale nie będą miały one dużego zakresu - tłumaczy Michalski. Drogowcom trudno tutaj wskazać też koszt zmian, będzie on znany po wykonaniu robót.

Dla kierowców będzie to nowe rozwiązanie drogowe - niespotykane dotąd na ulicach Trójmiasta. Trzeba będzie tam zachować szczególną ostrożność po wykonaniu zmian. Niemniej planowany lifting ma zapobiec licznym wypadkom i kolizjom w tym miejscu, które powstały wskutek najechania na tył innego pojazdu.

Czy na pewno i w jak dużym stopniu poprawi się bezpieczeństwo? Odpowiedź poznamy po wprowadzeniu zmian, czyli już latem.

Miejsca

Opinie (155) 1 zablokowana

  • (1)

    I wieśniaków z GKA i GKS

    • 2 1

    • a co to ma za znaczenie

      fakt duzo burakow jezdzi z dziwnymi rejestracjami ale gda czy ga tez ma swoich mistrzow kierownicy. kupa siedzi w glowie a nie w tablicy

      • 0 0

  • (1)

    korki to dopiero będą jak zaczną to robić

    • 0 2

    • Wystarczy przemalować pasy

      Nie będzie dramatu, ale to w niczym nie pomoże, za przybędzie wypadków.

      • 0 1

  • owszem korki się zlikwiduje

    ale za to przybędzie wypadków w tym miejscu, bo teraz to chociaż z przymusu zwolni taki jeden z drugim a później będzie grzał lewym, mimo że jest tam dosc ostry zakręt nieraz slisko. Wiem, znajdą się tacy co mnie zminusują ale wspomną moje słowa za parę miesiący po modernizacji, no chyba, że postawią tam równoczesnie radar.

    • 1 0

  • Można lepiej to rozwiązać

    Prawy pas obwodnicy przeznaczyć tylko dla samochodów z trasy Kwiatkowskiego, samochody z trasy Kwiatkowskiego jechaliby na zakładkę. Mniej kolizyjne rozwiązanie, a usprawni ruch.

    • 2 0

  • 70km/h różnicy prędkości !

    Jak płynnie włączać się do ruchu 120km/h na obowodnicy, jeśli na zjeździe z estakady jest max 50km/h? Lewy pas estakady i tak przytka się jakby go nie było, a ilość kolizji prawdopodobnie dramatycznie wzrośnie - a każda kolizja na obwodnicy to kilkugodzinne wielokilometrowe korki.

    • 2 0

  • co na to buraki co każą zawsze jeżdzić prawym pasem

    postoją na takim wlocie to może zmądrzeją .Choć wątpię.

    • 0 1

  • Wreszcie!

    Bardzo dobry pomysł.Jeżdżę tam kilka lat.Poprawi się wjazd na obwodnicę.Będzie łatwiej.

    • 0 0

  • pas

    szybciej zwiększyć prędkośc, aby auta włączające się do ruchu miały większą prędkość,pomiętajmy że droga idzie pod górkę, wspułczuję TIR-om pozdrawiam

    • 2 0

  • Swiatła

    Zrobic swiatła ,jak te następne na wielkopolskiej

    • 0 0

  • pomysł zmierza w dobrym kierunku ale jest po prostu S Ł A B Y

    1. zbyt krótki pas rozbiegowy z lewego pasa z Kwiatkowskiego. Jeśli nikt nie zjedzie z pasa tego jadący od strony Chylonii to kierowca może mieć z lewej strony ścigantów z prawej strony ścigantów, bo oni mają jeszcze dużo wolnego pasa a z tyłu kogoś, kto sobie pruje spokojnie za poprzednikiem. A zatem niebezpiecznie
    ZATEM jak rozwiązać ten problem, który stworzył tępy projektant ? Niestety potrzeba kasy na to aby wyżej puśćic estakadą oba pasy Kwiatkowskiego a tam u góry pociągnąć z kilkaset metrów jeszcze oba pasy , do wzniesienia a jeden pas aż po Chwarzno , gdzie, mam nadzieję powstanie z czasem jakiś sensowny węzeł a nie jakaś atrapa. Trzeba pamiętać o zimie, podczas której TIRy nie są w stanie podjechać pod ta górę. Estakada rozwiąże i ten problem.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane