• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w komunikacji niepokoją mieszkańców

Krzysztof Koprowski
31 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Już w poniedziałek do nowej pętli Siedlce skrócone zostaną linie autobusowe. Z tego miejsca komunikacją miejską do centrum dojedziemy wyłącznie tramwajem. Już w poniedziałek do nowej pętli Siedlce skrócone zostaną linie autobusowe. Z tego miejsca komunikacją miejską do centrum dojedziemy wyłącznie tramwajem.

Zmiany w komunikacji miejskiej, które wywoła otwarcie tramwaju na Morenę niepokoją naszych czytelników. Postanowiliśmy poprosić Zarząd Transportu Miejskiego o komentarz i ustosunkowanie się do najczęściej powtarzających się pytań mieszkańców.



Od chwili publikacji zapowiadanych zmian w momencie uruchomienia trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo), co nastąpi już w poniedziałek 31 sierpnia, praktycznie codziennie otrzymujemy e-maile od zaniepokojonych pasażerów.

Zdecydowanie najwięcej kontrowersji budzi skrócenie tras autobusów z zachodnich dzielnic do przebudowanej pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska. Decyzja ta nie tylko zmusi pasażerów do przesiadek, ale utrudni dotarcie do centrum miasta osobom starszym i niepełnosprawnym.

- Przystanek Dworzec Główny zobacz na mapie Gdańska, do którego normalnie jeżdżą tramwaje z Siedlec [obecnie ze względu na zamknięty wiadukt Hucisko skierowano je przez ul. 3 Maja - dop. red.] nie jest w ogóle przystosowany do osób niepełnosprawnych. Jak urzędnicy wyobrażają sobie podróż takiej osoby do centrum miasta? Zmuszając ją do opuszczenia pojazdu na Hucisku zobacz na mapie Gdańska? - dziwi się pan Andrzej, czytelnik z Kiełpinka.
Rampa przyschodowa to jedyne udogodnienie dla osób niepełnosprawnych na przystanku tramwajowym Dworzec Główny. Rampa przyschodowa to jedyne udogodnienie dla osób niepełnosprawnych na przystanku tramwajowym Dworzec Główny.
Zdaniem urzędników przystanek przy dworcu głównym jest częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, ponieważ istnieje rampa przyschodowa. Nie skorzystają z niej jednak osoby o kulach czy pasażerowie z wózkami dziecięcymi.

Zarząd Transportu Miejskiego przekonuje także, że i tak będzie to lepsze rozwiązanie od podróży autobusem pod "Krewetkę" zobacz na mapie Gdańska.

- Skrócenie linii autobusowych do pętli Siedlce oznacza przede wszystkim wygodniejsze przesiadki dla osób starszych i niepełnosprawnych. Na pętli, gdzie został zbudowany wspólny peron tramwajowo-autobusowy, osoby te mogą w sposób komfortowy przesiąść się między tramwajem i autobusem w systemie drzwi-w-drzwi, co obecnie nie jest możliwe przy dworcu. Dla większej grupy osób sytuacja się więc poprawi - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.
Mieszkańcy Karczemek za kilka tygodni zyskać mają połączenie autobusowe z przystankiem PKM Matarnia. Mieszkańcy Karczemek za kilka tygodni zyskać mają połączenie autobusowe z przystankiem PKM Matarnia.
Kolejnym zaskoczeniem dla pasażerów jest brak powiązania Karczemek zobacz na mapie Gdańskaprzystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Kiełpinek. zobacz na mapie Gdańska

- PKM-ka odcięła nas od zbiornika retencyjnego, a teraz nawet nie dostaliśmy z nią żadnego połączenia. Mamy nowe tory kolejowe, z których nie będziemy mogli skorzystać - żali się pani Jolanta, czytelniczka.
ZTM zapewnia, że pamięta o mieszkańcach tej części miasta, ale nie powinni się oni spodziewać połączenia z przystankiem PKM Kiełpinek. Najwcześniej w październiku zyskają w zamian wygodne połączenie z przystankiem PKM Matarnia zobacz na mapie Gdańska.

- Nie ma sensu kierować autobusów do przystanku PKM Kiełpinek, ponieważ oznacza to bardzo okrężną trasę dojazdu podyktowaną brakiem zjazdu z al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) na wysokości ulicy prowadzącej do PKM Kiełpinek. Jesteśmy w kontakcie z Radą Dzielnicy Kokoszki i wkrótce wprowadzimy po konsultacjach zmiany w układzie linii autobusowych dla mieszkańców tego rejonu miasta - zapowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
Zomkowski jednocześnie zwraca uwagę, że mieszkańcy pragnący dostać się do Wrzeszcza nie muszą wybierać PKM-ki, ponieważ nowy rozkład wydłuża linię 168 do dworca kolejowego Wrzeszcz przez ul. Sobieskiego zobacz na mapie Gdańska (z zajazdem na pętlę Siedlce).

A czy ze wspomnianej pętli Siedlce faktycznie będzie łatwo przesiąść się do tramwaju? Czy tramwaje nie będą już zapełnione po opuszczeniu Moreny (Piecek-Migowa)?

Tramwaje ul. Kartuską będą kursowały w godzinach szczytu nawet co ok. cztery minuty. Wszystkie pojazdy będą co najmniej częściowo niskopodłogowe. Tramwaje ul. Kartuską będą kursowały w godzinach szczytu nawet co ok. cztery minuty. Wszystkie pojazdy będą co najmniej częściowo niskopodłogowe.
Początkowo na odcinku Hucisko-Morena planowano uruchomić tylko dwie linie tramwajowe: 10 (do PKM Brętowo) oraz 12 (do Migowa), jednak ostatecznie dołączy do nich jeszcze linia 4 z Jelitkowa przez Zaspę do pętli Siedlce. Uruchomienie (a właściwie reaktywację) "czwórki" obwieszczono dopiero podczas przejazdu testowego dla mediów po nowych torach.

- Urzędnicy podkreślają, że chcą stworzyć węzeł podobny do pętli przy ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska, ale zapominają, że tam tramwaje dopiero zaczynają trasę, więc nie ma problemów z ich pojemnością. Na Siedlce docierać będą tramwaje z pasażerami z Moreny. Czy na pasażerów przesiadających się z autobusów wystarczy jeszcze miejsca w tramwajach? - niepokoi się pan Krzysztof, czytelnik z Jasienia.
- W godzinach szczytu w dni powszednie na wspólnym odcinku ze Śródmieścia do Siedlec tramwaje linii 4, 10 i 12 będą jeździć łącznie średnio co ok. cztery minuty. Do Piecek-Migowa tramwaje linii 10 i 12 pojadą łącznie co ok. pięć minut niemalże przez cały dzień powszedni, co ok. 6-7 minut w soboty i co ok. 10 minut w niedziele i święta - wylicza rzecznik ZTM-u.
Ta częstotliwość ma zdaniem ZTM-u zagwarantować pasażerom odpowiednie warunki podróży bez nadmiernego ścisku. Co ważne, na kursującą tylko w godzinach szczytu linię 4 zostaną skierowane wyłącznie pojazdy niskopodłogowe.

Linia 142 zostanie całkowicie zlikwidowana, gdyż jej trasa pokrywa się w znaczniej mierze z nową trasą tramwajową. Linia 142 zostanie całkowicie zlikwidowana, gdyż jej trasa pokrywa się w znaczniej mierze z nową trasą tramwajową.
Ale zmiany w komunikacji miejskiej dotykają nie tylko mieszkańców dzielnic zachodnich. Mieszkańcy Wrzeszcza tracą m.in. linię 142, która zapewnia dojazd przez ul. Słowackiego - Morenę - ul. Kartuską aż do Urzędu Miejskiego i dalej do dworca PKS. Czy faktycznie musi ona zostać zlikwidowana?

- Trasa linii 142 w przeważającej części pokrywa się z równolegle biegnącą linią 10 od Brętowa do Śródmieścia. Nie ma ekonomicznego uzasadnienia dla jej funkcjonowania w dotychczasowym kształcie. Brak tej linii rekompensujemy zwiększoną częstotliwością linii 227, która będzie jeździła w dni powszednie co 20, a nie jak dotychczas co 30 minut - zapowiada Gołąb.
A co z linią 127, której autobusy pojadą rzadziej? Wprawdzie mieszkańcy ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, przez którą kursuje będą mieli możliwość dojazdu do Wrzeszcza pociągiem, ale nowa infrastruktura nie obejmie Zaspy czy Przymorza, po ulicach której także jeżdżą autobusy linii 127.

Linia 158 zyska więcej kursów, co ma być rekompensatą dla mieszkańców dolnego tarasu za zmniejszenie ich na linii 127. Linia 158 zyska więcej kursów, co ma być rekompensatą dla mieszkańców dolnego tarasu za zmniejszenie ich na linii 127.
- Zupełnie nie rozumiem, dlaczego nowe rozkłady dotykają dzielnic, które przecież leżą z dala od PKM-ki czy tramwaju na Morenę. Dlaczego mamy cierpieć z tego powodu i mieć większe trudności z dojazdem do Wrzeszcza? - dziwi się pan Piotr.
ZTM tłumaczy taką decyzję racjonalizacją wykorzystania taboru. Z badań wynika, że główny potok pasażerski linii 127 na dolnym tarasie obejmuje odcinek od ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska do szpitala na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Rzadziej z autobusów tej linii korzystają natomiast mieszkańcy Przymorza czy Oliwy.

- Zwiększamy liczbę kursów linii 158 (Wrzeszcz PKP - Nowy Port), która podobnie jak 127, jeździ przez al. Jana Pawła II, więc większość pasażerów dolnego tarasu nie straci na spadku częstotliwości linii 127 - przekonuje Zomkowski.
Nowe rozkłady komunikacji miejskiej są już dostępne na stronie Zarządu Transportu Miejskiego oraz portalu Trojmiasto.pl Warto zapoznać się także z aktualnościami, ponieważ przy okazji dokonano zmian w nazewnictwie przystanków oraz uruchomienia kilku nowych.

Poznaj nową trasę tramwajową na Morenę.



Inauguracja PKM - dzień otwarty w niedzielę

Miejsca

Opinie (872) 6 zablokowanych

  • wydłużyć linię 167 (3)

    Dlaczego kosztem innych straciliśmy bezpośrednie połączenie Jasień - Dworzec PKP. Może by tak wydłużyć tą linię. Jadąc na Stogi muszę się przesiadać dwa razy.

    • 61 5

    • 167 powinna pozostac w niezmienionej formie (2)

      Ale zlodziejska polityka ZTM każe imwalidom przesiadac się na dworcu głównym i czekać 30min na rampe przy przystanku tramwajowym. Oczywiście bilet za 3,6 zł zamiast dotychczasowego 2,8zl ( mobilet). Odwdzieczymy się władzom miasta przy urnach wyborczych.

      • 25 1

      • Odwdzięczamy się

        przy każdych wyborach... W drugą stronę jakoś to nie działa. Co widać.

        • 7 1

      • A to przy 167 do Dworca Gł

        przesiadka bolała mniej?

        • 2 1

  • Linia 68 cały rok (3)

    Jestem za pozostawieniem linii tramwajowej 68 przez cały rok. Nad morze nie jeździmy tylko w sezonie letnim. Połączenie Stogów z Chełmem i dalej dzielnicami południowymi ma sens. Coraz więcej ludzi tam kupuje mieszkania i nie wszyscy posiadają samochody.

    • 21 4

    • Nie ma wolnych tramwajów w ZKM (1)

      Więc pomysł bez żadnych szans

      • 1 0

      • konieczna zajezdnia na Poludniu

        • 0 0

    • po co tramwaj. Uruchomy połączenia helikopterowe z plażą

      • 0 1

  • Osiedle Kolorowe

    Do nas po zmianach zostały dwie linie autobusu 175 i 113, które wg. nowego rozkładu jeżdżą w odstępie 3 minut, potem 30 minut przerwy. Gratulacje dla osoby która układa rozkład jazdy!!! Brawo! Za pół roku znowu będzie można zlikwidować jedną linię bo przecież nikt nią nie jeździ. Dla mnie wygląda to na celowe działanie. No cóż - mieszkańcy osiedla Kolorowego, Zielone Wzgórze - mamy przecież ścieżkę będziemy mogli chodzić na piechotę. Zimą, z wózkami, z małymi dziećmi. Super. Za pół roku pewnie napiszę, że został nam jeden autobus, jeżdżący raz na godzinę.

    • 45 2

  • Likwidację linii 129, bo tych paru kursów nie można (10)

    traktować poważnie, no więc likwidację 129 przyjąłem z godnością osobistą. Nie to nie, kij wam w oko. Ale likwidacja linii 142 łączącej Morenę z dworcem SKM we Wrzeszczu, to jest zwykłe chamstwo. Rozumiem, że nie będzie bezpośredniego połączenia Moreny z dworcem SKM? Zmusza się mnie do jazdy tramwajem w kierunku, który wydłuża mi drogę, a po drodze funduje przesiadki? Zmusza się mnie do dymania przez przejście dla pieszych na ulicy Grunwaldzkiej. Ludzie starsi, matki z wózkami i inwalidzi odczują to bardzo dotkliwie. Jeszcze raz: kij wam w te durne łby.

    • 69 5

    • (3)

      PKM szybko dojedziesz do Wrzeszcza

      • 1 17

      • Sr*li muchy bandze wiosna (2)

        Tramwajem do PKM-ki, a potem osobny bilet na PKM plus bilet na SKM? Dobrze się czujesz?
        Dojeżdżam do chorej mamy do Rumi, nie mam czasu ani ochoty zapierdzielać wynalazkami i zabawkami pana Adamowicza.
        Ja nie należę do osób narzekających, dałem sobie nawet spokój z udzielaniem się w tym miejscu, ale to co się porobiło, to jest działalność ANTYOBYWATELSKA. Obojętne czy byłby to prezio z PO, PiS czy SLD, jednakowo potępiłbym te pomysły w czambuł. Miałem wygodne połączenia z dworcem SKM we Wrzeszczu, teraz jakiś mądrala odciął mnie na amen. Jasne, że będę z tym musiał żyć, ale to jest po prostu idiotyzm w czystej postaci.
        Już było tak, że ludzie zaczęli dojeżdżać eskaemką, z roku na rok obserwowałem coraz większe zatłoczenie (z Wrzeszcza do Rumi), teraz ludzie faktycznie wrócą do samochodów.

        • 27 0

        • Mam to samo

          Dawno dałem sobie spokój z udzielaniem się na tym propagandowym forum, ale jeśli durne urzędasy obcinają wszystkie linie autobusowe, twierdząc że są tramwaje na Siedlcach, to się w człowieku gotuje.

          • 21 0

        • A czy wiesz co by to było

          gdyby PKM woziła powietrze, a trzeba by udowodnić że jednak wozi ludzi? W dokumentacji PKM napisano jak byk: roczne przewozy 6-10 mln pasażerów. Co prawda z zastrzeżeniem, że ma być jeden bilet na wszystkie środki komunikacji, ale w końcu Urząd Marszałkowski nie jest od dopłacania do integracji tylko budowy PKM. (Żarty przy rozliczeniach inwestycji UE się skończyły, o czym przekonała się już Gdynia). Miasta z kolei przy dość dobrze rozbudowanej sieci linii autobusowych nie mają ochoty dopłacać więcej. Co więc się robi? Pozorne usprawnienia systemu, zmuszając ludzi do przesiadania się do PKM, tak jakby odległość dojścia do przystanku i oczekiwanie w ramach przesiadki nie mała dla ludzi żadnego znaczenia. O niedogadaniu się w sprawie wspólnego biletu nie wspomnę. W efekcie pojawi się nieco więcej starych przechodzonych vw-ów golf, a za parę lat ZTM będzie zamykać kolejne linie, bo ludzie będą woleli tkwić w korku, ale jednak we własnym aucie niż dymać 1 km do przystanku.

          • 15 0

    • ztm@ztm.gda.pl (1)

      piszcie mejle, a nie tutaj

      • 12 0

      • Piszemy, ale tu też trzeba hałasu narobić, by sprawę durnych rozwiązań komunikacyjnych nagłośnić.

        • 15 0

    • 129 (1)

      Przecież 129 jeździ ale ma wydłużoną tracę do PKM na Jasieńskiej

      • 1 5

      • Jeździ, ale tylko w godzinach szczytu. W pozostałych godzinach nie ma ani jednego autobusu.

        • 12 0

    • chcieliscie socjalizma to macie ;)

      • 0 1

    • a 127? za daleko żeby przejść?

      • 0 1

  • Jestem zdania, żeby poczekć 1-2 miesiące i zobaczymy co sie będzie działo. (3)

    Ludzie się przyzwyczają i pewnie połowa problemów poruszanych dzisiaj samoczynnie zniknie. Zawsze jest na początku strach przed nowym a potem okazuje się, że po małych korektach jednak to działa prawidłowo.

    • 8 54

    • Jeżeli lubisz sobie pogarszać życie to winszuję. Jak ma być lepiej skoro zamiast bezprzesiadkowej, w miarę krótkiej jazdy fundują Ci przesiadki i dłuższy czas przejazdu ? No a do tego płacisz więcej bo zmieniając autobus/tramwaj nie pojedziesz już na bilecie jednoprzejazdowym !!

      • 22 2

    • Niestety nie dla wszystkich działa... pewnie dla niektórych sytuacja się polepszyła, dla mnie osobiście pogorszyła (teraz 3 środki lokomocji, a nie 2, wstaję wcześniej by dojechać do pracy na czas, bo jadę zdecydowanie dłużej i przesiadki nie są dopasowane)... jasne do wszystkiego można się przyzwyczaić, tylko łatwiej do czegoś lepszego :) jeśli miałam lepsze połączenie a teraz mam gorsze to zaczynam myśleć o rezygnacji z komunikacji miejskiej i niech mi nikt nie mówi, że to nie problem wstać o 4:15 zamiast o 4:30 :), by o 6 być w pracy

      • 3 0

    • Powiem Ci co się będzie działo - otomoto.pl i korki z Moreny do Wrzeszcza.

      • 0 0

  • (2)

    Kuźwa, komu w tym zafajdanym magistracie przeszkadzał 142 !!! Pracuję na Wichrowym Wzgórzu i jadąc od dworca we Wrzeszczu musiałam się przesiadać na Niedźwiedniku. Teraz jest lato ale przyjdzie jesienna słota, potem zima i co ? Na Niedźwiedniku by się dostać na przystanek w stronę moreny trzeba przejść wielkie rondo i dwa światła. To normalnie jakaś kiepska komedia jest, a nie rozkład jazdy !!

    • 62 3

    • A jak inaczej zmusić ludzi do korzystania z PKM, jak nie przez likwidację bezpośrednich połączeń?

      Przecież nie może się okazać, że flagowa inwestycja PO na Pomorzu będzie bez sensu.

      • 22 0

    • każdy powinien swoje zdanie przedstawić ztm

      w mailu

      ztm@ztm.gda.pl

      • 7 0

  • NIE! NIE! NIE! (4)

    najdurniejsze zmiany wprowadzili na niedźwiedniku
    dotąd z pętli na góralskiej 183 jeździł rano 4 razy na godz, po 20 min. był pod urzędem miejskim - cena biletu jedn 3zł
    teraz są niby 2 autobusy - ale 184 jeździ 1-2 razy na godzinę, konieczność przesiadki na morenie do tramwaju, a 283 (minibus, zabiera mało pasażerów) jeździ 2-3/godz - ale jego trasa to objazdówka po niedźwiedniku (wydłużona o 3 przystanki, bo zahacza o leśną górę), następnie również przesiadka na morenie.
    Czas przejazdu wydłuża się dla 184 o jakieś 10-15 min, dla 283 o 20 min - to prawie dwa razy dłużej i 60gr więcej niż dotąd!!!!

    jako mieszkaniec Niedźwiednika nie zgadzam się na te chore zmiany!
    (na szczęście nie sprzedałem jeszcze auta, choć powoli nosiłem się z zamysłem całkowitej przesiadki na zbior -kom)

    jedyną rozsądną możliwością jest zwiększenie częstotliwości 184 do 5/h (co 10 min z niedźwiednika) i powrót do starej trasy 283 (tylko Leśna Góra, bez wjazdu na pętlę Góralska), z równie wysoką częstotliwością.
    Zwiększenie ilości kursów (również w weekendy!) zrekompensuje kłopotliwość przesiadki i wyższą cenę biletu

    obecnie pod pozorem rewolucji komunikacyjnej zamiast uczciwie potraktować potencjalnych klientów/pasażerów, pod płaszczykiem wprowadzania europejskich standardów fundują nam znaczne wydłużenie czasu podróży oraz wzrost kosztów (chociaż to może taka logika - dłużej jadę, powinienem więcej płacić)

    obawiam się, że w przypadku niedźwiednika nastąpi dość znaczny odpływ pasażerów do aut

    • 69 3

    • (1)

      to wszystko w zgodzie z nowoczesną ekonomią - dostajemy gorszy produkt, w droższej cenie ale w niewątpliwie ładniejszym opakowaniu, w myśl zasady ciemny lud to kupi
      ale moim zdaniem nie kupi, tylko szybko przeliczy i przesiądzie się do samochodów

      • 14 0

      • Jeszcze kilka takich zmian i komunikacja miejska zacznie przypominać tą regionalną gdzieś na prowincji.Tam autobusy kursują tylko dwa,trzy razy na dobę i do tego tylko w dni nauki szkolnej.W ten sposób rozwija się doskonale motoryzacja indywidualna i rynek z nią związany,jakby nie było te wszystkie Golfy i Skody muszą gdzieś tankować paliwo i od czasu do czasu trafiają do warsztatu.Jak nie wiadomo o co chodzi,to wiadomo,że chodzi o pieniądze.

        • 5 0

    • Goralska (1)

      Lepiej niech przywrócą 183,co Ci dadzą podróże przez Suchanino śmierdzącym 184 o 15minut dłużej??? Jestem załamana tą zmianą jak i tym,że o 8 jest tylko będę autobus w stronę GG to kpina.

      • 3 0

      • chodzi mi o to, że mogę zaakceptować przesiadkę na tramwaj na morenie jadąc w stronę centrum, jeśli autobus 184 szybko, bez objeżdżania leśnej góry, mnie tam zawiezie. Podstawowym warunkiem musi być jednak zwiększenie częstości kursów - co najmniej 4-5 na godzinę, również w weekendy
        bo obecna częstotliwość 183 w niedziele i soboty również była kpiną więc nie korzystałem z autobusu

        • 1 0

  • 3 grosze

    Jestem szybki, czysty, śliczny.

    • 8 1

  • Autobus 167 (5)

    Co za bzdury opowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów, że przesiadki będą wygodniejsze. Przede wszystkim ŻADNA przesiadka nie jest wygodna dla osób niepełnosprawnych. Jest bezpośredni autobus 167 z Kokoszek do Gdańska a teraz w połowie drogi chcą zrobić przesiadkę - i to ma być wygoda ? Kompletna paranoja - ignorują zupełnie opinie pasażerów. Jak ktoś nie umie albo nie chce wysłuchać naszych opini to chyba powinien sobie poszukać inną pracę!!!

    • 88 2

    • jeśli w połowie drogi to jeszcze miałoby to jakiś sens. Ja na trasie ostatnich 2 przystanków autobusowych, przesiadam się w tramwaj i mam 6 przystanków tramwajowych...jakaś paranoja.

      • 25 0

    • No jasne, przesiadki są fajne ... dla dyrektora ZTM oczywiście. Jeżeli ktoś nie ma np. karty miejskiej, biletu godzinowego itp to każda przesiadka to nowy bilecik i więcej kaski ;)

      • 21 0

    • Nie irytuj się. Zomkowski zawsze opowiadał i opowiada bzdury, a le wciąż siedzi na swoim stołku. Widocznie przyrósł. (2)

      Podobnie jak Głuszek z SKM.

      • 15 1

      • Trzeba dac do zrozumienia w wyborach do rady miasta ze czas na zmiane stolkow (1)

        Wtedy dopiero zaczną słuchać ludzi. Swoją drogą kretynska teoria z ta wygodna przesiadka dla osoby niepelnosprawnej - wcześniej wsiadala w kieplinku i wysiadala pod krewetka, teraz wysiada na Emaus wsiada do tramwaju, wysiada pod dworcem PKP i czeka niewiadomo ile czasu na rampe (pomijam komfort psychiczny osoby przewozonej po schodach tym wynalazkiem).

        • 14 0

        • hłehłe

          A ile czekał na rampę, jak chciał wrócić z Dworca 167?

          • 2 0

  • czas kupić samochód

    Mieszkam na Karczemkach i po pierwszym dniu już widzę, że czas zrezygnować z komunikacji miejskiej. O dziwo rano mniej zatłoczony autobus 168 o 5:00 niż wcześniej 367, który jechał minutę wcześniej. Natychmiastowa przesiadka (a planowo miałam czekać 7 minut) na Siedlcach w zatłoczony tramwaj 10, którym jechałam zdecydowanie dłużej niż autobusem wcześniej. Tramwajem czasowo dłużej stałam niż jechałam, bo jest więcej przystanków i światła szczególnie przy szpitalu MSWIA wydłużają przejazd. Potem sprint z Nowych Ogrodów na Bramę Wyżynną... bez powodzenia, autobus już odjechał. Postój 8 minut na 166. Podsumowanie ... jestem w pracy 15 minut później niż zazwyczaj, mimo szybkiej przesiadki na Siedlcach, a samochodem całą trasę pokonuję w 20 minut i nie stresuję się, że nie zdążę, bo korków o tej porze jeszcze nie ma. Brak informacji na przystankach o zmianie rozkładów jazdy i wiszą jeszcze stare rozkłady.
    Moje osiedle nie zyskało nic na zmianach, raczej straciło, bo tory PKM odgrodziły nas od Kiełpinka i zbiornika retencyjnego i wydłużył mi się czas przejazdu do pracy, a chyba nie na tym miały polegać te "udoskonalenia"

    • 88 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane