- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (128 opinii)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (79 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (36 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (232 opinie)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (269 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (165 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-14 18:32
zawsze mi się nasuwa powiedzenie
najgorsza choroba, jak ktoś ma zajoba.
- 6 0
-
2021-05-14 18:34
To już kolejny i**otyczny pomysł rządzących miastem !
Pierwsze pytanie co komu przeszkadza obecny układ komunikacyjny który istnieje od dziesięcioleci i sprawdza się idealnie po co zmieniać coś co działa bez problemów ??? Drugie pytanie brzmi kiedy ograniczy się komunikację tramwajową na odcinku Alei Zwycięstwa ? skoro tak dąży się do ekologi to powinno się wprowadzić tramwaje w tunel na całym odcinku Alei Zwycięstwa tak by tramwaje nie zakłócały hałasem i opiłkami metalu całej okolicy ! Skoro idziemy w kierunku ekologi to może warto się zastanowić na tymi zmianami !
- 3 0
-
2021-05-14 18:49
Skąd tyle emocji? Rozważane jest kilka wariantów i nawet nie wszystkie zakładają zmieny w układzie drogowym. To już samochodziarzom tak mocno mózgi przeorało że reagują jakby świat miał się skończyć?
- 0 5
-
2021-05-14 18:59
idiokracja !
trzeba pamiętać o tych deb...lnych pomysłach i taowych pomysłodawców przy najbliższych wyborach;
póki co w weekendy wybieram spacer po Sopocie niż gdańskiej starówce, gdzie trzeba płacić za parkowanie świątek-piątek; róbcie rządzący tak dalej- 3 0
-
2021-05-14 19:29
Czy ludzie odpowiedzialni za te i**otyczne propozycje zmian i zmiany byli już na miejscu i widzieli co się dzieje na ul. Hallera w godzinach szczytu? Odwrócili ruch na ul. Piramowicza i codziennie tysiące aut stoi w korku i wali spalinami na miasto. Ludzie! Wywieźć ich z magistratu na ul. Hallera i posadzić na ławkach i niech siedzą i wdychają te spaliny
- 3 0
-
2021-05-14 19:56
(2)
Chcieliście Dulkiewicz i Grzelaka, to macie
- 11 0
-
2021-05-14 22:29
Już ich nie chcemy
I ludzie pamiętajcie to przed wyborami
- 2 0
-
2021-05-15 14:07
Dosc tych słupow
- 0 0
-
2021-05-14 20:06
anty
eko popaprancy....a co bedzie zimą?? gdzie te auta sie zmieszczą,,jak przejedzie pług,piaskarka,erka...zacznijcie myśleć idioci...a jak nie to na taczki i won
- 6 0
-
2021-05-14 20:14
Czy ja śnię? Wg nich stojące dłużej w korku auta mniej smrodzą od jadących płynnie?
Kto wpada na takie chore pomysły?
- 3 0
-
2021-05-14 20:40
tylko jeden pas i ograniczenie 30 kmi milicja co 100metrow i nagrody dla milicji
- 2 0
-
2021-05-14 20:49
Pieszo!!!
Pieszo wtedy będzie szybciej przejść ten dystans niż przejechać !!! Kolejny chory pomysł jak ze zmiana organizacji ruchu naPiramowcza !!!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.