• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w komunikacji niepokoją mieszkańców

Krzysztof Koprowski
31 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Już w poniedziałek do nowej pętli Siedlce skrócone zostaną linie autobusowe. Z tego miejsca komunikacją miejską do centrum dojedziemy wyłącznie tramwajem. Już w poniedziałek do nowej pętli Siedlce skrócone zostaną linie autobusowe. Z tego miejsca komunikacją miejską do centrum dojedziemy wyłącznie tramwajem.

Zmiany w komunikacji miejskiej, które wywoła otwarcie tramwaju na Morenę niepokoją naszych czytelników. Postanowiliśmy poprosić Zarząd Transportu Miejskiego o komentarz i ustosunkowanie się do najczęściej powtarzających się pytań mieszkańców.



Od chwili publikacji zapowiadanych zmian w momencie uruchomienia trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo), co nastąpi już w poniedziałek 31 sierpnia, praktycznie codziennie otrzymujemy e-maile od zaniepokojonych pasażerów.

Zdecydowanie najwięcej kontrowersji budzi skrócenie tras autobusów z zachodnich dzielnic do przebudowanej pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska. Decyzja ta nie tylko zmusi pasażerów do przesiadek, ale utrudni dotarcie do centrum miasta osobom starszym i niepełnosprawnym.

- Przystanek Dworzec Główny zobacz na mapie Gdańska, do którego normalnie jeżdżą tramwaje z Siedlec [obecnie ze względu na zamknięty wiadukt Hucisko skierowano je przez ul. 3 Maja - dop. red.] nie jest w ogóle przystosowany do osób niepełnosprawnych. Jak urzędnicy wyobrażają sobie podróż takiej osoby do centrum miasta? Zmuszając ją do opuszczenia pojazdu na Hucisku zobacz na mapie Gdańska? - dziwi się pan Andrzej, czytelnik z Kiełpinka.
Rampa przyschodowa to jedyne udogodnienie dla osób niepełnosprawnych na przystanku tramwajowym Dworzec Główny. Rampa przyschodowa to jedyne udogodnienie dla osób niepełnosprawnych na przystanku tramwajowym Dworzec Główny.
Zdaniem urzędników przystanek przy dworcu głównym jest częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, ponieważ istnieje rampa przyschodowa. Nie skorzystają z niej jednak osoby o kulach czy pasażerowie z wózkami dziecięcymi.

Zarząd Transportu Miejskiego przekonuje także, że i tak będzie to lepsze rozwiązanie od podróży autobusem pod "Krewetkę" zobacz na mapie Gdańska.

- Skrócenie linii autobusowych do pętli Siedlce oznacza przede wszystkim wygodniejsze przesiadki dla osób starszych i niepełnosprawnych. Na pętli, gdzie został zbudowany wspólny peron tramwajowo-autobusowy, osoby te mogą w sposób komfortowy przesiąść się między tramwajem i autobusem w systemie drzwi-w-drzwi, co obecnie nie jest możliwe przy dworcu. Dla większej grupy osób sytuacja się więc poprawi - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.
Mieszkańcy Karczemek za kilka tygodni zyskać mają połączenie autobusowe z przystankiem PKM Matarnia. Mieszkańcy Karczemek za kilka tygodni zyskać mają połączenie autobusowe z przystankiem PKM Matarnia.
Kolejnym zaskoczeniem dla pasażerów jest brak powiązania Karczemek zobacz na mapie Gdańskaprzystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Kiełpinek. zobacz na mapie Gdańska

- PKM-ka odcięła nas od zbiornika retencyjnego, a teraz nawet nie dostaliśmy z nią żadnego połączenia. Mamy nowe tory kolejowe, z których nie będziemy mogli skorzystać - żali się pani Jolanta, czytelniczka.
ZTM zapewnia, że pamięta o mieszkańcach tej części miasta, ale nie powinni się oni spodziewać połączenia z przystankiem PKM Kiełpinek. Najwcześniej w październiku zyskają w zamian wygodne połączenie z przystankiem PKM Matarnia zobacz na mapie Gdańska.

- Nie ma sensu kierować autobusów do przystanku PKM Kiełpinek, ponieważ oznacza to bardzo okrężną trasę dojazdu podyktowaną brakiem zjazdu z al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) na wysokości ulicy prowadzącej do PKM Kiełpinek. Jesteśmy w kontakcie z Radą Dzielnicy Kokoszki i wkrótce wprowadzimy po konsultacjach zmiany w układzie linii autobusowych dla mieszkańców tego rejonu miasta - zapowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
Zomkowski jednocześnie zwraca uwagę, że mieszkańcy pragnący dostać się do Wrzeszcza nie muszą wybierać PKM-ki, ponieważ nowy rozkład wydłuża linię 168 do dworca kolejowego Wrzeszcz przez ul. Sobieskiego zobacz na mapie Gdańska (z zajazdem na pętlę Siedlce).

A czy ze wspomnianej pętli Siedlce faktycznie będzie łatwo przesiąść się do tramwaju? Czy tramwaje nie będą już zapełnione po opuszczeniu Moreny (Piecek-Migowa)?

Tramwaje ul. Kartuską będą kursowały w godzinach szczytu nawet co ok. cztery minuty. Wszystkie pojazdy będą co najmniej częściowo niskopodłogowe. Tramwaje ul. Kartuską będą kursowały w godzinach szczytu nawet co ok. cztery minuty. Wszystkie pojazdy będą co najmniej częściowo niskopodłogowe.
Początkowo na odcinku Hucisko-Morena planowano uruchomić tylko dwie linie tramwajowe: 10 (do PKM Brętowo) oraz 12 (do Migowa), jednak ostatecznie dołączy do nich jeszcze linia 4 z Jelitkowa przez Zaspę do pętli Siedlce. Uruchomienie (a właściwie reaktywację) "czwórki" obwieszczono dopiero podczas przejazdu testowego dla mediów po nowych torach.

- Urzędnicy podkreślają, że chcą stworzyć węzeł podobny do pętli przy ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska, ale zapominają, że tam tramwaje dopiero zaczynają trasę, więc nie ma problemów z ich pojemnością. Na Siedlce docierać będą tramwaje z pasażerami z Moreny. Czy na pasażerów przesiadających się z autobusów wystarczy jeszcze miejsca w tramwajach? - niepokoi się pan Krzysztof, czytelnik z Jasienia.
- W godzinach szczytu w dni powszednie na wspólnym odcinku ze Śródmieścia do Siedlec tramwaje linii 4, 10 i 12 będą jeździć łącznie średnio co ok. cztery minuty. Do Piecek-Migowa tramwaje linii 10 i 12 pojadą łącznie co ok. pięć minut niemalże przez cały dzień powszedni, co ok. 6-7 minut w soboty i co ok. 10 minut w niedziele i święta - wylicza rzecznik ZTM-u.
Ta częstotliwość ma zdaniem ZTM-u zagwarantować pasażerom odpowiednie warunki podróży bez nadmiernego ścisku. Co ważne, na kursującą tylko w godzinach szczytu linię 4 zostaną skierowane wyłącznie pojazdy niskopodłogowe.

Linia 142 zostanie całkowicie zlikwidowana, gdyż jej trasa pokrywa się w znaczniej mierze z nową trasą tramwajową. Linia 142 zostanie całkowicie zlikwidowana, gdyż jej trasa pokrywa się w znaczniej mierze z nową trasą tramwajową.
Ale zmiany w komunikacji miejskiej dotykają nie tylko mieszkańców dzielnic zachodnich. Mieszkańcy Wrzeszcza tracą m.in. linię 142, która zapewnia dojazd przez ul. Słowackiego - Morenę - ul. Kartuską aż do Urzędu Miejskiego i dalej do dworca PKS. Czy faktycznie musi ona zostać zlikwidowana?

- Trasa linii 142 w przeważającej części pokrywa się z równolegle biegnącą linią 10 od Brętowa do Śródmieścia. Nie ma ekonomicznego uzasadnienia dla jej funkcjonowania w dotychczasowym kształcie. Brak tej linii rekompensujemy zwiększoną częstotliwością linii 227, która będzie jeździła w dni powszednie co 20, a nie jak dotychczas co 30 minut - zapowiada Gołąb.
A co z linią 127, której autobusy pojadą rzadziej? Wprawdzie mieszkańcy ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, przez którą kursuje będą mieli możliwość dojazdu do Wrzeszcza pociągiem, ale nowa infrastruktura nie obejmie Zaspy czy Przymorza, po ulicach której także jeżdżą autobusy linii 127.

Linia 158 zyska więcej kursów, co ma być rekompensatą dla mieszkańców dolnego tarasu za zmniejszenie ich na linii 127. Linia 158 zyska więcej kursów, co ma być rekompensatą dla mieszkańców dolnego tarasu za zmniejszenie ich na linii 127.
- Zupełnie nie rozumiem, dlaczego nowe rozkłady dotykają dzielnic, które przecież leżą z dala od PKM-ki czy tramwaju na Morenę. Dlaczego mamy cierpieć z tego powodu i mieć większe trudności z dojazdem do Wrzeszcza? - dziwi się pan Piotr.
ZTM tłumaczy taką decyzję racjonalizacją wykorzystania taboru. Z badań wynika, że główny potok pasażerski linii 127 na dolnym tarasie obejmuje odcinek od ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska do szpitala na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Rzadziej z autobusów tej linii korzystają natomiast mieszkańcy Przymorza czy Oliwy.

- Zwiększamy liczbę kursów linii 158 (Wrzeszcz PKP - Nowy Port), która podobnie jak 127, jeździ przez al. Jana Pawła II, więc większość pasażerów dolnego tarasu nie straci na spadku częstotliwości linii 127 - przekonuje Zomkowski.
Nowe rozkłady komunikacji miejskiej są już dostępne na stronie Zarządu Transportu Miejskiego oraz portalu Trojmiasto.pl Warto zapoznać się także z aktualnościami, ponieważ przy okazji dokonano zmian w nazewnictwie przystanków oraz uruchomienia kilku nowych.

Poznaj nową trasę tramwajową na Morenę.



Inauguracja PKM - dzień otwarty w niedzielę

Miejsca

Opinie (872) 6 zablokowanych

  • Likwidacja 183 - głupota (6)

    Zlikwidowali bezpośrednie połączenie Niedźwiednik-Gdańsk. Mieszkańcy Niedźwiednika aby dostać się do Gdańska Głównego czeka podróż z przesiadkami. Totalna głupota.

    • 58 7

    • Wydłużyli linię 184 do Niedźwiednika, więc jakoś można się dostać do Gdańska bezpośrednio. (3)

      Tylko że w tym układzie powinni zwiększyć częstotliwość kursowania, jeden na pół godziny to za mało, szczególnie, że 142 też zlikwidowano, co odcina mieszkańców Słowackiego od wygodnego dojazdu, a mieszkańcom Niedźwiednika odejmuje alternatywny bus do centrum.

      • 18 1

      • piszcie do ztm, może to coś da ztm@ztm.gda.pl

        • 5 0

      • (1)

        184 kręci jeszcze pętlę po Morenie jeżdżąc przez Wileńską,w konsekwencji z Niedźwiednika jedzie się dłużej do Dworca PKS niż dawniej 183.Do tego ta częstotliwość...raczej taka jak dla linii podmiejskiej.A czas jazdy 184 pewnie jeszcze się wydłuży po zakończeniu remontu Piecewskiej i wprowadzenia podjazdów na przystanek Arctowskiego

        • 7 0

        • 184

          Mieszkańcy Wileńskiej jadą do Gdańska przez Niedźwiednik co pół godziny.

          • 0 0

    • góralska

      Bo u nas nie ma nowych inwestycji więc nie ma kto dać za nas w łapę.To chore ale prawdziwe.Chcę swoje 183 z powrotem!

      • 4 0

    • A co z biletami?

      Wcześniej jadąc 142 do Głównego wystarczył bilet za 3 zł, a teraz, ponieważ konieczne są przesiadki, minimum za 3,60, i trzeba mieć nadzieję, że w godzinę się wyrobi.."by żyło się lepiej"..Kiedyś Gdańsk był jednym z lepiej skomunikowanych miast..dziś mamy urzędników z fantazją, za to bez wyobraźni..

      • 3 0

  • W skrócie urzędnik wie lepiej i ma mieszkańców w nosie niech jeżdżą do około i przesiadka się co kawałek.

    • 39 4

  • wymiana 264 na 168- porażka (1)

    Przez tą wspaniałomyślną wymianę autobusu 264 na 168 (jadący przez zakorkowaną kartuska i pętle na siedlcach) moj czas dojazdu do pracy z 20 minut wydłużył się do 35 minut... Nie ma to jak przemyślane zmiany w trasach autobusów. Teraz z wrzeszcza na Jasien jeździ tylko 1 autobus...a z Siedlec w kierunku kielpina kilka. Brawo...

    • 47 7

    • w kierunku Kiełpina jeździ tylko jeden

      • 2 0

  • Jak na pierwszy dzień, to 15 min czekania, bo sie okazalo ze z Siedlec 167 ma nowe godziny wyjazdu, a 168 ma 6 min spoznienia :) pocieszajace, ze krotszy dzien w pracy dzieki temu ...

    • 30 2

  • Mam wątpliwości czy którakolwiek z urzędników porusza się komunikacją miejską. Chyba nikt nie przemyślał jak powinien wyglądać zjazd autobusów do pętli na Siedlcach, czemu autobusy nie skręcają od razu z Łostowickiej na pętle tylko jadą na około i stoją tyle czasu na światłach. W moim rejonie tj. Łostowicach szkoły są przepełnione i dziecko jeździ do szkoły do centrum na ul.Kartuskiej i było świetne, bezpośrednie połączenie 175, a teraz... porażka.

    • 50 2

  • Pan redaktor nie zauważył jeszcze jednej rzeczy! (1)

    Urzędnicy ZTMu przekonują, że na pętli Siedlce ludzie będą mieli wygodniejszą przesiadkę chcąc jechać dalej niż do Huciska czy Dworca. A co jeśli nie chcą, jeśli chcą pojechać do kina, kościoła, muzeum czy po prostu na spacer po Głównym Mieście? Wówczas nie dość, że będzie im mniej wygodnie, to jeszcze drożej, bo bilet na 1 przejazd kosztuje 3zł a z przesiadką już 3.60...

    • 87 5

    • Cwaniaczki z ZTMu tak właśnie kombinują, żeby było więcej przesiadek.

      Większość pasażerów chyba będzie mieć w d*pie te 3,6 i będzie jeździć za 3 zł.

      • 25 2

  • czyli "wielki sukces" budowa pkm odcięły ludzi od komunikacji miejskiej a ztm celowo jeszcze likwiduje połączenia

    • 56 2

  • 142 (22)

    Ruszył tramwaj na Morenę, no i fajnie. Tyle, że ja, mieszkaniec ul. Kolumba, tak jak wielu moich znajomych od lat korzystałem z linii autobusowej 142 zapewniającej szybkie i bez przesiadek dotarcie do dworca PKP we Wrzeszczu skąd SKM'ką jechało się dalej do pracy. No a to zupełnie inny kierunek niż oferuje mi tramwaj. Dzisiaj jechałem do pracy pierwszy raz po urlopie i stanąłem przed dylematem co robić - jechać tym co podjedzie do Niedźwiednika i tam się przesiadać na 110, 157, 116 itd. czy też drałować rozkopaną Piecewską (prawie 750 m) na przystanek 162 i 262. Wybrałem tą pierwszą opcję.
    Po południu czeka mnie to samo. Niestety, jak widać czasy wygodnego dojazdu spod dworca PKP we Wrzeszczu na Morenę w rejon ulic Czecha, Kolumba, Amundsena już się skończyły. Szkoda mi tego 142 bo przystanek miałem praktycznie pod blokiem. Czy faktycznie trzeba było tą linię likwidować ? Może wystarczyło ją skrócić i zrobić końcowy gdzieś na Morenie ? Nigdy nie woziła powietrza, zawsze była pełna pasażerów. Ciężko tak po prawie 20 latach zmieniać przyzwyczajenia, rezygnować z wygodnego połączenia na rzecz mniej komfortowego bo wiążącego się z przesiadkami. Może osoby z ZTM jeszcze się nad tą sprawą pochylą i linia 142 wróci na skróconą trasę spod dworca PKP Wrzeszcz na Morenę ???

    • 100 6

    • (3)

      Od jutra masz niemal pod nosem PKM która Cię zawiezie do Wrzeszcza PKP

      • 2 26

      • do PKM idzie się jakieś 15min, to żadne udogodnienie

        15 min to by jechaliśmy z Kolumba na SKM

        • 26 1

      • (1)

        S - Masz rację ale jedynie teoretycznie. Nie po to kupowałem kartę miejską by teraz jeszcze inwestować w PKM. Jeżeli masz za dużo kasy to się nią ze mną podziel bo mnie na kolejne bilety po prostu nie stać.

        • 29 0

        • Cóż miała być integracja

          ale Departament Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim ma odmienną koncepcję. Kolej musi zarabiać, a mieszkańcy wydawać.

          • 9 0

    • mam to samo. (1)

      ten "zwiększający swoją częstotliwość" 227 w ogóle mi nie robi, bo jeździ co 20 min.
      142 jeździł co 15min i do tego mieliśmy 227 co 30min = 6 autobusów na godzinę.
      teraz jest 227 jeżdżący 3 razy na godzinę...
      dlaczego nam to robicie?

      popieram pomysł poprowadzenia 142 z Wrzeszcza poprzez Słowackiego na Morenę. może niech robi pętlę na Migowie?

      • 26 0

      • co ma do tego 227? Przecież on nie jedzie do dworca we Wrzeszczu! Ludzi przesiadających się tam na pociąg w ogóle nie urządza!

        • 4 0

    • napiszcie maila (3)

      do ztm
      ztm@ztm.gda.pl

      • 5 0

      • mail do ztm (2)

        Napisałem, ale nie dostałem odpowiedzi.

        • 5 0

        • (1)

          Bo anonimy lądują w koszu z automatu.

          • 0 2

          • Skąd wiesz, że anonim?

            • 0 0

    • trasa 142 (3)

      przywrócić tak, ale nie skracać trasy. jadąc z Kartuskiej na cmentarz Srebrzysko, obładowana sprzętem do sprzątania grobu, zniczami (na cmentarzu drożej) itd. przesiadka na 227 wcale się mojej amie nie uśmiecha. Jest osobą po osiemdziesiątce, podpierającą się laseczką. Ma teraz zrezygnować z odwiedzania na cmentarzu najbliższych. Takich osób jest duo więcej. Ale to zarządu ZTM nie obchodzi, że te przesiadki będą dużym utrudnieniem zwłaszcza dla osób starszych i mających kłopoty ze zdrowiem. Niech siedzą w domu, może dzięki temu rozwiąże się problem z kolejkami do lekarzy.

      • 9 1

      • jak ktoś jest chory

        to niech nie wychodzi z domu. Grabienie OK, przesiadanie nie? Śmieszni jesteście ludzie.

        • 0 10

      • (1)

        Ja nie rozumiem, czyli co źle, że otworzyli nową trasę tramwajową? Bo mama codziennie jeździ obładowana sprzetem do sprzątania i zniczami? Przywrócić 142!

        • 0 2

        • Jak już dojedziesz nowym tramwajem na Srebrzysko, to zgłoś się po Nobla w dziedzinie zakrzywiania czasoprzestrzeni.

          • 1 0

    • 142

      Jestem za tym, żeby linia 142 nadal funkcjonowała na tej samej trasie co dotychczas.Lub drugie wyjście: skrócić do pętli Kartuska lub do najbliższego przystanku tramwajowego na Piecki-Migowo, tak aby można bezpiecznie i swobodnie( chodzi o ludzi starszych i z małymi dziećmi) przesiąść się do tramwaju.Zapomniano o mieszkańcach ulicy Słowackiego i Potokowej, którym jedynym środkiem transportowym jest autobus.

      • 10 0

    • 142 (5)

      Tak sobie myślę, że ciekawym rozwiązaniem byłoby poprowadzenie linii 142 z Wrzeszcza do przystanku końcowego Migowo (o ile pamiętam przez kilka lat był tam końcowy dla 129) albo jeszcze lepiej do przystanku Jasień PKM. Dzięki temu mieszkańcy nowych dzielnic wokół ul. Myśliwskiej (Królewskie Wzgórze, Morenowe Wzgórze i inne) zyskaliby możliwość bezprzesiadkowego skomunikowania się z SKM we Wrzeszczu. Teoretycznie taka możliwość istnieje - linia 129 - ale pomiędzy 9, a 15 jest przerwa.

      • 7 0

      • Tego rozwiązania na pewno nikt z włodarzy nie zastosuje. (1)

        Z osiedli wokół Myśliwskiej jest PKM do Wrzeszcza i nikt na pewno nie zrobi równoległej linii autobusowej, bo wówczas w PKM jeździłoby powietrze i muchy.

        • 9 0

        • i tak będą wozić powietrze

          PKM to jakaś totalna pomyłka. Syn mieszka przy Morenowym Wzgórzu, do autobusu ma 300 m, a do najbliższego przystanku PKM (Wróbla Staw) ponad półtora kilometra z czego prawie 500 m polną ścieżką przez były poligon. Kto będzie tym jeździł ? Kolejny duży miś ;)

          • 12 1

      • Ja bym 142 skierował na Wileńską,w ten sposób ten kawałek Moreny zyskałby połączenie z PKM i ulicą Słowackiego,no i oczywiście mieszkańcy rejonu ul Kolumba nic by nie stracili.

        • 7 0

      • (1)

        Jeżdżę z Królewskiego do SKM we Wrzeszczu, bezprzesiadkowo 127. Nie przesadzajmy, że przejście spod skrzyżowania przy Manhattanie do skm to trud i znój, no rany boskie nie za każdym razem da się podwieźć tyłek pod drzwi.

        • 0 1

        • Po co się ograniczać - może od razu na piechotę do SKM? Przecież nie za każdym razem da się podwieźć tyłek wystarczająco blisko.

          • 1 0

    • Ten sam problem dotyczy mieszkańców okolić ulicy Bulońskiej i Migowa. Całe życie był autobus do dworca we Wrzeszczu - 129. Teraz go prawie nie ma bo kilka kursów w godzinach szczytu to nic.... Sytuacja jest jeszcze bardziej absurdalna niż w przypadku linii 142 bo trasa 129 ni jak się nie ma to tramwaju z Moreny do Gdańska!. Dziś pierwszy raz w życiu zaliczyłam tragiczny powrót z pracy. Wysiadając we Wrzeszczu z SKMki zawsze miałam 2 bezpośrednie autobusy na Morenę 129 i 142, dziś nie mam żadnego... Odcięli dworzec we Wrzeszczu od Moreny całkowicie! Jedyna opcja to iść pod Manhattan na 127, którego częstotliwość też oczywiście zredukowali! Jest niby 162 i 262 ale one nie pasują mieszkańcom 'dalszych' części Moreny! Jaki jest w tym cel? Zrobić dobre połączenia dla nowych dzielnic a stare odciąć totalnie od komunikacji w podstawowe miejsca, w które ludzie jeżdżą do pracy?

      • 11 0

  • (1)

    jak bedzie awaria tramwaju na Kartuskiej to trzeba bedzie zasuwac na piechote do dworca a tak byla alternatywa przy Zakopianskiej na autobus, powinien chociaz jeden autobus jechac do dworca

    • 69 4

    • A takie awarie tramwajów są i będą coraz częstsze.

      • 13 0

  • (3)

    Jestem teraz bardzo ciekaw ile autobus linii 168 będzie miał opóźnienia jadąc z wrzeszcza w godzinach szczytu... Druga sprawa. Kto odpowiada za rozkład jazdy?? W soboty i święta autobusów linii 167 i 168 jest dużo więcej niż dzień powszedni!!!!!

    • 52 2

    • cicho,

      bo jeszcze utną kursy w weekendy...

      Ale tak na poważnie to myślę, że w dni powszednie skrócona linia powinna jeździć częściej, w ramach rekompensaty. Tak było np z 295 swego czasu. 167 i 168 powinny jeździć naprzemiennie w szczycie co 15 minut i poza szczytem co 20. W weekendy tak jak teraz - co 20 minut.

      • 6 0

    • (1)

      no i wtedy jadąc z dworca Głównego w Gdańsku tramwajem i czekając na spóżniony 168 do Kiełpina można się nie wyrobić na bilecie godzinnym za 3,60...

      • 4 1

      • Ja cię będę te 0,60 groszy dorzucać bo domyślam się, że czesto nie jeździsz skoro miesięcznego nie kupujesz.

        • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane