• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku

Michał Brancewicz
2 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy. W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy.

Wiosną ruszy budowa drugiego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. Havla z Armii Krajowej w kierunku centrum Gdańska, która potrwa ok. czterech miesięcy. W tym samym czasie rozpoczną się poszukiwania projektanta lewoskrętu do jazdy w stronę obwodnicy. Ma on powstać w 2021 roku.



Nowe pasy usprawnią ruch na tym skrzyżowaniu?

Przez skrzyżowanie Havla i Armii Krajowej przejeżdża codziennie tysiące aut.

Od otwarcia w 2011 roku al. Havla kierowcy narzekali na przepustowość ogromnego skrzyżowania. Szczególnie uciążliwy był brak dodatkowego prawoskrętu w stronę centrum Gdańska oraz lewoskrętu w kierunku obwodnicy. To dodatkowo blokowało również pojazdy jadące na wprost w ul. Łostowicką.

Co prawda pięć lat temu drugi pas od jazdy w lewo powstał, ale po czasie okazało się, że musi zostać wydłużony, żeby pomieścić więcej pojazdów kierujących się na obwodnicę.

Czytaj też: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Przez lata drogowcy wzbraniali się też przed stworzeniem drugiego prawoskrętu, tłumacząc, że będzie on kosztowny ze względu na znajdującą się w tym rejonie infrastrukturę podziemną.

Budowa prawoskrętu potrwa cztery miesiące



Na szczęście te wymówki poszły w końcu w niepamięć i oba pasy zostaną wybudowane dzięki środkom z budżetu obywatelskiego.

- W pierwszej połowie marca zostanie ogłoszony przetarg na budowę prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej do centrum. Prace mają potrwać cztery miesiące od daty podpisania umowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmuje swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.

Budowa lewoskrętu w 2021 roku



Z kolei na początku kwietnia ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla wydłużenia lewoskrętu z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Co ciekawe, projekt obejmie również poszerzenie fragmentu ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla.

- Projekt będzie gotowy w tym roku, a sama realizacja przewidywana jest na rok 2021 - zapowiada Niezgoda.
Według szacunków lewoskręt może kosztować ok. 1 mln zł.

Opinie (174) ponad 10 zablokowanych

  • Usunięcie przystanku

    Autobusowego w pewnym stopniu rozwiązało by problem na tym skrzyżowaniu.

    • 0 0

  • Zatoka autobusowa (1)

    Najwięcej problemów w tym rejonie generuje zatoka autobusowa, powinna zostać przeniesiona.
    nawet jaj będzie dodatkowe prawo i lewoskręty, wjeżdżające i wyjeżdżające przegubowce będą skutecznie blokowały skrzyżowanie.

    • 2 2

    • Zróbmy przystanek tam gdzie będzie wygodnie kierowcom

      Nie pasażerom. To ma sens.

      • 0 0

  • Przenoszenia korków w inne miejsce ciąg dalszy...

    • 0 0

  • bez sensu (19)

    lepiej byłoby zrobić z obecnego prawoskrętu bezkolizyjny wjazd w prawo, no ale i tak wolicie stać na światłach niż usprawniac ruch. Co za 10 lat,trzeci pas?

    • 122 15

    • Przyczyna - korków (6)

      Nie oszukujmy się korki są, bo kierowcy nie umieją jeździć, płynnie jeździć. Plus się wpychają, skaczą z pasa na pas, nie patrzą że zablokują skrzyżowanie, tylko jadą jak leminigi. Do tego dochodzący piesi na przejściu i jest to co jest. Zaskoczę Was, ruch powinien być płynny!

      • 50 10

      • (3)

        Nie no, szerloku, dzięki za wyjasnienie istoty życia i istnienia wszechświata :) Samochody zmieniaja pasy, nikt nie jeździ tak dobrze jak ty, a piesi łażą po przejściach - skandal! Drogi powinny być wyłącznie dla ciebie, wtedy nie będzie korków, ty będziesz mal wygodnie, nikt ci nie bedzie przeszkadzał, a cała reszta niech dyma z buta (bo nawet na autobus ich nie stać przecież, tych słojów spod Mrągowa i Licbarga). Nie?

        • 9 7

        • wiele korków tworzą sami kierowcy (2)

          ruszają ospale, wrzucają jedynkę jak ten przed nimi już dawno ruszył, robią odstępy nie wiadomo po co jadąc 5km/h, a potem ci z tyłu nie mogą wjechać na pas skrętu..... Zapominamy, że na drodzę nie jesteśmy sami, że z tyłu jest ktoś, kto się spieszy do chorego dziecka, ukochanej żony, na ważne spotkanie...... i zachowujemy się widząc tylko czubek swojego nosa. Gdybyśmy włączyli czasem myślenie, to wszystkim byłoby łatwiej. Ale taki jest niestety świat dzisiejszy .....

          • 10 10

          • Ty chorego dziecka nie widziałeś

            Jesteś drogowym Januszem

            • 0 0

          • Opisałeś właśnie jak to wygląda z perspektywy Janusza.

            Masz zostawiać luz, jeździć powoli i nie pchać się na skrzyżowanie jak nie ma na nim miejsca.

            Masz też jeździć przepisowo, zamiast ścigać się do czerwonego i tamować potem ruch, zamiast korzystać z zielonej fali, która kosztowała nas setki milionów.

            • 1 1

      • Akurat w tym miejscu problemem jest to że autobus musi przeciąć dwa pasy żeby w ogóle wydostać się z przystanku. A można by przenieść przystanek na obecny pas zieleni, podobnie jak na Warneńskiej. Autobus mógłby wtedy nawet mieć własną fazę na światłach, włączać się do ruchu sprawniej i szybciej omijając spory kawałek porannych korków.

        • 3 0

      • Jakie bzdury gadasz na temat przyczyn

        korków i dostajesz za to plusy od równie mądrych "geniuszy".

        Kiedy dotrze do was to, że ich przyczyną jest wzrastająca liczba samochodów ?

        Jeśli macie z tym problem, to idźcie w rozumowaniu w drugą stronę - w stronę spadku liczby aut posiadanych przez ludzi.

        Aż np. do 50 pojazdów - utkną gdzieś w szerokim Gdańsku w korkach ?

        Może tylko wtedy gdy jednocześnie ci nieliczni kierowcy wjadą w jakąś ślepą ulicę.

        • 0 4

    • Bez sensu to jest w ogóle dobudowywanie kolejnych pasów. W tym miejscu od początku przewidziany był wiadukt. Istniejąca infrastruktura to być może, właśnie szklanki które zostały wylane w trakcie budowy Armii Krajowej. Są przygotowane przyczółki, i są przygotowane fundamenty, czyli prace ziemne zostały już zrobione. Jedynie wiadukt zapewni płynny przejazd w tym miejscu.

      • 1 0

    • Nie bezkolizyjny (1)

      Tam jest jeszcze przejście dla pieszych z sygnalizacja, więc nie byłby bezkolizyjny.

      • 14 1

      • On pewnie chce likwidacji tego przejścia, żeby było bezkolizyjnie :)

        • 0 0

    • Nie da się ze względu na przejście dla pieszych.

      • 0 0

    • Super

      Dosyć już tego skręcania w lewo

      • 1 1

    • (1)

      Oni dążą do tego aby zmusić ludzi do jazdy komunikacja miejską i niszczą całą infrastrukturę

      • 8 10

      • ale do komunikacji już więcej ludzi nie da się upchnąć

        • 12 0

    • Rozwiązaniem docelowym...

      powinno być skrzyżowanie dwupoziomowe.... Tak jak w całym ciągu AK....

      • 13 0

    • za 10 lat będzie już emeryturka ...

      no i udało się przetrwać wszelkie burze

      • 2 1

    • od razu poprawcie ta aleje adamowicza (1)

      bo na strzyzowaniu z warszawska i jabloniowa juz teraz jest zatora don skretu w lewo (ujescisko) a widac ze mozna by ten pas przedluzyc o okolo 2-3 samochody

      chyba ze kolejny "inzynier" i "planista" nie zostanie rozliczony za budowlanego bubla.. jak za terminy ktorych nie dotrzymuja

      • 11 4

      • dokladnie, jak budowali to widac było, że jest za krótki

        nawet kiedys gdy nie było świateł auta stały w korku do skretu w lewo na warszawska już na AK

        • 5 1

    • Jaki bezkolizyjny wjazd?

      W Polsce takimi jeździ się pod prąd!

      • 8 3

  • Tylko most nad AK (3)

    Wszystko inne to rozwiązania doraźne, które niewiele zmienią. Tak samo most nad Kartuską dawno powinien być, bo i obecne poszerzenie przestaje wystarczać. No ale jeśli za budowę dróg odpowiadają urzędnicy to nie ma co się dziwić, że ich perspektywa to max 4 lata, a inwestycje drogowe oprócz tego że niewystarczające to jeszcze spóźnione o ponad 15 lat.

    • 7 4

    • Błędne myślenie (2)

      Jeśli myślisz, że to jest rozwiązanie, które rozładuje kroki, to jesteś w mega będzie. To przeniesie je w inne miejsce, gdzie jest więcej bocznych ścieżek. Takie rozwiązania mają dozować przejazd przez miasto, aby nie tamować go w innym miejscu. Wg. Twojego rozumowania przejechałbyś w tym miejscu, ale stanął na godzinę jadąc przez śródmieście, powstańców, morenę, czy na damroki.

      • 1 5

      • Skąd w ogóle pomysł?

        Że wg. mnie należy tylko tę inwestycję rozpocząć? Temat dotyczy krzyżówki Havla i AK więc wypowiadam się na temat stricte rozwiązania problemu na TYM skrzyżowaniu. Ale skoro już o tym mówisz to tak - przed forum może się nieco bardziej przytkać, tak samo na Łostowickiej i potem na wyjeździe z Moreny. Niemniej to byłby już krok w dobrą stronę, którego miasto nie potrafi i tak zrobić.

        • 1 0

      • jadąc w stronę obwodnicy już bym nigdzie nie stał

        • 5 0

  • Pomoże tylko na chwilę :) (12)

    A później kolejne osiedla dojdą i się znowu zakorkuje.

    W naszej Rodzinie (2+1) mamy dwa samochody i nawet nie przyszło mi do głowy żeby jeździć komunikacją miejską. Tak samo Żona.

    • 82 28

    • Taaa.

      Jak się mieszka na śmietniku - Szadółki, trzeba mieć samochód. Ja, jak Pan, wsiadam na przystanku pod blokiem, cztery przystanki i w pracy.

      • 0 1

    • i dlatego będziesz stać w korkach (10)

      Uzależnienie od wygody, klasyka

      • 29 8

      • (9)

        Lepiej stać w korku w czystym i pachnącym aucie w korku 20 minut niż 40 minut w tramwaju z żulami, bombelkami i 300 kaszlącymi ludźmi.

        • 31 20

        • Szkoda, że moim kosztem (z podatków od samochodu nic nie idzie do budżetu miasta) i moim zdrowiem (1)

          Brawo.

          • 1 0

          • To może niech miasto się wreszcie zajmie tworzeniem komunikacji z prawdziwego zdarzenia bo na razie potrafi tylko zwalać winę na mityczne "nawyki komunikacyjne".

            • 0 0

        • tia jakoś KM jest szybciej (3)

          Oczywiście z przesiadkami, ale wystarczy choć część jechać tramwajem i już jest szybciej.

          • 6 13

          • No i gdzie dojedziesz tym tramwajem? Na starówkę? Skansen jest dla turystów, ludzie pracują we Wrzeszczu albo Oliwie.

            • 0 0

          • LOL

            W warunkach trójmiejskich każda przesiadka to jest minimum 10 minut w ryj.

            • 4 0

          • nie tu się nie zgodzę, regularnie ostatnio jeżdzę na basen

            i ani autobus ani kolej nie jedzie o tej godzinie a po basenie musiałbym czekać godzinę na autobus, raz pojechałem polregio to się spóźniła 40 minut, samochodem jadąc nawet uwzględniając korki typowe dojadę szybciej i sprawniej

            • 11 2

        • odwrotne proporcje czasowe (2)

          Z mojego doświadczenia wynika inna proporcja czasu dojazdu. Z okolic tego skrzyżowania, do centrum Gdańska, jedzie się w godzinach szczytu minimum 40 minut samochodem. Tramwajem niespełna 20 minut.

          • 1 4

          • (1)

            Bzdury, czasy podane przez Instytut Danych z D*py

            • 2 2

            • wg google map o 17 - 18 od skrzyżowania do dworca głównego jest 17-19 minut tramwajem / autosbusem

              i 8-22 minut samochodem.

              • 0 0

  • Ślimacze tempo decyzji i inwestycji

    Polaki ślimaki cebulaki

    • 0 0

  • A kiedy drugi lewoskręt z Łostowickiej w Aleję Armii Krajowej ? (1)

    • 1 0

    • nie będzie

      • 0 0

  • a podobno piniendzy nie ma i nie ma być?

    • 0 0

  • W-Z-W (2)

    Tylko wiadukt drogowy wzdłuż W-Z. Dajcie sobie spokój z trwonieniem pieniędzy podatników!

    • 1 0

    • (1)

      w stronę obwodnicy ok, ale w kierunku gdańska spowoduje to gigantyczny korek na skrzyżowaniu AK z 3 maja

      • 0 1

      • Bzdura. Nie kazdy jedzie az do 3 Maja.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane