- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (309 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (253 opinie)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (63 opinie)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (72 opinie)
- 5 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (39 opinii)
- 6 W majówkę ruszają linie sezonowe (59 opinii)
Węzeł Kwiatkowskiego na obwodnicy do liftingu. Znikną korki
Jest szansa, że znikną korki na Trasie Kwiatkowskiego przed Obwodnicą Trójmiasta . Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA chcą, by od strony portu samochody wjeżdżały na ekspresówkę dwoma pasami ruchu, zamiast - jak jest obecnie - jednym.
Wszystko wskazuje na to, że niebawem korki na Węźle Kwiatkowskiego w kierunku Obwodnicy Trójmiasta będą już tylko wspomnieniem. Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zamierza na splocie drogi miejskiej i ekspresówki zmienić nieco organizację ruchu drogowego.
Przede wszystkim na końcu Trasy Kwiatkowskiego jadąc w kierunku Gdańska zniknie zwężenie, które powodowało potężne zatory w godzinach popołudniowych.
- Tuż przed Węzłem Kwiatkowskiego obwodnica ma trzy pasy ruchu. Prawy pas Obwodnicy Trójmiasta bezpośrednio przed włączeniem się łącznicy z Trasy Kwiatkowskiego zostanie zamieniony na pas awaryjnego postoju. Zyskamy teren, na którym wydłużymy lewy pas Trasy Kwiatkowskiego, by umożliwiał włączenie się w obecny środkowy pas ekspresówki. Natomiast prawy pas Trasy Kwiatkowskiego stanie się prawym pasem jezdni zasadniczej obwodnicy - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Pomysł poprawy organizacji ruchu powstał po spotkaniu urzędników z przewoźnikami.
- Wydostanie się z portu a potem jeszcze z Gdyni ciężarówką to jest dla nas koszmar i realne straty. Dzięki usprawnieniu przewoźnicy zyskają cenny czas - opowiada pan Mariusz, który kilka razy w tygodniu odbiera towary z gdyńskiego portu.
Dla kierowców będzie to nowe rozwiązanie drogowe - niespotykane dotąd na ulicach Trójmiasta. Trzeba będzie tam zachować szczególną ostrożność po wykonaniu zmian. Niemniej planowany lifting ma zapobiec licznym wypadkom i kolizjom w tym miejscu, które powstały wskutek najechania na tył innego pojazdu.
Czy na pewno i w jak dużym stopniu poprawi się bezpieczeństwo? Odpowiedź poznamy po wprowadzeniu zmian, czyli już latem.
Miejsca
Opinie (155) 1 zablokowana
-
2014-04-08 21:19
Słabo to widzę. (3)
Jadąc lewym pasem Trasy Kwiatkowskiego gdy nie zdążysz się włączyć do ruchu na prawy pas obwodnicy - co dalej? Niejeden się znajdzie taki, który zrobi STOP po środku...
Aż się prosi w tym miejscu o 4 pasy, zbiegające się na górze w 3, a później w dwa...- 19 0
-
2014-04-08 21:57
(2)
ale tam są 4 pasy..... potem 3 a potem 2
- 2 0
-
2014-04-08 22:05
(1)
ale koledze wyżej chodzi o ten lewy pas Kwiatkowskiego. Powinny te dwie nitki Kwiatkowskiego schodzić się w jedna a dopiero potem wcinać się w obwodnice.
Wg obrazka to jadac lewa Kwiatkowskiego wcinasz się w obwodnice. jak nie będzie możliwości to będzie nagły stop- 4 2
-
2014-04-08 23:49
Doczytajcie artykuł,a nie tylko piktogram. Obwodnica zostanie zwężona do 2 pasów,obecny prawy będzie pusty,więc ze zjechaniem z
- 2 1
-
2014-04-08 21:21
Myslę że takie rozwiązanie spwoduje, ze będzie więcej wypadków (1)
Ci co z lewego pasa estakady będą wcinać się na prawy obwodówki będą zajeżdżać drogę.
Już teraz dzieje się podobnie- 15 2
-
2014-04-08 23:52
Nie,bo na prawym nie będzie nikogo,przed węzłem będzie on wyłaczony z ruchu. Jest napisane w artykule.
- 3 2
-
2014-04-08 21:22
Korki są spowodowane kierowcami, którzy wciskają się na prawy pas zbyt wczesnie
zawsze jadę aż do końca pasa
- 13 6
-
2014-04-08 21:25
To był problem zrobić tak od razu ? (2)
Gdynia, to znane miejsce, gdzie na nowej drodze lub po remoncie, od razu tworzą się korki.
- 10 5
-
2014-04-08 21:48
Tych nowych dróg to i tak tyle co kot napłakał
- 3 2
-
2014-04-09 11:33
Od razu to tu miało być jeszcze odejście do Chwarzna
Węzeł Chwarzno miał być zlikwidowany a w miejsce niego miało być rozwidlenie z niejaką 4-ro pasmówką na Zachód (ale Gdyni).
Stąd teraz jest piękna zatoczka policyjna. Wprawne oko jadące w stronę portu, też takie zakamuflowane miejsce znajdzie (projektowany wlot z Chwarzna).- 1 0
-
2014-04-08 21:30
Tiry na tory
ot co...
- 5 2
-
2014-04-08 21:37
Dopiero co wybudowali, a już trzeba poprawiać. Takie rzeczy tylko w Gdyni
- 5 11
-
2014-04-08 21:39
Pomysl dobry ale .... (1)
Na podjezdzie przed chwarznem zawsze padaja tiry i dochodzi do kolizji i pytanie czy w momencie jeszcze szybszego wyjazdu czy wypadki nie beda jeszcze jeszcze bardziej atrakcyjne ?
- 3 0
-
2014-04-08 21:41
No i policja tez nie pomaga stojac!
Przez nich tez ludzie zwalniaja i korki sie robia
- 1 1
-
2014-04-08 21:41
Zamienił stryjek...
To teraz dla odmiany będzie się korkować obwodnica przez ciężarówki ciągnące się pod górkę. Suuuper rozwiązanie. Rozumiem wydłużenie prawego pasa rozbiegowego, ale wyłączenia jednej jezdni (tej dla ruchu powolnego) na tak stromym i długim podjeździe raczej trudno mi pojąć.
- 6 4
-
2014-04-08 21:44
Teraz nie ma dnia
By nie bylo.dwoch wypadkow na obwodnicy ! Kazdego dnia mamy korek gigant ! Jak wy ludzie jezdzicie?!
- 15 0
-
2014-04-08 21:46
Bardzo dobry dostęp do portu to powinien być dla Gdyni priorytet
"- Wydostanie się z portu a potem jeszcze z Gdyni ciężarówką to jest dla nas koszmar i realne straty. Dzięki usprawnieniu przewoźnicy zyskają cenny czas - opowiada pan Mariusz, który kilka razy w tygodniu odbiera towary z gdyńskiego portu"
Tak to jest jak 100 mln pcha się w nikomu nie potrzebne lotnisko dla awionetek zamiast na poprawę dostępności do portu. A później wszyscy robią oczy jak się okazuje, że Gdyński port został daleko w tyle za Gdańskim gdzie takich problemów nie mają (Nowa Sucharskiego i Obwodnica Południowa).- 22 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.