• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

90 mln zł na przebudowę drogi po 30 latach

Maciej Korolczuk
21 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak każdego poranka i popołudnia wygląda ruch na Kielnieńskiej. Radni i urzędnicy liczą, że po jej przebudowie sytuacja się poprawi. Tak każdego poranka i popołudnia wygląda ruch na Kielnieńskiej. Radni i urzędnicy liczą, że po jej przebudowie sytuacja się poprawi.

Lada dzień miasto zamierza ogłosić przetarg na przebudowę głównej arterii Osowej - ul. KielnieńskiejMapka. Prace mają potrwać dwa lata i kosztować ok. 90 mln zł. W ramach inwestycji powstanie też 500-metrowy zielony bulwar na tzw. Nowej KoziorożcaMapka.



Przebudowa Kielnieńskiej odkorkuje Osową?

- Przebudowa jest konieczna z dwóch powodów - tłumaczy Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent Gdańska ds. inwestycji. - Po pierwsze: to pozwoli na obsługę komunikacyjną całego układu drogowego, jaki powstaje przy okazji budowy trasy S6 (Trasy Kaszubskiej) i nowego węzła Chwaszczyno, a także inwestycji realizowanej przez PKP przy budowie wiaduktu kolejowego w pobliżu ul. Drawskiej. Po drugie: udało nam się pozyskać środki z programu inwestycji strategicznych w ramach Polskiego Ładu. To ok. 80 mln zł, które otrzymamy na realizację tego przedsięwzięcia. Ok. 10 mln zł kolejnych środków będzie z kolei pochodzić z budżetu miasta. W najbliższych dwóch latach to będzie największa inwestycja drogowa realizowana na terenie miasta.
Projekt przebudowy jest już gotowy. Przetarg na prace budowlane ma zostać ogłoszony w najbliższych dniach. Sama budowa ma potrwać 26 miesięcy. Urzędnicy zakładają, że umowę z wykonawcą uda się podpisać na przełomie sierpnia i września, co oznacza, że jeśli wszystko pójdzie po ich myśli, to pierwsi kierowcy z nowej drogi skorzystają jesienią 2024 r.

Do tego czasu mieszkańców Osowej czekać będą duże utrudnienia w ruchu.

- Zdajemy sobie sprawę, że jest to główna arteria dzielnicy. Wyzwaniem będzie przebudowa sieci podziemnych. To trochę podobna sytuacja do tej, z jaką mieliśmy do czynienia niedawno na Stogach, a więc środek tkanki miejskiej i gęsta zabudowa. Miejscami ze względu na brak miejsca będziemy musieli wprowadzić ruch wahadłowy. Liczymy w tym zakresie na zrozumienie i współpracę z mieszkańcami i radnymi dzielnicy - dodaje Aleksandrowicz.

Po jednym pasie w obu kierunkach



W ramach inwestycji przebudowany zostanie 2,5-kilometrowy odcinek ul. Kielnieńskiej i 500-metrowy ul. Nowej Koziorożca. W ramach inwestycji przebudowany zostanie 2,5-kilometrowy odcinek ul. Kielnieńskiej i 500-metrowy ul. Nowej Koziorożca.
W ramach inwestycji powstaną w sumie 3 km nowych dróg, tj. główna jezdnia Kielnieńskiej o przekroju 2 x 3,5 metra (po jednym pasie w każdym kierunku) wraz z drogą rowerową i chodnikami, a na środkowym odcinku między Barniewicką a Koziorożca - drogą serwisową służącą wjazdom na posesje.

Nieco inaczej będzie wyglądać Nowa Koziorożca. 500-metrowy odcinek stanie się meandrującym, zielonym bulwarem z dużą ilością zieleni, drzew, ogrodów deszczowych i łąk kwietnych. Spora liczba zakrętów i zwężenie drogi ma na celu uspokojenie tam ruchu samochodowego i nadanie priorytetu dla pieszych i rowerzystów.

W pierwszym etapie ma być realizowany środkowy odcinek Kielnieńskiej, gdzie na czas robót, w celu zachowania dwóch kierunków jazdy, zostaną ułożone betonowe płyty. W drugim etapie prace będą realizowane na skrajnych odcinkach do ul. Barniewickiej (od strony wiaduktu kolejowego) oraz między pętlą autobusową przy ul. Galaktycznej do ul. Koziorożca.

Remontu nie było od 30 lat



- Chciałoby się powiedzieć: wreszcie w Osowej będzie XXI wiek. To najważniejsza i najbardziej strategiczna inwestycja z perspektywy dzielnicy - cieszy się Jan Perucki, radny miasta. - Cieszę się też z powstania meandrującego, zielonego bulwaru na Nowej Koziorożca, przyjaznej przestrzeni zwłaszcza dla pieszych i rowerzystów, a tej właśnie infrastruktury w dzielnicy brakowało najbardziej.
Jak zauważył Karol Ważny, inny z radnych, ulica Kielnieńska na poważny remont czeka od 30 lat.

- Cieszymy się, że wreszcie to nastąpi, bo inwestycja odmieni oblicze tej dzielnicy i poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. W ramach inwestycji zaplanowano też budowę dwóch nowych rond, co zwiększy i poprawi przepustowość.
Podczas budowy Trasy Kaszubskiej powstał zjazd pod planową Nową Kielnieńską. Kiedy zostanie do niego dociągnięta nowa droga? Tego na razie nie wiadomo. Podczas budowy Trasy Kaszubskiej powstał zjazd pod planową Nową Kielnieńską. Kiedy zostanie do niego dociągnięta nowa droga? Tego na razie nie wiadomo.

Co dalej z Nową Kielnieńską i buspasami na Spacerowej?



Czy remont Kielnieńskiej oznacza, że miasto zarzuciło pomysł budowy Nowej Kielnieńskiej, która ma połączyć obwodnicę Trójmiasta z węzłem Chwaszczyno powstałym w ramach Trasy Kaszubskiej?

- Absolutnie nie - zastrzega Alan Aleksandrowicz. - Nowa Kielnieńska miała powstać w ramach większego projektu budowy tunelu pod Pachołkiem, który na razie musieliśmy odłożyć do szuflady. Obecnie pracujemy nad znalezieniem finansowania dla tej inwestycji, być może w ramach programu TEN-T, w ramach którego ubiegaliśmy się przed kilkoma laty o wsparcie rozbudowy ul. Kartuskiej. Problem w tym, że warunki tego programu nie są jasne i problem z ich wyjaśnieniem ma nawet ministerstwo. Z pewnością jednak nie rezygnujemy z tego projektu i mamy nadzieję, że w przyszłości uda się go zrealizować.

Trzy warianty buspasa na Spacerowej



Poza remontem Kielnieńskiej i planową budową Nowej Kielnieńskiej miasto chce też poprawić efektywność komunikacji miejskiej na ul. Spacerowej. Obecnie trwają prace nad koncepcjami powstania tam buspasów. Ważą się losy, czy mają tam powstać dwa czy jeden buspas. Od tego też zależy koszt budowy oraz zakres ingerencji w Trójmiejski Park Krajobrazowy (poszerzenie drogi wiązać się będzie z wycinką części drzew rosnących wzdłuż trasy). Analiza wielowariantowa, którą przygotowuje Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ma się zakończyć do końca roku.

  • Trzy warianty buspasa na Spacerowej.
  • Trzy warianty buspasa na Spacerowej.
  • Trzy warianty buspasa na Spacerowej.

Miejsca

Opinie (244) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Chodnik przy Osiedlu Pana Tadeusza

    Te plany wykluczają chodniki na całej długości gdzie są niezbędne. Problemem jest np brak chodnika z jednej strony ulicy przy dojściu do osiedla Pana Tadeusza. Niestety nie jestem zwolenniczką przechodzi 3 pary świateł na około żeby od autobusu dojść do domu. Przejście tam zależy też od pogody gdyż jest możliwe tylko przy suchej nawierzchni. Skoro robicie już Kielnieńską to zróbcie normalne dojście do osiedla. Od spacerowej od Osiedla P.Tadeusza najlepiej przejchać autobusem bo chodniki to pojęcie nieznane.

    • 0 0

  • buspas i droga rowerowa na spacerowej (całej! kretyńska porażka gdańskich urzędników) i bezpieczny przejazd dla rowerzystów na drugą stronę obwy

    • 0 0

  • Współczuję tym, którzy mieszkają w Osowie. (4)

    Najbardziej zakorkowana dzielnica Gdańska. Drogi jak na Ukrainie w trakcie wojny. Brakuje tylko bazaru na środku

    • 8 9

    • Droga zielona

      A jechałeś kiedyś czarnym dworem z przymorza w kierunku nowego portu i tunelu? Tam tez wszystko stoi

      • 0 0

    • (1)

      Południe gorzej zakorkowane i mniej atrakcyjne

      • 4 2

      • Zachod

        • 0 0

    • Lepszy dom w Osowej

      Niż mieszkanie w termitierze.

      • 7 5

  • Droga (1)

    Spokojnie nie tak szybko. Zaraz odezwa się niezadowoleni z Osowej, że przeszkadza im smrod, korki czy natężenie ruchu. Każda inicjatywa miasta w Osowej czy na Owczarni była jest i będzie blokowana przez mieszkańców i radnych dzielnicy. np. budowa Renku budowa mostu nad obwodnica czy ostatnio parku rozrywki w Owczarni czy budowa Kielnienskiej. W Osowej ma być cisza i spokój a wszystko mają budować w każdej dzielnicy tylko nie tutaj. Jak będą budować to tak aby nie robić hałasu jak wrócę z pracy i co najważniejsze nie przeszkadzać mi czyli nowobogackiej Grażynie i Januszowi.

    • 7 10

    • I bardzo dobrze!

      Wszystkie miejskie projekty są robione bez minimalnej dbałości o mieszkańców. Liczą się tylko kolesiowskie biznesy i interesy. W Osowej byle na korki i płacyk zabaw jest robiony tam gdzie mieszka radny lub urzędnik.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (20)

    Moja córka po roku dojazdów do pracy (m.in. Spacerową) postanowiła, że przeprowadzi się na Przymorze żeby mieć bliżej do roboty i nie marnować życia w korkach. Jest wolny wybór, można mieszkać pod Żukowem i dojeżdżać do 3M a można kupić mieszkanie blisko pracy, ale.... co kto lubi.

    • 113 26

    • Bardzo ciekawe (11)

      że każdy ma taki "wolny wybór" i może sobie pozwolić na mieszkanie za 12000+ za m2.

      • 47 6

      • Pozory mylą (5)

        Fakty są takie, że mieszkanie na obrzeżach jest o 40% droższe niż dzielnicach centralnych. Matematyki nie oszukasz i pozorna oszczędność wynikająca z tańszego m2 w zakupie już po okolo 10 latach jest zniwelowana. Mowa o samych policzalnych kosztach dojazdów, a w mojej ocenie dużo bardziej istotne są jeszcze kwestie takie jak czas potrzebny na dojazdy, wykluczenie z aktywnego życia społecznego - izolacja, ograniczony dostęp do usług, a do kultury to już praktycznie wykluczenie. Nic by mnie nie przekonało do wyprowadzki z miasta

        • 17 15

        • Ale przecież Gdańsk zachęca do podrózowania komunikacją publiczną !

          Jeżeli zachęca, to zapewne są rozwiązania przyśpieszające podróżowanie z "odległych" osiedli komunikacją publiczną.
          OK, żartowałem ;)

          • 2 0

        • Ktoś kto np. obraca się wśród elit NY (1)

          albo Rzymu, mógłby faktycznie czuć się wykluczony wyprowadzka na obrzeża miasta. Jednak nie można tego powiedzieć o ludziach, którzy chcą się oddzielić od potomków chłopów pańszczyźnianych i przesiedleńców ze wschodnich kresów, którzy obecnie zamieszkują polskie miasta. W tym
          przypadku uciekający na przedmieście nic nie tracą, a śmiem twierdzić ze nawet zyskują.

          • 5 2

          • Fatalne masz poczucie własnej wartości

            Do psychologa bez skierowania, zapraszam

            • 0 2

        • Ja tam lubię swoją kulturę

          Na Oruni

          • 6 0

        • Ale dojazdy to kwestia indywidualna.

          Nie każdy dojeżdża do pracy do centrum/wrzeszcza. Dużo miejsc pracy jest przy obwodnicy, trasie Sucharskiego, Elbląskiej - na obrzeżach. Nie możesz z góry zakładać że każdy mieszkający na obrzeżach traci więcej czasu i paliwa na dojazd do pracy niż mieszkaniec np. Przymorza. Twoje wyliczenia są do bani.
          No i zapomniałeś o home office.
          A dostep do usług czy kultury zajmie 10 minut więcej w weekend, gdy nie ma korków.

          • 25 5

      • (4)

        albo duże poza miastem, albo małe w mieście

        • 26 4

        • Właśnie tu jest problem (2)

          Władze Gdańska nie liczą się z mieszkańcami. Mieszkania w mieście mają takie ceny, że tylko fundusze inwestycyjne będzie niedługo stać na zakup. Miasto się wyludni a podatki z pit pójda do gmin ościennych. Korki wzrosną, bo prawdziwi mieszkańcy trójmiasta będą mieli adres pod miastem

          • 26 2

          • Jak buduja mieszkania to krzyczyczysz nie deweloperom (1)

            To jak mieszkań jest za mało to ceny rosną

            • 4 5

            • Bo deweloperzy świadomie budują takie właśnie

              mieszkania "inwestycyjne" i sprzedają je blokami, przez co nie muszą zawracać sobie głowy, że jakiś Kovalsky nie ma miliona na inwestycje.

              • 1 0

        • Zapomniałeś jeszcze o małe poza miastem, albo wieczny wynajem, albo brak wyprowadzki od rodziców.

          • 16 0

    • Nie zartuj (2)

      Kto normalny ustalę życie pod pracę, a jak ją zwolnią ? Falowiec to nie mieszkanie poza tym

      • 22 7

      • (1)

        Kupiła mieszkanie prosto od dewelopera na Przymorzu Małym .

        • 2 6

        • Tzn gołębnik zwany apartamentem hahahaha

          • 8 0

    • (1)

      fajnie ale co kogo obchodzi ze twoja corka musiała gdzies tam do pracy dojezdzac ? Mało fascynujące

      • 9 2

      • Mnie :)

        • 3 2

    • (2)

      To nie jest "sweet Eliza" z Przymorza?

      • 12 12

      • (1)

        pisałem o swojej córce nie o twojej

        • 26 2

        • To dlaczego dokonujesz projekcji? Coś jednak jest nie tak...

          • 4 9

  • Opinia wyróżniona

    Czyli po staremu, (7)

    Zamiast udrożnić przejazd, poszerzyć, zrobić lewoskręty, zatoczki dla autobusów to się zrobi zwykły remont który absolutnie nic nie wniesie poza kwadratowymi garbami na nowym asfalcie

    • 227 20

    • Ronda zwiększają przepustowość? To prawda?

      Zawsze mi się wydawało, że gdziekolwiek wprowadzają ronda (bez sygnalizacji), nastepuję zmniejszenie przepustowości. Czy pojawiły się nowe badania na ten temat?

      • 0 1

    • Niesamowite - PiS w ramach ,nowego wała` przekazał jakiekolwiek Środki do Gdańska ...... (1)

      Urzędnik który to podPiSał chyba był pijany :)

      • 11 13

      • I jak ty teraz z tym będziesz żył dalej ? Zastanów się czy warto.

        • 4 1

    • to miejska droga, a nie autostrada (1)

      żadne poszerzanie nie powinno mieć tam miejsca. lewoskręty tez nie potrzebne bo będą ronda

      • 8 18

      • Widać, że pochodzisz ze wsi

        I dla ciebie dwa pasy to kosmos

        • 11 6

    • Wniesie, kasę do kieszeni.

      Teraz poceruja. Kasa wpadnie.
      Za rok, będzie przebudowa tych dróg. Następnie za kolejny rok dołożą ścieżki rowerowe, ale czesc trzeba będzie rozwalić zeby dołożyć. Zobacz, jedna droga a ile możliwości....

      • 10 3

    • Wszystko będzie lepsze niż stan obecnej drogi. To jest wstyd, tam się asfalt wylewa na klepisko obok. Już nawet remont samej nawierzchni będzie dużym postępem. A jakie, Twoim zdaniem, korzyści przyniesie poszerzenie Kielnieńskiej, skoro zaraz wszystko będzie musiało wjechać w Spacerową?

      • 8 6

  • Tylko droga od oliwy 2x2 pasy a po srodku tramwaj do osowej ma sens!!! Reszta to glupiego robota.tak jak z tą refulacją plazy (3)

    • 7 5

    • Tylko wiesz, trzeb aby wyburzyć kawał oliwy pod to

      Ale psowiecimy nasze zabytki, by dumni mieszkańcy pól wokół miasta mieli wygodny dojazd do roboty

      A nie, czekaj, nie ma takiej opcji

      • 0 0

    • tak milordzie

      dla ciebie abyś przyspawany mógl wozic się. Najpierw jaka tania działka za miastem a teraz krzyk aby wybudować im drogi. Oczywiście z kasy gdańskiej a nie żukowa

      • 1 0

    • Oprotestowaliscie

      • 1 0

  • Apel do ekologicznych organizacji i stowarzyszeń!!!! (5)

    Urzędnicy miejscy ukrywają przed mieszkańcami, że w ramach wykonanych prac wyciętych zostanie ok. 230 drzew (w tym większość stare drzewa na Kielnieńskiej) oraz liczne wysokie żywopłoty, a także ok. 370mkw. krzewów. Teren, na którym ma powstać Nowa Koziorożca to byłe pola uprawne, od ponad 30 lat nieobsiewane. Teren ten to siedlisko ptaków i olbrzymiej ilości jeży. Spotkać można tam też kuny, wiewiórki i zające. W dokumentach nie ma o tym słowa - wykonawcy wjadą tam ciężkim sprzetęm jakby nigdy nic? Wspomina się tylko o małym zbiorniku Kielnieńska/Jelenia, gdzie specjalista herpetolog (płazy i gady) ma poświadczyć brak takich zwierząt. Na całym terenie, na którym będą przebiegać prace, urzędnicy miejscy po wnikliwej inwentaryzacji "odnotowali" jedynie jeden gatunek żaby. Coś z tym trzeba zrobić. To świadoma dewastacja przyrody wykonywana przez urzędników miejskich.

    • 5 6

    • Nikt tego nie ukrywał (2)

      Nawet była decyzja środowiskowa gdzie można było o tym przeczytać. A pola o których Państwo mówią (Koziorożca) to zwykłe śmietnisko i parking dla domków szeregowych gdzie zlikwidowali właściciele swoje miejsca przed domem

      • 0 2

      • To "śmietnisko" jest jedynym miejscem w okolicy, na którym dzieci mogą pograć w piłkę, (1)

        starzy ludzie przejść się na spacer, a zimą rodzice z dziecmi pojeździc na sankach. Parkingiem dla mieszkańców domków nigdy nie było, bo każdy ma gdzie parkować. Teraz nawet tego nie będzie.

        • 1 0

        • Zgadza się!

          Zimą przychodzą tam grupy przedszkolne pobawić się na śniegu. To wstyd dla urzędników i miejscowych radnych miejskich, których działalność dla dobra mieszkańców jest żenująca - dbają wyłącznie o swoje malutkie, prowincjonalne kariery.

          • 0 0

    • jedź protestować na tereny konfliktu panie ekolog (1)

      tam znikają całe ekosystemy, a tu tylko chcesz zaistnieć

      • 1 2

      • Jasne! Albo pójść na oddział covidowy jako wolontariusz. Wypad pajacu!

        • 1 0

  • Waldi

    Bez sensu jest remont ulicy Kielnieńskiej, bo nie ma drogi alternatywnej do objazdu.
    Najpierw trzeba połączyć Spacerową Nową Kielnieńską z Trasą Kaszubską a dopiero potem robić remont jak stara Kielnieńska będzie odciążona.
    Ale to trzeba mieć trochę wyobraźni.
    Pozdrawiam

    • 2 0

  • Inflacja pod koniec roku ma wynieść 18% (5)

    • 17 13

    • POdziekuj Ryżemu i Putinowi (4)

      • 9 13

      • (3)

        inflacja w styczniu (przed wojna) ponad 9%

        to wina putina? a moze jednak wina lockdownow, obostrzen i zwiazanych z nimi zamykaniem biznesow aby potem wyplacac pieniadze za lockdowny

        i jeszcze rozdawnictwo pieniedzy za dodatki covidowe.

        a teraz pewnie putin zmusza pis do wyplacania 500+ ukraincom.

        a tusk nie rzadzi od 7 lat w polsce a nadal jego potega przycmiewa jarka ktory jest bezsilny

        • 11 7

        • Nigdy wiecej PO i słupów z Berlina (2)

          • 6 12

          • lepsze moskale z Grzesiem?

            • 0 0

          • Po już nie rządzi od lat jak byś nie zauważył. Za ich czasów nie było takiej inflacji.

            • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane