• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

34 kilometry linią nocną. To najdłuższe trasy gdyńskiej komunikacji

Szymon Zięba
5 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Linia N10 na Kacze Buki jest najdłuższą w gdyńskiej komunikacji. Linia N10 na Kacze Buki jest najdłuższą w gdyńskiej komunikacji.

Ponad 34 kilometry mierzy najdłuższa trasa, którą pokonują kierowcy gdyńskiej komunikacji miejskiej. Wspomniany rekord należy do linii łączącej Kacze Buki i Oksywie Dolne, na której kursuje nocny autobus N10. Pod koniec sierpnia sprawdziliśmy rekordowe pod względem długości kursy w Gdańsku, teraz pod lupę wzięliśmy połączenia, z których korzystają mieszkańcy Gdyni.



Z komunikacji miejskiej korzystam...

Przypomnijmy: w Gdańsku najwięcej kilometrów "wyrabiali" kierowcy kursów nocnych. Rekordowy pod tym względem był autobus linii N1, który w najdłuższym wariancie przejeżdża aż 40 kilometrów, rozwożąc pasażerów czekających na 63 przystankach, w tym również w Gdyni i w Sopocie.

Podobnie sytuacja wygląda w Gdyni. Jak jednak zastrzega Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia, na wielu liniach kursy realizowane są w różnych relacjach nazywanych wariantami trasy. Zawsze jednak wyróżniany jest wariant podstawowy, czyli taki, który dla danej linii uznawany jest za najważniejszy.

- Najczęściej w wariancie podstawowym realizowanych też jest najwięcej kursów. Pozostałe warianty tras, na których z reguły realizuje się tylko incydentalne kursy, mogą być zarówno krótsze jak i dłuższe od podstawowych. Czas przejazdu różni się w zależności od pory dnia - podkreśla przedstawiciel organizatora gdyńskich przewozów.
Na liniach nocnych natomiast realizowanych jest niewiele kursów w poszczególnych wariantach tras, dlatego trudniej jest zidentyfikować warianty podstawowe. W naszym zestawieniu - w przypadku linii nocnych - skupiliśmy się więc na tych dłuższych opcjach.

Rekordowe nocne kursy



Tym samym na najdłuższej trasie (Kacze Buki - Oksywie Dolne) "nocna N-dziesiątka" pokonuje prawie 35 kilometrów, zatrzymuje się przy 65 przystankach, a podróż od pierwszego do ostatniego przystanku zajmuje aż 79 minut.

  • Podróż N10 pozwala obejrzeć Gdynię z "nocnej" perspektywy.
  • Podróż N10 pozwala obejrzeć Gdynię z "nocnej" perspektywy.
  • Podróż N10 pozwala obejrzeć Gdynię z "nocnej" perspektywy.
Drugi w kolejności jest skład N30. Na trasie, która mierzy dokładnie 27 947 metrów (Rumia Dworzec PKP - Kacze Buki), autobus zatrzymuje się przy 59 przystankach. By przejechać całą tę drogę, należy zarezerwować sobie 58 minut.

31,5 km w "dziennym" kursie



W "dziennym" rozkładzie niekwestionowanym liderem pod względem długości pokonywanej trasy jest kierowca, który prowadzi autobus linii "Z". Na liczącej 31,5 km trasie (Żukowo - Urząd Gminy - Gdynia Dworzec PKP) znajdują się 33 przystanki, a kurs trwa od 54 do 65 minut.

Ponad kilometr krótszą drogę przejeżdża autobus numer 173 (30,2 km), kursujący między placem Kaszubskim a przystankiem Chylonia PKP. Korzystają z niego pasażerowie czekający przy 56 przystankach, pokonanie całej trasy mieści się w przedziale między 64 a 74 minutami.

Ostatnim rekordzistą jest skład linii "R". Przebycie ponad 27 kilometrów na trasie Rumia Dworzec PKP - Kacze Buki zajmuje kierowcy od 57 do 67 minut. W tym czasie zatrzymuje się on także przy 35 przystankach.

Jak daleko jeżdżą gdyńskie trolejbusy?



Rekordzistą wśród trolejbusów jest połączenie Cisowa SKM - Kacze Buki. W wariancie podstawowym "trajtek" numer 27 przejeżdża 20,5 km, zatrzymuje się na 41 przystankach, a cały kurs trwa od 51 do 61 minut.

O 5 km krótszą trasę pokonuje trolejbus linii 31. Między przystankiem Dąbrowa Miętowa a Sopot Ergo Arena skład zatrzymuje się 30 razy, a 15,4 km przejeżdża w czasie od 37 do 43 minut.

ZKM Gdynia - rozkłady komunikacji



Następny w kolejności jest trolejbus linii 23 (trasa Gdynia Dworzec Główny PKP - Kacze Buki o długości 14 563 m, 30 przystanków, w czasie od 37 do 43 minut), 24 (Stocznia Gdynia - Dąbrowa Miętowa, 14 349 metrów, od 39 do 52 minut) oraz 26 (Orłowo SKM Klif - Cisowa Sibeliusa, 26 przystanków, od 33 do 44 minut).

Pasażerów jest mniej, ostatnie badania są niemiarodajne



Ilu pasażerów korzysta z tych tras? Rzecznik ZKM przyznaje, że choć przewoźnik dysponuje kompleksowymi wynikami badań marketingowych wykorzystania pojazdów w każdym z kursów, to były one zrealizowane przed 2020 r., a więc nie są one adekwatne do stanu obecnego.

- Pandemia COVID-19 bardzo mocno wpłynęła na popyt. Zarówno wskutek spadku popytu, jak i zmienianych limitów maksymalnej pojemności pojazdów, od marca do czerwca 2020 r. z jednej strony wprowadzane były ograniczenia w liczbie realizowanych kursów, a z drugiej strony uruchamiane były kursy bisowe. Nie można więc podać poprawnej statystycznie aktualnej średniej liczby pasażerów (obłożenia kursów) - podsumowuje Marcin Gromadzki.

Opinie (99) 9 zablokowanych

  • Nie ma to jak przejechać się taką długą trasą w czasach epidemii

    • 8 1

  • Co parę miesięcy jest zmiana rozkładu jazdy. (4)

    Jako, że żona jeździ K i 27 zauważyła, że po każdej zmianie z rozkładu wypada kurs lub dwa. Dlaczego tak się dzieję?

    • 12 0

    • Dobry myk (2)

      Tam zmienimy rozkłady
      Trochę namieszamy pozmieniamy godziny odjazdow, napchamy zmian ile się da żeby gdzieś przemycić jakieś 2-3 trajtki mniej
      A tu trochę mniej busa, i cyk można nową linię uruchamiać, a nawet i z 5 wariantami

      • 2 0

      • Nie tylko na 27 i k tak się dzieje (1)

        • 0 0

        • Oczywiście, że nie

          To jest tylko część zakrojonej akcji pt "Zmniejszenie częstotliwości kursowania najpotrzebniejszych składowych ZKM w Gdyni"
          Zakłada ona zmniejszenie do najmniejszego potrzebnego minimum kursowania min. linii 27/R/194/
          Tak samo linia 32, tylko po to żeby pozmieniać warianty innych autobusów, no i oczywiście mała grabież kursów z innych linii :D

          • 0 0

    • Z pogórza na oksywie można tą linią dojechać a w przeciwnym kierunku to już nie

      • 0 0

  • (3)

    Jeździło się N10 za starych dobrych czasów z centrum na Oksywie. Wysiadaliśmy na Zielonej na papierosa, czekaliśmy aż autobus wróci z Babich Dołów, wsiadaliśmy ponownie i jechaliśmy do domu. :)

    • 7 3

    • Ohoh

      Prawie jakbym natrafił na znajomego, pozdro! Albo szybki wypad na Benka i Szybko na zieloną z szlugiem!

      • 4 0

    • (1)

      Acha czyli on tam taka pętlę robi na Babie Doły a potem zawraca, że był czas wypić i zapalić, i z Zielonej potem leci dalej w kierunku Oksywia Dolnego pewnie? ja jeździłem N10 w starych czasach Ale w przeciwnym kierunku Karwin, też zawsze trzoda była i wesoly autobus

      • 4 0

      • No problemo

        Zapalić zawsze się zdążyło, a nawet jak się nieopatrznie wysiadło na działkach to też dało radę
        Na Zielonej to i piwo w oczekiwaniu dało się spić, zapalić a i w kuluarach oczekiwania zawiązać rozmowę

        • 4 0

  • (1)

    Apropos ZKM taki apel, może poinstruujcie swoich kierowców żeby na postoju między trasami nie palili papierosów jak smoki w autobusie, potem podjeżdża na przystanek A tam istna wędzarnia, większość pewnie wychodzi i pali na zewnątrz ale są też tacy którzy nie przejmują się pasażerami i jarają w środku, potem zaraz rusza w trasę i smród nieziemski aż dusi jak się wsiada. Za coś płacimy te ciężkie pieniądze za bilety i wymagamy minimum komfortu, a nie siedzieć w smrodzie i się dusić, wtedy faktycznie te maseczki na coś mogą się przydać

    • 6 4

    • Nie tylko pasażerami się nie przejmują, bo nawet zmiennik później 8 h jeździ w smrodzie dymu. W 2263 to norma.

      • 1 1

  • Dzisiaj był reportarz o komunikacji miejskiej w Gdańsku okazało sie ze ta krzywy nos jest oszustką. (4)

    Bo twierdziła ze to ona zatrzymała komunikacje w Gdańsku i dołączyła do strajku .Ona nic w tym kierunku nie zrobiła świadkowie publicznie to potwierdzili .

    • 6 9

    • To akurat wiadomo od dawna

      • 5 0

    • (1)

      To wszyscy wiedzą że nie ona tylko prąd wyłączyli w trakcji bo zaczęły się strajki i stanęła akurat przy stoczni. Taka bohaterka.

      • 3 0

      • Taa akurat prąd wyłączyli wtedy, gdy ona była przy Stoczni

        Jak można wierzyć w te pisowskie głupoty?

        • 2 1

    • A gdzie ci świadkowie byli przez tyle lat?

      • 1 0

  • ja tam wolę kupić sobie osiołka i na nim przemierzać 3 miasto

    i Kaszuby nocą i dniem

    • 5 0

  • (3)

    Linia 173 jest zdradliwa dla kogoś kto jej nie zna a chce podjechać tylko spod hali do Chyloni

    • 6 1

    • A jakże

      Kiedy myślisz 15-20 minut
      A tu wycieczka krajoznawcza

      • 3 0

    • Jest napisane przez Kosakowo, Rumię (1)

      Na wyświetlaczu

      • 1 0

      • Jest na rozkładzie. Na wyświetlaczu jest "Cisowa SKM".

        • 0 0

  • (1)

    Najciekawsza, najdziwniejsza i najbardziej atrakcyjna linia w Gdyni - 102, no ale to moje subiektywne odczucie.

    • 5 1

    • Zgadza się jedna z ciekawszych, mi ona zupełnie nie po drodze ale kilka razy się nią przejechałem Tak wycieczkowo

      • 0 0

  • (1)

    myślałem, że R i ten co do Oliwy jedzie przez Osową :)

    • 4 1

    • Fakt 171 do Oliwy ma długą trasę, jescze 147 z pętli Tesco przez Wiczlino Witomino do dworca Pkp

      • 0 0

  • miejska komunikacja (3)

    Brakuję połączenia Gdynia Karwiny - Gdynia Obłuże....

    • 13 1

    • Linia X jeździ przez Karwiny Tesco do Obluża

      • 2 1

    • jest X, o co ci chodzi! (1)

      • 1 1

      • mu pewnie chodziło aby jechały przez centrum , bezpośredni dojazd , ale nie da się ukryć że czasami rzadko jeździ X

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane