• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

12 mln zł za przejście naziemne i nowe przystanki przy dworcu

Michał Brancewicz
15 kwietnia 2024, godz. 13:20 
Opinie (567)

Urzędnicy wyłonili wykonawcę przejścia naziemnegoMapka i nowych przystanków tramwajowych przy dworcu Gdańsk Główny. Odrzucona została najtańsza oferta na kwotę 9,3 mln zł, a wybrano drugą, wartą prawie 12 mln zł. Piesi będą mogli skorzystać z przejścia jesienią tego roku.



Przejście naziemne przy dworcu jest potrzebne?

Oferty na budowę przejścia wraz z pozostałymi elementami złożyły cztery firmy i konsorcja.

Najkorzystniejsza cenowo propozycja od P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna (9,35 mln zł) została odrzucona. DRMG wygrało drugą z kolei najniższą ofertę Grupy Flize Gres z Prokowa, wartą 11,94 mln zł.

- W celu ustalenia, czy najniższa oferta zawiera tzw. rażąco niską cenę wykonawca został wezwany do złożenia wyjaśnień w zakresie wyliczenia ceny. W opinii zamawiającego, najniższa oferta nie zawierała kompletnej wyceny wszystkich elementów wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Najważniejsze elementy inwestycji:

  • naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
  • nowa sygnalizacja świetlna w obrębie przejścia,
  • przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu ScandicMapka,
  • montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.

Przejście naziemne przy dworcu PKP będzie gotowe jesienią



Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne siedem tygodni od zakończenia prac.

To wszystko oznacza, że przejście dla pieszych na przedłużone perony tramwajowe powinno być udostępnione między październikiem i grudniem tego roku.

Opinie (567) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (6)

    kolejna inwestycja oli za 12 mln waszych pieniedzy

    • 129 8

    • wzięła kredyty

      musi gdzieś je wydać,no nie ?

      • 9 1

    • Tak, inwestycja tam gdzie trzeba. (2)

      A nie kolejny parking, czy kolejny pas drogi wzdłuż już istniejącego...

      • 6 13

      • (1)

        Ciekawe gdzie masz takie inwestycje???

        • 5 4

        • W Gdańsku? Nigdzie

          I dlatego właśnie wybieramy ciągle te same władze.

          • 2 3

    • Ola jest zbyt mało ambitna proponował bym jej wybudować tunel dla samochodów pod grunwaldzką !!!

      • 3 2

    • Inwestycja wyłącznie pod rowerzystów.

      • 4 2

  • Uuu to będzie się działo (11)

    Tam i tak jest wieczny korek w ciągu dnia...

    • 106 12

    • Czyli nic się nie zmieni. (5)

      • 13 3

      • (4)

        Trochę się zmieni będzie jeszcze większy

        • 8 9

        • Tak, będzie dłuższy dokładnie o szerokość przejścia. (3)

          Chociaż znając naszych drogowych ułanów, to i tak wątpię, że ogarną jak go nie zastawić.

          • 11 5

          • (2)

            Jak byś miał odrobinę pojęcia to byś wiedział, że będzie dłuższy niż szerokość przejścia, ale czego oczekiwać od kogoś kto kupuje chipy bo myśli, że tam znajdzie prawo jazdy, idź zrób, a później się wypowiadaj.

            • 3 5

            • No abla. nic z tego bełkotu nie rozumiem (1)

              • 3 3

              • To wróć do edukacji i najlepiej zacznij jeszcze raz od przedszkola !

                • 0 2

    • Z jednej strony permanenty juz jest korek (1)

      Teraz z drugiej strony jeszcze sie pojawi.

      • 5 1

      • Czyli w jedną stronę nic się nie zmieni, a w drugą wystarczy zsynchronizować światła

        • 0 0

    • No i dzięki temu że będzie przejście będziesz mógł przejechać nawet z 200 metrów bez korka.

      • 2 0

    • To nie będzie miało żadnego znaczenia. Zrobi się jedynie ciut większa przerwa między samochodami

      • 2 2

    • Abyś nie płakał i liczba świateł do Huciska sie nie zmieniła

      to proponuje likwidację tych koło Bastionu Elżbiety. One, nam pieszym do niczego nie sa potrzebne. nawrotkę w lewo zlikwidować, zawrócić możecie na Hucisku, a ul w tunelu zrobić jednokierunkową i szafa gra!

      • 2 0

  • bzdura za 12 mln (7)

    nie rozumiem inwestycji

    • 170 14

    • To nie inwestycja (3)

      To wydatek.Inwestycja ma z założenia po czasie przynosić zysk.

      • 19 5

      • Nie wszystko musi przynosić zysk. (2)

        Na przykład droga do Twojego domu i parking przy niej generują same straty.

        • 8 11

        • (1)

          Nie wszystkie parkingi w mieście są miejskie, jak twoje przy mieszkaniu komunalnym, a i tam musisz wykupić indyfikator oczywiście jak Cię stać na auto bo pewnie tak nie jest i jesteś żalosnym posiadaczem roweru, z Auchan za 800 zł bo na nic innego cię nie stać.

          • 6 4

          • Ja mam, komunalne

            Identyfikator i rower z Auchan za 800. Samochód też mam i to nawet taki trochę droższy.

            • 1 1

    • Gdański jest bogaty i nie ma już żadnych potrzeb

      dlatego teraz nie mając co zrobić z pieniędzmi podatników postanowili "ulepszać" przejścia bo januszom i grażynkom ciężko przejść się po schodach a później płacz i lament że społeczeństwo otyłe i bez formy!

      • 6 4

    • Demonizujesz te 12 mil....to koszt zakupu jednego wagonu tramwajowego (1)

      i to badziewia z Pesy. Zainteresuj się może tym 1,6 mld zł co zgubił gdzieś Obajtek.

      • 3 3

      • TyPOwy przykład lemminga któremu TVN zniszczył mózg, pomysł sam ile można zrobić za 12 mln a potem komentuj

        • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Dlaczego normalność budzi taki sprzeciw? (196)

    Wczoraj przechodziłem przez przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Choć czeka się tam dość długo, chyba nikt z tramwaju nie skierował się do tunelu. To chyba dobra odpowiedź dla tych, którzy uważają, że tunele są bezpieczniejsze i tak wygodne, że bez wątpienia wszyscy powinni je wybierać. Powiem więcej, kuriozum było to, że to przejście powstało tak późno.

    W przypadku przejścia przy dworcu będzie identycznie. W komentarzach biadolenie jakie to nieodpowiedzialne, bo przecież na przejściach giną ludzie i jakie to straszne, że kierowca postoi 40 sekund. NIe postoi nic a nic więcej niż dziś, ale co tam, ponarzekajmy, że inni (piesi) wreszcie będą chodzić jak ludzie ;)

    • 426 760

    • UM w natarciu, weź się do pracy.

