- 1 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (103 opinie)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (66 opinii)
- 3 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (46 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (97 opinii)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch miast (50 opinii)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (210 opinii)
Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku
Wiosną ruszy budowa drugiego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. Havla z Armii Krajowej w kierunku centrum Gdańska, która potrwa ok. czterech miesięcy. W tym samym czasie rozpoczną się poszukiwania projektanta lewoskrętu do jazdy w stronę obwodnicy. Ma on powstać w 2021 roku.
Od otwarcia w 2011 roku al. Havla kierowcy narzekali na przepustowość ogromnego skrzyżowania. Szczególnie uciążliwy był brak dodatkowego prawoskrętu w stronę centrum Gdańska oraz lewoskrętu w kierunku obwodnicy. To dodatkowo blokowało również pojazdy jadące na wprost w ul. Łostowicką.
Co prawda pięć lat temu drugi pas od jazdy w lewo powstał, ale po czasie okazało się, że musi zostać wydłużony, żeby pomieścić więcej pojazdów kierujących się na obwodnicę.
Czytaj też: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z
Przez lata drogowcy wzbraniali się też przed stworzeniem drugiego prawoskrętu, tłumacząc, że będzie on kosztowny ze względu na znajdującą się w tym rejonie infrastrukturę podziemną.
Budowa prawoskrętu potrwa cztery miesiące
Na szczęście te wymówki poszły w końcu w niepamięć i oba pasy zostaną wybudowane dzięki środkom z budżetu obywatelskiego.
- W pierwszej połowie marca zostanie ogłoszony przetarg na budowę prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej do centrum. Prace mają potrwać cztery miesiące od daty podpisania umowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmuje swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.
Budowa lewoskrętu w 2021 roku
Z kolei na początku kwietnia ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla wydłużenia lewoskrętu z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Co ciekawe, projekt obejmie również poszerzenie fragmentu ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla.
- Projekt będzie gotowy w tym roku, a sama realizacja przewidywana jest na rok 2021 - zapowiada Niezgoda.
Według szacunków lewoskręt może kosztować ok. 1 mln zł.
Opinie (174) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-15 10:58
Usunięcie przystanku
Autobusowego w pewnym stopniu rozwiązało by problem na tym skrzyżowaniu.
- 0 0
-
2020-03-03 11:49
Zatoka autobusowa (1)
Najwięcej problemów w tym rejonie generuje zatoka autobusowa, powinna zostać przeniesiona.
nawet jaj będzie dodatkowe prawo i lewoskręty, wjeżdżające i wyjeżdżające przegubowce będą skutecznie blokowały skrzyżowanie.- 2 2
-
2020-03-03 22:43
Zróbmy przystanek tam gdzie będzie wygodnie kierowcom
Nie pasażerom. To ma sens.
- 0 0
-
2020-03-03 22:40
Przenoszenia korków w inne miejsce ciąg dalszy...
- 0 0
-
2020-03-02 21:12
bez sensu (19)
lepiej byłoby zrobić z obecnego prawoskrętu bezkolizyjny wjazd w prawo, no ale i tak wolicie stać na światłach niż usprawniac ruch. Co za 10 lat,trzeci pas?
- 122 15
-
2020-03-02 21:25
Przyczyna - korków (6)
Nie oszukujmy się korki są, bo kierowcy nie umieją jeździć, płynnie jeździć. Plus się wpychają, skaczą z pasa na pas, nie patrzą że zablokują skrzyżowanie, tylko jadą jak leminigi. Do tego dochodzący piesi na przejściu i jest to co jest. Zaskoczę Was, ruch powinien być płynny!
- 50 10
-
2020-03-02 22:18
(3)
Nie no, szerloku, dzięki za wyjasnienie istoty życia i istnienia wszechświata :) Samochody zmieniaja pasy, nikt nie jeździ tak dobrze jak ty, a piesi łażą po przejściach - skandal! Drogi powinny być wyłącznie dla ciebie, wtedy nie będzie korków, ty będziesz mal wygodnie, nikt ci nie bedzie przeszkadzał, a cała reszta niech dyma z buta (bo nawet na autobus ich nie stać przecież, tych słojów spod Mrągowa i Licbarga). Nie?
- 9 7
-
2020-03-02 22:32
wiele korków tworzą sami kierowcy (2)
ruszają ospale, wrzucają jedynkę jak ten przed nimi już dawno ruszył, robią odstępy nie wiadomo po co jadąc 5km/h, a potem ci z tyłu nie mogą wjechać na pas skrętu..... Zapominamy, że na drodzę nie jesteśmy sami, że z tyłu jest ktoś, kto się spieszy do chorego dziecka, ukochanej żony, na ważne spotkanie...... i zachowujemy się widząc tylko czubek swojego nosa. Gdybyśmy włączyli czasem myślenie, to wszystkim byłoby łatwiej. Ale taki jest niestety świat dzisiejszy .....
- 10 10
-
2020-03-03 21:57
Ty chorego dziecka nie widziałeś
Jesteś drogowym Januszem
- 0 0
-
2020-03-03 16:07
Opisałeś właśnie jak to wygląda z perspektywy Janusza.
Masz zostawiać luz, jeździć powoli i nie pchać się na skrzyżowanie jak nie ma na nim miejsca.
Masz też jeździć przepisowo, zamiast ścigać się do czerwonego i tamować potem ruch, zamiast korzystać z zielonej fali, która kosztowała nas setki milionów.- 1 1
-
2020-03-03 14:40
Akurat w tym miejscu problemem jest to że autobus musi przeciąć dwa pasy żeby w ogóle wydostać się z przystanku. A można by przenieść przystanek na obecny pas zieleni, podobnie jak na Warneńskiej. Autobus mógłby wtedy nawet mieć własną fazę na światłach, włączać się do ruchu sprawniej i szybciej omijając spory kawałek porannych korków.
- 3 0
-
2020-03-03 10:20
Jakie bzdury gadasz na temat przyczyn
korków i dostajesz za to plusy od równie mądrych "geniuszy".
Kiedy dotrze do was to, że ich przyczyną jest wzrastająca liczba samochodów ?
Jeśli macie z tym problem, to idźcie w rozumowaniu w drugą stronę - w stronę spadku liczby aut posiadanych przez ludzi.
Aż np. do 50 pojazdów - utkną gdzieś w szerokim Gdańsku w korkach ?
Może tylko wtedy gdy jednocześnie ci nieliczni kierowcy wjadą w jakąś ślepą ulicę.- 0 4
-
2020-03-03 16:39
Bez sensu to jest w ogóle dobudowywanie kolejnych pasów. W tym miejscu od początku przewidziany był wiadukt. Istniejąca infrastruktura to być może, właśnie szklanki które zostały wylane w trakcie budowy Armii Krajowej. Są przygotowane przyczółki, i są przygotowane fundamenty, czyli prace ziemne zostały już zrobione. Jedynie wiadukt zapewni płynny przejazd w tym miejscu.
- 1 0
-
2020-03-02 22:33
Nie bezkolizyjny (1)
Tam jest jeszcze przejście dla pieszych z sygnalizacja, więc nie byłby bezkolizyjny.
- 14 1
-
2020-03-03 15:06
On pewnie chce likwidacji tego przejścia, żeby było bezkolizyjnie :)
- 0 0
-
2020-03-03 14:41
Nie da się ze względu na przejście dla pieszych.
- 0 0
-
2020-03-03 08:55
Super
Dosyć już tego skręcania w lewo
- 1 1
-
2020-03-02 22:20
(1)
Oni dążą do tego aby zmusić ludzi do jazdy komunikacja miejską i niszczą całą infrastrukturę
- 8 10
-
2020-03-03 08:05
ale do komunikacji już więcej ludzi nie da się upchnąć
- 12 0
-
2020-03-03 07:12
Rozwiązaniem docelowym...
powinno być skrzyżowanie dwupoziomowe.... Tak jak w całym ciągu AK....
- 13 0
-
2020-03-03 06:30
za 10 lat będzie już emeryturka ...
no i udało się przetrwać wszelkie burze
- 2 1
-
2020-03-02 21:45
od razu poprawcie ta aleje adamowicza (1)
bo na strzyzowaniu z warszawska i jabloniowa juz teraz jest zatora don skretu w lewo (ujescisko) a widac ze mozna by ten pas przedluzyc o okolo 2-3 samochody
chyba ze kolejny "inzynier" i "planista" nie zostanie rozliczony za budowlanego bubla.. jak za terminy ktorych nie dotrzymuja- 11 4
-
2020-03-02 22:44
dokladnie, jak budowali to widac było, że jest za krótki
nawet kiedys gdy nie było świateł auta stały w korku do skretu w lewo na warszawska już na AK
- 5 1
-
2020-03-02 21:15
Jaki bezkolizyjny wjazd?
W Polsce takimi jeździ się pod prąd!
- 8 3
-
2020-03-03 07:31
Tylko most nad AK (3)
Wszystko inne to rozwiązania doraźne, które niewiele zmienią. Tak samo most nad Kartuską dawno powinien być, bo i obecne poszerzenie przestaje wystarczać. No ale jeśli za budowę dróg odpowiadają urzędnicy to nie ma co się dziwić, że ich perspektywa to max 4 lata, a inwestycje drogowe oprócz tego że niewystarczające to jeszcze spóźnione o ponad 15 lat.
- 7 4
-
2020-03-03 10:57
Błędne myślenie (2)
Jeśli myślisz, że to jest rozwiązanie, które rozładuje kroki, to jesteś w mega będzie. To przeniesie je w inne miejsce, gdzie jest więcej bocznych ścieżek. Takie rozwiązania mają dozować przejazd przez miasto, aby nie tamować go w innym miejscu. Wg. Twojego rozumowania przejechałbyś w tym miejscu, ale stanął na godzinę jadąc przez śródmieście, powstańców, morenę, czy na damroki.
- 1 5
-
2020-03-03 21:25
Skąd w ogóle pomysł?
Że wg. mnie należy tylko tę inwestycję rozpocząć? Temat dotyczy krzyżówki Havla i AK więc wypowiadam się na temat stricte rozwiązania problemu na TYM skrzyżowaniu. Ale skoro już o tym mówisz to tak - przed forum może się nieco bardziej przytkać, tak samo na Łostowickiej i potem na wyjeździe z Moreny. Niemniej to byłby już krok w dobrą stronę, którego miasto nie potrafi i tak zrobić.
- 1 0
-
2020-03-03 11:19
jadąc w stronę obwodnicy już bym nigdzie nie stał
- 5 0
-
2020-03-02 21:14
Pomoże tylko na chwilę :) (12)
A później kolejne osiedla dojdą i się znowu zakorkuje.
W naszej Rodzinie (2+1) mamy dwa samochody i nawet nie przyszło mi do głowy żeby jeździć komunikacją miejską. Tak samo Żona.- 82 28
-
2020-03-03 18:19
Taaa.
Jak się mieszka na śmietniku - Szadółki, trzeba mieć samochód. Ja, jak Pan, wsiadam na przystanku pod blokiem, cztery przystanki i w pracy.
- 0 1
-
2020-03-02 21:45
i dlatego będziesz stać w korkach (10)
Uzależnienie od wygody, klasyka
- 29 8
-
2020-03-02 21:47
(9)
Lepiej stać w korku w czystym i pachnącym aucie w korku 20 minut niż 40 minut w tramwaju z żulami, bombelkami i 300 kaszlącymi ludźmi.
- 31 20
-
2020-03-03 14:17
Szkoda, że moim kosztem (z podatków od samochodu nic nie idzie do budżetu miasta) i moim zdrowiem (1)
Brawo.
- 1 0
-
2020-03-03 15:03
To może niech miasto się wreszcie zajmie tworzeniem komunikacji z prawdziwego zdarzenia bo na razie potrafi tylko zwalać winę na mityczne "nawyki komunikacyjne".
- 0 0
-
2020-03-02 22:33
tia jakoś KM jest szybciej (3)
Oczywiście z przesiadkami, ale wystarczy choć część jechać tramwajem i już jest szybciej.
- 6 13
-
2020-03-03 14:45
No i gdzie dojedziesz tym tramwajem? Na starówkę? Skansen jest dla turystów, ludzie pracują we Wrzeszczu albo Oliwie.
- 0 0
-
2020-03-03 11:51
LOL
W warunkach trójmiejskich każda przesiadka to jest minimum 10 minut w ryj.
- 4 0
-
2020-03-03 06:37
nie tu się nie zgodzę, regularnie ostatnio jeżdzę na basen
i ani autobus ani kolej nie jedzie o tej godzinie a po basenie musiałbym czekać godzinę na autobus, raz pojechałem polregio to się spóźniła 40 minut, samochodem jadąc nawet uwzględniając korki typowe dojadę szybciej i sprawniej
- 11 2
-
2020-03-03 11:42
odwrotne proporcje czasowe (2)
Z mojego doświadczenia wynika inna proporcja czasu dojazdu. Z okolic tego skrzyżowania, do centrum Gdańska, jedzie się w godzinach szczytu minimum 40 minut samochodem. Tramwajem niespełna 20 minut.
- 1 4
-
2020-03-03 11:59
(1)
Bzdury, czasy podane przez Instytut Danych z D*py
- 2 2
-
2020-03-03 14:19
wg google map o 17 - 18 od skrzyżowania do dworca głównego jest 17-19 minut tramwajem / autosbusem
i 8-22 minut samochodem.
- 0 0
-
2020-03-03 18:00
Ślimacze tempo decyzji i inwestycji
Polaki ślimaki cebulaki
- 0 0
-
2020-03-03 13:30
A kiedy drugi lewoskręt z Łostowickiej w Aleję Armii Krajowej ? (1)
- 1 0
-
2020-03-03 17:33
nie będzie
- 0 0
-
2020-03-03 17:32
a podobno piniendzy nie ma i nie ma być?
- 0 0
-
2020-03-03 14:36
W-Z-W (2)
Tylko wiadukt drogowy wzdłuż W-Z. Dajcie sobie spokój z trwonieniem pieniędzy podatników!
- 1 0
-
2020-03-03 16:08
(1)
w stronę obwodnicy ok, ale w kierunku gdańska spowoduje to gigantyczny korek na skrzyżowaniu AK z 3 maja
- 0 1
-
2020-03-03 17:28
Bzdura. Nie kazdy jedzie az do 3 Maja.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.