- 1 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (48 opinii)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (42 opinie)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (285 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (322 opinie)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (127 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (65 opinii)
150 tys. pasażerów z biletami OLT Express
27 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat)
aktualizacja: godz. 13:20
(27 lipca 2012)
Najnowszy artykuł na ten temat
Amber Gold. Katarzyna P. na wolności. Marcin S.-P. o zwolnienie się nie stara
O sytuacji w linii OLT Express opowiada jej dyrektor zarządzający, Jarosław Frankowski.
130 tys. pasażerów posiadało wykupione bilety na loty krajowe i 20 tys. na loty zagraniczne w momencie ogłoszenia końca działalności OLT Express.
Upadek OLT Express: razem z samolotami znika autobus na lotnisko i samochody mini
Wiadomo, że będzie ich jeszcze więcej. Jarosław Frankowski, dyrektor zarządzający OLT Express poinformował właśnie, że linia sprzedała 130 tys. biletów na loty krajowe i 20 tys. biletów na loty zagraniczne, które już się nie odbędą.
- Będziemy starali się oddać pieniądze wszystkim klientom, choć może to potrwać nawet kilka miesięcy - przyznał Frankowski na zaimprowizowanej konferencji prasowej, która odbyła się na trawniku przed terminalem cargo lotniska w Rębiechowie.
Czytaj także: OLT ogłasza koniec lotów
Zapowiedział, że klienci, którzy zapłacili za bilety kartami płatniczymi odzyskają swoje pieniądze za pośrednictwem organizacji płatniczych, natomiast kupujący za gotówkę muszą się zgłosić do pośredników, u których kupowali bilety OLT.
Może to jednak być trudne, bo - jak przyznał Frankowski - OLT ma na dziś ok. 30 mln zł długów (wcześniej przedstawiciele firmy informowali, że to 300 mln zł, ale potem stwierdzili, że było to przejęzyczenie). Jeszcze w środę informował, że strata linii po trzech miesiącach funkcjonowania wynosi ok. 33 mln zł, przy ok. 47 mln zł przychodów.
Co było przyczyną upadku linii? - Problemy z płynnością pojawiły się w ostatnich tygodniach, wraz z nasileniem się ataków na całą grupę Amber Gold, której jesteśmy częścią. Zamrożono nam 10 mln zł, więc nie mieliśmy z czego regulowac zobowiązań - tłumaczy Jarosław Frankowski.
Użytkowane przez linię samoloty typu airbus stacjonują obecnie w Warszawie.
Aktualizacja 13.20: Urząd Lotnictwa Cywilnego zawiesił koncesję przewoźnika OLT Express Regional. Jednocześnie spółka Amber Gold oświadczyła, że wycofuje się z inwestycji w OLT Express
- W związku z niemożliwością uzyskania dostępu do 7 mln złotych z bieżącej sprzedaży biletów, które zostały nagle zablokowane przez operatora płatności, Amber Gold stanął przed wyborem albo dofinansować linie lotnicze kwotą 10 mln zł z zysków własnych, przeznaczonych na rozwój spółki Amber Gold lub wycofać się z dalszego finansowania inwestycji - poinformowała spółka w komunikacie. - Amber Gold jest spółką o bardzo dobrej kondycji finansowej, co zostanie wkrótce potwierdzone w audycie przeprowadzanym aktualnie przez zewnętrznego biegłego rewidenta.
- W związku z niemożliwością uzyskania dostępu do 7 mln złotych z bieżącej sprzedaży biletów, które zostały nagle zablokowane przez operatora płatności, Amber Gold stanął przed wyborem albo dofinansować linie lotnicze kwotą 10 mln zł z zysków własnych, przeznaczonych na rozwój spółki Amber Gold lub wycofać się z dalszego finansowania inwestycji - poinformowała spółka w komunikacie. - Amber Gold jest spółką o bardzo dobrej kondycji finansowej, co zostanie wkrótce potwierdzone w audycie przeprowadzanym aktualnie przez zewnętrznego biegłego rewidenta.
erka, ms
Opinie (379) 5 zablokowanych
-
2012-07-27 12:32
zaczyna składać się domino... (1)
ale ktoś na pewno zostawi sobie jeden samolot, że móc uciec na Kajmany...
- 54 4
-
2012-07-27 12:41
zaczyna składać się domino...
Dla klienta zawsze zostanie..."mydło"
- 3 0
-
2012-07-27 12:40
jak kraść to miliony
kiedy ten Plicha czy jak się tam nazywa będzie kandydowal do sejmu?/ (z kld oczywiście)
- 14 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.