- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (129 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (227 opinii)
- 3 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (64 opinie)
- 4 Coraz więcej domów pływających na wodzie (66 opinii)
- 5 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 6 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
Coraz trudniej kupić bilet na komunikację publiczną w tradycyjny sposób, ale i z aplikacjami są problemy. Nasi czytelnicy zwracają uwagę, że na granicach Gdyni aplikacja moBilet szwankuje. Biletu teoretycznie nie da się kupić, a potem okazuje się, że konto zostało wielokrotnie obciążone.
- Za pierwszym razem pojawił się komunikat, że zakup jest niemożliwy i mam spróbować później. Spróbowałem więc następny raz i kolejny. I nic, więc zrezygnowałem i kupiłem bilet u kierowcy - opowiada pan Andrzej.
O sprawie zapomniał, aż do chwili, gdy problem pojawił się po raz kolejny. Wtedy zajrzał na swoje konto w aplikacji.
- Zobaczyłem, że mimo faktu, że bilet rzekomo nie był zakupiony, z konta zniknęły pieniądze za każdą operację, teoretycznie nieudaną. Zadzwoniłem więc na infolinię i poprosiłem o zwrot, a tu kolejna niespodzianka: to ja muszę pisać podanie i wyjaśniać ich błędy, a oni mi może łaskawie zwrócą - opowiada pan Andrzej.
Aplikacja biletowa nie działa na granicach miasta?
Kolejny przypadek miał miejsce w ostatni piątek, 3 czerwca 2022 roku, na Chwarznie. Pan Piotr miał identyczną sytuację na ul. Fregatowej. Także jemu aplikacja wyświetliła komunikat o problemach technicznych, jednak od razu zorientował się, że pieniądze zostały pobrane.
- Założyłem więc, że bilet mam, skoro został opłacony. Kontroli nie było, więc nie dowiedziałem się, czy mam rację. Miałem takie sytuacje nie raz, zawsze na Chwarznie. W centrum czy na Witominie nigdy mi się to nie przytrafiło, dlatego zakładam, że to problem peryferyjnych dzielnic - mówi pan Piotr.
Zapytaliśmy przedstawicieli aplikacji moBilet, jak duża jest skala problemów technicznych firmy, kiedy zostaną rozwiązane i dlaczego to klienci muszą prosić o zwrot pobranych pieniędzy, a nie dzieje się to automatycznie lub choćby po telefonicznym zgłoszeniu.
moBilet: problem powinien skończyć się do końca czerwca
Przedstawiciele firmy przekonują, że niedogodność dotyczy tylko części użytkowników. Problemem jest komunikacja pomiędzy aplikacja mobilną a serwerem sprzedaży. Występuje nie tylko w Trójmieście.
- Planujemy całkowicie wyeliminować zgłaszane sytuację do końca czerwca, natomiast zakładamy drobny margines, ze względu na etapowość wprowadzanych zmian - mówi Paulina Mostowska, specjalista ds. marketingu i administracji.
Opinie (133) 5 zablokowanych
-
2022-06-08 08:21
Ja kupuję bilety w aplikacji swojego Banku
np. w millenium jest taka opcja,
- 1 8
-
2022-06-08 08:34
Wprowadzić darmową komunikację miejską (1)
Dla wszystkich. Ot rozwiązanie.
- 16 0
-
2022-06-08 08:39
Zróbmy wszystko za darmo
A później dziwnym trafem znowu pojawi się reglamentacja i kartki...
- 1 4
-
2022-06-08 08:42
Nim zainstalujecie apke, sprawdźcie opinie użytkowników i jej ocenę. (1)
Można też sprawdzić twórcę, czy ma doświadczenie, tzn jak długo apka działa na rynku, kiedy była modyfikacja programu, czy ma też inne apki i nie podpinać karty. Przecież to abc.
- 7 1
-
2022-06-08 09:49
Szczególnie jak stoisz na przystanku
Autobus za dwie minuty, a Ty się orientujesz, że nie masz gdzie biletu kupić. Wtedy masz czas i nerwy na śledzenie historii życia producenta apki do zakupu biletu
- 3 0
-
2022-06-08 08:47
Mialam ta sama sytuacja (1)
Szkoda ze firma za zlozona reklamacje nic nie odpowiedziala!
- 9 1
-
2022-06-08 09:08
Polecam skargę do UOKiK.
- 2 0
-
2022-06-08 08:47
Niby szczegół - ale jak bardzo pokazuje poziom dziennikarzy. Nie "apka" tylko "aplikacja". To jest artykuł - a nie rozmowa nastolatków.
- 16 0
-
2022-06-08 08:51
Źle samorzady
To jest nadużycie i to duże ,gdzie są dotacje na nowe technologie bo nie widać efektów
- 5 0
-
2022-06-08 08:55
Biletu teoretycznie nie da się kupić, a potem okazuje się, że konto zostało wielokrotnie obciążone.
Jak ktoś komuś wyciągnie bez jego wiedzy kasę z portfela, to chyba kradzież i podpada to pod paragraf KK?
- 17 0
-
2022-06-08 08:57
Ankieta
Odp. Nigdy nie kupuję bo się nie opłaca
- 9 0
-
2022-06-08 08:57
Przestańmy odczłowieczać otoczenie (1)
Apki nie ułatwiają naszego życia tylko dają do niego dostęp korporacjom.
- 22 1
-
2022-06-08 10:10
dokładnie
- 4 0
-
2022-06-08 09:06
wykluczenie społeczne
Dlaczego chcąc skorzystać z komunikacji miejskiej jestem zmuszony do posiadania internetu, przecież nie jest on za darmo? Na co dzień nie korzystam z internetu mobilnego, bo wystarcza mi stacjonarny. Niestety niedługo dojdzie do tego, że będę musiał wykupić internet mobilny, żeby pojechać tramwajem albo... chodzić pieszo. to dyskryminacja i wykluczenie społeczne.
- 32 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.