- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (130 opinii)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (79 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (36 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (232 opinie)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (269 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (166 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-14 21:20
Czerwony dywan
Obecne władze Gdańska swoimi czynami w ostatnich tygodniach rozwijają czerwony dywan dla pisowców oby tak dalej to nawet w Gdańsku rozprzestrzeni się ta prawicowa zaraza
- 3 1
-
2021-05-14 21:36
Wedle równania Bernoulliego samochody będą poruszać się szybciej na zwężeniu do 2 pasów
więc o co ten krzyk?
- 1 1
-
2021-05-14 21:46
wariactwo
Zamiast ulatwiac ludzia zycie to utrudniaja....komunikacja miejska do bani samochodem ograniczaj to co rowerem zima po sniegu ???
Idioci czas pogonic ta betonowa bande z zarzadu miasta i kreatywnymi ludzmi zastapic. A tych na rowery i do pozytecznej pracy !!!- 4 0
-
2021-05-14 22:06
Po co analizy...
Trzeba przejść od razu do czynu. Zrobić 2 pasy na al. Zwycięstwa i 1 na Trakcie Konnym, następnie zrobić przejście naziemne przy dworcu Gdańsk Główny, następnie przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej, następnie wyburzenie tzw. estakady na Okopowej i wprowadzenie jednocześnie przejścia naziemnego Podwale Przedmiejskie/Okopowa (przy ABW), następnie przejście naziemne przy Żabi Kruk/ Słodowników/ Podwale Przedmiejskie. Dalej nie jadę w stronę Stogów bo już jest wykonane (Chmielna i Łąkowa). Dużo tego następnie, ale każda z wymienionych inwestycji jest analizowana w UM Gdańsk , a wykonanie tego będzie powodować jeszcze większe korki i paraliż Gdańska. Celem włodarzy jest przesiadka na rowery i GAiT? Nie tędy droga.
- 1 0
-
2021-05-14 22:19
To jest już chore
Zamiast zająć się usprawnieniem ruchu, jego płynnością, wymyśla się bzdury. 1000 samochodów trzema pasami, dwoma, czy czterema i tak przejedzie obok tych drzew. Problemem jest Spacerowa, w nieustającym korku, brak ulic w Osowej , nie wymyślanie zza biurka tematów zastępczych!
- 6 0
-
2021-05-14 22:32
Ruch wahadłowy
Ja bym zrobił jeden pas i wprowadził ruch wahadłowy , albo w ogóle zlikwidował ulice ....
Banda nieuków i nierobów z UM- 6 0
-
2021-05-14 23:37
no i znowu od ich pomysłów głowa mnie boli i na wymioty się zbiera...
odebrać im władze nim więcej szkody narobią , bo już wiadomo że będą tylko szkodzić , a nie wszystko potem da się po nich naprawic.
- 4 0
-
2021-05-15 06:35
pomysł
ktoś ma zawsze głupi pomysł siedzi na d*pie i myśli jak utrudnić życie mieszkańcom tylko puknąć się w głowę
- 4 0
-
2021-05-15 07:11
Ja
Zamknijcie wszystkie ulice w Gdańsku, tak będzie prościej. Republika dewelopersko-rowerowa.
- 3 0
-
2021-05-15 07:18
Ludzie powoli wracają do szkół i pracy, przez co korki w godzinach szczytu są ogromne. Do tego miastu nawet się nie chce uruchomić włączników dla pieszych, co też potęguje korki.
Ale nie oni wpadli na jeszcze bardziej i**otyczny pomysł! Zmniejszmy ilość pasów na głównej arterii miejskiej Trójmiasta z 3 na 2. A przy okazji cały czas zezwalaj na budowę bloków dewoloperki bez infrastruktury drogowej.
Czy trzeba być skrajnym i**ota, żeby nie widzieć w jaka stronę to idzie??- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.