• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

150 tys. pasażerów z biletami OLT Express

erka, ms
27 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 13:20 (27 lipca 2012)

O sytuacji w linii OLT Express opowiada jej dyrektor zarządzający, Jarosław Frankowski.



130 tys. pasażerów posiadało wykupione bilety na loty krajowe i 20 tys. na loty zagraniczne w momencie ogłoszenia końca działalności OLT Express.



Jak oceniasz postępowanie władz linii OLT?

W czwartek, czyli pierwszego dnia problemów z funkcjonowaniem linii OLT Express nie przewieziono 800 pasażerów. W piątek, czyli dzień po tym, jak linia ogłosiła zawieszenie lotów, z lotnisk odeszło z kwitkiem już 6,5 tys. pasażerów.

Upadek OLT Express: razem z samolotami znika autobus na lotnisko i samochody mini

Wiadomo, że będzie ich jeszcze więcej. Jarosław Frankowski, dyrektor zarządzający OLT Express poinformował właśnie, że linia sprzedała 130 tys. biletów na loty krajowe i 20 tys. biletów na loty zagraniczne, które już się nie odbędą.

- Będziemy starali się oddać pieniądze wszystkim klientom, choć może to potrwać nawet kilka miesięcy - przyznał Frankowski na zaimprowizowanej konferencji prasowej, która odbyła się na trawniku przed terminalem cargo lotniska w Rębiechowie.

Czytaj także: OLT ogłasza koniec lotów

Zapowiedział, że klienci, którzy zapłacili za bilety kartami płatniczymi odzyskają swoje pieniądze za pośrednictwem organizacji płatniczych, natomiast kupujący za gotówkę muszą się zgłosić do pośredników, u których kupowali bilety OLT.

Może to jednak być trudne, bo - jak przyznał Frankowski - OLT ma na dziś ok. 30 mln zł długów (wcześniej przedstawiciele firmy informowali, że to 300 mln zł, ale potem stwierdzili, że było to przejęzyczenie). Jeszcze w środę informował, że strata linii po trzech miesiącach funkcjonowania wynosi ok. 33 mln zł, przy ok. 47 mln zł przychodów.

Co było przyczyną upadku linii? - Problemy z płynnością pojawiły się w ostatnich tygodniach, wraz z nasileniem się ataków na całą grupę Amber Gold, której jesteśmy częścią. Zamrożono nam 10 mln zł, więc nie mieliśmy z czego regulowac zobowiązań - tłumaczy Jarosław Frankowski.

Użytkowane przez linię samoloty typu airbus stacjonują obecnie w Warszawie.

Aktualizacja 13.20: Urząd Lotnictwa Cywilnego zawiesił koncesję przewoźnika OLT Express Regional. Jednocześnie spółka Amber Gold oświadczyła, że wycofuje się z inwestycji w OLT Express

- W związku z niemożliwością uzyskania dostępu do 7 mln złotych z bieżącej sprzedaży biletów, które zostały nagle zablokowane przez operatora płatności, Amber Gold stanął przed wyborem albo dofinansować linie lotnicze kwotą 10 mln zł z zysków własnych, przeznaczonych na rozwój spółki Amber Gold lub wycofać się z dalszego finansowania inwestycji - poinformowała spółka w komunikacie. - Amber Gold jest spółką o bardzo dobrej kondycji finansowej, co zostanie wkrótce potwierdzone w audycie przeprowadzanym aktualnie przez zewnętrznego biegłego rewidenta.
erka, ms

Opinie (379) 5 zablokowanych

  • zaczyna składać się domino... (1)

    ale ktoś na pewno zostawi sobie jeden samolot, że móc uciec na Kajmany...

    • 54 4

    • zaczyna składać się domino...

      Dla klienta zawsze zostanie..."mydło"

      • 3 0

  • jak kraść to miliony

    kiedy ten Plicha czy jak się tam nazywa będzie kandydowal do sejmu?/ (z kld oczywiście)

    • 14 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane