• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety

Michał Sielski
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Problemy z zakupem biletów przez aplikację trwają już od końca kwietnia. Problemy z zakupem biletów przez aplikację trwają już od końca kwietnia.

Coraz trudniej kupić bilet na komunikację publiczną w tradycyjny sposób, ale i z aplikacjami są problemy. Nasi czytelnicy zwracają uwagę, że na granicach Gdyni aplikacja moBilet szwankuje. Biletu teoretycznie nie da się kupić, a potem okazuje się, że konto zostało wielokrotnie obciążone.



Jak najczęściej kupujesz bilety na komunikację publiczną?

Z problemem zgłosił się do nas czytelnik, pan Andrzej, który już dwukrotnie miał kłopoty w autobusie linii R, łączącym Rumię z Gdynią przez ul. HutnicząMapka.

- Za pierwszym razem pojawił się komunikat, że zakup jest niemożliwy i mam spróbować później. Spróbowałem więc następny raz i kolejny. I nic, więc zrezygnowałem i kupiłem bilet u kierowcy - opowiada pan Andrzej.
O sprawie zapomniał, aż do chwili, gdy problem pojawił się po raz kolejny. Wtedy zajrzał na swoje konto w aplikacji.

- Zobaczyłem, że mimo faktu, że bilet rzekomo nie był zakupiony, z konta zniknęły pieniądze za każdą operację, teoretycznie nieudaną. Zadzwoniłem więc na infolinię i poprosiłem o zwrot, a tu kolejna niespodzianka: to ja muszę pisać podanie i wyjaśniać ich błędy, a oni mi może łaskawie zwrócą - opowiada pan Andrzej.

Aplikacja biletowa nie działa na granicach miasta?



Kolejny przypadek miał miejsce w ostatni piątek, 3 czerwca 2022 roku, na Chwarznie. Pan Piotr miał identyczną sytuację na ul. FregatowejMapka. Także jemu aplikacja wyświetliła komunikat o problemach technicznych, jednak od razu zorientował się, że pieniądze zostały pobrane.

- Założyłem więc, że bilet mam, skoro został opłacony. Kontroli nie było, więc nie dowiedziałem się, czy mam rację. Miałem takie sytuacje nie raz, zawsze na Chwarznie. W centrum czy na Witominie nigdy mi się to nie przytrafiło, dlatego zakładam, że to problem peryferyjnych dzielnic - mówi pan Piotr.
Zapytaliśmy przedstawicieli aplikacji moBilet, jak duża jest skala problemów technicznych firmy, kiedy zostaną rozwiązane i dlaczego to klienci muszą prosić o zwrot pobranych pieniędzy, a nie dzieje się to automatycznie lub choćby po telefonicznym zgłoszeniu.

moBilet: problem powinien skończyć się do końca czerwca



Przedstawiciele firmy przekonują, że niedogodność dotyczy tylko części użytkowników. Problemem jest komunikacja pomiędzy aplikacja mobilną a serwerem sprzedaży. Występuje nie tylko w Trójmieście.

- Planujemy całkowicie wyeliminować zgłaszane sytuację do końca czerwca, natomiast zakładamy drobny margines, ze względu na etapowość wprowadzanych zmian - mówi Paulina Mostowska, specjalista ds. marketingu i administracji.

Opinie (133) 5 zablokowanych

  • Ja kupuję bilety w aplikacji swojego Banku

    np. w millenium jest taka opcja,

    • 1 8

  • Wprowadzić darmową komunikację miejską (1)

    Dla wszystkich. Ot rozwiązanie.

    • 16 0

    • Zróbmy wszystko za darmo

      A później dziwnym trafem znowu pojawi się reglamentacja i kartki...

      • 1 4

  • Nim zainstalujecie apke, sprawdźcie opinie użytkowników i jej ocenę. (1)

    Można też sprawdzić twórcę, czy ma doświadczenie, tzn jak długo apka działa na rynku, kiedy była modyfikacja programu, czy ma też inne apki i nie podpinać karty. Przecież to abc.

    • 7 1

    • Szczególnie jak stoisz na przystanku

      Autobus za dwie minuty, a Ty się orientujesz, że nie masz gdzie biletu kupić. Wtedy masz czas i nerwy na śledzenie historii życia producenta apki do zakupu biletu

      • 3 0

  • Mialam ta sama sytuacja (1)

    Szkoda ze firma za zlozona reklamacje nic nie odpowiedziala!

    • 9 1

    • Polecam skargę do UOKiK.

      • 2 0

  • Niby szczegół - ale jak bardzo pokazuje poziom dziennikarzy. Nie "apka" tylko "aplikacja". To jest artykuł - a nie rozmowa nastolatków.

    • 16 0

  • Źle samorzady

    To jest nadużycie i to duże ,gdzie są dotacje na nowe technologie bo nie widać efektów

    • 5 0

  • Biletu teoretycznie nie da się kupić, a potem okazuje się, że konto zostało wielokrotnie obciążone.

    Jak ktoś komuś wyciągnie bez jego wiedzy kasę z portfela, to chyba kradzież i podpada to pod paragraf KK?

    • 17 0

  • Ankieta

    Odp. Nigdy nie kupuję bo się nie opłaca

    • 9 0

  • Przestańmy odczłowieczać otoczenie (1)

    Apki nie ułatwiają naszego życia tylko dają do niego dostęp korporacjom.

    • 22 1

    • dokładnie

      • 4 0

  • wykluczenie społeczne

    Dlaczego chcąc skorzystać z komunikacji miejskiej jestem zmuszony do posiadania internetu, przecież nie jest on za darmo? Na co dzień nie korzystam z internetu mobilnego, bo wystarcza mi stacjonarny. Niestety niedługo dojdzie do tego, że będę musiał wykupić internet mobilny, żeby pojechać tramwajem albo... chodzić pieszo. to dyskryminacja i wykluczenie społeczne.

    • 32 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane