• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aktywiści: szersze chodniki i więcej przejść jako ochrona przed koronawirusem

Krzysztof Koprowski
24 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Jedną z propozycji stowarzyszeń jest wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Kołobrzeskiej. Jedną z propozycji stowarzyszeń jest wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Kołobrzeskiej.

Członkowie stowarzyszeń: Lepszy Gdańsk, Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Piesza Polska oraz Instytut Metropolitalny zamierzają złożyć uchwałę obywatelską z postulatami utworzenia nowych przejść dla pieszych, poszerzenia chodników oraz wyznaczenia tymczasowych pasów i dróg rowerowych. Wszystkie te rozwiązania mają pomóc w utrzymaniu niezbędnego dystansu w epidemii koronawirusa.



Czy popierasz rozwiązania zaproponowane przez stowarzyszenia?

Przypomnijmy, w połowie maja gdańscy urzędnicy przedstawili program zmian w organizacji ruchu na terenie miasta, który ma być wdrożony w najbliższych tygodniach. Obecnie propozycje zmian czekają na opinie rad dzielnic.

Wśród nich zawarto m.in. przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu i Oliwie, utworzenie nowych stref zamieszkania oraz wymalowanie pasów na jezdni dla rowerzystów.

Działania miasta to za mało



Zdaniem aktywistów z Lepszego Gdańska, Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Pieszej Polski oraz Instytutu Metropolitalnego działania te są niewystarczające, jeżeli faktycznie mają się przełożyć na mniejsze zatłoczenie pieszych, rowerzystów oraz utrzymanie odstępu dwóch metrów pomiędzy osobami.

- Popieramy działania miasta, jednak postanowiliśmy je rozszerzyć o znacznie szerszy katalog miejsc, a przede wszystkim wzbogacić o element, którego w zapowiedziach miasta zabrakło - nowe, tymczasowe przejścia dla pieszych. Dzięki tym krokom Gdańsk będzie naprawdę chronił pieszych w drodze pandemii - często są to najstarsze osoby, najbardziej narażone na chorobę. Natomiast promocja transportu rowerowego, bezpiecznego w dobie pandemii odciąży transport publiczny - mówi Tomasz Larczyński z Lepszego Gdańska.
- Wiele miast na świecie stara się dostosować do nowych, pandemicznych i popandemicznych warunków, przyspieszając wdrażanie zmian ułatwiających poruszanie się mieszkańcom po własnym mieście. Władze naszego miasta w połowie maja również zapowiedziały działania w tym kierunku, pragniemy jednak, aby były one mniej zachowawcze - dodaje Karol Spieglanin, prezes stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Obywatelska uchwała zakłada realizację działań podzielonych na cztery grupy:
  1. poszerzenia chodników kosztem miejsc parkingowych co najmniej do szerokości 2,5 m, aby piesi mogli zachować minimalny odstęp dwóch metrów,
  2. utworzenia tymczasowych przejść dla pieszych, które odciążą istniejące, zbyt rzadko rozmieszczone,
  3. wyznaczenia dodatkowych dojść do przystanków tramwajowych oraz autobusowych celem rozrzedzenia pieszych docierających na perony z jednego dojścia,
  4. utworzenie tymczasowych pasów lub dróg dla rowerów na jezdni w miejscach, gdzie brakuje takiej infrastruktury np. w ciągu ul. Armii Krajowej (Trasa W-Z) na Chełm czy ul. Kołobrzeskiej (o miejskich planach budowy drogi rowerowej na tej ulicy pisaliśmy w 2019 roku), aby ułatwić jazdę rowerem w sytuacji ograniczonej pojemności komunikacji miejskiej.

Szczegółową listę propozycji zmian w organizacji ruchu zamieszczamy w ramce pod artykułem.

Wszystkie rozwiązania mają być wykonane możliwie najniższymi nakładami finansowymi - przede wszystkim w oparciu o nowe oznakowanie.

- Nasza uchwała przewiduje stopniowe przekształcenie tymczasowych przejść i pasów na stałe, jeśli okaże się, że są one popularne oraz będą na to środki w budżecie Gdańska. Jednak to działania ochronne są priorytetem - podkreśla Larczyński.

Potrzebne podpisy pod uchwałą obywatelską



Obecnie działacze zbierają podpisy pod uchwałą obywatelską - potrzebują ich minimum 300 (lista do samodzielnego wydrukowania i przekazania stowarzyszeniom dostępna jest tutaj). Pod uchwałą mogą podpisać się mieszkańcy Gdańska zameldowani lub dopisani do rejestru wyborców.

Jeżeli zbiórka podpisów zakończy się sukcesem, stowarzyszenia liczą, że uda się ją poddać pod głosowanie na czerwcowej sesji Rady Miasta Gdańska.

Czytaj też: Uchwały ws. parkingów kubaturowych zdjęte z obrad Rady Miasta [Artykuł z wrzesnia 2019 roku].

Lista chodników przeznaczonych do poszerzenia


ANIOŁKI
  • skrzyżowanie al. Zwycięstwa/Hallera (przeniesienie drogi dla rowerów na prawoskręty al. Zwycięstwa oraz ul. Hallera, w kierunku północnym, poszerzenie chodnika o dotychczasową drogę dla rowerów)
  • al. Zwycięstwa - przeniesienie parkowania wzdłuż Traktu Konnego w całości na jezdnię, zwłaszcza na odcinku 33-40, wzdłuż parku Akademickiego wyznaczenie parkowania równoległego (obecnie brak oznakowania)

BRĘTOWO
  • ul. Leśna Góra od skrzyżowania z ul. Góralską do ul. Leśna Góra 15

BRZEŹNO
  • ul. Dworska na całej długości, w tym droga wewnętrzna na zapleczu ul. PCK i plac przed biblioteką (w całości użytkowany jako nielegalny parking)
  • ul. Korzeniowskiego, jedna (dowolna) strona

JASIEŃ
  • ul. Kartuska na całej długości w dzielnicy Jasień na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

JELITKOWO
  • ul. Kapliczna od ul. Pomorskiej do ul. Piastowskiej na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

KOKOSZKI

LETNICA
  • ul. Starowiejska od ul. Michny w kierunku południowym

ŁOSTOWICE

NOWY PORT
  • ul. Góreckiego od pl. Wolności do ul. Oliwskiej
  • ul. Wolności, strona południowa
  • ul. Na Zaspę, ul. Rybołowców, ul. Strajku Dokerów - na wymienionych ulicach usunięcie parkowania z chodników i dodatkowo z przyległych trawników za pomocą środków dostępnych bieżąco dla GZDiZ

ORUNIA
  • ul. Raduńska - chodnik po stronie zachodniej

OSOWA
  • ul. Wodnika od ul. Kielnieńskiej do ul. Junony na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

PIECKI-MIGOWO
  • ul. Piecewska na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni

PRZERÓBKA
  • ul. Bajki na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni

PRZYMORZE MAŁE
  • ul. Bora-Komorowskiego na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

PRZYMORZE WIELKIE
  • ul. Dąbrowszczaków (ul. L. Kaczyńskiego) na całej długości

SIEDLCE
  • ul. Zakopiańska na całej długości

STOGI
  • ul. Pawia na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni
  • ul. Rozłogi na całej długości

SUCHANINO
  • ul. Beethovena na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni

ŚRÓDMIEŚCIE
  • ul. Długie Ogrody - chodnik po stronie północnej
  • ul. Korzenna na całej długości
  • ul. Łagiewniki na całej długości
  • ul. Łąkowa - realne przywrócenie pieszym chodników w strefie zamieszkania zach. jezdni oraz na placu między ul. Królikarnia i ul. Sempołowskiej
  • ul. Toruńska - wyznaczenie miejsc postojowych w jezdni
  • Plac Wałowy
  • ul. Rzeźnicka na całej długości
  • ul. Pod Zrębem na całej długości
  • ul. Dolna Brama na całej długości

STRZYŻA
  • ul. Chopina od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Hubala
  • ul. Chrzanowskiego - od nr 24 do 82 - strona parzysta oraz wzdłuż ogrodzenia szkoły
  • ul. Wilka-Krzyżanowskiego wzdłuż i vis a vis budynku szkoły
  • al. Grunwaldzka 218-232 - usunięcie parkowania oraz nielegalnego przejeżdżania przez chodnik (dojazd do również nielegalnych miejsc parkingowych)

VII DWÓR
  • ul. Michałowskiego od ul. VII Dwór w kierunku zachodnim

WRZESZCZ DOLNY
  • ul. Danusi po obu stronach
  • ul. Kościuszki na całej długości na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony pasem zieleni od jezdni, za wyjątkiem strony południowej od Legionów do Chrobrego
  • ul. Mickiewicza od pl. Komorowskiego do ul. Klonowicza po obu stronach, oraz od ul. Klonowicza do ul. Kochanowskiego po stronie południowej
  • ul. Wenedy na całej długości
  • ul. Pestalozziego na całej długości

WRZESZCZ GÓRNY
  • ul. Jaśkowa Dolina na całej długości
  • ul. Konopnickiej na całej długości
  • ul. Partyzantów na całej długości
  • ul. Matki Polki na całej długości oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku ul. Partyzantów
  • ul. Matejki usunięcie parkowania oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku ul. Jaśkowa Dolina
  • al. Grunwaldzka - chodnik południowy na odcinku ul. Słowackiego do ul. Klonowej
  • ul. Słowackiego od ul. Chrzanowskiego do ul. Trawki - wyznaczenie miejsc postojowych w na jezdni
  • ul. Reymonta od ul. Słowackiego do ul. Chrzanowskiego
  • Ul. Obywatelska na całej długości oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku Trasy Słowackiego (Żołnierzy Wyklętych)
  • ul. de Gaulle - przesunięcie miejsc postojowych w całości na jezdnię lub bliżej osi jezdni

ZASPA MŁYNIEC
  • ul. Hynka od ul. Jana Pawła II w kierunku północnym

ZASPA ROZSTAJE
  • ul. Leszczyńskich na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni


Lista tymczasowych przejść dla pieszych


ANIOŁKI
  • al. Zwycięstwa w ciągu ul. Curie-Skłodowskiej, ul. Tuwima, ul. Orzeszkowej z dojściem na przystanki tramwajowe

BRĘTOWO
  • ul. Leśna Góra między sklepem Elwart a szkołą

BRZEŹNO
  • ul. Krasickiego na wysokości przychodni

CHEŁM
  • Skrzyżowanie ul. Chałubińskiego/Grabowskiego

KOKOSZKI
  • Skrzyżowanie ul. Kalinowa/Lubczykowa

KRAKOWIEC-GÓRKI ZACHODNIE
  • Skrzyżowanie ul. Łęczycka/Łowicka

LETNICA
  • ul. Marynarki Polskiej, na wysokości ul. Stalowej

NOWY PORT
  • ul. Wyzwolenia na wysokości wschodniego krańca budynku Wyzwolenia 50

OLIWA
  • al. Grunwaldzka na wysokości Biblioteki UG

ORUNIA
  • ul. Podmiejska na wysokości skrzyżowania z drogą techniczną na wale Nowej Raduni (przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów)

ORUNIA GÓRNA
  • Skrzyżowanie ul. Małomiejska/Kadmowa
  • ul. Platynowa, na wysokości ul. Antczaka

OSOWA
  • Skrzyżowanie ul. Kielneńska/Cumowników

PIECKI-MIGOWO
  • Skrzyżowanie ul. Bulońska/Rakoczego (przejście przez wschodni wylot skrzyżowania)

PRZYMORZE MAŁE
  • ul. Bora Komorowskiego, skrzyżowanie z ul. Bzową lub ul. Zgody II

PRZYMORZE WIELKIE
  • ul. Obrońców Wybrzeża, na wysokości wschodniego krańca falowca

SIEDLCE
  • Skrzyżowanie ul. Kartuska/Zagrodowa

SUCHANINO
  • ul. Beethovena między skrzyżowaniami z ul. Mozarta i ul. Wagnera

ŚRÓDMIEŚCIE
  • ul. 3 Maja, na przedłużeniu głównego pasażu Forum Gdańsk
  • ul. Rajska, na wysokości ul. Rajskiej 10

STRZYŻA
  • Skrzyżowanie ul. Chrzanowskiego/Karłowicza

UJEŚCISKO-ŁOSTOWICE
  • ul. Świętokrzyska, na wysokości apteki Gemini

VII DWÓR
  • Skrzyżowanie ul. Polanki/Michałowskiego

WRZESZCZ DOLNY
  • Skrzyżowanie ul. Kościuszki/Pestalozziego
  • Skrzyżowanie ul. Kościuszki/Zygmunta Augusta

WRZESZCZ GÓRNY
  • al. Grunwaldzka, przy Teatrze Miniatura
  • Skrzyżowanie ul. Grunwaldzka/Dmowskiego, południowo-wschodni wylot skrzyżowania
  • ul. Partyzantów, na wysokości Partyzantów 59-60
  • al. Grunwaldzka, przejście na wysokości placu Walentynowicz do Sobótki
  • ul. Partyzantów (Trasa Słowackiego) w ciągu ul. Reymonta
  • ul. Słowackiego (Trasa Słowackiego) w ciągu ul. Obywatelskiej

ZASPA ROZSTAJE
  • al. Jana Pawła II, na wysokości centrum medycznego

ŻABIANKA-JELITKOWO
  • ul. Pomorska na wysokości Pomorskiej 86


Lista dodatkowych, tymczasowych dojść do przystanków


BRZEŹNO
  • Dworska, peron w stronę Nowego Portu, kraniec północny od strony wschodniej
  • Dworska, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec południowy od strony wschodniej
  • Gdańska, kraniec północny od strony wschodniej
  • Sternicza, kraniec północny od strony wschodniej
  • Wczasy, kraniec wschodni od strony południowej

CHEŁM
  • Chałubińskiego, północny kraniec obu peronów, dojście od wschodu oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
  • Cienista, kraniec zachodni obu peronów autobusowych, przejście między peronami
  • Sikorskiego, północny kraniec obu peronów, dojście z obu stron (łącznie dwa przejścia)

JASIEŃ
  • Gronostajowa, wschodni kraniec peronu autobusowego od strony północnej
  • Pólnicy, wschodni kraniec peronu autobusowego od strony południowej
  • Źródlana, wschodni kraniec obu peronów autobusowych, przejście między peronami

MŁYNISKA
  • Swojska, peron w stronę Śródmieścia, kraniec południowy od obu stron (łącznie dwa przejścia)

NOWY PORT
  • Marynarki Polskiej, kraniec północny obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)

OLIWA
  • Bażyńskiego, peron w kierunku Przymorza, kraniec południowy od strony zachodniej
  • Bażyńskiego, peron w kierunku Wrzeszcza, kraniec północny od strony zachodniej
  • Derdowskiego, peron w stronę Przymorza, kraniec południowy, dojścia z obu stron (łącznie dwa przejścia)
  • Derdowskiego, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec północny, dojścia z obu stron (łącznie dwa przejścia)
  • Obrońców Westerplatte, kraniec południowy obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
  • Oliwa Pętla Tramwajowa, południowy kraniec peronu autobusowego, od strony zachodniej (przejście podwójne)
  • Tetmajera, kraniec południowy obu peronów, od strony zachodniej, oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
  • Funkcję dojścia dla peronów przystanku autobusowego Biblioteka Główna spełniać będzie przejście tymczasowe na wysokości Biblioteki UG

PIECKI-MIGOWO
  • Budapesztańska, peron w stronę Śródmieścia, kraniec południowy od strony wschodniej
  • Migowo, kraniec północny obu peronów, od strony wschodniej oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
  • Warneńska, kraniec zachodni obu peronów od obu stron (łącznie dwa przejścia)

PRZYMORZE
  • Bora Komorowskiego, peron w stronę Jelitkowa, od strony wschodniej
  • Czerwony Dwór, peron w stronę Jelitkowa, od strony wschodniej
  • Kołobrzeska, peron w stronę Jelitkowa, kraniec południowy od strony wschodniej
  • Kołobrzeska, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec północny od strony zachodniej
  • Piastowska, peron w stronę Jelitkowa, od strony zachodniej, przejście przez jezdnię oraz przez tory (jako dwa przejścia)
  • Piastowska, peron w stronę Wrzeszcza, od strony wschodniej, przejście przez jezdnię oraz przez tory (jako dwa przejścia)
  • Przymorze SKM, przejście między peronami autobusowymi

SIEDLCE
  • Ciasna, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
  • Paska, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
  • Skrajna, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
  • Zakopiańska, wschodni kraniec obu peronów, dojście od północy

ŚRÓDMIEŚCIE
  • Brama Wyżynna, zgodnie z planami wyznakowania przejścia stałego (liczone jako trzy przejścia: dwie jezdnie oraz przejście między peronami)
  • Dworzec Główny, zgodnie z planami wyznakowania przejścia stałego (liczone jako trzy przejścia: dwie jezdnie oraz przejście między peronami)

STRZYŻA
  • Strzyża, północny kraniec obu peronów, dojście od strony zachodniej oraz przejście między torami (łącznie dwa przejścia)
  • Wojska Polskiego, zachodni kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie trzy przejścia)
  • Zajezdnia, południowy kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie trzy przejścia)
  • Zamenhofa, wschodni kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie trzy przejścia)

UJEŚCISKO-ŁOSTOWICE
  • Przemyska, peron w stronę Łostowic (południową), kraniec północny od strony zachodniej - wymaga przejścia podwójnego od strony al. Havla

WRZESZCZ DOLNY
  • Pl. Komorowskiego, kraniec północny obu peronów, przejście między peronami
  • Kościuszki, kraniec północny obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
  • Legionów, kraniec południowy obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
  • Mickiewicza, peron w stronę Brzeźna, kraniec północny, dojścia z obu stron (łącznie dwa przejścia)
  • Mickiewicza, peron w stronę Aniołków, kraniec południowy od strony zachodniej

WRZESZCZ GÓRNY
  • Galeria Bałtycka, kraniec południowy obu peronów, przejście między peronami
  • Jaśkowa Dolina, kraniec zachodni obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
  • Klonowa, kraniec zachodni obu peronów, przejście między peronami
  • Miszewskiego, kraniec wschodni obu peronów, dojście od południa oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)

ZASPA
  • Startowa, wschodni kraniec obu peronów, od obu stron oraz odcinkowe usunięcie barierek między peronami (łącznie dwa przejścia)

ŻABIANKA-JELITKOWO
  • Pomorska, południowy kraniec obu peronów, dojście od zachodu oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
  • Pomorska-Osiedle, peron w stronę Jelitkowa, kraniec zachodni od strony północnej
  • Subisława, peron w stronę Jelitkowa, kraniec wschodni od strony północnej


Lista tymczasowych pasów i dróg dla rowerów oraz torów ruchu rowerów

  • dwukierunkowa droga dla rowerów w al. Armii Krajowej i Sikorskiego (od Węzła Unii Europejskiej do Witosa), 2,5 km
  • ul. Wały Piastowskie, ul. Jana z Kolna i ul. Marynarki Polskiej, od ul. Rajskiej do ul. Swojskiej, łącznie 5,6 km pasa pojedynczego - na jednopasmowym odcinku ul. Jana z Kolna prowadzenie ruchu za pomocą znaków P-27 "kierunek i tor ruchu roweru"
  • ul. Kartuska od ul. Zwierzynieckiej do ul. Łostowickiej, łącznie 3,5 km, tj. 7 km pasa pojedynczego - trasa niemożliwa do wyznakowania w całości w oparciu o pas ruchu dla rowerów, wskazane przemienne użycie pasa i prowadzenia ruchu za pomocą znaków P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" w zależności od warunków miejscowych
  • ul. Kołobrzeska od ul. Rzeczypospolitej do al. Grunwaldzkiej, łącznie 2,2 km pasa pojedynczego
  • ul. Podwale Przedmiejskie od Węzła Unii Europejskiej do ul. Siennickiej, 4 km pasa pojedynczego
  • ul. Świętokrzyska, od ul. Guderskiego do pętli tramwajowej Łostowice Świętokrzyska, wyznaczenie znakiem poziomym P- 27 "kierunek i tor ruchu roweru"
  • ul. Małomiejska od ronda przy ul. Platynowej do skrzyżowania z ul. Brzegi, wyznaczenie trasy za pomocą znaku P- 27 "kierunek i tor ruchu roweru"
  • wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" kontraruchu w ul. Opackiej i ul. Cystersów
  • wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" ruchu rowerów w ul. Bolesława Chrobrego.
  • wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" ruchu rowerów w ul. Gdańskiej.
  • wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" ruchu rowerów w ul. Dworskiej



Miejsca

Opinie (585) ponad 20 zablokowanych

  • Lepszy pomysł (3)

    Taniej będzie izolować tych geniuszy W ośrodkach kwarantanny zdrowo-rozsadkowej. Zrobi się luźniej na ulicach ..i bezpieczniej bez szaleńców i aktywistów. Przy okazji jakiś reset świadomości , tak aby mieli choć incydentalny kontakt z rzeczywistością.

    • 23 8

    • Może byc ciężko

      edukować komucha, który całe życie żyje na państwowej posadzie w dodatku na pensji związkowca.

      • 0 0

    • Popieram (1)

      Zrobić resocjalizację aktywistom, jak w mechanicznej pomarańczy. Beethovena im jeszcze puszczać ;)
      A larczyńskiego wsadzić w samochód PORDu i przymusowe 8 godzin dziennie nauki jazdy :)

      • 0 1

      • Dodatkowo rap Dudy i smoleńsk na okrągło.

        Jak nie pomoże to gwałt przez uszy, nagrania dzieł wszystkich Lenina w interpretacji Michnika a w oczy tvp info
        A potem parkowanie tyłem.

        • 0 1

  • A czy czasem podróż swoim samochodem (2)

    Nie jest najlepsza ochroną przed zakażeniem?

    • 80 11

    • no ale oni nie mają aut.... (1)

      • 1 0

      • Z etatu związkowca w bibliotece będzie trudno, to chyba trzeba liczyć że teściu się zlituje nad córką i potomstwem i kupi

        jakiegoś 10 letniego polo

        • 0 0

  • A może schudnąć i cieńsze rowery? (4)

    Czy te apele są na serio? Trochę przerażające pomysły. Przebudowac miasta, bo wirus. Spoko.

    • 201 19

    • nie na serio

      • 0 0

    • to jest zwykla głupota ale majaca tylko na celu wybicie sie polityczne bo taki maja tylko cel ci nieby aktywisci

      Na takie prowizorki po prostu szkoda kasy!! I spora cześć rowerzystów takich głupot nie popiera!!

      • 9 3

    • Aktywiści

      Wysłać ich na wieś ! Może tam mózg im odpocznie. Ale to jednak przypadki beznadziejne.

      • 7 3

    • wirus jako przykrywka

      żeby zarobił kto ma zarobić. Większej bzdury niż szerokie chodniki jako ochrona przed wirusem to nie słyszałem jeszcze. "Aktywiści" - dlaczego tak bardzo nienawidzicie mieszkańców i robicie wszystko, żeby utrudnić nam życie? Prosimy - idźcie do uczciwej pracy i nie wymyślajcie problemów. Przecież widzicie, że ludzie tego nie chcą - zobaczcie na wyniki ankiety czy komentarze. Na siłę próbujecie robić wszystkim pod górkę żeby zaistnieć.

      • 17 4

  • Ten temat już mi bokiem wychodzi. (4)

    Koronowirus, koronowirus ... Na śniadanie obiad i kolacje.

    • 195 25

    • A co na podwieczorek? (3)

      • 7 1

      • Covidek (2)

        • 2 1

        • Mniam! (1)

          • 1 1

          • achach

            • 0 0

  • (23)

    Co za bzdury wymyślają. najwyższa pora zająć się czymś pożytecznym.

    • 402 76

    • Ja pomidory hoduję. (1)

      Idźcie w moje ślady!

      • 19 4

      • Hoduje się zwierzęta...

        Rośliny (pomidory) uprawia.

        • 0 0

    • Tymczasowe pasy kompeltnie niemaja zadnego sensu !! (10)

      Gdyby mieli przynajmniej ułamek wiedzy takie rozwiązania sa na zachodzie ale tam sa miliony rowerzystów więcej!

      • 5 5

      • są miliony bo są warunki do jezdzenia rowerem (5)

        u nas infrastruktura rowerowa to tor przeszkod. zniecheci kazdego do przesiadki na rower.

        • 4 9

        • Nie infrastruktura, tylko mentalność. (4)

          Dalej większość ludzi uważa, że na rowerze spocisz się bardziej, niż w Passacie z zepsutą klimą w upał...

          • 4 4

          • (2)

            No cóż, pocenie się to indywidualna sprawa. Ja na przykład bez dostępu do prysznica w biurze nie zrobię tego współpracownikom i nie przesiądę się na rower.

            • 3 2

            • rozważ rower wspomagany elektrycznie (1)

              lub zadbaj o instalację natrysków w swojej firmie. Na pewno wyjdzie ci to na zdrowie.

              • 1 3

              • Najlepiej Mevo

                Przecież tak wspaniale działa!

                • 2 1

          • Mentalność to na pewno. Są też tacy co myślą że jak ktoś jeździ rowerem to go nie stać na auto lub autobus :D

            Większość ludzi jest po prostu zbyt leniwa na rower ale infrastruktura na pewno też nie zachęca.

            Jak ktoś rekreacyjnie tylko jeździ to pewnie tego nie dostrzega ale traci się przez taką pseudo infrastrukturę rowerową mnóstwo czasu, skakanie przez krawężniki slalom w lewo, w prawo bezsensowny przejazd na drugą stronę, przyciski przed skrzyżowaniami. Strasznie to niewygodne. To jest tor przeszkód.. Bezpieczeństwo na czymś takim to też porażka.

            • 2 1

      • To nie ma być tymczasowe - oni łżą (1)

        Klasyczna metoda wstawienia buta w uchylone drzwi - zróbmy tymczasowo, a w domyśle - i tak już zostanie.

        • 13 3

        • dzięki temu wszyscy będziemy zdrowsi

          jakość życia w mieście przyjaznym dla pieszych i rowerzystów jest z reguły wyższa niż jakość życia w mieście, które próbuje dogodzić głównie użytkownikom samochodów.

          • 2 1

      • Co było pierwsze jajko czy kura? (1)

        Polepszenie warunków sprawiło, że są te miliony...

        • 5 10

        • setki tysięcy były tam od dawna

          miliony się pojawiły, jak zaczęto redukować liczbę miejsc do parkowania w centrach miast a także zaczęto poszerzać liczbę ulic wolnych od parkujących i jeżdżących samochodów.

          • 1 2

    • Może Ci aktywiści niech się podpiszą imieniem i nazwiskiem (1)

      Żeby można ich było zapamiętać na wypadek gdyby chcieli kiedyś kandydować na stanowiska

      • 11 5

      • przyganiał kocioł garnkowi

        dlaczego sam się nie podpiszesz imieniem i nazwiskiem?

        • 1 2

    • (4)

      Aktywiści i coś pożytecznego. To jakby szukać inteligencji wśród wyborców PiS.

      • 33 13

      • (3)

        Wyborców piss albo poo... albo innych patafianów z post komunistycznego układu.

        • 10 2

        • No wlasnie, bo teraz to PO i inni poprzednicy PiSu to super ziomale, nawet jak kradli, to tylko z umiarem. (2)

          Polacy to mistrzowie relatywizowania, jedni przekaonuja, ze PiS kradnie tak samo, jak poprzednicy, ale robi to patriotycznie, wiec jest super, inni dowodza, iz poprzedni nie byli swieci, ale tak daleko jak PiS sie nie posuwali. Jedni i drudzy przekonuja, chyba glownie samych siebie, ze ich zlodziej, oszust, k. czy bandyta jest lepszy, tak swojski.

          • 7 5

          • Tamci chociaż kradli łyżką. (1)

            Ci kradną chochlą i jeszcze wam się w twarz śmieją. A dalej znajdują się takie czopki jak ty, które ich będą bronić za wszelką cenę. Ten kraj zasługuje na ich rządy po wsze czasy.

            • 11 6

            • to społeczeństwo zasługuje na lepsze rządy

              niedługo będzie mogło pokazać, że zasługuje na lepszego rezydenta pałacu namiestnikowskiego

              • 1 1

    • to sa bardzo pozyteczne rzeczy

      wielostronicowy raport oprafowany przez ekspertow z wielu dziedzin, an podstawie analizy przypadkow z wielu miast. I janusz polak po zawodowce, ktory podsumuje wszystko, czego nie rozumie w barwnych kilku slowach

      • 6 3

    • Zajac sie czyms pozytecznym? Toz to koszmar budzetowki, gdyby to kiedykolwiek nastalo,

      to co najmniej polowa urzedasow i tych roznej masci podoklejanych nierobow z miejsca na bruk

      • 7 6

    • Siedzą w domach i się nudzą, to wymyślają głupoty.

      • 37 10

  • Wygodne Trójmiasto

    Postulaty dla Trójmiasta Wygodne Trójmiasto
    Zwiększyć liczbę miejsc parkingowych dla samochodów.
    Zmniejszyć strefy płatnego parkowania, żadnych nowych.
    Zlikwidować pasy dla rowerów wymalowane na ulicach,
    szczególnie kontr pasy powodują utrudnienia dla samochodów.
    Wszystkie te rozwiązania pomogą w wygodzie przemieszczania się mieszkańców Trójmiasta.

    • 6 1

  • Kiedyś ludzie budowali porządne drogi, aby poruszać się szybko (1)

    teraz robią na nich garby, buspasy, przejścia, szykany... żeby poruszać się wolno. Malowanie ścieżki rowerowej na jezdni jest przykładem skandalicznego marnotrawstwa. Droga asfaltowa posiada podbudowę (czasem sięgająca więcej niż metr w głąb gruntu rodzimego) i wiele warstw kruszyw, spoiw, zbrojeń, geowłóknin, by wytrzymywała przez lata duże naciski. Kosztuje to dużo pieniędzy. Potem, na tak wykonanej drodze, maluje się linię i symbol rowerka farbą, by zrobić z drogi coś, co wymaga kilkucentymetrowej podbudowy z ubitego piasku. Brak mi słów...

    • 8 2

    • A do tego przejścia dla pieszych były wyznaczone po to,

      aby piesi nie przechodzili byle gdzie. To miało być "ucywilizowanie" ruchu pieszego. Jak wjeżdżam na chodnik (wjazd do bramy, na posesję itp) muszę uważać na pieszych. Również piesi wchodząc na jezdnię, oczywiście gdy nie ma sygnalizacji, muszą przepuścić jadące pojazdy. Oczywiste że kierowca powinien uważać czy mu ktoś nie wlezie przed maskę, ale jezdnia jest do jazdy.

      • 2 1

  • Aktywiści potrzebują więcej do miejsca do manifestowania .

    Ale tylko przeciw PiS i obecnej władzy. No bo Ola krowę obali i wszystko jest dobrze.

    • 3 1

  • Panu Larczyńskiemu

    I jego Towarzyszom i Towarzyszkom przypominam, ze tzw. aktywiści i działacze miejscy, to w zdecydowanej większości sfrustrowane indywidua o niezaspokojonym pragnieniu władzy. Niestety za tym pragnieniem nie idzie rzeczowa ocena sytuacji i fachowa wiedza, tylko jakiś rodzaj dziwnego ideologicznego zacietrzewienia. A jeżeli chodzi o koranawirusa, do pogotowie ratunkowe nie pojedzie chodnikiem ani ścieżka rowerową, tylko ulicą. a ci Towarzysze chcą usilnie ulice zablokować.

    • 9 1

  • Chciałbym mądrzejszych "aktywistów" ... (1)

    Chciałbym mądrzejszych "aktywistów" ...

    • 9 1

    • Nie masz racji. Oni są nad wyraz cwani

      Parcie na szkło i realizacja własnych celów. O to chodzi

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane