• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięć wariantów rozbudowy układu drogowego na Oruni

Michał Brancewicz
25 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

W tym roku powstanie studium określające, jakie ulice i skrzyżowania należy wybudować lub rozbudować, by polepszyć możliwości poruszania się mieszkańcom Oruni. W grę wchodzi przede wszystkim stworzenie nowych połączeń z Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska oraz budowa nowej drogi na Chełm zobacz na mapie Gdańska, a także przebudowa ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej.



Która inwestycja drogowa na Oruni jest najpilniejsza?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka firmy, która opracuje studium transportowe dla dzielnic Orunia, św. Wojciech i Lipce. Podczas prac wykonawca będzie opierał się na dziewięciu wariantach.


  • Wariant 0 - wariant wyjściowy, etapowe podłączenie ulicy Sandomierskiej do skrzyżowania z ulicami Trakt św. Wojciecha i Podmiejską
  • Wariant 1 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej (w śladzie ulicy Serbskiej) i odcinka ulicy Nowej Podmiejskiej - do ulicy Małomiejskiej (w śladzie ulicy Nakielskiej) wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 2 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej, w śladzie ulicy Serbskiej, i Nowej Podmiejskiej - do skrzyżowania z ulicą Havla, w śladzie ulicy Nakielskiej i Małomiejskiej wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 3 - budowa trasy P-P (północ-południe), od skrzyżowania z ul. Kadmową do skrzyżowania z Witosa - Cienistą, wariant badający wpływ trasy P-P.
  • Wariant 4 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ulicy Bocznej (równolegle do niej).
  • Wariant 5 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ul. Ukośnej (równolegle do niej).
  • Wariant 6 - nowe przebicie między ul. Trakt św. Wojciecha a ulicą Lipce w rejonie ulicy Niegowskiej (równolegle do niej).
  • Wariant 7 - zakładający budowę skrzyżowania ulicy Nowej Sandomierskiej i Nowej Podmiejskiej z ul. Trakt św. Wojciecha w poziomie niwelet ulic Nowa Sandomierska - Nowa Podmiejska wraz z podłączeniem ul. Nowej Podmiejskiej do ul. Małomiejskiej - przekrój uliczny 1x2 plus buspas.
  • Wariant 8 - włączenie ul. Cienistej do ul. Trakt św. Wojciecha.

- Są to proponowane warianty rozwiązań, które posłużą do określenia optymalnego, z punktu widzenia osiągnięcia oczekiwanych efektów transportowych, harmonogramu rozwoju układu ulicznego w tym rejonie - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Dopiero po sporządzonej analizie będzie wiadomo, czy i które elementy nowego układu drogowego w ogóle powstaną oraz w jakiej perspektywie czasowej.

- Studium wykaże także w jaki sposób polepszyć warunki ruchu na skrzyżowaniu ul. Trakt św. Wojciecha - ul. Sandomierska - ul. Podmiejska - zapowiada Zakrzacka. - Opracowane materiały wykorzystane zostaną również przy sporządzaniu koncepcji i dokumentacji projektowej dla bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65 w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy


Wybrany wykonawca będzie miał pięć miesięcy (od dnia podpisania umowy) na opracowanie całego studium.

Opinie (206) 4 zablokowane

  • naturalne i najbardziej logiczne jest przedłużenie Havla i rozbudowa w lewą stronę do (1)

    Traktu św. W . równolegle do Małomiejskiej

    • 7 2

    • Tam jest park

      • 0 0

  • Takie studium to powinno powstać ale 20 lat temu (11)

    A teraz być zrealizowane albo przynajmniej zaawansowane w realizacji w dużym stopniu.
    Tymczasem przez te 20 lat dawny pas rezerwowy w okolicach ul Kadmowej został "zagospodarowany" m.in. na TBS-y i komisariat policji

    • 106 12

    • i co byś analizował? Ilość królików i myszy polnych (4)

      Nie dało się przewidzieć w jakim stopniu rozwinie się ten rejon Gdańska. To nie PRL (chociaż może niestety nie w tej materii) gdzie planowało się i kuło po tej linii z sensem czy bez.

      • 1 9

      • budyń nie wiedział jakie tereny sprzedaje? (1)

        gdzie będą osiedla? No to może był ułomny.

        • 7 1

        • Ot typowe pisowskie kompleksy

          kaczy gnój na pole wywalać, tyle tylko potraficie.

          • 0 3

      • na zachodzie tak się projektuje tylko w tym grajdole jakoś inaczej (1)

        • 4 2

        • nie kłam i nie zmyślaj

          • 1 4

    • studium powstalo juz 50 lat temu

      prezentowane projekty to starocie , no może 2 to nowość

      • 5 0

    • oczywiście! teraz to powinno być juz w uzytkowaniu

      a oni dopiero kasę wydaja na marzenia- warianty... kurcze Gdańsk to jednak stan...

      • 5 0

    • projektowanie ulic w Gd to moim zdaniem tragedia

      • 5 1

    • Komisariat stoi poza pasem, a to nie TBSy, tylko mieszkania komunalne.

      • 2 0

    • Studium powstało i to nie jedno. W sumie myślałem, żę są już w połowie budowy węzła Czerwony Post z wiaduktem, tramwajem, SKM i parkingiem P+R :)

      • 9 1

    • Pamiętam doskonale bo jak kupowałem mieszkanie na Dywizji WOłyńskiej w 96 to widziałem plany.

      Tą rezerwą miała iść z CHełmu droga z tramwajem w kierunku południa.

      • 16 2

  • (7)

    Ha!!!!! Czyli jednak w Gdańsku jest układ!!!

    • 52 40

    • (3)

      Mówi o tym Grzegorz Brązowy w swoim spocie!

      • 12 11

      • Jakoś sobie trzeba wytłumaczyć ciągłe porażki (1)

        Układ, spisek, zamach... Wszyscy przeciwko niemu. Tylko Bóg z nim. Ehhh

        • 12 9

        • Nie wiem czy Bóg, ale Putin zapewne tak.

          • 0 0

      • on nie wie o czym mówi. On nie jest z Gdańska. To jakiś wiejski brałn

        • 9 7

    • przy tym układzie drogowym są działki pod zabudowę deweloperską:)

      • 6 5

    • tak - drogowy

      • 8 4

    • Tak ale jezdny.

      Tak ale jezdny.

      • 14 7

  • Wariant n+1

    Połączenie Nowej Bezkolizyjnej z Poprzeczną 2x1.

    • 1 1

  • orunia dolna (1)

    Przydałaby się nowa droga na osiedle przy ul.Gluchej ! Tzw „kocie łby” zniszczyły już nie jeden samochód a ułatwiłoby to wjazd nie jednej osobie !
    Ulice Oruni jak i sama orunia (pomijając park) jest zapomniana przez miasto !!! Mieszka tu kilku ludzi którzy pracują razem z prezydentem miasta Gdańska! Czas zacząć coś robić a nie tylko rozdawać kawkę żeby tylko zdobyć głosy...

    • 1 1

    • Mieszkaniec Oruni za torami (nie ma Orunii Dolnej).
      Głucha będzie w tym roku robiona do łącznika z osiedle I etap (warstwa bitumiczna).

      • 0 0

  • SKM na Południe (1)

    przez Orunię

    • 34 3

    • Chyba na filarach bezkolizyjnie!

      • 0 0

  • tylko wariant 3 ma sens (2)

    wszelkie ulatwienia dojazdu do traktu zaowocuja zwiekszeniem korkow bo ten szlak dawno osiagnal granice przepustowosci....gdy wlewac do pelnego garnka to sie musi wylac

    • 25 4

    • (1)

      Wariant 3 zakorkuje Chełm Armii Krajowej wąskie gardło przeniesie korki w inne miejsce nic nie da

      • 6 1

      • Albo

        Wariant 3 i buspas z Orunii grn do pętli Chełm

        • 0 0

  • tramwaj a nie drogi (19)

    nowe drogi nie zmniejszą korków, bo tam i tak budują nowe osiedla i będzie tylko więcej samochodów

    • 105 48

    • nie tramwaj tylko buspas!

      tory zawalają tyle samo miejsca co buspasy, ale z buspasów mogą korzystać: autobusy, taksówki, motocykle, służby, a może kiedyś również traficary - tymczasem z torów tylko śmierdzący tramwaj który jedzie raz na 5 minut.

      • 0 3

    • Mieszkać na Oruni to jak na poboczu obwodnicy (4)

      całe życie podporządkowane ciężkiemu, intensywnemu ruchowi samochodowemu

      W średniowieczu by sobie chociaż myto pobrali, a tutaj służą wyłącznie za bufor

      • 14 16

      • Chyba mówisz o Dolnej (3)

        Górna jest spoko, brakuje tylko czegoś wzdłuż Malomiejskiej. Nawet buspas byłby pomocny. Za 10 lat będzie pewnie problem, teraz jest jeszcze ok

        • 16 10

        • Nie ma (2)

          Nie ma czegoś takiego jak Orunia Dolna. Jest Orunia.

          • 13 9

          • (1)

            Jest Orunia i O Rany!

            • 1 4

            • O! Renia!

              • 0 1

    • (5)

      SKM!!!

      • 22 6

      • jak się każdy mieszkaniec Południa dorzucic 3000 zł to nie ma sprawy (4)

        i tak kupiliscie taniej mieszkania

        • 12 21

        • a ty się dorzucałeś do tej linii co jest? (2)

          i tak mieszkasz prawie za darmo w kamienicy komunalnej

          • 28 8

          • dorzucam się co roku wyższymi kilkunastokrotnie podatkami od nieruchomości niż Południe (1)

            • 5 12

            • Bajki z mchu i paproci.

              • 6 3

        • Ok, ale wtedy nie macie prawa jeździć naszą skm :)

          • 8 11

    • Jeździsz tramwajem na codziennie ? (3)

      Nikt o zdrowych zmysłach i nikt komu zależy na czasie nie przesiądzie się z auta do tramwaju z prostych przyczyn czyli wieczne spóźnienia a nawet calkieity brak przyjazdu , awarie i rzecz niebywała to korki np. Hucisko nie wspomnę o tłoku i smrodzie

      • 20 12

      • (2)

        Dokładnie. Nawet stojąc w korku na Havla jestem szybciej we Wrzeszczu o jakieś pół godziny.

        • 13 10

        • (1)

          Zależy, jaki jest korek

          • 6 0

          • Za 2 lata będzie później o te pół godziny, a diesla bez DPF-a nie będzie już komu sprzedać...

            • 7 1

    • (2)

      Ostatnio byłem zmuszony jechać tramwajem i dziękuję bardzo. Usiadł koło mnie tak śmierdzący dziad że miałem juz plan opuścić ten wehikuł. Auto to auto.

      • 13 10

      • to brałn zaczął jeździć tramwajami po Gdańsku ?

        • 6 3

      • Nie znasz się. Rezygnować z lokalnego kolorytu na rzecz biosfery kulek z nosa!

        • 2 1

  • wiekszosc planow nie ma nic wspolnego z planem lepszego skomunikowania Oruni (Dolnej)

    1. nie widac na planach budowy lini tramwajowych - bezpośrednio z centrum ( z świętokrzyskiej to by byl absurd )
    2. większość planów to udogodnienie wyjazdu z dzielnic górnego tarasu :( to wcale nie wplywa na czas przejazdu
    3. nowe "przebicia " czemu miały by służyć?? jak do tad jedyna instytucja do której Ludziska chcą dojechać na Oruni (dolnej ) jest PROD ,chyba temu zeby desperaci nie rzucali sie z peronow pkp
    4 . miasto przez wiele lat doprowadzilo kamienice komunalne do ruiny i jeżeli chce przygotowac teren pod deweloperow powinno miec bardziej sensowny pomysl na ta dzielnice : tramwaj , jakies c.h. ,moze skm do pruszcza

    • 3 0

  • Deweloperka (2)

    A był plan dwupasmówki przez Chełm na Południe. Wszystko zabudowali deweloperzy. Żadnej ulicy nie da się teraz poszerzyć ani wybudować.Więc podatnicy zapłacą za nic nie znaczące studium...

    • 6 3

    • (1)

      Wystarczy przedłużyć Sikorskiego

      • 0 0

      • żeby stanąć na Małomiejskiej??? sama Sikorskiego nic nie da

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane