• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • Podziękujcie dziadkowi w szewrolecie

    Zaiwanial grubo ponad 50.

    • 13 0

  • Tunel albo nad jezdnią przejście zrobić (2)

    A nie ograniczać już i tak zakorkowane miasto. Do Europy a nie Białoruskie metody z uiechem stosować twierdząc że będzie ok. Adamowicz nie nadaje się na wodza
    Naszego miasta i taka prawda.

    • 12 14

    • (1)

      ani tunelem ani kładką nie będą chodzic, nie wierzmy w to.

      • 8 2

      • będą bo będzie, zniknie ograniczenie do 30 i beda jezdzic normalnie, wiec i przejscie bedzie trudniejsze. a nie będą i będą ryzykować, heh, wolna wola.

        • 1 5

  • sygnalizacja

    dlaczego nie sygnalizacja? To jest droga dojazdowa do duzych zakladow pracy jak stocznia czy elektrocieplownia, potegowanie korkow w tym miejscu poprzez zwezanie drogi nie jest dobrym pomyslem. Tym bardziej wobec korkow na innych drogach dojazdowych zwiazanych z budowa PKM i linii tramw., to sprawia ze nie bardzo jest alternatywa innego dojazdu

    • 13 5

  • To przejście jest tam NIEPOTRZEBNE !!!! (12)

    100m w jedną stronę i 100m w druga stronę są przejścia ze światłami. Stawiania garbów i tego typu absurdalna wojna powoduje tylko większą agresję. Może na każdym przejściu gdzie ktoś został potrącony postawmy garb i zwęźmy ulicę !!!
    Nie rozumiem uporu ZDiZ przy tym przejściu. O co tu chodzi - bo na pewno nie o bezpieczeństwo ?! Bo w tym celu - jeśli rzeczywiście to przejście jest niezbędne - wystarczyłby sygnalizator.Zresztą juz w zeszłym roku pisałem że ZDiZ tylko czeka na kolejne potrącenia aby mieć pretekst do zwężenia jezdni !!!

    • 30 18

    • (8)

      Dla Ciebie 100m to kilka sekund jazdy. Nawet dla w pełni sprawnego pieszego to już parę minut.

      • 13 6

      • chyba takiego o kulach (6)

        człowiek spokojnym krokiem porusza się 4km/h czyli około 70m na min.

        • 6 5

        • (5)

          czyli wszystko się zgadza - trzeba przejść 210 m do przejścia (3 minuty), poczekać na zmianę świateł (minuta), przejść 210 m. z powrotem (3 minuty) - razem 7 minut dla sprawnego człowieka poruszającego się spokojnym krokiem.

          210 metrów to według map satelitarnych odległość do przejścia ze światłami przy operze.

          Do przejścia za wiaduktem jest 140 metrów, czyli cała operacja zajmuje 5 minut.

          • 7 3

          • (2)

            a kto powiedział że zawsze musi mieć piesze bydło pod nosem?W tym miejscu to przejście się nie sprawdza bo jest niebezpieczne i te młotki z zarządu dróg zamiast to zlikwidować będą potęgować korki

            • 2 14

            • potęgować korki, potęgować korki

              mantra jakaś czy co? Powinieneś dziękować, że nie wszyscy wożą tyłki samochodami, bo byś z pracy do domu zad wiózł trzy godziny.

              • 6 2

            • piesze bydło? wypie**laj na sybiere tłuku rąba**y z takimi tekstami, jeśli już coś to bydło siedzi w samochodach (nie wszystkich, ci ktorzy jezdza odpowiedzialnie to nie dotknie)

              • 5 1

          • jak nie chcesz się przejśc to sprawdź w google maps

            do przejścia przy Klinicznej nie ma nawet 100m do tego przy operze jest 150m ale od przejścia do przejścia a wszyscy idą od Grunwaldzkiej. Tak samo nikt nie ma potrzeby wracania na drugą stronę tego przejścia bo idzie do SKM.

            • 1 5

          • a jaką masz potrzebę wracania do tego przejścia ???!!!

            tam nic nie ma

            • 1 5

      • jeden krok robisz w kilka sekund

        toż to żółwie są sprawniejsze

        • 1 4

    • Ta droga jest tam niepotrzebna. A Ty możesz do Gdańska pojechać Jana z Kolna, a do Gdyni Wyspiańskiego. (2)

      • 10 2

      • bierz ciężarówkę (1)

        i spróbuj przejechać Jana z Kolna do centrum (jest zakaz) ale może jesteś nadzwyczaj zdolny. Albo Wyspiańskiego do Wrzeszcza - życzę powodzenia. Niektórzy pracują a nie awanturują się przed kompem.

        • 2 7

        • To dylaj przez Aleje ŻW. Tam tirostwa nie trzeba,tylko zatykają tunel,albo zrywają trakcję. Zreszta wkrótce tunel wiślany.

          • 0 1

  • Gdańska policja

    Najpierw łapie się za głowę, potem spacerkiem interweniuje ;)

    • 17 1

  • A może przenieść to przejście? (2)

    czemu nikt nie mówi o tym, że lokalizacja przejścia jest WADLIWA? Przeciez to jest fatalne miejsce, za zakrętami, niewidoczne.

    • 21 9

    • nie wiem, jak dostałeś prawko, jeśli przy 30km/h nie widzisz PdP (1)

      • 5 0

      • Z wewnetrznego pasa jadac w sznurze samochodow nie widac dobrze ani znakow pionowych ani poziomych.

        Tez uwazam, ze lokalizacja jest wadliwa. I bez tego przejscia jest to ciezki odcinek dla kierowcow szorujacych lusterkami o tramwaje.

        • 0 1

  • rozmawiamy tutaj (5)

    chyba o ludzkim życiu, a nie o tym, że ktoś będzie jechał o 10 czy 20 min dłużej w korku. Oby nikt , nwet z tych głupio komentujących nie musiał na podobne zdarzenia patrzeć z tej drugiej strony... niestety o wiele bardziej smutnej...

    • 10 6

    • (4)

      czy po każdym potrąceniu stawia się garb i zwęża ulicę ???!!!

      • 3 3

      • (3)

        jeżeli w jednym miejscu jest to częste.... z drugiej strony lepiej postawić grab niż krzyż.

        • 5 1

        • potrącenia w Gdańsku nie mają miejsca tylko tam, ale tylko o tych z Hallera się pisze. To polityka a nie bezpieczeństwo górą.

          • 1 3

        • (1)

          a może to wina złej lokalizacji słabej widoczności itd?Poza tym czy piesi nie mają w świetle prawa o ruchu drogowym żadnych obowiązków?Większości wypadków udałoby się uniknąć gdyby myśleli i stosowali się do zasad a przede wszystkim używali mózgu

          • 1 3

          • lokalizacji? widoczności? czego jeszcze?

            masz tam ze względu na ciasne zakręty ograniczenie prędkości. PdP jest w połowie prostego odcinka, oświetlone jak choinka z góry i z dołu. Jeszcze mało?

            • 1 1

  • slabi kierowcy (1)

    Przez kilku slabych kierowcow bedziemy wszyscy stali w korkach.

    • 10 2

    • bedziecie :D ja tamtedy nie jezdze :D

      • 2 1

  • Ciężkie myślenie ZDiZ.

    Najpierw zlikwidowali Żółty Most wpychając cały ruch na Hallera a teraz zamkną Hallera i totalna klapa. Brzeźno i Nowy Port przez większą część dnia uziemione. Jaka alternatywa dla firm, portu i przemysłu ? Chyba tylko wynieść się do Gdyni

    • 13 7

  • A co dalej? (1)

    "Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie." Po miesiącu ci wszyscy piraci powinni już jeździć prawidłowo - 30 dni x 300zł i jest nauczka. Co teraz dzieje się z tymi nagraniami piratów?

    • 18 0

    • też jestem ciekawy ile tych mandatów wystawiono - ale to chyba super tajna informacja o znaczeniu strategicznym

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane