- 1 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (109 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (219 opinii)
- 3 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (87 opinii)
- 4 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (63 opinie)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (146 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (100 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie (743) ponad 50 zablokowanych
-
2021-05-15 13:59
Komunikacja miejska nie jest atrakcyjna.
Mam auto i mimo to często wybieram tramwaj lub autobus by dotrzeć do centrum miasta. Niestety większości żałuję tej decyzji - głównie przez autobusy, które: nie trzymają się czasowo rozkładu, są przepełnione, sporo linii jeździ rzadko a widok i zapach śmierdzacych sebków z piwem nie jest tym czego chce doświadczać.
Jak jest korek to autobus też w nim stoi więc żaden profit. Jak ostatnio kalkuluje sobie czasowo, finansowo i "przyjemnościowo" auto vs komunikacja miejska to nie widzę znaczących zalet zbiorkomów.- 1 0
-
2021-05-15 14:03
Ja bym zrobił analize psychiatryczną w Magistracie szybko?
- 2 0
-
2021-05-15 14:10
Wszedzie gdzie są samorządy w rękach PO tam mieszkancy maja same utrudnienia (1)
Czas zdelegalizowac PO w koncu
- 2 0
-
2021-05-15 14:26
"Wszędzie" i "same utrudnienia" to bardzo stanowcze stwierdzenia. Innymi słowy pleciesz pan bez sensu.
- 0 0
-
2021-05-15 15:45
To potrzeba płacić za taks analizę?
Nie wystarczy przejrzeć raport drogowy co się dzieje na obwodnicy po zamknięciu 2 pasów?
Każdy pomysł drogowy włodarzy gdanska jest jak prezentacja absurdalnego snu- 1 0
-
2021-05-15 16:12
Chyba zgłupieli!
- 2 0
-
2021-05-15 21:48
Oni sa rąb..ci
To pewne
- 1 0
-
2021-05-15 22:59
Czasami naprawdę nie wiedzą na co wydawać
...pieniądze, a kiedy ktoś pomyśli o szerszych drogach, mniejszych korkach, jazada wolniejsza niż 50 na godzine przyczynia się do smogu więc na co te drzewa jak najpierw chcą wykończyć mieszkańców zanieczyszczeniem powietrza
- 0 0
-
2021-05-16 06:58
Wyciąć drzewa i dołożyć czwarty pas.
- 0 1
-
2021-05-16 12:03
Koncepcja
Po takie cyrki ,to już jest zatwierdzone, Oliwa Grunwaldzka 2pasy były 3,50kmh Grunwaldzka ,szukacie miejsca na pas zieleni mam dobre miejsce gdanskie lotnisko zwężenie pasa i ograniczenie prędkości do 50kmh
- 0 0
-
2021-05-16 12:18
Koncepcja
Mam miejsce na deptak i pas zieleni w Gdańsku, jest to lotnisko Rębiechowo, zwężenie pasa startowego przez co będziemy mieli miejsca na pas zieleni drzewka i ograniczenie ruchu lotniczego do 50kmh
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.