      • 12 8

    • to nie jest normalność (10)

      Jeżeli problemem w przejściu podziemnym są schody to trzeba było zamontować ruchome. Teraz przez naziemne przejścia masa ludzi będzie przechodzić na czerwonym bo nic nie jedzie. Potem ktoś zginie i będzie wielka dyskusja.

      • 32 28

      • Czyli powinniśmy na skrzyżowaniach stawiać zapory, bo jeszcze ktoś przejedzie na czerwonym i zginie?

        • 19 14

      • Ile jest rocznie takich przypadków w Trójmieście? Ile jest dyskusji na ten temat? (3)

        W 2022 roku w Polsce w 21 322 wypadkach samochodowych zginęło 1 896 osób. I jakoś nie ma dyskusji o tym, by zakazać jeżdżenia samochodem ;)

        • 21 9

        • (1)

          A ile ludzi zginęło na przejściach przez tory kolejowe? I nadal się je likwiduje byle tuneli powstało więcej

          • 1 1

          • Na pewno mniej

            • 0 1

        • warto być może ją zainicjować

          • 0 0

      • O, o, znowu ten argument, czekałem na niego!

        Przed budową przejścia koło lotu też pisałeś że masa ludzi będzie ginąć przechodząc na czerwonym. Do dzisiaj nikt nie zginął.

        • 12 5

      • Szybciej ktoś zginie, jak mistrz prostej cisnąc dwie paki

        Wjedzie w przystanek. Schody ruchome nie rozwiązują problemu dostępności dla osób z ograniczoną ruchomością. Ulegają awarii, tak samo windy. Podnoszą koszt utrzymania infrastruktury. Co się z kolei może zepsuć w przejściu naziemnym?

        • 7 5

      • Przy bramie wyżynnej (1)

        Nikt nie wchodzi na czerwonym, bo nikt nie jest tak głupi jak kierowcy

        • 6 3

        • Albo zaklinasz rzeczywistość, albo ślepy jesteś.

          • 0 1

      • na przystanki tramwajowe nie ma możliwości zbudowania schodów ruchomych - za wąsko.

        • 0 0

    • (6)

      Nic nie postoją, na pewno, a jedyny pojazd spalinowy jakim jeździsz to autobus. Ja przy Bramie wybrałbym przejście podziemne, szybciej, bez czekania i modlenia się, żeby nie znalazł się jakiś wariat co zdąży na "głębokim żółtym".

      • 28 23

      • (5)

        Jak powiedzieć "jeżdżę wszędzie samochodem, nawet jak to nie ma sensu", nie mówiąc "jeżdżę wszędzie samochodem, nawet jak to nie ma sensu".

        • 23 13

        • Nie tobie decydować kto gdzie i czym (4)

          ma sens się przemieszczać k*muchu.

          • 10 7

          • Gościu jest zakompleksiony bo ktoś go oszukał, że w chipsach znajdzie prawo jazdy,a sam zdać nie potrafi.

            • 4 3

          • Oczywiście, każdy sam wybiera (2)

            Jak wolisz stać w korkach zamiast krócej czasowo pójść pieszo lub rowerem, to twoja sprawa.

            • 6 7

            • (1)

              Twoja argumentacja jest płytka !

              • 4 4

              • może i płytka, ale trafna

                uzależnienie od samochodu spłyca i ogranicza wyobraźnię, czego dowody można łatwo znaleźć w tym dyskursie

                • 0 0

    • Juz odpowiadam (10)

      Takie przejścia naziemne można budować jak nie ma innych przejść, a my mamy miliony zł na to przewidziane (miasto ponoć biedne, pis okradł...). Ale tu już jest przejście! Po to buduje się przejścia podziemne aby usprawnić ruch , aby samochody nie tkwiły w korkach i nie generowały zanieczyszczeń! Czego chłopie nie rozumiesz?!

      • 45 26

      • Zanieczyszczenia załatwi zaraz SCT.

        Brakuje jeszcze porządnych kontroli prędkości, żeby ciamajdy co jej nie potrafią utrzymać nie psuły kierowcom zielonej fali.
        To powoduje dużo większe zanieczyszczenia i hałas, niż jedno dodatkowe przejście.

        • 10 20

      • Tramwaje elektryczne można było wprowadzać tam, gdzie nie było konnych, ale skoro były konne, to elektryczne są niepotrzebne (1)

        Taka to logika ;)

        Ale zgadzam się, że tunele powinny być zlikwidowane, bo koszt ich utrzymania jest duży. Lepiej je przerobic na choćby prowizoryczne schrony.

        • 11 16

        • Bez sensu

          Lepiej na biedronki i lidle.

          • 1 1

      • nie, chodzi tu o usprawnienie życia większości - to nie jest tak że kazdy jest przyspawany do auta (5)

        niepełnosprawnym i osobom z wózkami łatwiej i bezpieczeniej skorzystac ze przejścia naziemnego. Tak trudno to pojąć? i nie - windy nie są rozwiązaniem

        • 13 23

        • (2)

          Szkoda że o niepełnosprawnych się nie pamięta gdy muszą skorzystać z SKM wtedy i schody niestraszne i zepsuta winda jest ok

          • 5 2

          • (1)

            a ktos mówi że to jestt ok? nie, tyle że jeśli jedno rozwiązanie nie działa to moze nie powielajmy go w kolejnych. Miasto nie odpowiada za infrastrukture naleząca do pkp-skm i nie pociągów dotyczy artykuł

            • 1 1

            • no tak schody dla niepełnosprawnych na SKM dobre a na tramwaj złe - nie bądźmy hipokrytami

              • 0 0

        • chcesz powiedzieć że niepełnosprawni i osoby z wózkami to większość?

          no nie wydaje mi się

          • 0 0

        • pokaż osobę na wózku przy Lot ,która zdąży przejść przez przejscie naziemne ,chyba kpisz,.

          • 0 0

      • Będzie przejście naziemne, to będzie można zacząć budować tunel dla samochodów i zepchnąć oponiarzy tam gdzie ich miejsce. Normalni ludzie na powierzchni a oponiarze pod ziemią

        • 2 3

    • to nie tylko kwestia samego przejścia (4)

      to ucywilizowanie dojścia do przystanków tramwajowych i rozładowanie wiecznego tłoku na wąskich schodach do nich prowadzących

      • 27 22

      • (1)

        A na przejściu to tłoku nie ma? Magicznym sposobem połowa wyparowała?

        • 3 10

        • przejście naziemne jest wielokrotnie szersze od schodów do przystanku tramwajowego

          i również szersze od schodów na peron SKM

          • 1 0

      • A tłoki na schodach prowadzących na peron skm ci nie przeszkadzają? To się nazywa hipokryzja

        • 3 4

      • tym przystankom nic nie pomoże...

        bo geniusze planowania wpuścili w nie wszystkie linie tramwajowe miasta.

        Pomimo tego, że jest 3-go Maja...
        Objazd przez Wałową i niezbudowany tunel też nie cieszy się wytrwałością "wybrańców"...
        Wytrwałością za to wykazuje się właściciel pobliskiego hotelu.
        "Ten winien, kto ma korzyść".

        • 0 2

    • Bo 80% ludzi to niestety .... i nigdy tego nie zrozumieja...

      nawet jezeli jakims cudem znajda sie tam na przejsciu i skorzystaja z niego zamiast z tunelu, dalej ich ciasny umysl tego nie ogarnie i dalej beda glosic swoje "madrosci"

      • 14 24

    • (2)

      ale ja nie chcę czekać na światła, chcę przechodzić tunelem, bo nie mam czasu ani chęci na stanie. Poza tym, nie chcę wąchać spalin stojących samochodów. Chcę, by samochody szybko przejechały i wyjechały z centrum, a nie żeby je tu blokować.

      • 37 21

      • na szczęście tunelu nie zasypują więc nadal możesz, do tego będzie tam mniejszy tłok więc też zyskasz!

        • 31 12

      • bardo dobra odpowiedż,nawet rowerem korzystam z tunelu okopowej

        • 0 0

    • A jechałeś tam tramwajem? (6)

      To przejście to kolejna minuta, do i tak długiego, czasu jazdy z Chełmu. Nie raz mi się zdążyło że czekałem na czerwonym, jadąc do centrum. Najpierw czekasz na Śródmieściu, a potem czekaszasz tam. Super pomysł. Dodajmy jeszcze że 100 przejść do tramwaj będzie wolniejszy od pieszego.

      • 30 20

      • (2)

        Tramwaj ma tam dostać priorytet, jak w każdym normalnym mieście. Skandalem jest tylko, że trwa to tak długo. Przy Bramie Wyżynnej hamulcem dla tramwajów jest nawrotka dla samochodów, nie przejście dla pieszych.

        • 29 16

        • Kiedyś nie było nawrotki. Zrobili przejście to jest nawrotka bo piesi mają zielone, więc i tak nic nie pojedzie.

          • 1 1

        • To skasujmy nawrotkę i przejście dla pieszych

          • 1 1

      • Dodajmy (2)

        A najlepiej - auta wypad z centrum, bo tworzą korki

        • 7 3

        • (1)

          Tramwaj tam stoi na światłach dla aut na nawrotce!!!! Taki to właśnie priorytet dla pieszych

          • 2 1

          • Nie kłam.

            Jak nie było przejścia to nie było nawrotki. Poza tym w tym samym czasie piesi mają zielone, więc to żadna różnica bo i tak nie przejedzie.

            • 2 2

    • To jest nienormalność - jest tunel po to żeby niekolidować, może zrób przejście wdłuż drogi

      • 26 16

    • (21)

      czubie chory umysłowo jaka normalność?Gdzie?Co kilka metrów światła na ulicy tak bo grupa chorych umysłowo odklejeńców mówiąc po polsku deb..li ma ideologiczną wizję zatrzymania ruchu drogowego?

      • 41 54

      • (16)

        Dajesz dalej, powiedz osobom na wózkach, z trudnościami z poruszaniem się pieszo, żeby sobie chodziły schodami i tunelami i że są czubami, bo chcą mieć takie samo prawo do korzystania z infrastruktury miejskiej jak wszyscy inni. Spaliny zaczadziły ci chyba rozum i zasłoniły perspektywę na cokolwiek więcej niż kierownica twojego Passata.

        • 49 28

        • (4)

          Są rozwiązania typu windy i schody ruchome , np. galerie są budowane tylko parterowe ? Może wszystkie zburzymy w twojej logice i pobudujmy parterowe !!!

          • 23 27

          • a kto i gdzie napisał ze galerie sa jakoś świetnie przystosowane dla os niepełnosprawnych? (3)

            tu chodzi o możliwosć swobodnego poruszania się po mieście a nie sobotni szoping.....

            • 17 10

            • swobodnie tunelem przez dziesięciolecia się chodzi a (2)

              windy są dla niepełnosprawnych. tych wind kiedyś nie było

              • 8 8

              • Kiedyś też można było zostawić samochód w garażu na krańcu osiedla, a nie parkować pod blokiem. (1)

                Aż przyszli amatorzy ułatwiania życia pieszym i nagle trzeba podjechać pod drzwi, żeby czasem z tych udogodnień nie skorzystać...

                • 3 0

              • jak powstały osiedla,to zawsze były miejsca parkingowe. szybciej niż garaże.
                Ktoś tu za młody jest żeby pamiętać

                • 0 0

        • Słowo-klucz: winda. (2)

          • 21 24

          • Próbowałeś kiedyś z takiej windy korzystać? (1)

            Następnym razem jak będziesz chciał przejść jakimś tunelem lub kładką, to skorzystaj i opisz wrażenia. W szczególności ile czasu to trwało i czy w ogóle tam była.

            • 28 12

            • i oby się koledze przytrafiła sytuacja typu- z jednej strony winda działa a z drugiej-przykro nam ale niestety- chwilowo nie.

              i oby akurat pełnił rolę asysty osoby poruszającej się za pomocą wózka. Może by otrzeźwiał,

              • 17 5

        • nie może być wszystko dla wszystkich, to że ktoś jest kaleką nie znaczy że wszędzie musi leźć (1)

          są windy , rampy litości

          • 11 18

          • na przystanki tramwajowe przy dworcu PKP Gdańsk Główny nie ma wind ani ramp

            ani miejsca na ich zbudowanie

            • 0 0

        • (4)

          To zrób przejścia naziemne przez tory kolejowe bo niepełnosprawni muszą korzystać z tunelu i ze schodów by udać się na pociąg

          • 6 8

          • Idź na Główny, przejdź na koniec peronu od strony Pruszcza. (2)

            Tam właśnie znajdziesz przejście naziemne przez tory kolejowe. Takie samo, jak na każdej większej stacji.

            • 6 1

            • (1)

              Serio a jak chce się dostać na peron skm też to jest?

              • 0 0

              • dlaczego piszesz takie kocopały? na perony SKM można dostać się bez trudu windą

                jeśli tory SKM zakończone są ślepo (tak było przed wybudowaniem przystanku SKM Gdańsk Śródmieście) prowadziły na nie przejścia naziemne, tak jak na wielu dworcach świata.

                • 0 0

          • na dobrze zaprojektowanym dworcu są windy, schody ruchome lub rampy na peron

            wind na przystankach tramwajowych nie ma, ponieważ perony tramwajowe są dużo węższe. Dlatego powstają przejścia naziemne przez tory tramwajowe, a przez tory kolejowe niekoniecznie - tam jest dużo więcej alternatywnych rozwiązań, z korzyścią dla wszystkich

            • 0 1

        • A tych na wózkach.... tabuny

          • 0 0

      • (3)

        O, właśnie tu mamy dowód, dlaczego przejścia naziemne i światła są potrzebne. To środek obrony przed takimi potencjalnymi mordercami jak ty

        • 6 4

        • i jak widac nazywanie kogoś czubem chorym umysłowo nie jest wg sznownej redakcji hejtem... (1)

          • 2 0

          • już zgłosiłem tę opinię do moderacji

            • 0 0

        • Policzmy do ilu potrąceń doszło w tunelach, a do ilu na przejściach

          Czyżbyś był potencjalnym mordercą?

          • 1 1

    • Choć czeka się tam dość długo (2)

      No właśnie, to zdanie klucz. Czekamy wszyscy

      • 14 12

      • ale najwyraźniej piesi wolą poczekać, niż tarabanić się w górę i w dół ;) (1)

        • 30 12

        • No... z wszystkich użytkowników tej drogi tylko jedna grupa ma silnik.

          Reszta musi pokonać trasę samodzielnie :P Młodym i zdrowym jeszcze można coś takiego wmusić ale droga piesza powinna być dla wszystkich a nie tylko zdrowych.

          • 25 7

    • Wy, lewaki, inaczej pojmujecie rzeczywistość (4)

      TO nie jest normalność, to jest masakra totalna i marnotrawienie publicznych pieniędzy!

      • 54 38

      • To samo miliony na pusty parking dla rowerów we Wrzeszczu kolejna lewacka fanaberia (1)

        • 31 19

        • Na ten parking, co na niego wchodzi 10 rowerów, a reszta kasy poszła na samochodziki?

          • 6 2

      • Gdy tylko czegoś nie ogarniasz,

        czyli właściwie bez przerwy bo orłem nie jesteś zawsze winni są lewacy? Zabierz się za naukę, to może za 100 lat lewaków dogonisz.

        • 3 1

      • Normalność, normalność

        A co to jest normalność?? Może twoja normalność jest dla mnie nienormalna?? Masakra, masakra to jak na drodze zginie 60 osób w jednym wypadku, a już totalna masakra, to chyba jak się dwa samoloty zderzą w locie. Pełno jakiś hiperboli, emocji, po co? Trzeba wyjść ze swojej strefy komfortu i dostrzec innych, tych rzekomo nienormalnych też.

        • 2 1

    • (4)

      A ja własnie ostatnio tam przechodziłam i po staniu w jedną stronę nie wiadomo ile czekając na zielone, z powrotem poszłam tunelem. To i**otyzm stać i czekać, skoro można przejść wygodnie tunelem. Zwłaszcza, że ten tunel jest wyremontowany. No ale ludzie to sobie wolą najwyraźniej źycie utrudniać.

      • 56 25

      • Ach jacy wy jesteście niecierpliwi (1)

        Ciężko wam poczekać 90 sekund...

        • 3 11

        • i wdychać ten tlenek heh

          • 1 1

      • No i spoko

        Ty sobie chodź tunelem, a reszta poczeka i przejdzie górą. Win/win.

        • 9 3

      • Rozumiem starsze osoby,ale młodzierz która tu się odzywa ma za ciężko aby zejść schodami bo nowych newsow nie zobaczy w komorce

        • 1 0

    • (13)

      bzdury piszesz, ze nie spowoduje to wiekszych korków. Zobacz przy locie... korki sięgające urzedu wojewodzkiego, a jak przejedziesz juz przez hucisko to nie ma zadnych korkow. Dlaczego? bo nie ma przejscia naziemnego.

      • 45 26

      • Hucisko to są następne światła za tymi koło lotu, więc te koło lotu nie mają znaczenia

        Potem są światła koło kościoła i koło zieleniaka. Kolejne światła w połowie drogi między nimi nic nie zmienią.

        • 23 18

      • Wiesz przez co tworzą się korki? (10)

        Przez samochody.
        Dziękuję, dobranoc

        • 13 12

        • (6)

          A tłoki w komunikacji miejskiej są przez nadmierną ilość pasażerów więc daj ludziom korzystać z auta

          • 8 6

          • (4)

            Nie, tłok w komunikacji wynika ze złego zarządzania i ustawicznego braku kasy na zakup floty i pensje dla kierowców/motorniczych.

            • 1 3

            • (1)

              a korki wynikają ze złego zarządzania ruchem proste.

              • 3 1

              • one wynikają m.in. ze zbyt mało restrykcyjnej polityki parkingowej

                • 0 0

            • dlatego że te pieniądze się marnuje na niepotrzebne przejścia za miliony

              • 2 1

            • poza godzinami szczytu nie występuje zjawisko tłoków w komunikacji miejskiej

              w wielu porach dnia tramwaje i autobusy wożą powietrze.

              • 0 0

          • tłoki w komunikacji miejskiej można łatwiej zlikwidować podnosząc częstotliwość połączeń lub wydłużając składy SKM

            rozładowanie korków na drogach przez poszerzanie ulic, likwidację przejść naziemnych etc. nigdzie nie doprowadziło do realizacji tego celu.

            • 0 2

        • (2)

          proponuję, idąc twoim tokiem myślenia, usunąć wszystkie ulice, żeby żadne samochody ani autobusy nie mogły jeździć przy locie i dworcu, wtedy można by zbudować jedno wielkie przejście dla pieszych, no i dalej tak kombinując, jeszcze usunąć tramwaje, bo przecież też by tam mógł ktoś zginąć ...

          • 6 3

          • prawidłowy tok myślenia polega na wzięciu pod uwagę możliwych kierunków przesuwania granicy kompromisu (1)

            przez wiele lat (zaczęło się już za komuny) granica była przesuwana z myślą o dogodzeniu użytkownikom samochodów. Teraz od kilku lat próbuje się dość nieśmiało zmienić jej kierunek: tego przejawem są próby poprawy komfortu, bezpieczeństwa a w wyniku tego również skali ruchu pieszych, rowerzystów i klientów transportu zbiorowego (w tym kolei lokalnej, regionalnej i metropolitalnej).

            • 0 0

            • Granica

              Jest przesuwana w niebezpiecznym kierunku, skoro w mieście znajdują się urzędy, sądy, szpitale dojazd samochodem musi być łatwo dostępny. W mieście budowane są przejścia naziemne obok tuneli, zwężane są ulice, ustawiane są tak światła żeby stać długo na czerwonym i zatrzymywać się przed każdym przejściem. Nie każdy kto załatwia sprawy w Gdańsku może dojść pieszo. Jak ktoś dojeżdża zza Pruszcza nie ma innego wyjścia bo regio jeździ za rzadko, 50 często jest przepełniona. Przystanek 50 jest wyżucony gdzieś na koniec ~świata~, nawet nie ma zadaszenia.

              • 1 1

      • Bzdura

        Przecież przed dworcem i tak są światła. i**otyzmem jest, że auta stają, a piesi nie mogą w tym czasie przejść. I paręset metrów dalej identyczny absurd pod Zieleniakiem. Przejazd dla rowerów łaskawie zrobili, ale przejścia nie.

        • 7 1

    • Główny dworzec w mieście i brak przejścia na drugą stronę ulicy to kuriozum. (1)

      • 26 31

      • przejście jest tunelem i wystarczy

        • 0 0

    • 20mln na bzdety zamiast na komunikacje miejską! (1)

      To przejscie i to za zaspie to aż 20mln!!

      • 25 13

      • Czyli tyle, co pół kilometra nikomu niepotrzebnej obwodnicy obwodnicy.

        • 4 5

    • nienormalność i przestań trollować urzędacie co kopertę za to dostanie!

      • 16 18

    • w punkt

      • 9 5

    • (9)

      Normalność to by była gdyby zamiast jakiś pseudorozwiązań w ogóle wywali ruch z centrum (bardzo mocno ograniczyli) poprzez zrobienie sensownego bypassu lub tunelu.

      • 33 10

      • Takiego, jak tunel pod Martwą Wisłą, który miał przejąć cały ten ruch? (2)

        • 6 3

        • a nie przejmuje? to zauwaz co sie dzieje jak go zamykalją na naprawy

          • 5 0

        • Tunel akurat przejął sporą cześć ruchu, jeżeli twierdzisz inaczej to nie jeździłeś po Gdańsku przed jego wybudowaniem

          • 5 0

      • super (3)

        Wywalić cały ruch i szafy czy lodówki zawież do domu na hulajnodze powodzenia.

        • 6 4

        • Ile ty masz tych szaf i lodówek, że je tak musisz dowozić? (1)

          • 5 3

          • Być może w transporcie pracuje i takim snobom dowozi pod dom

            • 1 0

        • Taaaa..

          • 0 1

      • zrób bypass i/lub tunel

        Bo miasto na to kasy nie ma...
        Więc idzie w demagogię i ideologią, aby zrzucić z siebie obowiązek...
        Głównie racjonalnego myślenia.

        • 6 3

      • tunel (dla ruchu samochodów) już jest: nie zauważyłeś?

        • 0 1

    • (8)

      Narzekaj bo poprostu za 12 mln można wybudować inne drogi żeby usprawnić ruch w mieście a tak światła koło świateł i dopiero będzie smog w centrum nie jest to priorytetem poprostu fanaberia i utrudnianie życia mieszkańcom na codzień co z tego że miasto się rozwija rozbudowuje my mieszkańcy nic z tego nie mamy tylko gorzej i drożej w naszym Gdańsku

      • 43 28

      • (3)

        Pisząc "my mieszkańcy" masz na myśli przyjezdnych z Pruszcza i okolic?

        • 12 10

        • (2)

          A co Gdańszczanie nie maja aut uważasz ? mów za siebie jak by co !

          • 13 6

          • Gdańszczanie nie mają powodu żeby jeździć tamtędy autem.

            • 10 11

          • mają, ale wykorzystują je w bardzo różny sposób - jadąc do centrum często wybierają inną opcję

            • 0 0

      • Błagam, wy niedouczeni..... (3)

        Sprawdźcie najpierw badania, czy dodawanie ciągle kolejnych dróg i pasów zmniejsza korki.
        Później komentujecie co jest dla ludzi dobre

        • 17 18

        • (1)

          Może zmniejszać. Jak dodajesz pas przed wąskim gardłem to nie. Ale jak dodajesz pas jako np. Prawoskręt to tak.

          • 3 1

          • dodawanie pasów i poszerzanie ulic przesuwa korki w inne miejsce miasta

            aby zredukować korki trzeba poprawiać komfort i bezpieczeństwo oraz skalę ruchu pieszych, rowerzystów i klientów transportu zbiorowego. Warto odróżniać działania na rzecz poprawy sieci drogowej od działań prowadzących do poprawy jakości systemu transportowego miasta i generalnie: jakości życia w nim. Bez zakwestionowania dotychczasowej roli samochodów w mieście korki się nie zmniejszą ani trochę.

            • 1 1

        • badania to w przychodni rób

          • 1 0

    • Przejście tak, natomiast czas realizacji inwestycji jest zbyt długi

      • 4 17

    • (3)

      Większość osób komentujących na trojmiasto.pl to nie Polacy. To płatne rosyjskie trolle które mają za zadanie utrudniać życie Polakom. Każdy, kto jest przeciwny temu przejściu, to kremlowski agent bez dwóch zdań. Większość pewnie nawet nigdy nie była w Polsce.

      • 13 32

      • (2)

        Wyluzuj

        • 7 4

        • Jak poznać ideologa? (1)

          Powie, że każdy z kim się nie zgadza to ruski agent.

          • 8 1

          • ale to jest prawda xD

            to forum to żart, świetnie to pokazują wyniki wyborów xD tutaj ojoj minusy, przychodzi czas wyborów i się okazuje, że trolle nie mogą głosować :D także pozdro

            • 4 2

    • W tunelach śmierdzi (1)

      Wolę zwykle przejścia dla pieszych, nie jestem szczurem. A ci co wolą tunele - czyli głównie kierowcy - mam nadzieję że będziecie korzystać tylko z tuneli, to przynajmniej trochę schudniecie po zrobieniu paru schodów

      • 18 24

      • Kolejarze też lubią nie zapominaj o tym

        • 4 3

    • (4)

      Ty chyba nigdy samochodu na oczy nie widziałeś 40 sekund!!!!.Jak zrobili przejście naziemne przy forum to korki są takie, iż od chmielnej do tego przejścia jedzie się czasem (a właściwie prawie zawsze oprócz nocy)ponad 15 minut.

      • 25 21

      • Zapomniałeś dodać, że wcześniej korki były równie długie... (3)

        • 15 21

        • To będą jeszcze większe, w ramach ekologi (2)

          samochody zamiast jechać będą jeszcze dłużej stać i kopcić. Brawo za pomysł. Zielone miasto:-)

          • 21 12

          • korki można skrócić poprawiając komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji zbiorowej (1)

            próby rozładowania korków przy pomocy likwidacji przejść naziemnych, poszerzanie ulic, budowę pseudobezkolizyjnych skrzyżowań i innych działań typowo "inżynierskich" nie zlikwidowały korków w żadnym mieście świata, tak jak popuszczanie pasa nikogo nie wyleczyło z nadwagi czy otyłości.

            • 0 2

            • Za to

              Zlikwidowały korki przejścia naziemne i zwężone ulice

              • 1 0

    • Lenistwo (1)

      Lenistwo ludzi jest popierane a po drugie to zobacz ile ludzi przebiega nie czekając na zielone ,,,dziesiątki lat było dobrze z tunelem ale teraz jest takie społeczeństwo że wszystko eepsuje

      • 23 18

      • Setki lat było dobrze bez przelotówki przez historyczne centrum Gdańska

        Dopiero komuniści wygonili ludzi do tuneli... I faktycznie, wtedy społeczeństwo wszystko psuło.

        • 18 20

    • I super przy kazdym tunelu w Gdańsku pod ulica powinno powstac przejscie naziemne!! Wohle przejsc jest zamało (2)

      powinny wybudowac co 100 metrów jedno! to miasto jest dla ludzie anie dla blachoszrodów trujących spalinami

      • 10 23

      • i przy każdym przejściu powinni wybudować murowaną ścianę żebyś mógł/mogła się nieźle pier...., może zmądrzejesz. No chyba że biedaku nie stać na auto i żal d... ściska.

        • 8 5

      • dałem minusa, bo ironia jest szyta zbyt grubymi nićmi

        przeginanie argumentów to zajęcie ludzi cierpiących na samochodozę - ich na tym portalu jest bardzo dużo, wielu z nich uważa, że reprezentuje interes "większości", co jest dyskusyjne. Większość osób poruszających się w pobliżu dworca PKP Gdańsk Główny to piesi, a nie kierowcy.

        • 1 2

    • Liczba minusów pokazuję jak ludzie oceniają twoje brednie. (5)

      • 21 13

      • Liczba minusów wskazuje, kto wchodzi do do takich wątków

        A wyniki wyborów wspomniana przez ciebie ocenę

        • 6 3

      • (3)

        A 58% w wyborach pokazuje jakie jest rzeczywiste poparcie dla przejść naziemnych

        • 8 10

        • 58 z 50 głosujących...

          • 3 2

        • to dowód na to że w Gdańsku żyje 58% ludzi bezmyślnych, którym wszystko wis...i a raz na jakiś czas krzykną, że im się nie podoba i na tym się kończy. Dramat.

          • 5 6

        • a jakie sztaby ludzi muszą iść głosować bo są pracownikami zależnymi od spółek miejskich, ktoś policzył ,tu jest przerost ludzi związanych z władzą , popytaj się sąsiadów to jakoś narzekają na władze lokalne ,na układy,na wspieranie swoich projektów,firm,ludzi,patrz np słynna dziś"Fala od InnoBaltica, czyli pralnia $

          • 4 2

    • bo to nie jest... (2)

      ...normalność...

      Poszukaj sobie na YT:
      "Elektryki porzucone na zmarnowanie. Katastrofa car-sharingu w Chinach."

      Pokazuje kolejne fazy schematu - od rowerów, przez skutery, rowery elektryczne, itd...

      • 15 6

      • (1)

        co do Chin i carsharing,to tam decyzję poza ekonomią są centralne , np opodatkowania lub braku podatków, samochody są tam bardzo tanie co nie podoba się EU bo boi się ich konkurencji ale o Volvo /chińskie/ jakoś milczy.

        • 2 2

        • To im KPCh każe porzucać elektryki w krzakach?

          • 0 0

    • (11)

      Jedno przejście za równowartość kilkunastu domów jednorodzinnych albo mieszkań to nie jest normalne.

      • 41 6

      • A zauważyłeś że nie tylko wymalowanie pasów jest w cenie (1)

        Robocizna, budowa peronów, wymiana wiat mam nadzieję że w końcu na niemal całej długości będzie zadaszenie jak w innych cywilizowanych miastach, sygnalizatory, miejsca postojowe itd. fakt że ceny na projekty prywatnych inwestorów są niestety niższe ale to już inna kwestia

        • 4 5

        • Ciekawe

          Jakoś na przystanku przy Bramie Wyżynnej nie zamontowano więcej wiat, przystanek zrobiono głównie dla autobusów podmiejskich (autobusy stoją a kierowcy sprzedają bilety), a pasażerowie autobusów ZTM biegają aż do Huciska żeby sprawdzić chociaż numer autobusu, bo często wsiąść już się nie zdąży :( Unikam tego przystanku jak ognia! Miasta nawet nie stać, żeby postawić kilka ławeczek przy Kunszcie Wodnym - za to pasażerowie mogą usiąść na betonowych schodach! No ale przecież mają przejście naziemne ... do Forum

          • 6 2

      • (8)

        a ile mieszkań można wybudować za pomniki kaczyńskiego i schody smoleńskie?

        • 14 11

        • Czyli, jeśli władze PiS marnotrawiły pieniądze to władze Gdańska są usprawiedliwione robiąc to samo? (5)

          Czy można kraść, bo ktoś kradnie więcej? Czy można zabijać, bo ktoś zabija więcej?
          Skąd się biorą tacy thebille?

          • 10 2

          • władze Gdańska nie marnotrawią pieniędzy działając na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa (3)

            ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych w pobliżu węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej. Środki wydane na poprawę warunków korzystania z rowerów cechują się najwyższymi wskaźnikami produktywności nakładów na jakiekolwiek elementy infrastruktury transportowej miasta.

            • 0 5

            • Akurat nie ma to nic wspólnego ani z bezpieczeństwem ani z komfortem . Jest akurat odwrotnie !!!!!

              Zwiększa się zdecydowanie ilość spalin i pyłów w powietrzu ,co ma zły wpływ zarówno na komfort jak i na zdrowie !!!!!
              Wyst5arczy porównać ilość wypadków na przejściach naziemnych, do ilości przypadków powsyajacych w tunelach dla pieszych !!!!! Nie znaczy to że takich przejść nie należy budować wcale , należy je tworzyć w miejscach gdzie jest mały ruch ruch samochodów - gdzie jedni i drudzy sobie nie przeszkadzaja !!!!!!!!

              • 1 1

            • minusujcie, minusujcie, próby zaklinania prawdy świadczą o niskiej zdolności do refleksji (1)

              wśród osób uzależnionych od samochodu to jest zjawisko bardzo często występujące

              • 0 1

              • W tym

                Miejscu jest droga krajowa, jeśli władzom to przeszkadza niech wybudują obok tranzyt

                • 1 1

          • Banki zarobią, a podatnicy będą spalać długi....

            • 2 1

        • pis nigdy nie rządził w "małej sycyli" czyt. gdansk,od sądów po urzędy łącznie z prezydentami

          • 4 1

        • widać żeś lewak

          • 0 0

    • (7)

      "chyba nikt z tramwaju nie skierował się do tunelu. To chyba dobra odpowiedź dla tych, którzy uważają, że tunele są bezpieczniejsze" a od kiedy masa idąca bezmyślnie świadczy o bezpieczeństwie? ludzie wybierają co im jest wygodne i często nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem.

      • 25 3

      • (1)

        Lepsza jest masa jadąca bezmyślnie, kierowców w pustych samochodach. Ale ludzie z wózkami, rowerami mają zniknąć bo księcia stać na komfort. Jestem pieszym, kierowcą i rowerzystą. to przejćie jest potrzebne. wczoraj spieszyłem się na tramwaj do Wrzeszcza. Tramwaj mi uciekł bo musiałem biec dookoła tunelem. Musiałem jechać uberem. Miasto nie jest dla samochodów tylko ludzi. Zacznijcie myśleć nie tylko o swoim komforcie to więcej zrozumiecie.

        • 12 22

        • to zobacz ile byś musiał biegać tunelami na pociąg zamiast normalnie przejść przez tory kolejowe. Gdybyś nie zdążył to też uberem byś jechał daleko po za miasto?

          • 6 4

      • miasto, tworząc przejście naziemne, godzi komfort i bezpieczeństwo ruchu niezmotoryzowanych (4)

        kierowcy lekceważąc limity prędkości, niweczą bezpieczeństwo innych osób, również innych kierowców

        • 1 9

        • Nie zgadzam się z twoją opinią. Jesteś tylko człowiekiem, a człowiek zawsze może się pomylić. (3)

          • 4 2

          • skutki pomyłki człowieka dysponującego pojazdem o dużej energii kinetycznej (2)

            są dużo bardziej dotkliwe od skutków pomyłki człowieka poruszającego się pieszo.

            • 0 0

            • (1)

              zgadza się: człowiek zatrzymuje się na odcinku max. 1 m a samochód - zgadnij sobie

              • 0 1

              • to zależy od tego, z jaką prędkością porusza się samochód

                w strefie zamieszkania przy prędkości 20 km/h zatrzymuje się praktycznie w miejscu. Przy uspokojonym ruchu do 30 km/h podobnie. Dlatego uspokajanie ruchu ma podstawowe znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich.

                • 0 0

    • I jak stało się w smrodzie ? (1)

      • 16 5

      • Tak szmo jak tobie chodziło w powiększonym smrodzie !!!!!

        • 0 1

    • Stachu (2)

      Ale Ty chrzanisz.
      1. Ludzie wybiorą zawsze krótsza drogę
      2. Kierowca nie postoi 40 sek tylko 15 min. Czas zatrzymania się kumuluje i 5 przejedzie tylko 5-6 samochodów.
      3. Każde hamowanie i ruszanie generuje olbrzymie ilości pylu- z samochodu elektrycznego też.
      Całokształt: rozwiązanie nieekologiczne i nieergonomiczne.

      • 31 5

      • Do tego przeciw zdrowiu mieszkańców !!!!!!

        • 2 2

      • jakie 15 minut?

        autoholizm to ciężka choroba. Kierowcy pytani, ile czasu spędza autobus w zatoczce przystankowej zwykle mówią że 1-2 minuty. W praktyce okazuje się, że spędza tam kilkanaście, maksimum kilkadziesiąt sekund.

        • 0 1

    • (1)

      A dzisiaj pada, i nikt nie skieruje się na przejście naziemnie. Idąc twoją logiką - znaczy że jest niepotrzebne.

      • 16 3

      • przecież wiesz, że mijasz się z prawdą. Sprawdź i porównaj skalę ruchu pieszych przy Bramie Wyżynnej

        tylko niektórzy z nich schodzą do tunelu, mimo deszczu.

        • 0 0

    • Przejścia (12)

      Przejścia naziemne tym bardziej w centrum gdańska paraliżują komunikację kołową Kto nie porusza się tam samochodem lub innym pojazdem nie powinien się wypowiadać

      • 26 6

      • To wypada nie jechać tam samochodem (7)

        Centra miast nie są od prowadzenia przez nie autostrad

        • 4 21

        • A jak towary mają dojechać? Poczta itp. Zastanów się. (2)

          • 13 1

          • Ból głowy

            A po co ma myśleć jeszcze głowa go rozboli z tego wysiłku :)

            • 2 1

          • samochody dostawcze stanowią ułamek procenta wszystkich samochodów korkujących to miasto

            Poprawa warunków osób poruszających się inaczej niż samochodem poprawi warunki pracy dostawców do sklepów.

            • 0 0

        • Przypominam że to nie jest przejście przez Długi Targ, tylko przez drogę wojewódzką.

          Przelotówkę przez miasto.

          • 20 1

        • Nie piszemy o mieście w którym istnieje (1)

          przyzwoita komunikacja publiczna.
          To, co się tutaj odbywa pod tą nazwą, to zaprzeczenie sensu i obelga wobec mieszkańców. Jesteśmy zdani na samochody, póki tam będzie.

          (Dojazd z centrum do dzielnic trzema autobusami, z czego każdy kursuje rzadko. Bezczelne likwidowanie połączeń i przystanków. Brak bezpieczeństwa. Zatłoczenie. Brud. Do tego bardzo wysokie ceny biletów.)

          • 17 1

          • w wielu dzielnicach Gdańska funkcjonuje niezła komunikacja publiczna

            Skłonność do korzystania z niej zależy w bardzo dużym stopniu od komfortu i bezpieczeństwa dostępu do jej przystanków. W tym miejscu dzięki przejściu naziemnemu ten komfort istotnie się poprawi. To w dalszej kolejności może skłonić osoby uzależnione od samochodu od zastanowienia się nad zmianą swoich przyzwyczajeń. Wtedy również osoby mieszkające z dala od centrum, uzależnione od samochodu, będą miały lepsze warunki poruszania się po mieście. To się nazywa strategia "win-win".

            • 0 1

        • W Geteborgu autostrada przebirega dokładnie przez centrum tak na przykład !!!!!

          A w Gdańsku mamy tutaj drogę krajowa też przez centrum !!!!!!

          • 3 1

      • normalny człowiek wie, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście (3)

        jeśli ktoś myśli, że samochód jest najlepszym i jedynym sposobem poruszania się w pobliżu centrum miasta, to znaczy, że nie wie że cierpi na autoholizm, a to się leczy. Takiemu autoholikowi trudno wyjaśnić, że jazdę samochodem często paraliżuje nadmiar samochodów (ściślej: nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości).

        • 7 20

        • Według twojej opinii wszyscy poruszaja się pieszo i dlatego powinny być wszędzie deptaki wyłacznie dla pieszych !!!!!!!! (2)

          • 3 3

          • nie, między tezą, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście a tezą, że wszyscy poruszają się pieszo (1)

            jest olbrzymie pole do ustalenia miejsca granicy kompromisu. Jak na razie bezkompromisowe poglądy osób nie wiedzących, że są uzależnione od samochodu świadczą o braku gotowości do zmiany kierunku jej przesuwania. Liczę na spokojną determinację decydentów, którą wykazali tworząc przejście naziemne przy bramie Wyżynnej. Tam ludzie głosują nogami, wyraźnie widać, jakie są ich preferencje.

            • 2 1

            • na proponowane referendum władza się nie zgodzi, zgadnij dlaczego?

              • 0 1

    • Kiedy referendum w tej sprawie? Mieszkańcy, czyli podatnicy się domagają!

      • 16 1

    • Może kup sobie okulary bo albo oślepłeś, albo zwyczajnie pleciesz bzdety.

      • 5 3

    • Tylko nie marudz jak bedzie ci smierdziec jak samochody w korkach będą stały.
      Wszędzie gdzie tylko mozna buduje się przejscia podziemne,tylko w 3-city takie głupie pomysły urzednicy mają.
      i już za pomysł kasa wpadnie ,a na robocie się coś skroi do kieszeni.
      flize gres to firma która swoje ma za uszami

      • 10 5

    • To widoczne się minęliśmy, bo ja zawsze wybieram przejście tunelem zamiast czekać na światło.

      • 9 3

    • Jeżeli widzisz normalność w głupim postępowaniu to pewnie prubujesz miec rację inaczej !!!!!

      • 2 4

    • bo to nie jest normalność

      Idąc na tramwaj zawsze wybieram tunel - szybciej i bezpieczniej. Często przejeżdżam tamtędy również samochodem i mam wrażenie że odkąd zrobili to przejście to korki od strony Orunii się powiększyły. Odseparowanie aut od pieszych jest zdecydowanie lepszym pomysłem niż krzyżowanie jednych i drugich. Centrum dla pieszych? Nie mam nic przeciwko. Jestem nawet za ale zróbcie tunel dla samochodów od Lotu aż do Zieleniaka i wszyscy będą zadowoleni.

      • 7 3

    • Dla mnie to nie jest normalność

      • 2 3

    • W obu miejscach schody są za wąskie dla obsługi ruchu

      Dlatego konieczne są dodatkowe ścieżki ruchu. I tak tańsze są te przejścia naziemne niż budowa nowych lub przebudowa istniejących tuneli. Ale kto z tych co tylko autem tam bywają może to wiedzieć.
      To dla tych co argument o starszych, wózkach i niepełnosprawnych nie przemawia.

      • 2 2

    • zielony to niedojrzały czerwony

      • 0 3

  • Na kolanach przed deweloperami, na kolanach przed logiką, by żyło się lepiej - jej oraz towarzystwu (4)

    • 124 12

    • Podpowiesz w jaki sposób deweloper skorzysta na tym, że przejdę wygodnie na przystanek? (3)

      • 4 8

      • no super wygodnie (1)

        zrobisz sobie kółeczko i odstoisz 5 minut na pasach, zamiast wykonać to wszystko w minutę tunelem.

        • 4 3

        • Czas oczekiwania na przejściu to max 2 minuty, nie przesadzajmy.

          • 1 5

      • Deweloper korzysta na tym że mieszkańców wyrzyca się z centrum, a to jest jeden element.

        • 1 0

  • (7)

    Jaka funkcje będzie pełnił tunel po wykonaniu naziemnego przejścia dla pieszych ?

    • 90 8

    • Będzie pełnił funkcję generacji kosztów utrzymania bo i tak je będziemy ponosić ale co to interesuje Olę vel przejscie naziemne

      • 27 3

    • Jaką funkcję pełnią dwa dodatkowe pasy Grunwaldzkiej, po wykonaniu trzeciego? (2)

      • 8 11

      • (1)

        Oooo to gdzieś wykonali 3 pas na Grunwaldzkiej ?

        • 8 3

        • wiesz o istnieniu tylko dwóch?

          • 1 0

    • taka samą - i tak wszyscy idący od dworca będą z niego korzystać bo jest bliżej i szybciej.

      • 5 6

    • schronu

      • 2 1

    • Toalety

      • 4 0

  • A wiec miliony, ktore tylko skomplikują i utrudnią ruch w miescie (5)

    Kto ją wybrał!? Wtf???

    • 139 17

    • Mieszkańcy, którzy z radością korzystają z takich przejść. (2)

      A że "goście" z Żukowa będą musieli postać? Trudno.

      • 12 17

      • chyba mieszkańcy pokroju tych od grilla

        koło Krewetki

        • 7 2

      • Nie ....postać, ale siedzieć wygodnie

        w, być może, klimatyzowanym samochodzie, słuchając radyjka.....,że co, ze nie masz klimy?No to sobie ja zamontuj!

        • 1 1

    • (1)

      62 procent Gdańszczan.

      • 7 1

      • Okoliczne wioski nie miały glosu...

        • 4 0

  • Minimum przez 5 lat znowu będzie tak jak było. (1)

    A było bezmyślnie.

    • 81 9

    • Czyli dobrze będzie. A zagrożenie niedługo minie bo grupa kulawego zostanie dojechania :)))

      • 2 4

  • Mają rozmach s............y (3)

    Jak szaleć to szaleć. A POtem płacz, że nie mają pieniędzy

    • 105 13

    • (1)

      Ale będzie z czego zapamiętać Ole brak sukcesów w rządzeniu miastem ale za to mamy kilka nowych przejść naziemnych w towarzystwie tuneli

      • 9 1

      • Nie tylko...

        Mamy jeszcze wiaty na przystankach autobusowych, które de facto nie są wiatami. Ale to taki urok Gdańska :(

        • 1 1

    • oby zarezerwowali jeszcze pieniądze na walkę z otyłością bo suwerenowi ciężko po schodach się przejść

      • 6 0

  • (9)

    Czy to naprawdę jest teraz potrzebne wobec brakujących chodników czy autobusów w innych częściach miasta?

    • 159 24

    • (1)

      Brakuje też tego przejścia i porządnego dojścia do przystanków

      • 10 23

      • PiSał to zwolennik kulawego psychopaty więc z zasady wszystko kontestuje.

        Jakie to smutne :)))))

        • 4 7

    • Tak. (6)

      Nie brakuje autobusów, a buspasów. A tych z kolei jakoś mieszkańcy "nowych" dzielnic nie chcą.

      • 3 14

      • (3)

        Nie chcą bo nie ma gdzie budować no chyba że na Świetokrzyskiej zrobisz same buspasy

        • 7 2

        • no i cóż złego by się stało gdyby zamknąć Świętokrzyską dla osobówek? (2)

          dla tranzytu droga ta jest nieistotna a gdyby w szczycie autobus do centrum z Kowal jechał 20 minut to by się nagle wszyscy ocknęli że to lepsze niż korki, głównym przeciwnikiem będą oczywiście przyspawani do puszki brzuchaci szlachcice co to i 2 godziny będą jechać żeby tylko się z plebsem w autobusie nie zetknąć

          • 5 9

          • A pomyślałeś może o tym ile musiało by być tej komunikacji, żeby wszystkich zabrać ? Ale ty tym swoim orzeszkiem zamiast mózgu nie potrafisz sobie tego wyobrazić.

            • 8 3

          • Taaa, a dostawy do firm i sklepów to helikopterem

            Lepiej być głupim niż brzydkim, bo się od razu nie rzuca w oczy

            • 0 1

      • (1)

        na jednopasmowych drogach jakoś trudno wyznaczyć buspasy, a tylko takie sa na południu.

        • 8 0

        • On tego nie kuma dla niego szczyt umiejętności, to wyjść samemu z domu.

          • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane